П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 560/3267/19
Головуючий суддя 1-ої інстанції - Блонський В.К.
Суддя-доповідач - Курко О. П.
14 квітня 2020 року
м. Вінниця
Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Курка О. П.
суддів: Білої Л.М. Гонтарука В. М. ,
розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу ОСОБА_1 на ухвалу Хмельницького окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020 року (м. Хмельницький) у справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
в лютому 2020 року представником ОСОБА_1 подано до Хмельницького окружного адміністративного суду клопотання про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення від 22 січня 2020 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Ухвалою Хмельницького окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020 року у задоволенні клопотання представника ОСОБА_1 про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, шляхом зобов`язання Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області протягом 30-денного терміну з дня отримання копії цього рішення подати звіт про виконання рішення суду - відмовлено.
Не погоджуючись із прийнятим судовим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, у якій просив скасувати ухвалу суду першої інстанції.
В обґрунтування апеляційної скарги апелянт послався на неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права, порушення норм процесуального права, що, на його думку, призвело до неправильного вирішення спору.
Апеляційний розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, за наявними у справі матеріалами.
Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів приходить до наступних висновків.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено під час апеляційного розгляду справи, що рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 січня 2020 року вирішено задовольнити адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, а саме:
- визнано протиправною та скасовано відмову Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області у надані дозволу ОСОБА_1 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення з "для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" на "для ведення особистого селянського господарства" із земельної ділянки площею 19,5513 га (кадастровий номер 6821587800:04:015:0001), що розташована за межами населених пунктів Новосілецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області, з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,00 га, викладену в листі від 19.09.2019 року № 10188/0-4483/0/95-18;
- зобов`язано Головне управління Держгеокадастру у Хмельницькій області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 09.09.2019 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною її цільового призначення з "для ведення товарного сільськогосподарського виробництва" на "для ведення особистого селянського господарства" із земельної ділянки площею 19,5513 га (кадастровий номер 6821587800:04:015:0001), що розташована за межами населених пунктів Новосілецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області, з метою подальшої передачі безоплатно у власність для ведення особистого селянського господарства орієнтованою площею 2,00 га, та прийняти одне з рішень, передбачених статтею 118 Земельного кодексу України, з урахуванням висновків суду;
- стягнуто на користь ОСОБА_1 понесені ним витрати на професійну правничу допомогу у розмірі 1500 грн., (одна тисяча п`ятсот гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області;
- стягнуто з Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області за рахунок бюджетних асигнувань судові витрати (судовий збір) в сумі 768,40 грн., (сімсот шістдесят вісім гривень сорок копійок) на користь ОСОБА_1 .
20 лютого 2020 року представником ОСОБА_1 подано до суду першої інстанції клопотання про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення від 22 січня 2020 року в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
В поданому клопотанні представник ОСОБА_1 просить суд першої інстанції встановити судовий контроль за виконанням рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 січня 2020 року суб`єктом владних повноважень - відповідачем у справі № 560/3267/19, яким зобов`язати відповідача протягом 30-денного терміну з дня отримання копії цього рішення подати звіт про виконання рішення суду.
Вказане клопотання заявник мотивує тим, що відповідач 21 серпня 2019 року та 19 вересня 2019 року неодноразово надавав позивачу з різних підстав відмови у надані дозволу на виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земельної ділянки з кадастровим номером 6821587800:04:015:0001, що розташована за межами населених пунктів Новосілецької сільської ради. Однак, дані відмови не передбачені частиною 7 статті 118 ЗК України (листи-відмови були долучені до матеріалів справи).
Відмовляючи у задоволенні вказаного клопотання, суд першої інстанції виходив з того, що станом на дату подання до Хмельницького окружного адміністративного суду клопотання, рішення в даній справі законної сили не набрало, тому відсутні підстави вважати, що відповідач в майбутньому ухилятиметься від його виконання, після набрання ним законної сили. Також судом зазначено, що встановлення судового контролю за виконанням судового рішення є правом, а не обов`язком суду, а також враховуючи положення КАС України щодо обов`язковості судових рішень, суд не вбачає підстав для встановлення контролю за виконанням рішення в адміністративній справі № 560/3267/19.
Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції по суті спору, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 129-1 Конституції України судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.
Згідно частини другої статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.
Невиконання судових рішень має наслідком юридичну відповідальність, установлену законом (частина 4 статті 13 Закону України "Про судоустрій і статус суддів").
Відповідно до статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
З наведеного слідує, що рішення суду, яке набрало законної сили є обов`язковим для учасників справи.
Відповідно до частин 1-2 статті 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення. За наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Зі змісту наведеної правової норми випливає, що зобов`язання суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення є правом суду, яке має застосовуватися у виключних випадках.
При цьому суд, встановлюючи строк для подання звіту, повинен враховувати особливості покладених обов`язків згідно із судовим рішенням та можливості суб`єкта владних повноважень їх виконати.
Суд зазначає, що підставою для зобов`язання суб`єкта владних повноважень подати звіт про виконання судового рішення є наявність обставин за яких останній може ухилятися від його виконання.
Колегія суддів погоджується з доводами суду першої інстанції, що заявником у своїй заяві не наведено обставин, які б стверджували, що відповідач ухилятиметься від виконання саме рішення суду від 22 січня2020 року, та не вказано причин необхідності встановлення судового контролю за виконанням вказаного судового рішення.
Окрім того, станом на дату подання до Хмельницького окружного адміністративного суду вказаного клопотання, рішення в даній справі законної сили не набрало.
Також, судом апеляційної інстанції встановлено, що Головним управлінням Держгеокадастру у Хмельницькій області на виконання рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 22 січня 2020 року видано наказ від 20 березня 2020 року № 22-4442-СГ "Про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки" із земельної ділянки (кадастровий номер 6821587800:04:015:0001), яка розташована за межами населених пунктів Новосілецької сільської ради Деражнянського району Хмельницької області.
Враховуючи те, що Головним управлінням виконано рішення Хмельницького окружного адміністративного суду в повному обсязі, судова колегія погоджується з доводами суду першої інстанції щодо відсутності підстав для встановлення контролю за виконанням рішення в адміністративній справі № 560/3267/19.
Згідно з ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 311, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення, а ухвалу Хмельницького окружного адміністративного суду від 25 лютого 2020 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили в порядку та в строки, передбачені ст. 325 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 14 квітня 2020 року.
Головуючий Курко О. П. Судді Біла Л.М. Гонтарук В. М.
Суд | Сьомий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2020 |
Оприлюднено | 16.04.2020 |
Номер документу | 88776212 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сьомий апеляційний адміністративний суд
Курко О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні