Рішення
від 15.04.2020 по справі 580/3317/19
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2020 року справа № 580/3317/19

м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Паламаря П.Г.,

за участю секретаря Трегулова Б.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом публічного акціонерного товариства "Дашуківські Бентоніти" до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання протиправним та скасування приписів,

ВСТАНОВИВ:

До Черкаського окружного адміністративного суду звернулося ПАТ "Дашуківські Бентоніти" (19330, Черкаська область, Лисянський район. с. Дашуківка; далі - позивач) з позовом до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131; далі - відповідач), в якому просить визнати протиправними та скасувати приписи Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 17.04.2019 №103/0010ПР/03/01/-19 та №103/0011ПР/03/01/-19.

19.12.2019 ухвалою суду продовжено строк проведення підготовчого провадження.

04.02.2020 ухвалою суду закрито підготовче засідання та призначено справу до розгляду по суті.

06.04.2020 перейдено до розгляду справи в письмове провадження.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивачем зазначено, що спірні приписи є протиправними, винесеними із порушенням норм чинного законодавства, а отже такими, що підлягають скасуванню. При чому, нормами чинного законодавства не передбачено обов`язку отримувати дозвіл на зняття та перенесення на орендованій земельній ділянці покриву ґрунту. Отримувати спеціальний дозвіл користувачу необхідно для зняття саме родючого шару грунту, а не будь-який земельний покрив характеризується родючістю. Наголошено, що земельна ділянка, на якій відповідачем встановлений факт зняття та перенесення грунтового покриву, відноситься до земель з цільовим призначенням: для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користуванням надрами (категорія земель: землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення) та була надана в оренду під розширення кар`єру бентонітових глин та відповідно видобутку бентонітової глини. Зазначено, що строк дії спеціального дозволу на користування надрами № 2447 від 23.04.2001 наданого ПАТ Дашуківські бентоніти з метою видобування бентонітової глини Дашуківської ділянки Черкаського родовища, було поновлено лише згідно із наказами Держгеонадр від 09.07.2019 № 219 та від 04.09.2019 №326, а відтак, зважаючи, що ПАТ Дашуківські бентоніти не здійснювало добування корисних копалин (бентонітової глини) і розроблення кар`єрів до моменту поновлення строку дії відповідного спеціального дозволу на користування надрами, то і не могло вчинити зняття та перенесення ґрунтового покриву без спеціального дозволу на частині орендованої земельної ділянки. Також вказано, що позивачем сплачено відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва. Щодо порушення строків повернення позивачем земельної ділянки, позивачем зазначено, що 09 березня 2010 року між ПАТ Дашуківські бентоніти (орендар) та Лисянською районною державною адміністрацією (орендодавець) укладено договір оренди землі № А-ДБ-11-0309/1, площею 15,0 га під розширення кар`єру бентонітових глин. Орендована земельна ділянка була зареєстрована в 2012 році в Державному земельному кадастрі із кадастровим номером 7122882800:02:001:0295 з реєстрацією речового права. Разом з тим, договір оренди укладено на 5 років і набирає чинності після його підписання сторонами та його державної реєстрації - останній зареєстрований 17.03.2010 за реєстровим №041078900001. Таким чином, відповідно до умов договору, його строк дії закінчувався 17.03.2015. В силу ч. 6 ст. 33 Закону України Про оренду землі після закінчення строку дії договору оренди ПАТ Дашуківські бентоніти продовжило користуватися земельною ділянкою, в свою чергу, зі сторони орендодавця - Лисянської районної державної адміністрації, не пред`являлось до ПАТ Дашуківські бентоніти будь-яких заперечень щодо продовження користування орендованою земельною ділянкою, а тому строк дії договору продовжений на такий же строк - 5 років. Зважаючи на викладене, відповідачем не підтверджено належними та допустимими доказами, що позивачем було вчинено правопорушення.

Представник Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області надав до суду письмовий відзив на позов, в якому зазначив, що дії управління під час перевірки відповідають вимогам законодавства.

Дослідивши подані суду письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд зазначає наступне.

Наказом Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 21.03.2019 №103 старшому державному інспектору у сфері державного контролю за використанням та охороною земель - Дрозденку В .І. доручено здійснити плановий захід державного конторолю з 03.04.2019 по 16.04.2019 додержання ПАТ "Дашуківські Бентоніти" вимог законодавства у сфері використання та охорони земель. Про проведення державного контролю товариство повідомлено листом від 21.03.2019 №32-23-0.46-1849/2-19.

28 березня 2019 року Дрозденку В.І. надано посвідчення на здійснення відповідної перевірки.

16 квітня 2019 року за участю інженера-землевпорядника другої категорії ДП Черкаський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою Кияна В . М . , проведено обстеження земельної ділянки. За результатами обстеження земельної ділянки встановлено, що на частині ділянки площею 15 га з кадастровим номером 7122882800:02:001:0295, без дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого, шару грунту) на площі 2,3344га. До акту обстеження земельної ділянки долучено кадастровий план ділянки.

16 квітня 2019 року складено акт №103/0016АП/02/01/-19 за результатами проведення заходу державного нагляду (контролю) щодо дотримання вимог законодавства у сфері використання та охорони земель. В результаті перевірки встановлено порушення вимог земельного законодавства, а саме статті 34 Закону України Про оренду землі і статті 168 Кодексу, що полягає в порушенні строків повернення тимчасово зайнятих земель до 24.02.2017 та зняття без дозволу і перенесення ґрунтового покриву (родючого шару грунту) на площі 2,3344 га.

16 квітня 2019 року старшим державним інспектором Дрозденком В.І. складено протокол № 103/0008ПТ/04/01/-19 про адміністративне правопорушення, відповідно до якого 16.04.2019 встановлено проведення робіт по зняттю та перенесенню, ґрунтового покриву на частині земельної ділянки загальною площею 15 га без дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву на ділянці площею 2,3344 га, що є порушення статті 168 Земельного кодексу України.

16 квітня 2019 року складено протокол №103/0009ПТ/04/01/-19 про адміністративне правопорушення, згідно якого 16.04.2019 встановлено порушення строків повернення тимчасово зайнятої земельної ділянки площею 15 га до 24.02.2017.

17.04.2019 прийнято приписи №103/0010ПР/03/01/-19 і № 103/001ПР/03/01/-19 про усунення порушень, виявлених під час проведення заходу державного нагляду щодо додержання вимог у сфері використання та охорони земель, згідно яких ПАТ "Дашуківські Бентоніти" в 30-ти денний термін повинно вжити дії щодо проведення рекультивації земельної ділянки та повернути земельну ділянку, термін оренди якої закінчився.

Позивач, не погоджуючися з прийнятими приписами, звернувся до суду.

Надаючи правову оцінку вказаним обставинам, суд зважає на таке.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасувати припис Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 17.04.2019 №103/0011ПР/03/01/-19.

Згідно акту перевірки ПАТ Дашуківські бентоніти порушено вимоги статті 34 Закону України Про оренду землі , оскільки порушено строки повернення тимчасово зайнятих земель - земельної ділянки, кадастровий номер 7122882800:02:001:0295, наданої ПАТ Дашуківські бентоніти в оренду строком до 24.02.2017.

Як встановлено судом, 09 березня 2010 року між ПАТ Дашуківські бентоніти (орендар) та Лисянською районною державною адміністрацією (орендодавець) укладено договір оренди землі № А-ДБ-11-0309/1, відповідно до п. 1, 15 якого в строкове платне користування ПАТ Дашуківські бентоніти було надано земельну ділянку, площею 15,0 га під розширення кар`єру бентонітових глин.

Відповідно до п. 8 договору оренди, договір укладено на 5 років. При цьому, п. 43 договору визначено, що договір оренди набирає чинності після його підписання сторонами та його державної реєстрації.

Договір оренди зареєстрований 17.03.2010 за реєстровим № 041078900001.

Згідно витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-7104649102016 від 14.12.2016, земельна ділянка зареєстрована в Державному земельному кадастрі із кадастровим номером 7122882800:02:001:0295 з реєстрацією речового права - права оренди ПАТ Дашуківські бентоніти 24.02.2012.

Стаття 93 Земельного кодексу України встановлює, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав (стаття 125 ЗК України).

Відповідно до ч. 5 ст. 126 Земельного кодексу України (редакція на час укладення договору оренди) право оренди земельної ділянки посвідчується договором оренди землі, зареєстрованим відповідно до закону.

Закон України Про оренду землі встановлює, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Згідно ч. 1 ст. 6 Закону України Про оренду землі орендарі набувають право оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, цим та іншими законами України і договором оренди землі.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про оренду землі договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов`язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов`язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель самовільне зайняття земельної ділянки - будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними.

Згідно із частиною другою статті 152 Земельного кодексу України, власник земельної ділянки або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо ці порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.

Суд встановив, що згідно п. 8 договору оренди від 09.03.2010 № А-ДБ-11-0309/1, при закінченні договору оренди, позивач має переважне право поновити його на визначений строк. При цьому, заперечень від орендодавця щодо поновлення договору оренди не надходило.

Суд з`ясував, що після спливу строку договору оренди земельної ділянки ПАТ Дашуківські бентоніти продовжило користуватися земельною ділянкою.

Згідно ст. 764 ЦК України, якщо наймач продовжує користуватися майном після закінчення строку договору найму, то, за відсутності заперечень наймодавця протягом одного місяця, договір вважається поновленим на строк, який був раніше встановлений договором.

Таким чином, законодавством України передбачено порядок продовження договору оренди після закінчення строку (терміну) дії договору оренди, а саме:

-продовження орендарем користування об`єктом оренди після закінчення строку (терміну) дії договору оренди;

-відсутність заперечень зі сторони орендодавця до орендаря протягом місяця після закінчення строку (терміну) дії договору оренди.

Відповідно до ч. 6 ст. 33 Закону України Про оренду землі у разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором.

Так, після закінчення строку дії договору оренди ПАТ Дашуківські бентоніти продовжило користуватися земельною ділянкою, оскільки в свою чергу, зі сторони орендодавця - Лисянської районної державної адміністрації, не пред`являлось до ПАТ Дашуківські бентоніти будь-яких заперечень щодо продовження користування орендованою земельною ділянкою та/або листів-повідомлень із запереченнями у поновленні договору оренди.

Суд також враховує рішення Звенигородського районного суду Черкаської області від 09.12.2019 у справі №700/461/19, яким скасовано постанову № 103/0012По/05/01/-19 від 24.04.2019 про накладення адміністративного стягнення за ст. 54 КУпАП України щодо ПАТ Дашуківські бентоніти (порушенні строків повернення тимчасово зайнятих земель) за відсотності події правопорушення.

Таким чином, договір оренди земельної ділянки кадастровим номером 7122882800:02:001:0295 з урахуванням його пролонгації закінчиться 24.02.2022року, а тому твердження відповідача про порушення ПАТ Дашуківські бентоніти ст. 34 Закону України Про оренду землі та вчинення адміністративного правопорушення, є безпідставними з огляду на що припис №103/0011ПР/03/01/-19 підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Щодо позовної вимоги про визнання протиправним та скасувати припис Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 17.04.2019 №103/0010ПР/03/01/-19.

Згідно акту перевірки ПАТ Дашуківські бентоніти порушено вимоги статті 168 Земельного кодексу України, оскільки на частині земельної ділянки з кадастровим номером 7122882800:02:001:0295, площею 2,3344 га без відповідного дозволу проведено роботи по зняттю та перенесенню ґрунтового покриву родючого шару ґрунту.

Статтею 168 Земельного кодексу України встановлено, що грунти земельних ділянок є об`єктом особливої охорони. Власники земельних ділянок та землекористувачі не мають права здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок без спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, крім випадків:

а) проведення робіт із буріння та облаштування нафтових і газових свердловин, будівництва, технічного обслуговування, ремонту і реконструкції нафтових і газових свердловин та пов`язаних з їх обслуговуванням об`єктів трубопровідного транспорту, виробничих споруд, під`їзних доріг, ліній електропередачі та зв`язку, підземних кабельних мереж енергозабезпечення;

б) проведення робіт, пов`язаних з ліквідацією та запобіганням аварійним ситуаціям на нафтових і газових свердловинах та пов`язаних з їх експлуатацією об`єктах трубопровідного транспорту, виробничих спорудах, під`їзних дорогах, лініях електропередачі та зв`язку, підземних кабельних мережах енергозабезпечення;

в) проведення робіт з дослідно-промислової розробки родовищ бурштину, інших корисних копалин загальнодержавного значення та/або видобування бурштину, інших корисних копалин загальнодержавного значення.

У випадках, визначених підпунктами "а", "б" і "в" цієї частини, зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок здійснюються виключно на підставі робочого проекту землеустрою.

При здійсненні діяльності, пов`язаної з порушенням поверхневого шару ґрунту, власники земельних ділянок та землекористувачі повинні здійснювати зняття, складування, зберігання поверхневого шару ґрунту та нанесення його на ділянку, з якої він був знятий (рекультивація), або на іншу земельну ділянку для підвищення її продуктивності та інших якостей.

Судом встановлено, що згідно цільового призначення земельної ділянки кадастровим номером 7122882800:02:001:0295, остання призначена для розміщення та експлуатацію основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємствами, що пов`язані з користування надрами, категорія землі - землі промисловості, транспорту, зв`язку, енергетики, оборони та іншого призначення, а сама земельна ділянка у відповідності до договору оренди № А-ДБ-11-0309/1 від 09.03.2010 передана ПАТ Дашуківські бентоніти під розширення кар`єру бентонітових глин.

Згідно спеціального дозволу на користування надрами №2447 від 23.04.2001, наданого ПАТ Дашуківські бентоніти з метою видобування бентонітової глини Дашуківської ділянки Черкаського родовища, останній було поновлено згідно із наказами Держгеонадр від 09.07.2019 № 219 та від 04.09.2019 №326.

Окрім того, ТОВ Земпроект розроблений проект землеустрою земельної ділянки кадастровим номером 7122882800:02:001:0295 площею 15га ПАТ Дашуківські бентоніти під розширення кар`єру бентонітових глин із земель державної власності, який в свою чергу містить необхідні погодження з урахуванням відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва, спричинених вилученням сільськогосподарських угідь.

Відповідно до розрахунку розміру втрат, затвердженого заступником голови Черкаської ОДА 11.04.2007, останні становлять 475864грн.

У відповідності до листа Лисянської РДА від 03.02.2020 №26 ПАТ Дашуківські бентоніти відшкодовано втрати сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва за період з 2007 по 2018 рік в розмірі 71379,6грн.

При чому, згідно інформації ГУ ДКС України у Черкаській області від 13.02.2020 за №05-12-01-10/1080, ПАТ Дашуківські бентоніти відшкодовано втрати сільськогосподарського виробництва за період з 01.01.2009 по 30.12.2015 в розмірі 475 864?грн.

Отже, ПАТ Дашуківські бентоніти виконано обов`язок щодо відшкодування втрат сільськогосподарського виробництва в наслідок зняття родючого шару грунту на земельній ділянці кадастровий номер 7122882800:02:001:0295.

Крім того, у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 12 грудня 1994 р. № 827 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 серпня 2005 р. № 747) до переліку корисних копалин загальнодержавного значення відносяться сировина формувальна та для огрудкування залізорудних концентратів - Глина бентонітова.

Також встановлено, що при проведенні перевірки, складанні акту та винесенні спірного припису, відповідачем не досліджувалися вищевказані обставини та документація стану родючості земель, які перебувають в користуванні позивача щодо показників родючості.

Судом враховано, що відповідачем також не проводилось агрономічне обстеження земельних ділянок, що виключало можливість встановлення відсутності родючого шару ґрунту на них, оскільки на підтвердження зазначеного відповідачем під час судового розгляду справи доказів не надано.

Інших доказів на підтвердження здійснення позивачем неправомірного зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) на земельній ділянці відповідачем також не надано.

Отже, виходячи із системного аналізу змісту положень ст. 168 Земельного кодексу України, ПАТ Дашуківські бентоніти має право здійснювати зняття та перенесення ґрунтового покриву земельних ділянок на підставі робочого проекту землеустрою і за відсутності спеціального дозволу центрального органу виконавчої влади, оскільки видобування корисних копалин загальнодержавного значення підпадає під виключення.

При цьому, суд зазначає, що отримання спеціальних дозволів регулюється Порядком видачі та анулювання спеціальних дозволів на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок, затвердженого Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 4 грудня 2005 року №1, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 20 січня 2005 року за №70/10350.

Пунктом 2 Порядку визначено, що спеціальний дозвіл на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельних ділянок - це офіційний документ, який видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою і дає право власнику земельної ділянки чи землекористувачу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) земельної ділянки.

Відповідно до п. 3.3 Порядку, дозвіл видається на підставі затвердженого в установленому законом порядку проекту землеустрою, у якому повинні бути визначені умови зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту та порядок проведення рекультивації порушених земель. Якщо в проекті ці умови не визначені чи визначені в неповному обсязі, відповідний орган спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів (Держкомзему України відмовляє у видачі дозволу.

Відповідно до статті 6 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель до повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать: здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині виконання умов зняття, збереження і використання родючого шару ґрунту під час проведення гірничодобувних, геологорозвідувальних, будівельних та інших робіт, пов`язаних з порушенням ґрунтового покриву, своєчасного проведення рекультивації порушених земель в обсягах, передбачених робочим проектом землеустрою.

Разом з тим, суд наголошує, що у ПАТ Дашуківські бентоніти наявний робочий проект землеустрою з відповідними визновками та погодженнями щодо зняття родючого шару грунту та подальшого проведення рекультивації, а також у відповідності до проекту відшкодовано втрати сільськогосподарського виробництва в розмірі 475864грн., що узгоджується з вимогами ст. 168 ЗК України.

Таким чином, припис Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 17.04.2019 №103/0010ПР/03/01/-19 підлягає визнанню протиправним та скасуванню.

Згідно частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

При цьому в силу положень частини 2 статті 77 вказаного кодексу, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 9, 14, 139, 242-245, 255, 295, 370 КАС України, суд,

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати приписи Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області від 17.04.2019 №103/0010ПР/03/01/-19 та №103/0011ПР/03/01/-19.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру в Черкаській області (вул. Смілянська, 131, м. Черкаси, 18001, ідентифікаційний код - 39765890) на користь публічного акціонерного товариства "Дашуківські бентоніти" (вул. Незалежності, 2, смт. Лисянка, Черкаська область, 19301, ідентифікаційний код - 00223941) сплачений судовий збір в розмірі 3842 (три тисячі вісімсот сорок дві) грн.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня підписання рішення.

Суддя П.Г. Паламар

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.04.2020
Оприлюднено16.04.2020
Номер документу88774922
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —580/3317/19

Ухвала від 09.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Ухвала від 26.05.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кучма Андрій Юрійович

Рішення від 15.04.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 04.02.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 21.01.2020

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 19.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

Ухвала від 09.12.2019

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

П.Г. Паламар

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні