Ухвала
від 10.04.2020 по справі 179/556/20
МАГДАЛИНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

179/556/20

1-кс/179/139/20

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

10 квітня 2020 року слідчий суддя Магдалинівського районного суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , за погодженням прокурора Магдалинівського відділу Новомосковської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , слідчого СВ Магдалинівського відділенняполіції Новомосковськоговідділу поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїв Дніпропетровськійобласті ОСОБА_4 , розглянувши у закритому судовому засіданні клопотання слідчого СВ Магдалинівського відділення поліції Новомосковського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки по кримінальному провадженню № 12019040470000588 внесеному до ЄРДР 25 листопада 2019 року, розпочатому за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 197-1 КК України,

В С Т А Н О В И В:

До Магдалинівського районного суду надійшло клопотання слідчого Магдалинівського ВП Новомосковського ВП ГУНП в Дніпропетровській області про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки, яке погоджено прокурором у кримінальному провадженні № 12019040470000588 внесеному до ЄРДР 25 листопада 2019 року, розпочатому за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 197-1 КК України та відповідає вимогам Кримінального процесуального кодексу України.

У своєму клопотанні слідчий посилається на те, що у 2019 році, невстановленою особою, самовільно, без правовстановлюючих документів, здійснювалось використання шляхом розорювання земельної ділянки площею близько 3,8 га, яка розташована на території Котовської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області, що межує із земельними ділянками (паями) сільськогосподарського призначення з кадастровими номером 1222383500:01:002:0310, що перебуває у власності ОСОБА_5 ; з кадастровим номером 1222383500:01:001:0019, що перебуває у власності ОСОБА_6 ; з кадастровим номером 1222383500:01:001:0024, що перебуває у власності ОСОБА_7 ; кадастровим номером 1222383500:01:001:0423, що перебуває у власності ОСОБА_8 ; кадастровим номером 1222383500:01:001:0004, що перебуває у власності ОСОБА_8 ; з кадастровим номером 1222383500:01:001:0453, що перебуває у власності ОСОБА_9 ; із земельною ділянкою з відсутнім кадастровим номером, що перебуває у власності ОСОБА_10 .

За даним фактом розпочато кримінальне провадження, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 12019040470000588.

Попередня кваліфікація кримінального правопорушення була визначена за ч. 1 ст. 197-1 КК України «Самовільне зайняття земельної ділянки».

Таким чином, в ході досудового розслідування встановлено відсутність права у будь-яких осіб, на користування вказаною земельною ділянкою.

Разом з тим, 02 грудня 2019 року, під час огляду вказаної земельної ділянки встановлено, що вона перебуває у розораному стані.

Допитана по даному факту голова Котовської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області ОСОБА_11 показала, що їй невідомо хто саме провів розорювання шару ґрунту біля вищевказаних земельних ділянок. Також вказала, що до сільської ради ніхто не звертався з листом щодо надання дозволу на здійснення вирубування насаджень в лісозахисних смугах, які розташовані поблизу вищевказаних земельних ділянок з метою розширення площі вказаних земельних ділянок .

Враховуючи викладене, з метою повного, всебічного та неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, виникла необхідність у проведенні перевірки спеціалістами Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області з питань дотримання вимог законодавства під час використання незаконно розораної земельної ділянки розміром ширина близько 4 метра, довжина близько 944 метра, на території Котовської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області.

Приписами ст.25КПК України визначено, що прокурор, слідчий зобов`язані в межах своєї компетенції вжити всіх передбачених законом заходів для встановлення події кримінального правопорушення та особи, яка його вчинила.

Згідно з ч. 4ст. 38 КПК України,орган досудового розслідування зобов`язаний застосовувати всі передбачені законом заходи для забезпечення ефективності досудового розслідування.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 91 КПК України у кримінальному провадженні підлягають доказуванню: обставини, які впливають на ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, характеризують особу обвинуваченого, обтяжують чи пом`якшують покарання, які виключають кримінальну відповідальність або є підставою закриття кримінального провадження.

Частиною 2ст.93 КПК України визначено, що сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих(розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Разом з тим, з 16.07.2015 року з КПК України виключено п. 6 ч. 2 ст. 36 та п. 4 ч. 2 ст. 40, якими прокурору, який здійснює нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням та слідчому надавались повноваження призначати ревізії та перевірки у порядку, визначеному законом.

НормамиКПК Українине визначено певного порядку надання дозволу на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців.

Однак дане питання чітко регулюється п.2 ч.1Постанови КМУ «Про питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014 року, відповідно до якого надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб - підприємців не потребується у разі, коли такі перевірки проводяться за рішенням суду, на вимогу службових осіб у випадках, передбаченихКПК України.

Отже, єдиним можливим процесуальним шляхом для призначення вказаної перевірки є отримання судового рішення (ухвали слідчого судді) про її призначення.

Відповідно до ст. 4 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до п.1 Положення про Державну екологічну інспекцію України,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України19.04.2017 № 275, Державна екологічна інспекція України є центральним органом виконавчої влади, який утворюється для забезпечення реалізації державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про державний контроль за використанням та охорону земель», державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію політики із здійснення державного (нагляду) контролю у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.

Відповідно до п. п. 2 п. 4 Положення про Державну екологічну інспекцію України,затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2017 №275 відповідно до покладених завдань здійснює державний (нагляд) контроль за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами нерезидентами законодавства про охорону земель.

Згідно зі ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить, організація і здійснення у межах компетенції державного нагляду (контролю) за додержанням центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності та господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами - нерезидентами вимог законодавства, зокрема, про використання та охорону земель.

Відповідно до статті 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель» державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюється, зокрема, шляхом проведення перевірок, розгляду документації із землеустрою, пов`язаної з використанням та охороною земель.

Згідно зп.7 Положення про Державну екологічну інспекцію України,затвердженого постановою Кабінету Міністрів Українивід 19.04.2017 №275, Держекоінспекція здійснює свої повноваження безпосередньо і через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Положеннями п. 7 Методики визначення розміру шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 25.072007 № 963, визначено, що розрахунок розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, проводиться Держекоінспекцією та її територіальними органами або Держгеокадастром та його територіальними органами, а розміру шкоди, заподіяної юридичним та фізичним особам - територіальними органами Держгеокадастру на підставі матеріалів обстежень земельних ділянок, проведених відповідно до Порядку виконання земельно-кадастрових робіт та надання послуг на платній основі державними органами земельних ресурсів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.11.2000 № 1619.

Окрім того, листом від 12.02.2020 Державна екологічна інспекція повідомила, що підстави позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель є вмотивоване рішення суду.

Згідно норми ч. 4 ст. 107 КПК України під час розгляду клопотання слідчим суддею фіксування за допомогою технічних засобів не здійснювалась.

В судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 , підтримала клопотання слідчого, прохала його задовольнити, оскільки наявні достатні підстави вважати, що проведення позапланової виїзної перевірки необхідне з метою розрахунку розміру шкоди, заподіяної державі, територіальним громадам, внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням.

Слідчий ОСОБА_4 також підтримав клопотання у повному обсязі та просив його задовольнити.

Слідчий суддя, вислухавши прокурора та слідчого, які прохали задовольнити клопотання, дослідивши наданні матеріали до клопотання, вважає, що клопотання про проведення позапланової виїзної перевірки підлягає задоволенню, оскільки з матеріалів провадження вбачається, що для всебічного та неупередженого дослідження всіх обставин кримінального провадження, є необхідність у проведенні перевірки спеціалістами Державної екологічної інспекції у Дніпропетровській області з питань дотримання вимог законодавства під час використання незаконно розораної землі .

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 91, 92, 93, 110 КПК України, ст. 6 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», ст. 9 Закону України «Про державний контроль за використанням та охороною земель», ст. 20-2 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища», Положенням про Державну екологічну інспекцію України, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 275 від 19.04.2017р., Постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання запровадження обмеження на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами» № 408 від 13.08.2014р. -

У Х В А Л И В:

Клопотання слідчого Магдалинівського відділення поліції Новомосковського відділу поліції Головного управління Національної поліції в Дніпропетровській області ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення позапланової виїзної перевірки по кримінальному провадженню № 12019040470000588, внесеного до ЄРДР 25 листопада 2019 року - задовольнити.

Надати дозвіл на проведення у кримінальному провадженні № 12019040470000588, внесеного до ЄРДР 25 листопада 2019 року, за ч. 1 ст. 197-1 КК України, виїзної позапланової перевірки дотримання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель,в тому числі встановлення суми матеріального збитку, завданого під час використання земельної ділянки площею близько 3,8 га, яка розташована на території Котовської сільської ради Магдалинівського району Дніпропетровської області, що межує із земельними ділянками (паями) сільськогосподарського призначення з кадастровими номером 1222383500:01:002:0310, що перебуває у власності ОСОБА_5 ; з кадастровим номером 1222383500:01:001:0019, що перебуває у власності ОСОБА_6 ; з кадастровим номером 1222383500:01:001:0024, що перебуває у власності ОСОБА_7 ; кадастровим номером 1222383500:01:001:0423, що перебуває у власності ОСОБА_8 ; кадастровим номером 1222383500:01:001:0004, що перебуває у власності ОСОБА_8 ; з кадастровим номером 1222383500:01:001:0453, що перебуває у власності ОСОБА_9 ; із земельною ділянкою з відсутнім кадастровим номером, що перебуває у власності ОСОБА_10 .

Проведення вказаної перевірки доручити Державній екологічній інспекції у Дніпропетровській області, що розташована за адресою:вул. Лабораторна, 69, м. Дніпро.

Зобов`язати Державну екологічнуінспекцію уДніпропетровській області провести вказану перевірку впродовж 20-деного терміну з моменту отримання судового рішення.

Матеріали перевірки, направити в оригіналах на адресу СВ Магдалинівського ВП Новомосковського ВП ГУНП в Дніпропетровської області.

Ухвала оскарженню не підлягає. Відповідно до ч. 3 ст. 309 КПК України, заперечення на ухвалу можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудМагдалинівський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення10.04.2020
Оприлюднено08.02.2023
Номер документу88750549
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про інші клопотання

Судовий реєстр по справі —179/556/20

Ухвала від 10.04.2020

Кримінальне

Магдалинівський районний суд Дніпропетровської області

Ковальчук Т. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні