Ухвала
від 14.04.2020 по справі 826/10231/15
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 У Х В А Л А

14 квітня 2020 року м. Київ № 826/10231/15

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі:

головуючого судді Шейко Т.І.,

розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження у адміністративній справі

за позовомПодільської міжрайонної виконавчої дирекції Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності доТовариства з обмеженою відповідальністю Компанія Грандінвест простягнення заборгованості встановив:

До Окружного адміністративного суду міста Києва звернулося Подільська міжрайонна виконавча дирекція Київського міського відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія Грандінвест , в якому просило стягнути з відповідача заборгованість у розмірі 3683,61 грн.

Постановою Окружного адміністративного суду міста Києва від 21 липня 2015 року позовні вимоги задоволенні в повному обсязі.

Постанова від 21 липня 2015 року набрала законної сили 11 вересня 2015 року.

На виконання вищезазначеної постанови видано виконавчий лист 27 листопада 2015 року.

Представник позивача звернувся з заявою про заміну сторони виконавчого провадження, а саме стягувача.

Згідно з частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Відповідно до частини четвертої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Судове засідання проводиться у спеціально обладнаному приміщенні - залі судових засідань. Окремі процесуальні дії в разі необхідності можуть вчинятися за межами приміщення суду.

Нормами Кодексу адміністративного судочинства України не передбачено перехід до розгляду справи в порядку письмового провадження за відсутності відповідних клопотань всіх учасників справи.

Суд за результатами вирішення зазначеного питання приходить до висновку про доцільність розгляду заяви в письмовому провадженні з огляду на наступне.

Відповідно до статті 29 Закону України Про захист населення від інфекційних хвороб з метою запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 та з урахуванням рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 березня 2020 року № 211 Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19 , відповідно до якої установлено з 12 березня до 3 квітня 2020 р. на усій території України карантин, заборонивши:

відвідування закладів освіти її здобувачами;

проведення всіх масових заходів, у яких бере участь понад 200 осіб, крім заходів, необхідних для забезпечення роботи органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Спортивні заходи дозволяється проводити без участі глядачів (уболівальників).

При цьому, як вбачається з рішення Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій від 10 березня 2020 року за інформацією Міністерства охорони здоров`я України станом на ранок 11 березня 2020 року у світі було зареєстровано 114 219 випадків захворювання COVID-19, з них 4024 закінчились смертю, у той же час 64 147 (56,2%) осіб одужали. За межами Китаю зафіксовано 33 295 випадків у 103 країнах/територіях/регіонах.

На території Європейського регіону зареєстровано 15 114 випадків захворювання COVID-19 (Італія - 9172, Німеччина -1139, Франція - 1412, Іспанія - 1024, Швейцарія - 332, Великобританія - 323, Нідерланди - 321, Бельгія - 239, Швеція - 248, Норвегія - 192, Австрія - 131, Греція - 73, Ісландія - 55, Сан-Марино - 49, Данія - 90, Ізраїль - 35 , Фінляндія - 30, Чехія - 36, Ірландія - 21, Португалія - 30, Грузія - 15, Хорватія - 11, Естонія - 10, Азербайджан - 9, Словенія - 23, Румунія - 15, Білорусь - 6, Польща - 16, Росія - 7, Угорщина - 9, Північна Македонія - 4, Словаччина - 5, Болгарія - 4, Мальта - 3, Боснія та Герцеговина - 2, Латвія - 6, Сербія - 2, Андорра, Вірменія, Литва, Люксембург, Монако, Молдова, Україна по одному випадку) та 529 летальних випадків.

В Україні зареєстровано 1 лабораторно підтверджений випадок COVID -19. Загалом за весь період Центр громадського здоров`я України отримав 40 підозр про захворювання на COVID-19, в тому числі 2 підозри на території міста Києва. Наразі 4 зразки ще перебувають на стадії дослідження.

В місті Києві, як і в Україні в цілому, спостерігаються активні міграційні процеси населення та існує реальна загроза завезення і поширення нової коронавірусної інфекції (COVID-19) на територію столиці.

Протоколом Постійної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 06 березня 2020 року № 8 визнано, що на території м. Києва існує потенційна загроза виникнення надзвичайної ситуації природного характеру (відповідно до Класифікатору надзвичайних ситуацій, затвердженого та введеного в дію наказом Держспоживстандарту України від 11 жовтня 2010 року № 457 відноситься до категорії Надзвичайна ситуація природного характеру код 20711 Надзвичайна ситуація, пов`язана з екзотичним та особливо небезпечними захворюванням людей (окремі випадки) , яка може набути регіонального рівня (відповідно до пунктів 4 та 9 Порядку класифікації надзвичайних ситуацій за їх рівнями, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 року № 368).

Як вбачається з пункту 1 рішення Постійної комісії з питань техногенно екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій Про додаткові заходи запобігання поширенню нової коронавірусної інфекції (COVID 19) від 11 березня 2020 року (протокол № 9), з метою попередження розповсюдження нової коронавірусної інфекції (COVID-19) на території міста Києва, з урахуванням ймовірного розвитку складної епідемічної ситуації, відповідно до статей 28, 30 Закону України Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення , введено обмежувальні заходи на території міста Києва з 00 год.00 хв. 12 березня 2020 року до 31 березня 2020 року, а саме:

призупинено освітній процес у закладах загальної середньої, дошкільної, позашкільної, професійної (професійно-технічної) освіти усіх типів, форм власності міста Києва;

призупинено освітній процес у вищих навчальних закладах;

обмежено проведення спортивних заходів на території м. Києва;

призупинено роботу театрів, кінотеатрів, музеїв, культурно-масових заходів, тощо;

призупинено роботу розважальних центрів;

призупинено роботу розважальних зон в шопінг молах;

забезпечено обмеження проведення масових заходів на території м. Києва (більше 60 осіб), до участі в заходах допускати лише осіб , які пройшли термометрію;

забезпечено недопущення до роботи працівників підприємств та установ міста Києва з ознаками інфекційного захворювання.

Одночасно головний санітарний лікар України та заступник міністра охорони здоров`я Віктор Ляшко заявив, що карантин в Україні через коронавірус триватиме до 3 квітня, але його можуть і продовжити. За його словами, продовження карантину буде залежати від епідемічної ситуації на території України (https://www.rbc.ua/ukr/news/minzdrave-nazvali-usloviya-prodolzheniya-1584297932.html).

Згідно з даними ВООЗ (https://gisanddata. maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html?fbclid=IwAR2FJWIEy2zx40sbDrvuYP9Sh8B8kb--urUJ3qaOQGhVbzc6Z_muZ5mzCLU#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6), в Україні зафіксовано 4 випадки зараження на COVID-19, один із яких смертельний.

Відповідно до даних Міністерства охорони здоров`я України (https://moz.gov.ua/article/news/operativna-informacija-pro-poshirennja-koronavirusnoi-infekcii-2019-ncov-) на сьогодні за результатами дослідження вірусологічної референс-лабораторії Центру отримано 5 позитивних результатів на COVID-19: Чернівецька (4) та Житомирська (1, летальний випадок) області.

Загалом вірусологічна референс-лабораторія Центру громадського здоров`я України дослідила більше 500 зразків. З початку року Центром громадського здоров`я України отримано 94 підозри про нову коронавірусну інфекцію.

Станом на 16 березня 2020 року у світі зареєстровано 169 387 випадків захворювання COVID-19, з них 77 257 (45,6%) осіб одужали. За межами Китаю зафіксовано 89 367 випадків у 142 країнах/територіях/регіонах.

У світі зареєстровано 169 387 випадків захворювання COVID-19, з них 77 257 (45,6%) осіб одужали. За межами Китаю зафіксовано 89 367 випадків у 142 країнах/територіях/регіонах.

На території Європейського регіону зареєстровано 54 895 випадків захворювання COVID-19 (Італія 21 157, Іспанія 5 753, Франція 4 500, Німеччина 3 795, Швейцарія 1 359, Великобританія 1 144, Нідерланди 959, Швеція 924 ,Норвегія 907, Данія 827, Бельгія 689, Австрія 655, Греція 190, Ізраїль 178, Фінляндія 155, Чехія 150 , Ісландія 138, Ірландія 129, Румунія 113, Португалія 112, Естонія 79, Сан-Марино 77, Словенія 57, Польща 49, Словаччина 44, Сербія 41, Албанія 38, Російська Федерація 34, Хорватія 31, Грузія 30 , Латвія 26, Угорщина 25 , Білорусь 21, Кіпр 21 , Азербайджан 19, Боснія і Герцеговина 13, Північна Македонія 13, Мальта 9, Фарерські острови 9 , Вірменія 8, Литва 8, Республіка Молдова 8, Болгарія 7, Казахстан 6, Люксембург 5, Ліхтенштейн 4, Україна 3, Андорра 2, Джерсі 2, Монако 2, Гернсі 1, Гібралтар 1, Святий Престол 1, Туреччина 1) та 2314 летальних випадків (загалом 6513).

16 березня 2020 року з 00 годин 00 хвилин до 00 годин 00 хвилин по 3 квітня (у ніч з 2 на 3 квітня) припиняється в`їзд на територію України для іноземців та осіб без громадянства.

Заборона на в`їзд може бути скасована чи продовжена в залежності від ситуації із поширенням коронавірусу в світі.

В той же час, постановою Кабінету Міністрів України Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України від 25 березня 2020 року №239 внесено зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2020 року №211, зокрема, у пункті 1 постанови слова і цифри до 3 квітня 2020 р. замінено словами і цифрами до 24 квітня 2020 р. .

Україна є членом Всесвітньої організації охорони здоров`я (ВООЗ) - спеціалізованої установи ООН.

Статут ВООЗ підписаний Україною 22.07.1946 року, згідно якого

уряди несуть відповідальність за здоров`я своїх народів, і ця відповідальність вимагає прийняття відповідних заходів соціального характеру і в галузі охорони здоров`я (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_599).

Відповідно до статті 2 Статуту основними функціями ВООЗ, зокрема, є: А) діяти в якості керівного і координуючого органу в міжнародній роботі з охорони здоров`я; (B) встановити і підтримувати ефективну співпрацю з Об`єднаними Націями, зі спеціалізованими установами, з урядовими установами з охорони здоров`я, з професійними групами і з іншими організаціями, які для цього виявляться придатними; (F) забезпечити і підтримувати таке адміністративне і технічне обслуговування, включаючи епідеміологічний та статистичне, яке може знадобитися; (G) заохочувати і розвивати роботу по боротьбі з епідемічними, ендемічними та іншими хворобами.

12 лютого 2020 року ВООЗ оголосила про початок пандемії COVID-19 (http://www.euro.who.int/ru/health-topics/health-emergencies/coronavirus-covid-19/news/news/2020/3/who-announces-covid-19-outbreak-a-pandemic).

13 березня Генеральний директор ВООЗ на брифінгу для ЗМІ по COVID-19 оголосив, що в даний час Європа стала епіцентром пандемії, де реєструється більше випадків і смертей, ніж в решті світу, за винятком Китаю. В даний час щоденно реєструється більше випадків, ніж в Китаї в розпал епідемії.

Досвід Китаю, Республіки Корея, Сінгапуру та інших країн ясно показує, що активне тестування і відстеження контактів в поєднанні із заходами соціального дистанціювання і мобілізацією громади можуть запобігти зараженню і врятувати життя людей.

Наведене свідчить, що на даний час в Україні досить нестабільна ситуація пов`язана з поширенням смертельно небезпечного вірусу. При цьому, дистанціювання громади може суттєво зменшити випадки зараження.

При цьому, Рада суддів України 11 та 17 березня 2020 року звернулася до громадян, які є учасниками судових процесів, з проханням утриматися від участі у судових засіданнях, якщо слухання не передбачають обов`язкової присутності учасників сторін. Також Рада суддів України просить громадян утриматися від відвідин суду, якщо у них є ознаки будь-якого вірусного захворювання (https://legalhub.online/sudova-praktyka/rada-suddiv-ukrayiny-zrobyla-zayavu-shhodo-karantynnyh-zahodiv/).

Таким чином, Кодексом адміністративного судочинства України не передбачено дій суду щодо здійснення судочинства під час пандемії. З урахуванням наведених рекомендацій уповноважених суб`єктів щодо запобігання поширенню вірусу та дотримання правил дистанціювання громади та з метою недопущення затягуванню розгляду справи та відкладення їх на дати після стабілізації епідеміологічного стану в країні, суд приходить до висновку про застосування положення статті 7 Кодексу адміністративного судочинства України та розгляду заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі в порядку письмового провадження, з метою дотримання строків розгляду такого типу заяв.

Відповідно до статті 3 Конституції України права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов`язком держави.

Згідно із статтею 4 Закону України Про Основи законодавства України про охорону здоров`я № 2801-ХІІ основними принципами охорони здоров`я в Україні є, зокрема, гуманістична спрямованість, забезпечення пріоритету загальнолюдських цінностей над класовими, національними, груповими або індивідуальними інтересами.

Стаття 5 наведеного Закону стверджує, що охорона здоров`я - загальний обов`язок суспільства та держави. Державні, громадські або інші органи, підприємства, установи, організації, посадові особи та громадяни зобов`язані забезпечити пріоритетність охорони здоров`я у власній діяльності, не завдавати шкоди здоров`ю населення і окремих осіб, у межах своєї компетенції надавати допомогу хворим, особам з інвалідністю та потерпілим від нещасних випадків, сприяти працівникам органів і закладів охорони здоров`я в їх діяльності, а також виконувати інші обов`язки, передбачені законодавством про охорону здоров`я.

Керуючись статтями 7, 248, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва -

У Х В А Л И В:

1. Заяву представника позивача про заміну сторони виконавчого провадження у справі №826/10231/15 призначити до розгляду у порядку письмового провадження.

2. Справа розглядатиметься суддею Шейко Т.І. одноособово.

3. Запропонувати учасникам справи подати письмові пояснення щодо заяви про заміну сторони виконавчого провадження.

3. Копію Ухвали невідкладно надіслати учасникам справи.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Т.І. Шейко

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення14.04.2020
Оприлюднено15.04.2020
Номер документу88743877
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/10231/15

Ухвала від 28.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Ухвала від 14.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Шейко Т.І.

Постанова від 21.07.2015

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Нагорянський С.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні