Рішення
від 21.04.2020 по справі 420/1943/20
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/1943/20

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2020 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді - Харченко Ю.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) справу за адміністративним позовом Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України про зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд зобов`язати Філію Одеський іподром Державного підприємства Конярство України передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючу та архівну картотеку з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирні картки (форма Б), та картки реєстрації осіб (форма А) або будинкові книги (у випадку заведення таких замість поквартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015 року №888-VІІІ органам місцевого самоврядування надано повноваження щодо реєстрації місця проживання та зняття з реєстрації місця проживання особи. Рішенням Одеської міської ради від 16.03.2016року №421 органом реєстрації місця проживання в м.Одеса визначено Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради. Відповідно до п.30 Правил реєстрації місця проживання, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016року №207, орган реєстрації для потреб реєстрації місця проживання/перебування формує та веде реєстр територіальної громади. Пунктом 3 розділу II Прикінцевих та перехідних положень Закону України №888-VІІІ передбачено, що житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, передають їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад до 4 квітня 2016року. У зв`язку із викладеним, з метою, визначення порядку виконання вимог прикінцевих та перехідних положень Закону України №888-VІІІ, пунктом 2.5. Рішення виконавчого комітету Одеської міської ради №324 від 27.10.2016року Про комплексні заходи із забезпечення реалізації положень Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні в частині здійснення реєстрації фізичних осіб, які проживають або перебувають на території м.Одеси , Департаменту доручено забезпечити приймання та сканування картотек з питань реєстрації фізичних осіб від житлово-експлуатаційних організацій, інших підприємств, установ та організацій, що забезпечували або забезпечують ведення відповідних картотек на території міста Одеси. Водночас, Філія Одеський іподром Державного підприємства Конярство України безпідставно не передає до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючу та архівну картотеку з питань реєстрації фізичних осіб: по квартирні картки (форма Б), та картки реєстрації осіб (форма А) або будинкові книги (у випадку заведення таких замість по квартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6.

Відповідачем - Філією Одеський іподром Державного підприємства Конярство України до Одеського окружного адміністративного суду надіслано письмовий Відзив на позовну заяву (від 26.03.2020р. вхід.№13460/20), у якому зазначено, що відповідач визнає позов щодо передачі позивачу документів.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 06.03.2020р. прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у справі №420/1943/20 за позовом Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України про зобов`язання вчинити певні дії.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом, та вбачається з матеріалів справи, 31.10.2019р. Департаментом надання адміністративних послуг Одеської міської ради на ім`я керівника Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України Савчиц К.В. надіслано Лист №01-02-17/8256 щодо надання до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форми Б) та карток реєстрації осіб (форми А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість поквартирних карток та карток реєстрації осіб) за адресою: м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6.

Також, 03.12.2019р. Департаментом надання адміністративних послуг Одеської міської ради на ім`я керівника Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України Савчиц К.В. повторно надіслано Лист №01-02-17/9073 щодо надання до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форми Б) та карток реєстрації осіб (форми А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість поквартирних карток та карток реєстрації осіб) за адресами: м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6, та м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15.

Судом з`ясовано, що 09.12.2019р. Департаментом надання адміністративних послуг Одеської міської ради на ім`я керівника Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України Савчиц К.В. втретє надіслано Лист №01-02-17/9283 щодо надання до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форми Б) та карток реєстрації осіб (форми А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість поквартирних карток та карток реєстрації осіб) за адресами: м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6, та м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15.

За наслідками розгляду Листа Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради від 03.12.2019р. №01-02-17/9073, Філією Одеський іподром Державного підприємства Конярство України на ім`я директора Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради Абрамової Є.Г. надіслано відкритий лист від 09.12.2019р. №159, яким адресата повідомлено про направлення працівника, із відповідною довіреністю, за місцем знаходження Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України для складання передавального акту, завчасно повідомивши про час прибуття, шляхом надіслання рекомендованого листа із зазначенням дати прибуття працівника.

13.01.2020р. Департаментом надання адміністративних послуг Одеської міської ради на ім`я керівника Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України Савчиц К.В. надіслано Лист №2107/01-02-13, яким адресата повідомлено, що адміністратора Відділу, Дівісенко Олесю Геннадіївну , у супроводі адміністратора відділу судово-претензійної роботи та внутрішнього контролю юридичного управління Департаменту, Мельник Дар`їВолодимирівни, уповноважено у взаємоузгоджений час, з 20.01.2020року прибути до Філії "Одеський іподром" ДП "Конярство Україна", за адресою м.Одеса, вул.Фонтанська дорога, 6 для приймання картотек з питань реєстрації фізичних осіб, що велись Філією Одеський іподром Державного підприємства Конярство України .

За результатами розгляду вищеозначеного Листа Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради від 13.01.2020р. №2107/01-02-13, Філією Одеський іподром Державного підприємства Конярство України на ім`я в.о. директора Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради Біланова Є.М. надіслано Листи від 15.01.2020р. №19, від 24.01.2020р. №26, у яких викладено прохання надіслати відповідного листа із конкретним визначенням, що саме, та на яких підставах Департамент вилучатиме документи, тобто з посиланням на положення чинного законодавства України, або інший розпорядчий документ, з якого вбачалося б, що Філія Одеський іподром Державного підприємства Конярство України зобов`язана передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради на постійне зберігання оригінали витребовуваних документів.

Судом встановлено, що в.о. директора Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України Тумановим Д.С. відмовлено у передачі діючої та архівної картотеки квартирного обліку громадян за адресами: м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6, та м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, та узгодженні 23.01.2020р., в усній формі, можливого часу для передачі діючої та архівної картотеки квартирного обліку громадян за адресами: м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6, та м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, що підтверджується наявними у матеріалах справи відповідними Актами від 23.01.2020р.

13.02.2020р. Департаментом надання адміністративних послуг Одеської міської ради на ім`я керівника Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України Савчиц К.В. надіслано Лист №5/01-09, яким адресата повідомлено про необхідність передачі діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форми Б) та карток реєстрації осіб (форми А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість поквартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6, та м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, оскільки на виконання пункту 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг" від 10.12.2015р. №888-VІІІ, житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, мають передати їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад, для формування Реєстру територіальної громади.

Відмова Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України у передачі до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форма Б), та карток реєстрації осіб (форма А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість по квартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6, слугувало підставою для звернення Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.

Так, на думку суду, позовні вимоги Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради про зобов`язання Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форма Б), та карток реєстрації осіб (форма А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість по квартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6, є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню, з урахуванням наступного.

Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, підставою для звернення Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою слугувала відмова Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України передати до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб поквартирних карток (форма Б), карток реєстрації осіб (форма А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість поквартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6.

29 грудня 2015року набув чинності Закон України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015року №888-VIII, котрим внесено зміни до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , а саме доповнено статтею 37-1 Повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб , відповідно до якої до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать такі делеговані повноваження: 1) формування та ведення реєстру територіальної громади відповідно до закону.

Також, Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015року №888-VIII внесено зміни до Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , а саме у статті 3 абзац 7 викладено в наступній редакції: орган реєстрації - виконавчий орган сільської, селищної або міської ради, сільський голова (у разі якщо відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено), що здійснює реєстрацію, зняття з реєстрації місця проживання особи на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці, на яку поширюються повноваження відповідної сільської, селищної або міської ради".

Статтею 11 Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , в редакції Закону №888-VIII від 10.12.2015року, розмежовано повноваження органів реєстрації та державних органів у сфері реєстрації фізичних осіб, з урахуванням яких орган реєстрації здійснює: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачу інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері реєстрації фізичних осіб, здійснює: узагальнення практики застосування нормативно-правових актів з питань реєстрації місця проживання, виявлення проблемних питань у сфері реєстрації місця проживання та розроблення шляхів їх вирішення; розроблення проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері реєстрації місця проживання; встановлення у межах своїх повноважень вимог до програмного забезпечення реєстрів територіальних громад та стандарти обміну даними між такими реєстрами.

Центральний орган виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики у сфері реєстрації фізичних осіб: контролює дотримання органами реєстрації законодавства з питань реєстрації місця проживання; надає методологічну та технічну допомогу у забезпеченні взаємодії між реєстрами територіальних громад; вносить пропозиції щодо забезпечення формування державної політики у сфері реєстрації фізичних осіб та бере участь у розробленні проектів законодавчих та інших нормативно-правових актів у сфері реєстрації фізичних осіб.

Облік громадян України, які проживають за межами України, ведеться закордонними дипломатичними установами України у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

Отже, із системного аналізу вищенаведених законодавчих приписів вбачається, що органам місцевого самоврядування надано повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб, зокрема, щодо: формування та ведення Реєстру територіальних громад; реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування осіб у межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці; передачі інформації та/або внесення у встановленому законом порядку відомостей про реєстрацію та зняття з реєстрації місця проживання/перебування до Єдиного державного демографічного реєстру.

Також, за приписами пункту 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №888-VIII, до 4 квітня 2016року житлово-експлуатаційні організації, інші підприємства, установи та організації, що забезпечували або забезпечують ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, передають їх відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.

До 4 квітня 2016року центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, передає відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад картотеки з питань реєстрації фізичних осіб, наявні в його територіальних органах.

Передача картотек з питань реєстрації фізичних осіб здійснюється одночасно з передачею у комунальну власність обладнання для зберігання та обробки зазначених картотек, якщо воно перебуває у державній власності.

Таким чином, у зв`язку з набранням чинності Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015року №888-VIII, у органів місцевого самоврядування виникли повноваження у сфері реєстрації місця проживання фізичних осіб, а в організацій, що забезпечували ведення картотек з питань реєстрації фізичних осіб, обов`язок щодо передачі таких картотек відповідним виконавчим органам сільських, селищних, міських рад.

Відповідно до ч.1 ст.10 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно з ч.1 ст.11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Відповідно до загальної компетенції, сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання (ст.25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні ).

Так, на виконання вищенаведених положень чинного законодавства, 16 березня 2016року Одеською міською радою прийнято Рішення №421-VII Про здійснення виконавчим органом Одеської міської ради на території міста Одеси повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , яким вирішено забезпечити створення умов, необхідних для реалізації виконавчим органом Одеської міської ради на території міста Одеси повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні ; визначено, що виконавчим органом Одеської міської ради, що здійснюватиме повноваження органу реєстрації, передбачені Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , на території міста Одеси є Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради; доручено Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради вжити заходи, передбачені законом з метою створення умов для реалізації повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні .

Судом встановлено, що Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради є виконавчим органом Одеської міської ради і створюється відповідно до Закону України Про місцеве самоврядування в Україні для виконання повноважень, віднесених до відання виконавчих органів Одеської міської ради щодо надання адміністративних послуг. Департамент є самостійною юридичною особою.

Відповідно до статей 37-1, 40, 52 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , законів України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг , Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , Про адміністративні послуги , Про Державний реєстр виборців , Рішення Одеською міської ради від 16 березня 2016року №421-VII Про здійснення виконавчим органом Одеської міської ради на території міста Одеси повноважень органу реєстрації, передбачених Законом України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні , 27 жовтня 2016року виконавчим комітетом Одеської міської ради прийнято рішення №324 Про комплексні заходи із забезпечення реалізації положень Закону України Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні в частині здійснення реєстрації фізичних осіб, які проживають або перебувають на території м. Одеси , пунктом 2 якого Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради доручено, зокрема, забезпечити приймання та сканування картотек з питань реєстрації фізичних осіб від житлово-експлуатаційних організацій, інших підприємств, установ та організацій, що забезпечували або забезпечують ведення відповідних картотек, а також картотек центрального органу виконавчої влади, що реалізував державну політику у сфері реєстрації фізичних осіб, наявних в його територіальних органах на території міста Одеси (п.п.2.5).

Таким чином, з урахуванням наведеного, судом встановлено, що Департамент надання адміністративних послуг Одеської міської ради на території м.Одеси реалізує повноваження у сфері реєстрації та зняття з реєстрації місця проживання/перебування фізичних осіб, у тому числі, уповноважений здійснювати приймання та сканування картотек з питань реєстрації фізичних осіб від організацій, що забезпечували або забезпечують ведення відповідних картотек, для формування та ведення Реєстру територіальних громад.

Між тим, як з`ясовано судом, та зазначено вище, Філією Одеський іподром Державного підприємства Конярство України у порушення вимог пункту 3 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг від 10.12.2015року №888-VIII, не передано на відповідний запит до Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форма Б), та карток реєстрації осіб (форма А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість по квартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6.

Відтак, враховуючи вище окреслене, суд дійшов висновку щодо правомірності, та обґрунтованості позовних вимог Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради, та наявності законодавчо передбачених підстав для зобов`язання Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради діючої та архівної картотеки з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирних карток (форма Б), та карток реєстрації осіб (форма А) або будинкових книг (у випадку заведення таких замість поквартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6.

Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.

Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.

Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, базуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню.

При цьому, суд не вбачає законодавчо передбачених підстав для стягнення з Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України на користь Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради судових витрат по сплаті судового збору в сумі 2102грн., оскільки відповідно до ч.2 ст.139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Керуючись ст.ст.72-77, 139, ст.ст.241-246, 250, 255, 262, 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Адміністративний позов Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради до Філії Одеський іподром Державного підприємства Конярство України про зобов`язання вчинити певні дії, задовольнити.

2. Зобов`язати Філію Одеський іподром Державного підприємства Конярство України (65009, м.Одеса, Фонтанська дорога,6, код ЄДРПОУ 37727958) передати Департаменту надання адміністративних послуг Одеської міської ради (65074, м.Одеса, вул.Косовська,2-Д, код ЄДРПОУ 38226516) діючу та архівну картотеку з питань реєстрації фізичних осіб: поквартирні картки (форма Б), та картки реєстрації осіб (форма А) або будинкові книги (у випадку заведення таких замість поквартирних карток та карток реєстрації осіб) на будинки за адресами: м.Одеса, вул.Адмірала Луніна,15, м.Одеса, вул.Фонтанська дорога,6.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295 КАС України.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2020
Оприлюднено21.04.2020
Номер документу88838154
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —420/1943/20

Рішення від 21.04.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

Ухвала від 06.03.2020

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні