Постанова
від 15.04.2020 по справі 711/1793/20
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Справа № 711/1793/20

Номер провадження 3/711/681/20

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 квітня 2020 року м.Черкаси

Суддя Придніпровського районного суду м. Черкас Степаненко О.М., розглянувши справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла від Департаменту з питань запобігання політичній корупції Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , працюючого керівником політичної партії Партія вільних демократів ,

до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП,

в с т а н о в и в :

Згідно відомостям протоколу про адміністративне правопорушення № 50-30/26 від 24.02.2020, ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-21 КУпАП, а саме: за результатами аналізу встановлено, що оформлення Звіту політичної партії Партія вільних демократів (код ЄДРПОУ 21708217) про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру за ІІІ квартал 2019 року, включені до нього звітні дані не відповідають вимогам законодавства, порушено встановлені вимоги щодо оформлення, а саме: у Звіті партії не відображено інформацію щодо виборчого фонду кандидатів у народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 195 Гриценка В.М. та кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 194 Згіблова О.Г., а також до Звіту Партії не додано копії остаточних звітів про надходження та використання коштів виборчого фонду кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 195 Гриценка В.М. та кандидата в народні депутати України в одномандатному виборчому окрузі № 194 Згіблова О.Г. Відповідно до відомостей, які містяться на офіційному веб-сайті Центральної виборчої комісії та згідно з постановою Центральної виборчої комісії від 17.06.2019 № 1073 Про реєстрацію кандидатів у народні депутати України, висунутих політичною партією Партія вільних демократів , в одномандатних виборчих округах на позачергових виборах народних депутатів України 21 липня 2019 року суб`єктом висування вказаних кандидатів в народні депутати України була Партія. Зазначені обставини вказують на порушення пункту 2 та 4 частини 9 статті 17 ЗУ Про політичні партії в Україні та абзацу третього пункту 10 розділу ІІ Положення про порядок подання Звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов`язання фінансового характеру, затвердженого рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції від 28.07.2016 № 2 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25.08.2016 за № 1185/29315.

Вищезазначене зафіксовано в Акті про проведення аналізу Звіту Партії від 27.12.2019 та Висновку про результати аналізу Звіту Партії від 05.02.2020 № 800, затвердженого наказом Національного агентства від 05.02.2020 № 32/20.

Дослідивши матеріали адміністративної справи, приходжу до наступних висновків.

У відповідності з вимогами ч. 1 ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами (ч. 2 ст. 256 КУпАП).

У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання (ч. 3 ст. 256 КУпАП).

При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі (ч. 4 ст. 256 КУпАП).

Із відомостей протоколу про адміністративне правопорушення № 50-30/26 від 24.02.2020 встановлено, що він не підписаний особою, яка притягається до адміністративної відповідальності ( ОСОБА_1 ), йому не надано право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, а також викласти мотиви відмови від підписання, а також не роз`яснені його права і не вручено другий екземпляр протоколу.

У протоколі про адміністративне правопорушення у графі пояснення і зауваження щодо змісту протоколу зазначено, що ОСОБА_1 не з`явився на складання протоколу про адміністративне правопорушення та надання пояснень. У матеріалах адміністративної справи відсутні відомості про вручення виклику для надання пояснень по суті вчиненого правопорушення та складання протоколу особисто ОСОБА_1 , натомість, згідно відомостям розписок про вручення поштового відправлення, листи були вручені невідомій особі за довіреністю.

Із аналізу змісту ст. 256 КУпАП вбачається, що протокол про адміністративне правопорушення складається із обов`язковою участю особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, у разі відмови від підписання протоколу у ньому робиться відповідний запис, а тому приписи вказаної статті виключають можливість поштового відправлення копії протоколу про адміністративне правопорушення особі, на яку він складений.

Отже, та обставина, що ОСОБА_1 не з`явився для ознайомлення із протоколом, не звільняє особу, яка склала протокол, від дотримання приписів ст. 256 КУпАП, а саме, від ознайомлення останнього зі змістом протоколу, пропонування дати пояснення або зауваження щодо його змісту, роз`яснення прав та ін.

Всі ці обставини в сукупності дають підстави вважати, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-21 КУпАП, оскільки під час провадження у справі були порушені його права, тому суддя вважає, що провадження відносно останнього необхідно закрити на підставі положень п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 247, 280, 283 КУпАП, суддя

п о с т а н о в и в :

Закрити провадження по справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 212-21 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена в 10-денний строк до Черкаського апеляційного суду.

Суддя: О. М. Степаненко

Дата ухвалення рішення15.04.2020
Оприлюднено19.04.2020

Судовий реєстр по справі —711/1793/20

Постанова від 15.04.2020

Адмінправопорушення

Придніпровський районний суд м.Черкас

Степаненко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні