КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
17 квітня 2020 року м. Київ № 320/6530/18
Суддя Київського окружного адміністративного суду Панова Г.В., розглянувши у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу
за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку України
до Публічного акціонерного товариства БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР
про стягнення штрафу,
В С Т А Н О В И В :
До Київського окружного адміністративного суду звернулася Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку України з позовом до Публічного акціонерного товариства БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР (код ЄДРПОУ 05489170) про стягнення штрафу у розмірі 60 180 грн. 00 коп., до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету , по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності 106.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що за відповідачем рахується заборгованість перед Державним бюджетом України у зв`язку з несплатою у добровільному порядку штрафів за правопорушення на ринку цінних паперів. Зазначає також, що відносно Публічного акціонерного товариства БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів, у яких зафіксовано порушення відповідачем законодавства на ринку цінних паперів, в частині неподання до Комісії регулярної річної інформації за 2017.
Вказує, що за результатами розгляду справ 10.09.2018 були винесені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №536-ЦА-УП-Е, № 537-ЦА-УП-Е, №538-ЦА-УП-Е, відповідно до яких до Публічного акціонерного товариства БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР`застосовано штрафні санкції 20060,00грн., 20060 грн. та 20060,00 грн. відповідно. Враховуючи, що заборгованість відповідачем у добровільному порядку не погашена, позивач звернувся до суду з даним позовом про стягнення її в примусовому порядку.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суд від 12.12.2018 позовну заяву було залишено без руху та зазначено недоліки позовної заяви, визначено десятиденний строк для усунення вказаних недоліків.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.01.2019 позовну заяву з доданими матеріалами повернуто позивачу.
Не погоджуючись з ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 09.01.2019 позивачем було подано апеляційну скаргу на зазначену ухвалу.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 26.03.2019 апеляційну скаргу позивача - задоволено. Ухвалу Київського окружного адміністративного суду від 09.01.2019 про повернення позовної заяви - скасовано. Справу направлено до Київського окружного адміністративного суду для продовження розгляду.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 15.04.2019 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні).
Крім того, вказаною ухвалою суд запропонував відповідачу подати до суду відзив на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з моменти утримання ухвали.
Копію ухвали надіслано відповідачу на адресу, зазначену у позовній заяві та яка зазначена у ЄДРПОУ.
Рекомендоване поштове відправлення №0113330086539, яким відповідачу направлялась ухвала про відкриття провадження, повернулось до суду з довідкою поштового зв`язку ф. 20.
Відповідно до частини одинадцятої статті 126 Кодексу адміністративного судочинства України розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Враховуючи те, що до суду повернувся конверт, направлений відповідачу за належною адресою, суд, керуючись статтею 126 Кодексу адміністративного судочинства України, вважає, що такий конверт (ухвала) вручений відповідачу належним чином.
Відповідач правом на подання відзиву на позов не скористався. Матеріали справи містять інформацію про його повідомлення своєчасно та належним чином про відкриття провадження у цій справі відповідно до вимог частини одинадцятої статті 126 Кодексу.
На підставі частини шостої статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Дослідивши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, судом встановлено таке.
Публічне акціонерне товариство БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР 14.07.1997 зареєстровано юридичною особою, про що зроблено запис 04.04.2006 № 13281200000000709, що підтверджується відоомостями наявними в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом в ЄДРПОУ 05489170.
Відповідно до ст. 2 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється, зокрема з метою дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства, реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних.
Відповідно до п. 2 ст. 2 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок учасники фондового ринку - емітенти, інвестори, саморегулюванні організації та професійні учасники фондового ринку.
Емітент - юридична особа, у тому числі Фонд гарантування вкладів фізичних осіб, Автономна Республіка Крим або міська рада, а також держава в особі уповноважених нею органів державної влади чи міжнародна фінансова організація, які від свого імені розміщують емісійні цінні папери та беруть на себе зобов`язання за ними перед їх власниками.
Згідно ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та п. 4 Глави 4 Розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням Комісії від 03.12.2013 №2826, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.12.2013 за №2180/24712 (далі - Положення) розкриття регулярної річної інформації емітентами цінних паперів має здійснюватись, зокрема, шляхом подання до комісії не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (http://stockmarcet.gov.ua) не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Комісії (далі - офіційні друковані видання) не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Як убачається з матеріалів справи, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку було складено акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.08.2018 №397-ЦА-УП-Е, №400-ЦА-УП-Е та №398-ЦА-УП-Е.
Згідно даних актів встановлено, що станом на 13.08.2018 регулярна річна інформація емітента (відповідача) за 2017 рік в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії (http://stockmarket.gov.ua), одному з офіційних друкованих видань Комісії та Системі моніторингу фондового ринку відсутня.
Таким чином, у зв`язку з нерозміщенням в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії про ринок цінних паперів регулярної річної інформації, ПАТ БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР порушено вимоги п. 4 Глави 4 Розділу II Положення та ст. 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок .
13.08.2018 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесено постанови про порушення справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ПАТ БІЛОЦЕРКІВСЬКОГО АГРОХІМЦЕНТР . Також запропоновано керівнику (повноважному представнику) з`явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень.
Посадовою особою Комісії прийнято постанови від 31.08.2018 про розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляд справ на 10.09.2018.
На дату розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів відповідачем не усунуто вищезазначені правопорушення.
Додатково, посадовою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зазначено про те, що правопорушення вчинені відповідачем повторно, оскільки у відношенні ПАТ БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР були винесені постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів №1108-ЦД-1-Е від 29.05.2018, а саме неподання до Комісії регулярної річної інформації за 2016 рік; №1106 від 29.05.2018, а саме не розміщення на веб-сайті загальнодоступної інформаційної бази даних комісії ПАТ БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР регулярної річної інформації за 2016 рік в термін; №1107-ЦД-1-Е від 29.05.2018, а саме неопублікування в офіційному друкованому виданні регулярної річної інформації за 2016 рік.
На підставі п. 7 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та п. 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за повторне неподання інформації було прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №536-ЦА-УП-Е, згідно якої до ПАТ БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР застосовано штрафну санкцію у розмірі 1180 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 20060,00 грн.
На підставі п. 6 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та п. 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за повторне нерозміщення інформації в загальній інформаційній базі даних Комісії було прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №537-ЦА-УП-Е, згідно якої до ПАТ БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР застосовано штрафну санкцію у розмірі 1180 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 20060,00 грн.
На підставі п. 5 ч. 1 ст. 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні та п. 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, за результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою Комісії за повторне неопублікування було прийнято постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №538-ЦА-УП-Е, згідно якої до ПАТ БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР застосовано штрафну санкцію у розмірі 1180 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 20060,00 грн.
Крім того, уповноваженою особою позивача було прийнято розпорядження від 10.09.2018 про усунення відповідачем вказаних у Акті вищезазначених порушень законодавства у термін до 28.09.2018.
Як вбачається з матеріалів справи, постанови про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 10.09.2018 №536-ЦА-УП-Е, від 10.09.2018 № 537-ЦА-УП-Е тавід 10.09.2018 № 538-ЦА-УП-Е та розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 10.09.2018 №193-ЦА-УП-Е, №194-ЦА-УП-Е, №195-ЦА-УП-Е було направлено рекомендованим поштовим відправленням № 0101039459850 за зареєстрованим місцезнаходженням ПАТ БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР .
Несплата відповідачем штрафу у добровільному порядку. Стала підставою для звернення до суду з даним позовом.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України від 30.10.1996 № 448/96-ВР Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні (далі Закон № 448/96-ВР).
Згідно із статтею 1 Закону № 448/96-ВРдержавне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною 1 статті 5 Закону № 448/96-ВР передбачено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до статті 6 Закону № 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями статті 7 Закону № 448/96-ВР визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Відповідно до п.п. 10, 14 статті 8 Закону№ 448/96-ВР Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до статті 40 Закону України від 23.02.2006 № 3480-ІV Про цінні папери та фондовий ринок (в редакції, чинній на час спірних правовідносин, далі - Закон №3480-IV), регулярна інформація про емітента це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно із частиною 4 статті 40 Закону № 3480-ІV річна інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Аналогічні положення закріплені і в Положенні про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національно комісії з цінних паперів та фондового ринку №2826 від 03.12.2013 (далі - Положення №2826).
Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, розміщення на власному веб-сайті, опублікування в офіційному друкованому виданні та подання до Комісії у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Пунктами 5, 6, 7 частини 1 статті 11 Закону № 448/96-ВР як зазначено вище, передбачена відповідальність для юридичних осіб за неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації у вигляді штрафу в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Для юридичних осіб передбачена відповідальність за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірно інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів у вигляді штрафних санкцій в розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Для юридичних осіб передбачена відповідальність у вигляді фінансових санкцій, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Порядок накладення штрафів за порушення юридичними особами правил діяльності на ринку цінних паперів визначений у статті 12 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні
Відповідно до вказаної статті уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Розділом 15 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України від 05.11.2012 за №1855/22167, передбачено, що постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів щодо юридичної особи може бути оскаржено до центрального апарату Комісії особою, щодо якої її винесено, протягом п`ятнадцяти робочих днів з дати винесення постанови.
Пунктом 3 розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 №1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за №1855/22167, передбачено, що юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету України.
Статтею 11 Закону № 448/96-ВР обумовлено, що у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Матеріали справи свідчать, що ПАТ БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР порушило вимоги статті 40 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок , пункту 4 глави 4 розділу ІІ Положення №2826, що зафіксовано в актах про правопорушення на ринку цінних паперів.
Суд зазначає, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, відповідно до пункту 14 частини 1 статті 8 Закону№ 448/96-ВР, зокрема, має право накладати штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до частини 4 статті 11 Закону № 448/96-ВР рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді.
При цьому, жодних доказів щодо оскарження постанов про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів в адміністративному чи судовому порядку, суду не надано.
На момент судового розгляду, сума штрафу за порушення законодавства на ринку цінних паперів відповідачем не сплачена. У той же час, проти позову, поданого Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку відповідач не заперечував, а відтак доводи позивача не спростував.
Беручи до уваги ту обставину, що суму штрафу відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив, наявність у нього вказаної заборгованості підтверджується доказами, що містяться у матеріалах справи, суд дійшов до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Оскільки спір вирішено на користь суб`єкта владних повноважень, а також за відсутності витрат позивача - суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись статтями 9, 14, 73-78, 90, 139, 242-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Публічного акціонерного товариства БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ АГРОХІМЦЕНТР (код ЄДРПОУ 05489170; місцезнаходження:09133, Київська область, Білоцерківський район, смт. Терезине, вул. Першотравнева,4) штраф у розмірі 60180 (шістдесят тисяч сто вісімдесят) грн. 00 коп. в дохід Державного бюджету України шляхом перерахування на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 Надходження до загального фонду державного бюджету по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 1 Розділу VII «Перехідні положення» Кодексу адміністративного судочинства України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через Київський окружний адміністративний суд.
Суддя Панова Г. В.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2020 |
Оприлюднено | 21.04.2020 |
Номер документу | 88823884 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Панова Г. В.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні