Постанова
від 27.02.2009 по справі 2-а-148/09/2270/9
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2009 p . №2- a -1 48/09/2270/9

Хмельницький окружний адміністративний суд в склад і:

судді Фелонюк Д.Л.

при секретарі судового засідання Буяновській М.С.

за участю представника позивача: Павлунішен С.М. - за д овіреністю від 07.02.2009р. № 15/10/10

розглянув у відкритому судо вому засіданні адміністративну справу за позовом Хмельницького міжрай онного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі держав ної податкової інспекції у Полонському районі до закритого акціонерно го товариства «Полонський фарфор» про звернення стягнення 15891 грн. податк ового боргу на активи

У судовому засіданні проголошено вступну і резолют ивну частини постанови згідно ст.160 Кодексу адміністративного судочинст ва України.

ВСТАНОВИВ:

Прокурор в інтересах держав и в особі позивача звернувся до суду з адміністративним позовом , в якому просить у відповідності до ви мог Законів України «Про плату за землю» , «Про порядок погашення зобов'язань платників податк ів перед бюджетами та державними цільовими фондами» звернути стягненн я 15891 грн. податкової заборгованості - земельного податку.

Представник позивача в судовому засіданні зазначив , що на момент розгляду справи відпові дачем заборгованість перед державною податковою інспекцією у Полонськ ому районі не погашена , наполягає на з адоволенні позовних вимог.

Відповідач своїми процесуальними правами не скорис тався , в судове засідання не з'явився. Ухвала про відкриття провадження у справі та призначення справи до судо вого розгляду разом із повісткою , коп ією позовної заяви з додатками вручені 21.01.2009 року відповідно до поштового повідомлення № 730908 , повістка про відкл адення розгляду справи направлена за адресою , за якою зареєстрований відповідач (згідно реєстру по штових відправлень).

Згідно ч.2 ст.128 КАС України , неприбуття в судове засідання без поважних причин пр едставника сторони або третьої особи , які не прибули в судове засідання , або неповідомлення ним про причини неприбуття не є п ерешкодою для розгляду справи. Тому , д ля уникнення зловживання правом з боку відповідача , суд вважає за необхідне вирішити дану справу по суті відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС України на основі наявних у ній доказів.

Розглядом матеріліалів спр ави встановлено:

Закрите акціонерне товарис тво «Полонський фарфор» є платником податків та зборів , які відповідно до ст.9 Закону України „Про систему опо даткування" зобов'язане сплачувати в установлені законом терміни.

У відповідача станом на 29.10.2008року. утворилась заборгов аність перед бюджетом по платі за землю в розмірі 15891грн. , що підтверджується податковим розрахунком земельн ого податку від 23.01.2008 р. №25.

З метою погашення податкового боргу , у відповідності до пп.6.2 ст.6 Закону України «Про порядо к погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами» відповідачу було виставлено дві податкові вимог и: перша - № 1/17 від 14.01.2008 року , та друга № 2/71 ві д 27.02.2008 року (надіслані та отримані відповідачем 28.01.2008р. та 03.03.2008р. відповідно до повідомлень).

Позивачем у відповідності до п.п. 7.2.1 п.7.2 Закону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" було прийнято рішення від 04.04.2008 року про з астосування заходів погашення податкового боргу платника податків за рахунок стягнення його активів. Доказів про погашення податкового борг у суду не подано.

У зв'язку із несплатою податкового боргу в добровіль ному порядку , прокурором в інтересах держави в особі позивача подано позов до суду з вимогою звернути стягнен ня на активи відповідача 15891 грн. податкової заборгованості по платі за зе млю.

Досліджуючи надані докази , оцінивши їх в сукупності , до уваги приймається наступне.

Статтею 67 Конституції України та ст.9 Закону України „ Про систему оподаткування" на платників податків покладено обов'язок св оєчасно та у повному обсязі сплачувати загальнодержавні та місцеві под атки і збори до державних та місцевих бюджетів.

Відповідно до ст.2 Закону України „Про плату за землю" використання землі в України є платним. Плата за землю справляєтьсяу виг ляді земельного податку або орендної плати , що визначається залежно від грошової оцінки земель. Пунктом „в" ч.1 ст.96 Земельного кодексу України передбачено , що землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачув ати земельний податок або орендну плату. Ст.14 Закону України „Про плату за землю" передбачено , що платники земел ьного податку , а також орендної плати за земельні ділянки державної або комунальної власності (крім громадян) самостійно обчислюють суму земельного податку та орендної плати щорок у станом на 1 січня і до 1 лютого поточного року подають відповідному орган у державної податкової служби за місцезнаходженням земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою , встановленою центральним податковим органом , з розбивкою річної суми рівними част ками за місяцями. Подання такої декларації звільняє від обов'язку поданн я щомісячних декларацій.

Згідно ст.17 Закону України „Про плату за землю" податк ове зобов'язання по земельному податку , а також по орендній платі за землі державної та комун альної власності , визначене у податк овій декларації на поточний рік , спла чується рівними частками власниками та землекористувачами земельних д ілянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (з вітний) період , який дорівнює календа рному місяцю , щомісячно протягом 30 ка лендарних днів , наступних за останні м календарним днем звітного (податкового) місяця.

Пунктом 8 ч.1 ст.14 Закону України „Про систему оподатку вання" передбачено , що до загальнообо в'язкових податків та зборів (обов'язкових платежів) належить плата за зе млю (земельний податок , а також орендн а плата за земельні ділянки державної та комунальної власності) , п.3 ч.1 ст.9 вказано , що платники податків та зборів зобов'язані своєчасно сплачувати належні суми податків і зборів у встановлені законами термі ни.

Згідно п.3 .1.1 ст.3 Зак ону України „Про порядок погашення зобов'язань платників податків пере д бюджетами та державними цільовими фондами" від 21.12.2000 року активи платник а податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його пода ткових зобов'язань виключно за рішенням суду.

Згідно п.п. 17.1.7. Закону України „Про порядок погашення з обов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податков ого зобов'язання протягом граничних строків сплати , такий платник податків зобов'язаний сплатити штраф.

Ст.27 Закону України „Про плату за землю" передбачено , що контроль за правильністю обчисле ння і справляння земельного податку , а також орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної вла сності здійснюється органами державної податкової служби.

При цьому згідно п.2.3.1 ст. 2 та 1.6 ст. 1 зазначеного Закону , ст. 10 Закону України „Про державну под аткову службу в Україні" позивачу надано право здійснювати заходи з

примусового стягнення податкового боргу , тобто проводити звернення стягнення на активи платника податків у рахунок погашення його податкового боргу.

Відповідно до п.п.5.1 , 5.2.1 п.5.2 ст.5 Закону України „Про порядок погашення зобов' язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фонд ами" податкове зобов'язання платника податків самостійно визначене пла тником податків вважається узгодженим з дня подання такої декларації , та нараховане контролюючим органом вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення.

Відповідно до п.п.1.2 , 1.3 вказаного Закону передбачено , що податкове зобов'язання -це зобов'язання платника п одатків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки , виз начені цим Законом або іншими законами України , податковий борг (недоїмка) - це податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності) , самостійно узгоджене платником податків або узгодж ене в адміністративному чи судовому порядку , але не сплачене у встановлений строк , а також пеня , нара хована на суму такого податкового зобов'язання.

На підтвердження позовних вимог позивачем надано н еобхідні докази про наявність податкової заборгованості відповідача т а вжиття заходів її стягнення.

Судом зважається на те , що податкові вимоги в адміністративному та судовому порядку не оскаржувались та не скасовані , доказів про сплату заборгованості суду не подано.

За таких обставин , суд вважає , що поз овні вимоги обгрунтовані матеріалами справи , відповідають чинному законодавсту та підлягають за доволенню.

Керуючись 6 , 14 , 71 , 86 , 94 , 104 , 105 , 158-163 , 167 , 254-259 Кодексу адмін істративного судочинства України , с уд -

ПОСТАНОВИВ:

Позов Хмельницького міжрай онного природоохоронного прокурора в інтересах держави в особі держав ної податкової інспекції у Полонському районі до закритого акціонерно го товариства «Полонський фарфор» про звернення стягнення 15891 грн. податк ового боргу на активи задоволити.

Звернути стягнення 15891грн. (п'ятнадцять тисяч вісімсот дев'яносто одна гривня ) податкового боргу на активи закритого акціонер ного товариства «Полонський фарфор» (м.Полонне , вул. Привокзальна 50 , код 05502829) на користь державної податкової інспекції у П олонському районі (м.Полонне , вул. Л.Ук раїнки 114 , код 33930761).

Згідно ст.ст. 185-186 КАСУ сторони та інші особи , які беруть участь у справі , мають право оскаржити в апеляційном у порядку Постанову повністю або частково. Заява про апеляційне оскарже ння подається протягом 10 днів з дня проголошення , апеляційна скарга подається протягом 20 днів після по дання заяви про апеляційне оскарження. Подаються до Львівського апеляц ійного адміністративного суду через суд першої інстанції.

Згідно ст. 254 КАСУ Постанова , якщо інше не встановлено КАСУ , набирає законної сили після закінчення строку подан ня заяви про апеляційне оскарження , я кщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оска рження , але апеляційна скарга не була подана у строк , постанова або ухвала с уду першої інстанції набирає законної сили після закінчення цього стро ку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення , якщо його не скасовано , набирає законної сили після закінчення апеляційног о розгляду справи.

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.02.2009
Оприлюднено19.04.2010
Номер документу8875704
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-148/09/2270/9

Постанова від 27.02.2009

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Фелонюк Д.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні