Справа № 420/1285/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 квітня 2020 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Юхтенко Л.Р., розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Одеського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовною заявою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, місцезнаходження: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8, корп.30) до Публічного акціонерного товариства Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція (код ЄДРПОУ 01415878, місцезнаходження: 65029, м. Одеса, вул. Кінна, буд. 30) про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 51 000 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
До суду 17 лютого 2020 року надійшла позовна заява Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, місцезнаходження: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8,корп.30) до публічного акціонерного товариства Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція (код ЄДРПОУ 01415878, місцезнаходження: 65029, м. Одеса, вул. Кінна, буд. 30) про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 51 000 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів управлінням прийняті постанови про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.04.2019 року №187-ПД-1-Е, №188-ПД-1-Е, №189-ПД-1-Е відповідно до яких до публічного акціонерного товариства Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція (код ЄДРПОУ 01415878, місцезнаходження: 65029, м. Одеса, вул. Кінна, буд. 30) застосовано штрафні санкції на загальну суму 51 000 грн.
Враховуючи несплату штрафних санкцій відповідачем, позивач звернувся з цим позовом до суду.
Ухвалою суду від 24 лютого 2020 року цю позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження та призначено перше судове засідання на 17 березня 2020 року.
Ухвалою, занесеною до протоколу судового засідання 17 березня 2020 року у зв`язку з першою неявкою відповідача відкладено розгляд справи на 15 квітня 2020 року.
Представник позивача на відкрите судове засідання не з`явився, належним чином повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, по що свідчить поштове повідомлення про вручення судової повістки, від нього 17 березня 2020 року (вхід. №12241/20) надійшло клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження.
Відповідач на судове засідання повторно не з`явився, поштові відправлення із судовими повістками повернулись на адресу суду відсутній адресат . У зв`язку з цим, відповідач викликаний на судове засідання через оголошення на сайті судової влади України від 25 березня 2020 року.
Відповідно до частини 1 та 2 статті 130 КАС України, відповідач, третя особа, свідок, зареєстроване місце проживання (перебування), місцезнаходження чи місце роботи якого невідоме, викликається в суд через оголошення на офіційному веб-порталі судової влади України, яке повинно бути розміщене не пізніше ніж за десять днів до дати відповідного судового засідання.
Порядок публікації оголошень на веб-порталі судової влади України визначається Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.
Таким чином, з урахуванням вищевикладених вимог КАС України, суд вважає, що відповідач належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання.
Відповідач не надав суду у строк встановлений законом відзив на позовну заяву.
Відповідно до ч. 6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Згідно з ч. 9 ст. 205 КАС України, якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з`явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
З цих підстав, суд постановив ухвалу, яка занесена до протоколу судового засідання від 15 квітня 2020 року, про продовження розгляду справи у письмовому провадженні на підставі наявних матеріалів.
Вивчивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд встановив таке.
Так, суд встановив та матеріалами справи підтверджено, що 06 березня 2019 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку винесені постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів відносно публічного акціонерного товариства Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція :
- № 183-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПАТ Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (а.с.10-11);
- № 184-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПАТ Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (а.с.12-13);
- №185-ПД-1-Е, якою встановлено, що ПАТ Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2017 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, що є порушенням п.п. 4 глави 4 розділу 2 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (а.с.14-15).
Вказаними постановами запропоновано керівнику (або повноваженому представнику) з`явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень до департаменту НКЦПФР у Південному регіоні 22 березня 2019 року о 11.00.
Матеріалами справи підтверджено, що вищезазначені постанови були направлені рекомендованим листом підприємству за адресою: 65029, м. Одеса, вул. Кінна, буд. 30, що підтверджується реєстром рекомендованих листів №1 від 07.03.2019 року (а.с.16).
Також, суд встановив, що 22 березня 2019 року уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні були складені акти про правопорушення на ринку цінних паперів № 167 - ПД -1-Е, №168-ПД-1-Е, №196-ПД-1-Е, якими були встановлені факти вчинення відповідачем вищевказаних правопорушень на ринку цінних паперів, що є порушенням вимог пункту 4 глави 4 розділу II Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням НКЦПФР від 03.12.2013 року №2826 (зі змінами) (а.с.17-19).
Матеріалами справи підтверджено, що 26 березня 2019 року, на підставі зазначених актів, уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні прийняті постанови № 169-ПД-1-Е; №170-ПД-1-Е; №171-пд-1-Е про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, якими призначено розгляди справ на 11 квітня 2019 року о 10 год. 45 хв. (а.с.20-22).
Суд встановив, що акти про правопорушення на ринку цінних паперів від 22.03.2019 року та постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 26.03.2019 року, якими керівника ПАТ Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція було викликано до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку у Південному регіоні, 27.03.2019 року направлено на адресу відповідача, що підтверджується наявним в матеріалах справи реєстром рекомендованих листів № 2 від 27.03.2019 року (а.с. 23).
Також, суд встановив, що 11 квітня 2019 року позивачем були прийняті постанови про накладення на відповідача санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, передбачених пунктом 4 глави 4 розділу ІІ Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів:
-№187-ПД-1-Е, якою за не розкриття річної інформації про емітента за 2017 рік шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, до відповідача застосовано штраф в розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. (а.с. 26-27);
- №188-ПД-1-Е, якою за не розкриття річної інформації про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні, у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, до відповідача застосовано штраф в розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. (а.с. 28-29);
- № 189-ПД-1-Е, якою за не подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2017 рік у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, до відповідача застосовано штраф в розмірі 1000 неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 17 000 грн. (а.с. 30-31).
Оскільки керівник ПАТ Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція на розгляд справ не з`явився, вищезазначені постанови №187-ПД-1-Е; №188-ПД-1-Е та № 189-ПД-1-Е від 11.04.2019 року були направлені відповідачу, що підтверджується реєстром рекомендованих листів № 1 від 18.04.2019 року та фіскальним чеком (а.с.32, 33).
У зв`язку з тим, що відповідач не оплатив суму штрафу, застосованими на підставі вказаних постанов, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулася до суду з даною позовною заявою.
Судом досліджено копії матеріалів справи про правопорушення на ринку цінних паперів стосовно ПАТ Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція .
Проаналізувавши положення чинного законодавства, що регулює спірні правовідносини, враховуючи обставини справи, суд вважає, що позовні вимоги належать задоволенню повністю з таких підстав.
Спеціальним законом, який визначає правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні є Закон України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" №448/96-ВР від 30 жовтня 1996 року (далі - Закон №448/96-ВР).
Згідно з Закону №448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Частиною 1 статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
Відповідно до вимог статті 6 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. До системи цього органу входять Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, її центральний апарат і територіальні органи.
Положеннями ст.7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" визначено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, зокрема, є: здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень.
Відповідно до пунктів 10, 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов`язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Відповідно до статті 40 Закону України "Про цінні папери та фондовий ринок" від 23.02.2006 року № 3480-IV, регулярна інформація про емітента - це річна та квартальна звітна інформація про результати фінансово-господарської діяльності емітента, яка розкривається на фондовому ринку, в тому числі шляхом подання до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Згідно з частини 4 вищезазначеної статті річна Закону № 3480-IV, інформація про емітента є відкритою і в обсязі, встановленому Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку, підлягає оприлюдненню емітентом не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, шляхом: розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів; опублікування в одному з офіційних друкованих видань Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України або Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку; розміщення на власному веб-сайті.
Аналогічні норми містить Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затверджене рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 03.12.2013 року №2826 (надалі - Положення №2826).
Так, відповідно до пункту 4 глави 4 розділу 2 Положення №2826, розкриття регулярної річної інформації має здійснюватись не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним.
Емітенти цінних паперів до подання регулярної річної інформації до Комісії розміщують її на власному веб-сайті та в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку.
На титульному аркуші річної інформації, яка розміщується в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії або через особу, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку, та яка подається до Комісії, обов`язково зазначаються:
дата реєстрації емітентом електронного документа, що містить річну інформацію;
вихідний реєстраційний номер електронного документа, що містить річну інформацію;
найменування, ідентифікаційний код юридичної особи, країна реєстрації юридичної особи та номер свідоцтва про включення до Реєстру осіб, уповноважених надавати інформаційні послуги на фондовому ринку особи, яка провадить діяльність з оприлюднення регульованої інформації від імені учасників фондового ринку;
дата оприлюднення та URL-адреси власного веб-сайту та веб-сторінки в мережі Інтернет у складі цього веб-сайту, безпосередньо на якій розкрито зміст Повідомлення..
Суд встановив, що публічне акціонерне товариство Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним, не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом розміщення у загальнодоступній інформаційній базі даних НКЦПФР про ринок цінних паперів; не розкрило річну інформацію про емітента за 2017 рік шляхом її опублікування в офіційному друкованому виданні; не подало до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку річну інформацію про емітента за 2017 рік.
Відповідно до статті 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка виявила факт вчинення юридичною особою правопорушення на ринку цінних паперів, складає акт, який разом з письмовими поясненнями керівника, іншої відповідальної посадової особи та пов`язаними з таким правопорушенням документами протягом п`яти робочих днів подає уповноваженій особі Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, яка має право застосовувати санкцію за правопорушення на ринку цінних паперів.
Санкції застосовуються Головою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, членом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, уповноваженими Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку посадовими особами після розгляду документів, що підтверджують факт правопорушення.
Уповноважена особа Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку приймає рішення про застосування санкції протягом 30 робочих днів після отримання документів, що підтверджують факт правопорушення. Рішення про застосування санкції оформляється постановою, що надсилається юридичній особі, до якої застосовано санкцію.
Пунктами 5, 6, 7 частини 1 статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, 5) неопублікування, опублікування не в повному обсязі інформації та/або опублікування недостовірної інформації -у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян; 7) неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Згідно з статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Частиною 1 статті 72 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Згідно з ч. 3 зазначеної статті Кодексу, докази суду надають учасники справи. Суд може пропонувати сторонам надати докази та збирати докази з власної ініціативи, крім випадків, визначених цим Кодексом.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідачем не сплачено у встановлений строк штрафні санкції та не надано доказів оскарження постанов про накладення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів від 11.04.2019 року №187-ПД-1-Е, №188-ПД-1-Е, №189-ПД-1-Е, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є обґрунтованими та правомірними, а тому належать задоволенню у повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведення експертиз.
З огляду на відсутність таких судових витрат, жодні витрати не належать стягненню з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 6, 12, 72, 77,90, 139, 246, 255,293,295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Позовну заяву Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (код ЄДРПОУ 37956207, місцезнаходження: 01010, м. Київ, вул. Московська, 8,корп.30) до Публічного акціонерного товариства Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція (код ЄДРПОУ 01415878, місцезнаходження: 65029, м. Одеса, вул. Кінна, буд. 30) про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів у сумі 51 000 грн., - задовольнити у повному обсязі.
Стягнути з Публічного акціонерного товариства Одеське спеціалізоване підприємство №514 Промвентиляція (код ЄДРПОУ 01415878, місцезнаходження: 65029, м. Одеса, вул. Кінна, буд. 30) штрафні санкції у розмірі 51 000 грн. (п`ятдесят одна тисяча гривень 00 копійок) в дохід Державного бюджету України на рахунок, відкритий на ім`я територіального органу Держказначейства за місцезнаходженням платника по коду бюджетної класифікації 21081100 Адміністративні штрафи та інші санкції , символ звітності банку 106.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 295,297 КАС України, з урахуванням п.п.15.5 п.15. ч. 1 Перехідних положень КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України, з урахуванням п. 3 Розділу VI Прикінцеві положення КАС України.
Cуддя Л.Р. Юхтенко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2020 |
Оприлюднено | 22.04.2020 |
Номер документу | 88838012 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Юхтенко Л.Р.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні