ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 квітня 2020 року ЛуцькСправа № 140/738/20
Волинський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Димарчук Т.М.,
розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня смт. Мар`янівка Горохівського району Волинської області про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області (далі - Управління ДСНС України у Волинській області, позивач) звернулося з позовом до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня смт. Мар`янівка Горохівського району Волинської області (далі - ЗОШ І-ІІІ ступеня смт. Мар`янівка Горохівського району Волинської області, відповідач) про застосування заходів реагування шляхом зупинення експлуатації будівлі корпусу №1 навчального закладу за адресою: Волинська область, Горохівський район, смт Мар`янівка, вул. Соборна, 3 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що за результатами позапланової перевірки будівель та приміщень ЗОШ І-ІІІ ступеня смт. Мар`янівка Горохівського району Волинської області, розташованого за адресою: Волинська область, Горохівський район, смт Мар`янівка, вул. Соборна, 3, щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки встановлено порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, про що складено акт від 24.12.2019 №259. Зауваження (заперечення) до проведеного планового заходу та складеного акта перевірки від суб`єкта господарювання не надходили.
За порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки, складений протокол про адміністративне правопорушення за ст. 175 Кодексу України про адміністративні правопорушення на директора школи. Постановою про накладення адміністративного стягнення від 24.12.2019 за №008777, винесеною державним інспектором з нагляду (контролю) у сфері пожежної та техногенної безпеки Горохівського району, посадова особа притягнута до адміністративної відповідальності у вигляді штрафу.
Представник позивача вказує на те, що ряд порушень по будівлі ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області, було виявлено ще попередньою перевіркою у 2018 році та пропонувались до виконання. Для надання можливості добровільно усунути порушення працівниками Горохівського РВ У ДСНС України у Волинській області видавався припис із зазначенням даних порушень та наданням терміну на їх усунення. Акт позапланової перевірки від 24.12.2019 вказує на те, що керівництво закладу не покращувало стан пожежної та техногенної безпеки навчального закладу, що несе загрозу життю та здоров`ю людей, які в ньому перебувають.
Оскільки, за результатами перевірки було виявлено, що при експлуатації будівлі корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області грубо порушуються вимоги пожежної та техногенної безпеки, що може призвести до виникнення пожежі, травмування та загибелі людей, майнових втрат і негативних екологічних наслідків, також тяжкої ліквідації пожежі та складного проведення евакуаційних заходів у зв`язку з відсутністю відповідних умов, що в свою чергу створює загрозу життю та здоров`ю людей, позивач просив застосувати заходи реагування щодо державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівлі корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт. Мар`янівка Горохівського району Волинської області за адресою: Волинська область, Горохівський район, смт Мар`янівка, вул. Соборна, 3 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Ухвалою суду від 19.02.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та її розгляд призначено за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику сторін.
Ухвалу про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі відповідач отримав 24.02.2020, про що свідчить повідомлення про вручення рекомендованого поштового відправлення. Відповідач відзив на позов та клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін у встановлений судом строк не подав, в зв`язку з чим суд вважає можливим розглянути та вирішити справу в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами.
Відповідно до частини 2 статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) розгляд справи по суті за правилами спрощеного позовного провадження починається з відкриття першого судового засідання. Якщо судове засідання не проводиться, розгляд справи по суті розпочинається через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі.
Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку, що адміністративний позов необхідно задовольнити повністю з таких мотивів та підстав.
Відповідно до Кодексу цивільного захисту України, статті 6 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , доручення Прем`єр-Міністра України від 11.12.2019 №44205/1/1-19 та наказу Горохівського районного відділу Управління ДСНС України у Волинській області від 11.12.2019 №19 «Про проведення перевірок» , посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 19.12.2019 №259 в період з 20.12.2019 по 24.12.2019 провідним інспектором Горохівського районного відділу Управління ДСНС України у Волинській області проведено позапланову перевірку будівель навчального закладу ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області, що розташований за адресою: Волинська область, Горохівський район, смт Мар`янівка, вул. Соборна, 3 щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки (а.с.7-10).
Перевіркою будівлі корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області виявлені такі порушення:
- пункту 8 розділу II ППБУ - не забезпечено приміщення корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка відповідними знаками безпеки;
- пункту 2.5 глави 2 розділу III ППБУ - у приміщенні корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності;
- пункту 2.23 глави 2 розділ III ППБУ - шляхи евакуації з будівлі корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка оздоблені матеріалами з вищим показником пожежної небезпеки ніж Г2, В2, Д2, Т2 (дерев`яна вагонка);
- пункту 2.37 глави 2 розділ III ППБУ - шляхи евакуації з будівлі корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка захаращенні сміттям, також допускається влаштування виступу більшого ніж 50 мм;
- пункту 1.6 глави 1 розділу IV ППБУ - з`єднання жил проводів і кабелів електромережі в приміщеннях корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка здійснюється методом скручування ;
- пункту 1.7 глави 1 розділу IV ППБУ - в актовому залі, кабінеті інформатики та на шляху евакуації допускається експлуатація відкритої з`єднувальної коробки;
- пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ - електрощити корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка не оснащуються схемою підключення споживачів з пояснювальними написами і вказаним значенням номінального струму апарата захисту;
- пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ - допускається прокладання відкритої електропроводки у сходовій клітці на шляху евакуації;
- пункту 1.18 глави 1 розділу IV ППБУ - в кабінеті хімії та холі першого поверху використовується світильник з лампою розжарювання без захисного суцільного скла;
- пункту 1.2 глави 1 розділу V ППБУ - будівля корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка не обладнана системою протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту ;
- пунктів 2.1, 2.2 глави 2 розділу V ППБУ ДБН В.2.5- 74:2013 - відсутнє зовнішнє протипожежне водопостачання;
- підпункту 2 пункту 2.2 глави 2 розділу V ППБУ - внутрішні пожежні кран-комплекти знаходяться в несправному стані, не укомплектовані пожежним рукавом однакового з ним діаметру та стволом, кнопкою дистанційного запуску пожежних насосів (за наявності таких насосів), а також важелем для полегшення відкривання вентиля. Відсутні елементи з`єднання пожежного крана, рукавів та ручного пожежного ствола;
- пункту 3.10 глави 3 розділу V ППБУ - відсутній журнал обліку вогнегасників які знаходяться в корпусі №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка;
- пункту 3.10 глави 3 розділу V ППБУ - не встановлено в приміщені корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка вказівні знаки місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння згідно з ДСТУ ІSО 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір , ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности ;
- пункту 3.10 глави 3 розділу V ППБУ - не розміщено в приміщеннях корпусу №1 ЗОШ I- III ступеня смт Мар`янівка переносні вогнегасники шляхом навішування на вертикальні конструкції на висоті не більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника і на відстані від дверей, достатній для їх повного відчинення належності (а.с.16 зворот - 17).
За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області складено акт від 24.12.2019 №259, примірник якого 24.12.2019 отримала директор ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка - ОСОБА_1 (а.с.11-19).
За порушення встановлених законодавством вимог пожежної безпеки на директора ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка ОСОБА_1 постановою від 24.12.2019 №008777 накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу на суму 204,00 грн (а.с.20).
У зв`язку з виявленими порушеннями відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Управління ДСНС України у Волинській області на підставі Кодексу цивільного захисту України, Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» звернулось з даним адміністративним позовом про застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) у вигляді повного зупинення експлуатації: будівлі корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня, що знаходяться за адресою: Волинська область, Горохівський район, смт Мар`янівка, вул. Соборна, 3 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає таке.
Згідно з частиною першою статті 47 Кодексу цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Як встановлено статтею 1 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 №877-V (далі - Закон №877-V), державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища; заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом; спосіб здійснення державного нагляду (контролю) - процедура здійснення державного нагляду (контролю), визначена законом.
Як встановлено частиною першою статті 3 Закону України №877 державний нагляд (контроль) серед іншого здійснюється за принципами пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності; гарантування прав та законних інтересів кожного суб`єкта господарювання; презумпції правомірності діяльності суб`єкта господарювання у разі, якщо норма закону чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі закону, або якщо норми різних законів чи різних нормативно-правових актів допускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов`язків суб`єкта господарювання та/або повноважень органу державного нагляду (контролю); недопущення встановлення планових показників чи будь-якого іншого планування щодо притягнення суб`єктів господарювання до відповідальності та застосування до них санкцій; здійснення державного нагляду (контролю) на основі принципу оцінки ризиків та доцільності.
Відповідно до частини четвертої статті 4 цього ж Закону виключно законами встановлюються: органи, уповноважені здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності; види господарської діяльності, які є предметом державного нагляду (контролю); повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності; спосіб та форми здійснення заходів здійснення державного нагляду (контролю); санкції за порушення вимог законодавства і перелік порушень, які є підставою для видачі органом державного нагляду (контролю) припису, розпорядження або іншого розпорядчого документа.
Орган державного нагляду (контролю) не може здійснювати державний нагляд (контроль) у сфері господарської діяльності, якщо закон прямо не уповноважує такий орган на здійснення державного нагляду (контролю) у певній сфері господарської діяльності та не визначає повноваження такого органу під час здійснення державного нагляду (контролю).
Згідно зі статтею 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення. До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: 1) органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; 2) органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; 3) підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи.
Відповідно до Указу Президента України від 16.01.2013 №20/2013 «Деякі питання Державної служби України з надзвичайних ситуацій» (далі - Указ №20/2013) Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Як визначено підпунктом 57 пункту 4 Указу №20/2013, ДСНС України відповідно до покладених на неї завдань організовує та проводить перевірки додержання вимог законодавства у сферах цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, організації виконання заходів щодо захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру на підприємствах, в установах, організаціях, що входять до складу залізничного, автомобільного, авіаційного, морського та річкового транспорту, на базах, складах, арсеналах зберігання та у місцях виробництва, утилізації ракетно-артилерійського озброєння, компонентів рідкого ракетного палива.
ДСНС України здійснює свої повноваження безпосередньо та через територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення, а також міжрегіональні (повноваження яких поширюються на кілька адміністративно-територіальних одиниць) територіальні органи (у разі їх створення) - пункт 6 Указу № 20/2013.
Управління ДСНС України у Волинській області є територіальним органом виконавчої влади уповноваженим на забезпечення реалізації державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіннях пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб та діє на підставі Положення про Управління ДСНС України у Волинській області, затвердженого наказом Державної служби України з надзвичайних ситуацій від 12.11.2018 №661.
Відповідно до ст.ст. 64, 65, 66 Кодексу цивільного захисту України Управління здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до чинного законодавства.
Відповідно до підпункту 12 частини першої статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно з частиною другою статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
При цьому, вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом.
Також частиною сьомою статті 7 Закону №877-V визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Таким чином, Управління ДСНС України у Волинській області є територіальним органом центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, а тому воно наділене повноваженнями здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і звертатись до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Відповідно до частини п`ятої статті 4 Закону №877-V виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Як визначено пунктами 33, 43 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України, пожежна безпека - відсутність неприпустимого ризику виникнення і розвитку пожеж та пов`язаної з ними можливості завдання шкоди живим істотам, матеріальним цінностям і довкіллю.
Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, є обов`язковими для виконання суб`єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування (далі - підприємства), громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Пожежна безпека повинна забезпечуватися шляхом проведення організаційних заходів та технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж (пункт 4 Розділ І Правил пожежної безпеки в Україні).
У контексті спірних правовідносин загрозу життю та здоров`ю людей створюють такі порушення суб`єктом господарювання вимог законодавства, які можуть призвести до виникнення пожежі як неконтрольованого процесу знищування або пошкодження вогнем майна, під час якого виникають чинники, небезпечні для істот та навколишнього природного середовища (пункт 32 частини першої статті 2 Кодексу цивільного захисту України).
Такі порушення вимагають вжиття заходів реагування адміністративним судом у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України (КАС України) доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, письмовими, речовими і електронними доказами.
Суд наголошує, що відповідачем не надано жодних доказів, які б вказували та підтверджували усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що виявлені позивачем під час позапланового заходу.
При цьому, представник позивача у позовній заяві зазначає, що ряд порушень по будівлі навчального закладу ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області, було виявлено ще попередньою перевіркою у 2018 році та пропонувались до виконання. Тобто, з боку відповідача з моменту проведення перевірки у 2018 році не було здійснено належних заходів по усуненню виявлених порушень. Для надання можливості добровільно усунути порушення працівниками Горохівського РВ У ДСНС України у Волинській області видавався припис від 17.05.2018 №51, із вказівкою на порушення та надання терміну на їх усунення. Акт планової перевірки від 24.12.2019 свідчить про те, що керівництво об`єкту не покращувало стан пожежної та техногенної безпеки навчального закладу, що несе загрозу життю та здоров`ю людей, які в ньому перебувають.
Згідно з статтею 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до частини першої статті 3 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за принципом пріоритетності безпеки у питаннях життя і здоров`я людини, функціонування і розвитку суспільства, середовища проживання і життєдіяльності перед будь-якими іншими інтересами і цілями у сфері господарської діяльності.
Зважаючи на те, що ряд порушень по будівлі ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області, зазначених в акті, було виявлено ще попередньою перевіркою проведеною у 2018 році та пропонувались відповідачу для усунення, чого зроблено не було, а позапланова перевірка проведена в грудні 2019 року показала, що керівництвом закладу не було здійснено належних заходів по усуненню порушень, суд дійшов висновку, що виявлені порушення вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становлять реальну суспільну небезпеку, загрозу життю та здоров`ю людей. Оскільки, в матеріалах справи відсутні відомості, що відповідачем усунуті порушення вимог пожежної безпеки в будівлі корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області, де перебувають люди, суд вважає недопустимою експлуатацію такої будівлі до повного усунення виявлених перевіркою порушень.
З врахуванням встановлених судом обставин справи та досліджених доказів, суд дійшов висновку, що позивач обґрунтував наявність підстав для застосування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення експлуатації будівлі корпусу №1 ЗОШ І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, з огляду на що позов слід задовольнити повністю.
Керуючись статтями 243-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області до загальноосвітньої школи І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області про застосування заходів реагування задовольнити повністю.
Зобов`язати загальноосвітню школу І-ІІІ ступеня смт Мар`янівка Горохівського району Волинської області зупинити експлуатацію будівлі корпусу №1 навчального закладу, розташованого за адресою Волинська область, Горохівський район, смт Мар`янівка, вул. Соборна, 3 до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, встановлених актом від 24.12.2019 №259.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, встановленого статтею 295 КАС України, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Волинський окружний адміністративний суд. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення судового рішення.
Позивач: Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Волинській області (43020, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Електроапаратна, будинок 6, код ЄДРПОУ 38592652).
Відповідач: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня смт. Мар`янівка Горохівського району Волинської області (45744, Волинська область, Горохівський район, селище міського типу Мар`янівка, вулиця Соборна, будинок 3, код ЄДРПОУ 23020040).
Головуючий-суддя Т.М. Димарчук
Суд | Волинський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2020 |
Оприлюднено | 17.04.2020 |
Номер документу | 88810857 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Адміністративне
Волинський окружний адміністративний суд
Димарчук Тетяна Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні