ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 квітня 2020 року м. Київ № 640/9226/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А. розглянув у спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін адміністративну справу за позовом Національної комісії, що здійснює, державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації до Товариства з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Магніт", третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача - Головне управління ДФС у м. Києві про анулювання дозволу.
Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації звернулась до суду з позовом про анулювання Товариству з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Магніт" дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу аналогового звукового мовлення від 13.09.2018 №ЗМ-71-0501075.
Ухвалою суду від 03.06.2019 відкрито провадження в справі, постановлено здійснювати розгляд справи в спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін, встановлено строки для подання заяв по суті.
Позов обґрунтовано тим, що відповідач не сплачує до бюджету збір за користування радіочастотним ресурсом України (рентну плату) більше шести місяців, чим порушує вимоги Закону України "Про радіочастотний ресурс України" та Податкового кодексу України, у зв`язку з чим підлягає анулюванню дозвіл на експлуатацію.
Відповідач правом на подання заяв по суті не скористався.
Дослідивши письмові докази, суд установив.
13.09.2018 Товариству з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Магніт" видано дозвіл на експлуатацію радіоелектронного засобу аналогового звукового мовлення №ЗМ-71-0501075.
Листом Головного управління ДФС у м. Києві від 29.03.2019 №8024/9/26-15-12-05-16 повідомлено Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації про виявлення користувачів радіочастотних ресурсів, станом на 28.03.2018, які протягом шести місяців не сплачували рентну плату, в тому числі ТОВ "Телерадіокомпанія "Магніт".
У зв`язку з наявністю заборгованості з рентної плати Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації направила лист від 19.04.2019 №01-2405/144 ТОВ "Телерадіокомпанія "Магніт" з пропозицією в термін до 04.05.2019 сплатити заборгованість з рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України.
Оскільки відповідачем у встановлений строк заборгованість сплачена не була, позивач звернувся до суду з позовом про анулювання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу від 25.04.2018.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Повноваження держави щодо умов користування радіочастотним ресурсом України, права, обов`язки і відповідальність органів державної влади, що здійснюють управління і регулювання в цій сфері, та фізичних і юридичних осіб, які користуються та/або мають намір користуватися радіочастотним ресурсом України врегульовано Законом України "Про радіочастотний ресурс України" від 01.06.2000 №1770-ІІІ.
З урахуванням змісту статті 5 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" ТОВ "Телерадіокомпанія "Магніт" відноситься до загальних користувачів радіочастотного ресурсу України, оскільки не внесений до переліку, визначеного частиною другою цієї статті, якою віднесено до спеціальних користувачів радіочастотного ресурсу України органи державної влади, що використовують радіочастотний ресурс для виконання своїх повноважень.
Законом України "Про радіочастотний ресурс України" встановлено: присвоєння смуг, номіналів радіочастот - реєстрація дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів і випромінювальних пристроїв у реєстрі присвоєнь смуг, номіналів радіочастот з визначенням смуги, номіналу радіочастот, параметрів випромінювання та умов експлуатації конкретного радіоелектронного засобу (стаття 1); дозволи на експлуатацію у смугах радіочастот загального користування видає Український державний центр радіочастот на платній основі у порядку, встановленому національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації (частина третя статті 42).
Відповідно до дозволу від 13.09.2018 №ЗМ-71-0501075 ТОВ "Телерадіокомпанія "Магніт" отримало право на експлуатацію радіоелектронного засобу аналогового звуку мовлення.
Відповідно до статті 57 Закону України "Про радіочастотний ресурс України": користування радіочастотним ресурсом в Україні здійснюється на платній основі (частина перша); рентна плата за користування радіочастотним ресурсом України встановлюється Податковим кодексом України (частина друга).
Згідно з підпунктом 254.1.1 пункту 254.1 статті 254 Податкового кодексу України платниками рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України є загальні користувачі радіочастотного ресурсу України, визначені законодавством про радіочастотний ресурс, яким надано право користуватися радіочастотним ресурсом України в межах виділеної частини смуг радіочастот загального користування на підставі ліцензії на користування радіочастотним ресурсом України.
Підпунктом 258.2.4 пункту 258.2, статті 258 ПК України встановлено, що у разі несплати рентної плати за користування радіочастотним ресурсом України або сплати її в неповному обсязі платниками рентної плати протягом шести місяців контролюючі органи подають інформацію про таких платників до національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації, для вжиття до них заходів згідно із законодавством.
Як уже вказувалось судом, ГУ ДФС у м. Києві листом від 29.03.2019 №8024/9/26-15-12-05-16 повідомило Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації про несплату, станом на 28.03.2019, ТОВ "Телерадіокомпанія "Магніт" протягом шести місяців рентної плати,
Відповідно до статті 58 Закону України "Про радіочастотний ресурс України": юридичні та фізичні особи, винні в порушенні законодавства про радіочастотний ресурс України, несуть відповідальність у порядку, визначеному законами України (частина перша); у разі несплати щомісячного збору протягом шести місяців відповідна ліцензія на користування радіочастотним ресурсом України, а також дозволи на експлуатацію анулюються без компенсації збитків користувачу радіочастотного ресурсу України зі стягненням суми заборгованості в судовому порядку (частина третя).
Згідно з пунктом 7.17 "Порядку здійснення державного нагляду за користуванням радіочастотним ресурсом України в смугах радіочастот загального користування", затвердженого рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації від 27.12.2012 №684, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22.01.2013 за №175/22707, при виявленні за результатами перевірки фактів наявності підстав для анулювання дозволу на експлуатацію радіоелектронних засобів та вимірювальних приладів, визначених у пунктах 3-5 частини другої статті 45 Закону України "Про радіочастотний ресурс України", комісія складає за формою, наведеною у додатках 6, 10, 12 до цього Порядку, акти, що додаються до акта перевірки. У разі виявлення за наслідками перевірки обставин, що зазначені у пунктах 6, 7 частини другої статті 45 та частині третій статті 58 Закону України "Про радіочастотний ресурс України", про виявлені факти зазначається в акті перевірки. Розгляд НКРЗІ питання щодо анулювання дозволу з підстав виявлених вищенаведених фактів здійснюється в порядку, встановленому Законом України "Про радіочастотний ресурс України".
Надаючи тлумачення наведеним нормам Закону України "Про радіочастотний ресурс України" та "Порядку здійснення державного нагляду за користуванням радіочастотним ресурсом України в смугах радіочастот загального користування", Верховний Суду в постанові від 11.12.2018 справа №809/340/14 висловив правову позицію, за якою за загальним правилом анулювання дозволу на експлуатацію радіочастотним ресурсом України здійснюється в позасудовому порядку. Синтаксичний аналіз частини третьої статті 58 Закону України "Про радіочастотний ресурс України" вказує на те, що словосполучення "в судовому порядку" відноситься виключно до способу стягнення суми заборгованості, що іншим чином зроблено бути не може, відповідно саме до компетенції Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв`язку та інформації відноситься анулювання дозволу на експлуатацію радіоелектронного засобу. При цьому, отримання від податкового органу інформації про несплату відповідачем збору за користування радіочастотним ресурсом є доказом порушення законодавства у сфері користування радіочастотним ресурсом, зокрема, Закону України "Про радіочастотний ресурс України", що є підставою для здійснення позивачем державного нагляду шляхом проведення позапланової перевірки відповідача, а не звернення до суду з позовом про анулювання дозволу.
З огляду на проаналізоване судом правове регулювання та судову практику, встановлені обставини, позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 1921,00 грн. (платіжне доручення від 15.05.2019 №388). Оскільки в задоволенні позову суб`єкта владних повноважень відмовлено повністю, відповідачем не надано доказів понесення судових витрат, такі витрати розподілу та присудженню не підлягають.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні позову відмовити повністю.
Позивач - Національна комісія, що здійснює, державне регулювання у сфері зв`язку та інформатизації (ідентифікаційний код 37994258, місцезнаходження: 01001, місто Київ, вулиця Хрещатик, будинок 22).
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Телерадіокомпанія "Магніт" (ідентифікаційний код 39750232, місцезнаходження: 04050, місто Київ, вулиця Мельникова, будинок 12).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділ VII "Перехідні положення" передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2020 |
Оприлюднено | 16.04.2020 |
Номер документу | 88743715 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні