ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
21 квітня 2020 року м. Ужгород№ 260/355/20 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Іванчулинець Д.В., розглянувши в письмовому провадженні в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Хустської місцевої прокуратури Закарпатської області (вул. 900 річчя Хуста, 16, м. Хуст, Закарпатська область, 90400) до Колочавської сільської ради (вул. Шевченка, 78, с. Колочава, Міжгірський район, Закарпатська область, 90043), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Дошкільний навчальний заклад № 3 (вул. Дружби, 160, с. Колочава, Міжгірський район, Закарпатська область, 90043, ЄДРПОУ 36319729) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії, -
В С Т А Н О В И В:
Хустська місцева прокуратура Закарпатської області (далі - позивач) звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Колочавської сільської ради (далі - відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Дошкільний навчальний заклад № 3 (далі - третя особа), в якому просить: 1) визнати бездіяльність Колочавської сільської ради, Міжгірського району Закарпатської області щодо невиконання вимог законодавства про освіту у частині тривалого безпідставного невжиття заходів щодо державної реєстрації нерухомого майна Дошкільного навчального закладу № 3 с. Колочава, Міжгірського району Закарпатської області, який знаходиться по вул. Дружби, 160, у с. Колочава, Міжгірського району Закарпатської області, протиправною; 2) зобов`язати Колочавську сільську раду, Міжгірського району Закарпатської області вжити заходів щодо проведення державної реєстрації на нерухоме майно дошкільного навчального закладу № 3, яке знаходиться по вул. Дружби, 160, у с. Колочава, Міжгірського району Закарпатської області та належить Колочавській сільській раді Міжгірського району Закарпатської області..
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 14 лютого 2020 року відкрито спрощене позовне провадження в даній адміністративній справі.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що з часу первинної державної реєстрації ДНЗ № 3, тобто з 03.06.2009 р., Колочавська сільська рада, будучи суб`єктом, який відповідає за матеріально - технічне забезпечення ДНЗ, здійснює контроль за додержанням вимог законодавства у сфері дошкільної освіти, не виконала покладені на неї законом обов`язки та не вжила всіх необхідних заходів щодо проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно закладу.
У відзиві на позовну заяву відповідач зазначив, що позовні вимоги Хустської місцевої прокуратури визнає в повному обсязі.
Згідно ч. 5 ст. 262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст. 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад належить розпорядженнями землями територіальних громад.
Відповідно до п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Статтею 33 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачені повноваження виконавчих органів сільських, селищних рад у сфері регулювання земельних відносин, зокрема, щодо надання у користування земельних ділянок та здійснення контролю за додержанням земельного законодавства, використанням та охороною земель.
Так, в ході вивчення Міжгірським відділом Хустської місцевої прокуратури стану додержання вимог законодавства про освіту було встановлено, що Колочавською сільською радою допущено бездіяльність щодо виготовлення правовстановлюючих документів на нерухоме майно дошкільного навчального закладу с. Колочава № 3, Міжгірського району Закарпатської області (далі - ДНЗ № 3).
За інформацією Колочавської сільської ради № 02-12/5 від 15.01.2020 р. Колочавський дошкільний навчальний заклад № 3 відкрито на підставі рішення Колочавської сільської ради № 82 від 10.09.2008 року.
Будівля ДНЗ № 3 перебуває на балансі Колочавської сільської ради. Площа будівлі ДНЗ становить 192 кв.м. За даними державного реєстру речових прав на нерухоме майно, державна реєстрація прав на будівлю та споруди ДНЗ № 3, які знаходяться за юридичною адресою: 90043, вул. Дружби, 160, с. Колочава, Міжгірського району Закарпатської області не проведена.
Вказаний ДНЗ № 3 є юридичною особою, має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, розрахунковий рахунок в органах Державного казначейства.
Згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи серія АОО № 849972 державну реєстрацію ДНЗ № 3 за адресою 90043, Закарпатська область, Міжгірський район, с. Колочава, вул. Дружби, 160 проведено 03.06.2009 року за № 13141020000000544.
Відповідно до Довідки АБ 105607 з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України ДНЗ № 3 є комунальною організацією (установою, закладом), видом діяльності якої є дошкільна освіта.
Згідно п. 1.1 Статуту Колочавського дошкільного навчального закладу № 3, погодженого начальником відділу освіти та затвердженого рішенням 16 сесії 6 скликання Колочавської сільської ради від 15.11.2013 року, сільська рада є засновником вказаного дошкільного закладу.
Відповідно до п. 1.2. Статуту відносини Засновника із закладом будуються на засадах його підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності Засновнику.
Згідно до п. 4.1 Статуту зазначений ДНЗ № 3 розрахований на 50 місць.
Відповідно до ст. 38 Закону України Про дошкільну освіту матеріально - технічна база дошкільного навчального закладу включає будівлі, споруди, земельні ділянки, комунікації, інвентар, обладнання, транспортні засоби, службове житло та інше. Майно дошкільного навчального закладу належить йому на правах, визначених цим Законом та іншими нормативно - правовими актами.
Частиною 3 ст. 22 Закону України Про освіту визначено, що заклад освіти залежно від засновника може діяти як державний, комунальний, приватний чи корпоративний.
Відповідно до п. 14.3 Статуту зміст, форма та періодичність контролю, не пов`язаного з навчально - виховним процесом у закладі, встановлюється засновником дошкільного закладу, тобто Колочавською сільською радою.
Відповідно до вимог чинного законодавства України будівля ДНЗ № 3, на якій розміщено майно ДНЗ повинна бути оформлена на праві постійного користування з обов`язковою державною реєстрацією цього права.
Відповідно до ч. 3 ст. 66 Закону України Про освіту , сільські, селищні ради відповідають за реалізацію державної політики у сфері освіти та забезпечення якості освіти на відповідній території, забезпечують діяльність та розвиток закладів освіти, здійснюють інші повноваження у сфері освіти, передбачені законом.
Згідно ч. 2 ст. 19 Закону України Про дошкільну освіту , органи місцевого самоврядування в системі дошкільної освіти в межах їх компетенції: забезпечують реалізацію державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території, у тому числі розвиток мережі закладів дошкільної освіти всіх форм власності відповідно до потреб населення, поліпшення матеріально-технічної бази та господарське обслуговування комунальних закладів дошкільної освіти, здійснюють інші повноваження відповідно до Конституції України, законів України Про місцеве самоврядування в Україні , Про освіту , цього Закону та положень про них.
Статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що територіальним громадам сіл, селищ належить право комунальної власності на заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров`я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права. Від імені та в інтересах територіальних громад правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності здійснюють органи місцевого самоврядування.
Отже, повноваження щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності належить до виключних повноважень засновника ДНЗ № 3 -Колочавської сільської ради.
Проте, з часу первинної державної реєстрації ДНЗ № 3, тобто з 03.06.2009 року, Колочавська сільська рада, будучи суб`єктом, який відповідає за матеріально - технічне забезпечення ДНЗ, здійснює контроль за додержанням вимог законодавства у сфері дошкільної освіти, не виконала покладені на неї законом обов`язки та не вжила всіх необхідних заходів щодо проведення державної реєстрації прав на нерухоме майно цього закладу.
Санітарним Регламентом для дошкільних навчальних закладів, який затверджено наказом міністерства охорони здоров`я України 24.03.2016 р. № 234 та зареєстровано в Міністерстві юстиції України 14.04.2016 р. за № 563/28693 визначено вимоги до облаштування дошкільного закладу.
Зокрема, пунктом 2 розділу І Санітарного регламенту передбачено, що використання території, будівель, приміщень, споруд, обладнання дошкільних навчальних закладів іншими юридичними та фізичними особами з метою, що не пов`язана з навчально - виховним процесом та життєдіяльністю дітей, забороняється.
Суд звертає увагу, що відсутність правовстановлюючих документів на нерухоме майно дошкільного навчального закладу створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеним майном, ризики для нормального функціонування ДНЗ та здійснення виховного процесу, що може призвести до негативних наслідків та порушення прав дітей.
Крім того, бездіяльність відповідача, яка полягає у безпідставному зволіканні з оформленням правовстановлюючих документів на нерухоме майно ДНЗ № 3 може призвести до нецільового використання такого майна.
У зв`язку з цим, суд дійшов висновку, що діяльність навчального закладу підлягає приведенню у відповідність до чинного законодавства.
Окрім наведених вище обставин, суд також вважає за необхідне зазначити, що згідно вимог, які встановлені ч. 4 ст. 189 КАС України передбачено, що у разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідач визнає позов і проти його задоволення не заперечує, і дії відповідача не суперечать закону і не порушують чиїх - небуть прав, свобод та інтересів, тому суд з врахуванням вимог ч. 4 ст. 189 КАС України приходить до висновку, що даний адміністративний позов підлягає до задоволення в повному обсязі за наведених вище обставин.
Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати з відповідача не стягуються.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 139, 189, 243, 245, 246, 257 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В :
1. Позовну заяву Хустської місцевої прокуратури Закарпатської області (вул. 900 річчя Хуста, 16, м. Хуст, Закарпатська область, 90400) до Колочавської сільської ради (вул. Шевченка, 78, с. Колочава, Міжгірський район, Закарпатська область, 90043), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача Дошкільний навчальний заклад № 3 (вул. Дружби, 160, с. Колочава, Міжгірський район, Закарпатська область, 90043, ЄДРПОУ 36319729) про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - задовольнити.
2. Визнати бездіяльність Колочавської сільської ради, Міжгірського району Закарпатської області щодо невиконання вимог законодавства про освіту в частині тривалого безпідставного невжиття заходів щодо державної реєстрації нерухомого майна Дошкільного навчального закладу № 3 с. Колочава, Міжгірського району Закарпатської області, який знаходиться по вул. Дружби, 160 в с. Колочава, Міжгірського району Закарпатської області, протиправною.
3. Зобов`язати Колочавську сільську раду, Міжгірського району Закарпатської області вжити заходів щодо проведення державної реєстрації на нерухоме майно дошкільного навчального закладу № 3, яке знаходиться по вул. Дружби, 160 в с. Колочава, Міжгірського району Закарпатської області та належить Колочавській сільській раді Міжгірського району Закарпатської області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до суду апеляційної інстанції (з урахуванням особливостей, що встановлені Розділом VII КАС України).
СуддяД.В. Іванчулинець
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2020 |
Оприлюднено | 22.04.2020 |
Номер документу | 88837347 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Іванчулинець Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні