ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 лютого 2009 p . №2- a -1 48/09/2270/9
Хмельницький окружний адміністративний суд в склад і:
судді Фелонюк Д.Л.
при секретарі судового засідання Буяновській М.С.
за участю представника позивача: Павлунішен С.М. - за д овіреністю від 07.02.2009р. № 15/10/10
розглянув у відкритому судо вому засіданні адміністративну справу за позовом Хмельницького міжрай онного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі держав ної податкової інспекції у Полонському районі до закритого акціонерно го товариства «Полонський фарфор» про звернення стягнення 15891 грн. податк ового боргу на активи
У судовому засіданні проголошено вступну і резолют ивну частини постанови згідно ст.160 Кодексу адміністративного судочинст ва України.
ВСТАНОВИВ:
Прокурор в інтересах держав и в особі позивача звернувся до суду з адміністративним позовом , в якому просить у відповідності до ви мог Законів України «Про плату за землю» , «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та державними цільовими фондами» звернути стягненн я 15891 грн. податкової заборгованості - земельного податку.
Представник позивача в судовому засіданні зазначив , що на момент розгляду справи відпові дачем заборгованість перед державною податковою інспекцією у Полонськ ому районі не погашена , наполягає на з адоволенні позовних вимог.
Відповідач своїми процесуальними правами не скорис тався , в судове засідання не з'явився. Ухвала про відкриття провадження у справі та призначення справи до судо вого розгляду разом із повісткою , коп ією позовної заяви з додатками вручені 21.01.2009 року відповідно до поштового повідомлення № 730908 , повістка про відкл адення розгляду справи направлена за адресою , за якою зареєстрований відповідач (згідно реєстру по штових відправлень).
Згідно ч.2 ст.128 КАС України , неприбуття в судове засідання без поважних причин пр едставника сторони або третьої особи , які не прибули в судове засідання , або неповідомлення ним про причини неприбуття не є п ерешкодою для розгляду справи. Тому , д ля уникнення зловживання правом з боку відповідача , суд вважає за необхідне вирішити дану справу по суті відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України на основі наявних у ній доказів.
Розглядом матеріліалів спр ави встановлено:
Закрите акціонерне товарис тво «Полонський фарфор» є платником податків та зборів , які відповідно до ст.9 Закону України „Про систему опо даткування" зобов'язане сплачувати в установлені законом терміни.
У відповідача станом на 29.10.2008року. утворилась заборгов аність перед бюджетом по платі за землю в розмірі 15891грн. , що підтверджується податковим розрахунком земельн ого податку від 23.01.2008 р. №25.
З метою погашення податкового боргу , у відповідності до пп.6.2 ст.6 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» відповідачу було виставлено дві податкові вимог и: перша - № 1/17 від 14.01.2008 року , та друга № 2/71 ві д 27.02.2008 року (надіслані та отримані відповідачем 28.01.2008р. та 03.03.2008р. відповідно до повідомлень).
Позивачем у відповідності до п.п. 7.2.1 п.7.2 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" було прийнято рішення від 04.04.2008 року про з астосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів. Доказів про погашення податкового борг у суду не подано.
У зв'язку із несплатою податкового боргу в добровіль ному порядку , прокурором в інтересах держави в особі позивача подано позов до суду з вимогою звернути стягнен ня на активи відповідача 15891 грн. податкової заборгованості по платі за зе млю.
Досліджуючи надані докази , оцінивши їх в сукупності , до уваги приймається наступне.
Статтею 67 Конституції України та ст.9 Закону України „ Про систему оподаткування" на платників податків покладено обов'язок св оєчасно та у повному обсязі сплачувати загальнодержавні та місцеві под атки і збори до державних та місцевих бюджетів.
Відповідно до ст.2 Закону України „Про плату за землю" використання землі в України є платним. Плата за землю справляєтьсяу виг ляді земельного податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Пунктом „в" ч.1 ст.96 Земельного кодексу України передбачено , що землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачув ати земельний податок або орендну плату. Ст.14 Закону України „Про плату за землю" передбачено , що платники земел ьного податку , а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щорок у станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному орган у державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою , встановленою центральним податковим органом , з розбивкою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку поданн я щомісячних декларацій.
Згідно ст.17 Закону України „Про плату за землю" податк ове зобов'язання по земельному податку , а також по орендній платі за землі державної та комун альної власності , визначене у податк овій декларації на поточний рік , спла чується рівними частками власниками та землекористувачами земельних д ілянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (з вітний) період , який дорівнює календа рному місяцю , щомісячно протягом 30 ка лендарних днів , наступних за останні м календарним днем звітного (податкового) місяця.
Пунктом 8 ч.1 ст.14 Закону України „Про систему оподатку вання" передбачено , що до загальнообо в'язкових податків та зборів (обов'язкових платежів) належить плата за зе млю (земельний податок , а також орендн а плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) , п.3 ч.1 ст.9 вказано , що платники податків та зборів зобов'язані своєчасно сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законами термі ни.
Згідно п.3 .1.1 ст.3 Зак ону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків пере д бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року активи платник а податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його пода ткових зобов'язань виключно за рішенням суду.
Згідно п.п. 17.1.7. Закону України „Про порядок погашення з обов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податков ого зобов'язання протягом граничних строків сплати , такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф.
Ст.27 Закону України „Про плату за землю" передбачено , що контроль за правильністю обчисле ння і справляння земельного податку , а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної вла сності здійснюється органами державної податкової служби.
При цьому згідно п.2.3.1 ст. 2 та 1.6 ст. 1 зазначеного Закону , ст. 10 Закону України „Про державну под аткову службу в Україні" позивачу надано право здійснювати заходи з
примусового стягнення податкового боргу , тобто проводити звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу.
Відповідно до п.п.5.1 , 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України „Про порядок погашення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" податкове зобов'язання платника податків самостійно визначене пла тником податків вважається узгодженим з дня подання такої декларації , та нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.
Відповідно до п.п.1.2 , 1.3 вказаного Закону передбачено , що податкове зобов'язання -це зобов'язання платника п одатків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки , виз начені цим Законом або іншими законами України , податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності) , самостійно узгоджене платником податків або узгодж ене в адміністративному чи судовому порядку , але не сплачене у встановлений строк , а також пеня , нара хована на суму такого податкового зобов'язання.
На підтвердження позовних вимог позивачем надано н еобхідні докази про наявність податкової заборгованості відповідача т а вжиття заходів її стягнення.
Судом зважається на те , що податкові вимоги в адміністративному та судовому порядку не оскаржувались та не скасовані , доказів про сплату заборгованості суду не подано.
За таких обставин , суд вважає , що поз овні вимоги обгрунтовані матеріалами справи , відповідають чинному законодавсту та підлягають за доволенню.
Керуючись 6 , 14 , 71 , 86 , 94 , 104 , 105 , 158-163 , 167 , 254-259 Кодексу адмін істративного судочинства України , с уд -
ПОСТАНОВИВ:
Позов Хмельницького міжрай онного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі держав ної податкової інспекції у Полонському районі до закритого акціонерно го товариства «Полонський фарфор» про звернення стягнення 15891 грн. податк ового боргу на активи задоволити.
Звернути стягнення 15891грн. (п'ятнадцять тисяч вісімсот дев'яносто одна гривня ) податкового боргу на активи закритого акціонер ного товариства «Полонський фарфор» (м.Полонне , вул. Привокзальна 50 , код 05502829) на користь державної податкової інспекції у П олонському районі (м.Полонне , вул. Л.Ук раїнки 114 , код 33930761).
Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи , які беруть участь у справі , мають право оскаржити в апеляційном у порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарже ння подається протягом 10 днів з дня проголошення , апеляційна скарга подається протягом 20 днів після по дання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляц ійного адміністративного суду через суд першої інстанції.
Згідно ст. 254 КАСУ Постанова , якщо інше не встановлено КАСУ , набирає законної сили після закінчення строку подан ня заяви про апеляційне оскарження , я кщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оска рження , але апеляційна скарга не була подана у строк , постанова або ухвала с уду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення , якщо його не скасовано , набирає законної сили після закінчення апеляційног о розгляду справи.
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2009 |
Оприлюднено | 19.04.2010 |
Номер документу | 8875704 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Фелонюк Д.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні