ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 квітня 2020 року м. Київ №640/5172/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Донця В.А. розглянув у спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Буд Лайф" до Державної податкової служби України, Головного управління ДПС у м. Києві про скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Буд Лайф" звернулося до суду з позовом про:
- визнання протиправним та скасування рішення комісії ДФС України, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК ЄРПН або відмову в такій реєстрації від 30.01.2019 №1064302/41999409;
- визнання податкової накладної від 02.10.2018 №1 ТОВ "Еко Буд Лайф" зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних з дня її прийняття та зобов`язання ДФС України внести до Єдиного реєстру податкових накладних відомості про реєстрацію податкової №1 від 02.10.2018 ТОВ "Еко Буд Лайф".
Ухвалами суду: від 12.04.2019 відкрито провадження в справі, постановлено здійснювати розгляд справи в спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін, встановлено строки для подання заяв по суті; від 17.10.2019 - залучено до участі у справі в якості відповідача Головне управління ДФС у м. Києві; від 16.04.2020 - замінено відповідачів ДФС України на правонаступника - ДПС України, ГУ ДФС у м. Києві на правонаступника - Головне управління ДПС у м. Києві.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що контролюючим органом порушено норми підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, оскільки не зазначено в квитанції чіткого критерію оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної. У позові звернуто увагу, що причина відмови у реєстрації податкової накладної 1 від 02.10.2018 № є формальною, яка полягає у ненаданні платником податків копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні. При цьому відповідачем не зазначено яких саме документів для реєстрації податкової накладної не вистачає чи які з документів складено з порушенням вимог законодавства.
Представником ДФС України подано відзив, відповідно до якого представник просить відмовити у задоволенні позовних вимог. Підставами відмови зазначено не надання позивачем в повному обсязі всіх необхідних документів.
Представником ГУ ДФС у м. Києві подано відзив на позовну заяву, у якому позовні вимоги заперечуються, у їх задоволенні представник просить відмовити з підстав, зазначених у відзиві ДФС України.
Дослідивши письмові докази, суд установив.
Позивачем сформовано податкову накладну від 02.10.2018 №1 на загальну суму 150.000,00 грн. та подано її на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Квитанцією ДФС України від 31.10.2018 №9239044155 реєстрацію податкової накладної від 02.10.2018 №1 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України.
Позивачем подано пояснення до таблиці даних платника податку від 28.01.2019 №28/01/19 щодо підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено.
Як зазначено в позовній заяві, згідно з підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України направлено до ДФС України пояснення та документи про підтвердження реальності здійснення операції, за наслідками якої сформовано податкову накладну, реєстрацію якої було зупинено.
Разом із поясненнями від 28.01.2019 №28/01/19 позивачем надано копії документів: таблиці даних платника податку на додану вартість; наказу "Про затвердження штатного розпису" від 08.08.2018 №5; штатного розпису ТОВ "ІБК Плюс" на 2018 рік; податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою №1ДФ; квитанції №2 за ІІІ квартал 2018, звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за 11 місяць 2018 року; квитанції №2 за листопад 2018 року; договору оренди нежитлового приміщення від 15.03.2018 №05/04/116; акту приймання-передачі приміщення від 15.03.2018; договору поставки №01/10/18/2 від 08.10.2018; специфікації до договору поставки №01/10/18/2 від 08.10.2018; видаткової накладної №ВН-27/12/18 від 27.12.2018; податкової накладної №5 від 02.10.2018; платіжного доручення №2160 від 02.10.2018; договору поставки №01/10/18/2 від 02.10.2018; специфікації до договору від 02.10.2018; видаткової накладної №РН-0000302 від 29.12.2018; платіжного доручення №273 від 02.10.2018; договору суборенди нерухомого майна від 21.06.2018; акту прийому-передачі від 21.06.2018 до договору суборенди нерухомого майна від 21.06.2018; виписки по рахунках за період з 02.10.2018 по 02.10.2018; витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; витягу №1826514500712 з реєстру платників податку на додану вартість, статуту товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Буд Лайф"; протоколу №1 установчих зборів засновників ТОВ "Еко Буд Лайф" від 14.03.2018; наказу "Про прийняття на роботу" від 16.03.2018 №1.
Комісією Головного управління ДФС у м. Києві прийнято рішення від 30.01.2019 №1064302/41999409 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.10.2018 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для відмови в реєстрації податкової накладної від 02.10.2018 №1 зазначено: "ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні".
Не погоджуючись з прийнятим рішенням, позивач звернувся зі скаргою від 07.02.2019 №9014105242 до ДФС України, за результатами розгляду якої комісією з питань розгляду скарг прийнято рішення від 15.02.2019 №9541/41999409/2 про залишення скарги без задоволення, а рішення комісії контролюючого органу про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час подання податкової накладної на реєстрацію та ухвалення оскаржуваного рішення, далі - ПК України).
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації в порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10 статті 201 ПК України визначено: при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (абзац перший); підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня (абзац п`ятий); якщо надіслані податкові накладні / розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин (абзац десятий).
Судом установлено, що позивачем подано на реєстрацію податкову накладну від 02.10.2018 №1 на загальну суму 150.000,00 грн., реєстрацію якої згідно з квитанцією ДФС України від 31.10.2018 №9239044155 зупинено.
Реєстрацію поданої позивачем податкової накладної від 02.10.2018 №1 зупинено (як зазначено в квитанції) через те, що податкова накладна відповідає вимогам пп.1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку".
Відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
За приписами пункту 74.2. статті 74 ПК України в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Пунктом 201.6 статті 201 ПК України встановлено:
в разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "а"); визначення критерію (їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування (підпункт "б"); пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (підпункт "в"). Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику (підпункт 201.16.1);
письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України (підпункт 201.16.3 ПК України).
Відповідно до пункту 12 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки, зокрема, відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу. Пунктом 13 Порядку встановлено, що за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Згідно з підпунктом 1 пункту 6 "Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних", затверджено наказ Міністерства фінансів України 13.06.2017 №567, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №753/30621 (у редакції, чинній нас час існування спірних відносин) моніторинг податкової накладної / розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування, яку (який) подано на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 раза більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку для платників, у яких значення показника D становить більше 0,03; більше 60% - від 0,02 до 0,03; більше 50% - від 0,015 до 0,02; більше 40% - від 0,01 до 0,015, більше 30% - від 0,005 до 0,01, більше 20% - до 0,005) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).
Як убачається зі змісту квитанції ДФС України від 31.10.2018 №9239044155, реєстрацію податкової накладної від 02.10.2018 №1 зупинено відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України, оскільки податкова накладна відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 "Критеріїв ризиковості платника податку". Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення.
У позовній заяві зазначено, що позивачем подано до ДФС України пояснення до таблиці даних платника податку від 28.01.2019 №28/01/19 та документи про підтвердження реальності здійснення операції по податковій накладній, реєстрацію якої було зупинено.
На підтвердження здійснення господарської операції позивачем до позову додано копії документів: таблиці даних платника податку на додану вартість, наказу "Про затвердження штатного розпису" від 08.08.2018 №5, штатного розпису товариства з обмеженою відповідальністю "ІБК Плюс" на 2018 рік, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб, і сум утриманого з них податку за формою №1ДФ, квитанції №2 за ІІІ квартал 2018, звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за 11 місяць 2018, квитанції №2 за листопад 2018, договору оренди нежитлового приміщення №05/04/116 від 15.03.2018, акту приймання-передачі приміщення від 15.03.2018, договору поставки №01/10/18/2 від 08.10.2018, специфікації до договору поставки №01/10/18/2 від 08.10.2018, видаткової накладної №ВН-27/12/18 від 27.12.2018, податкової накладної №5 від 02.10.2018, платіжного доручення №2160 від 02.10.2018, договору поставки №01/10/18/2 від 02.10.2018, специфікації до договору від 02.10.2018, видаткової накладної №РН-0000302 від 29.12.2018, платіжного доручення №273 від 02.10.2018, договору суборенди нерухомого майна від 21.06.2018, акту прийому-передачі від 21.06.2018 до договору суборенди нерухомого майна від 21.06.2018, виписки по рахунках за період з 02.10.2018 по 02.10.2018, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, витягу №1826514500712 з реєстру платників податку на додану вартість, статуту товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Буд Лайф", протоколу №1 установчих зборів засновників ТОВ "Еко Буд Лайф" від 14.03.2018, наказу "Про прийняття на роботу" від 16.03.2018 №1, витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань щодо ТОВ "Де-Люкс технології".
У податковій накладній від 02.10.2018 №1 на загальну суму 150.000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 25000,00 грн. зазначено, що її сформовано по номенклатурі товарів/послуг продавця: праймер 3Грунт сірий 16л, затверджувач - 4л, розчинник 9506 - 20л, праймер 0168-10 - білий 10л, розчинник 9502 - 20л.
Згідно з договором поставки №01/10/18/2 від 02.10.2018 ТОВ "Еко Буд Лайф" (постачальник) зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, поставити та передати у власність ТОВ "Де-люкс технології" (покупцю), а покупець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити товар відповідно до додатку №1 (специфікації) до договору, що є невід`ємною частиною договору.
У специфікації до договору поставки №01/10/18/2 від 02.10.2018 зазначено такі товари: двокомпонентна модифікована грунтуюча фарба із затверджувачем на суму 1481942,90 грн., фарба двокомпонентна на поліуретановій основі із затверджувачем на суму 996562,95 грн., розчинник 9506 на суму 104920,48 грн., розчинник 9521 на суму 89546,80 грн.
Між позивачем та ТОВ "Де-люкс технології" 29.12.2018 підписано видаткову накладну №РН-0000302 на загальну суму 3 207 567,76 грн., у тому числі ПДВ 534 594,63 грн. на підставі договору поставки №08/10/18 від 08.10.2018.
Згідно з договором поставки №01/10/18/2 від 08.10.2018 ТОВ "Термаплюс" (постачальник) зобов`язувався в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, поставити та передати у власність ТОВ "Еко Буд Лайф" (покупцю), а покупець зобов`язувався в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі, прийняти та оплатити товар відповідно до додатку №1 (специфікації) до договору, що є невід`ємною частиною договору.
У специфікації до договору поставки №01/10/18/2 від 08.10.2018 зазначено товари, зокрема, праймер 3Грунт сірий 16л на суму 274095,00 грн., затверджувач 4л на суму 75735,00 грн., розчинник 9506 20л на суму 80794,80 грн., праймер 0168-10 білий 10л на суму 94091, 80 грн., розчинник 9502 20л на суму 91293,60 грн.
Відповідно до платіжного доручення №2160 від 02.10.2018 на рахунок позивача № НОМЕР_1 перераховано ТОВ "Де-люкс технології" 150000,00 грн.. як оплата за будівельні матеріали згідно з договором №01/10/18/2 від 02.10.2018, у т.ч. податок на додану вартість 20% на суму 25000,00 грн.
Як убачається із виписки по рахунках за період з 02.10.2018 по 02.10.2018 на рахунок ТОВ "Еко Буд Лайф" № НОМЕР_1 02.10.2018 було перераховано 150000,00 грн ТОВ "Де-люкс технології" як оплата за будівельні матеріали згідно договору №01/10/18/2 від 02.10.2018, у т. ч. ПДВ 20% на суму 25000 грн.
У відзиві Головного управління ДФС у м. Києві та ДФС України не зазначено, які саме документи не подані на підтвердження відповідної господарської операції.
З доданих до позову договору поставки №01/10/18/2 від 02.10.2018, платіжного доручення №2160 від 02.10.2018 вбачається, що вони підписані відповідними посадовими особами, зі змісту документів можна зробити висновок про зміст господарської операції (вид товарів), визначено ціну, документи містять дату їх складення.
За висновком суду, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень відповідно до частини другої статті 77 КАС України, не доведено, що зазначені первинні документи не могли бути враховані під час вирішення питання про наявність підстав для реєстрації податкової накладної.
Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.02.2018 №117, визначає, що: підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства (пункт 21); у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначається, зокрема, пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (підпункт 4 пункт 13).
Комісією Головного управління ДФС у м. Києві прийнято рішення від 30.01.2019 №1064302/41999409 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.10.2018 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних, підставою для відмови в реєстрації якої зазначено: "ненадання платником податків копій документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні".
Крім того, слід врахувати, що позивачем додано документи на підтвердження здійснення ним господарської операції щодо поставки товарів, які визначені у податковій накладній від 02.10.2018 №1 на загальну суму 150.000,00 грн., у тому числі податок на додану вартість 25 000,00 грн.
На думку суду, всупереч вимогам, встановленим підпунктом "в" підпунктом 201.16.1 пункту 201.6 статті 201 ПК України, зупиняючи реєстрацію податкової накладної, контролюючим органом не визначено вичерпного переліку документів для подання платником податків. Позивачем, з урахуванням підстав зупинення реєстрації податкової накладної, надано первинні документи.
Враховуючи викладене, суд вважає обґрунтованими доводи позивача про протиправність рішення комісії Головного управління ДФС у м. Київ від 30.01.2019 №1064302/41999409 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.10.2018 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно позовні вимоги в частині скасування цього рішення підлягають задоволенню.
Щодо позовних вимог в частині зобов`язання Державної фіскальної служби України зареєструвати податкову накладну від 02.10.2018 №1, то суд зазначає, що відповідно до підпункту 201.1, пункту 201.10 статті 201 ПК України реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.
Пунктом 28 "Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийнято та набрало чинності рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначено "Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (зі змінами).
Відповідно до пунктів 19, 20 "Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних", затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
З огляду на висновок суду про протиправність рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві від 30.01.2019 №1064302/41999409 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02.10.2018 №1, підлягають задоволенню вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкову накладну від 02.10.2018 №1.
Відповідно до часини першої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 3842,00 грн. (платіжне доручення від 26.03.2019 №497) за дві вимоги немайнового характеру, водночас заявлену одну позовну вимогу. У зв`язку з наведеним судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1921,00 грн. підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати рішення комісії Головного управління ДФС у м. Києві, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмові в такій реєстрації від 30 січня 2019 року №1064302/41999409 про відмову в реєстрації податкової накладної від 02 жовтня 2018 року №11 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Буд Лайф" від 02 жовтня 2018 року №1, датою її подання.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Еко Буд Лайф" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 1921,00 грн. (одна тисяча дев`ятсот двадцять одна грн. 00 коп.) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Еко Буд Лайф" (ідентифікаційний код 41999409, місцезнаходження: 02095, місто Київ, вулиця Княжий Затон, будинок 9 (літера А), офіс 369).
Відповідач - Головне управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 43141267, місцезнаходження: 04655, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).
Відповідач - Державна податкова служба України (ідентифікаційний код 43005393, місцезнаходження: 04053, місто Київ, Львівська Площа, будинок 8).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України від 03.10.2017 №2147-VIII) передбачено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.
Відповідно до пункту 3 Розділ VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України (зі змінами згідно з Законом України від 30.03.2020 №540-IX) під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.
Суддя В.А. Донець
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 16.04.2020 |
Оприлюднено | 19.04.2020 |
Номер документу | 88825083 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Мєзєнцев Євген Ігорович
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні