Рішення
від 21.04.2020 по справі 540/226/20
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 квітня 2020 р.м. ХерсонСправа № 540/226/20 Херсонський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження адміністративну справу за позовом Хорлівської сільської ради Каланчацького району Херсонської області, Олексіївської сільської ради Каланчацького району Херсонської області до Херсонської обласної державної адміністрації про зобов`язання вчинити певні дії,

встановив:

Хорлівська сільська рада Каланчацького району Херсонської області та Олексіївська сільська рада Каланчацького району Херсонської області звернулися з адміністративним позовом до Херсонської обласної державної адміністрації в якому просять зобов`язати Херсонську обласну державну адміністрацію підготувати відповідний висновок про відповідність вимогам Конституції України та законам України поданих Хорлівською та Олексіївською сільськими радами Каланчацького району Херсонської області проектів рішень "Про добровільне об`єднання територіальних громад" та стягнути з відповідача на користь позивачів судовий збір.

Свої позовні вимоги позивачі-1,2 обґрунтовують тим, що рішенням ХLІІ сесії VII скликання Хорлівської сільської ради Каланчацького району Херсонської області 11.04.2019 року прийнято рішення надати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад села Хорли Хорлівської сільської ради, села Олексіївка та села Приморське Олексіївської сільської ради в Хорлівську об`єднану територіальну громаду Каланчацького району Херсонської області з адміністративним центром у селі Хорли. 16.04.2019 року відбулася ХХХІІІ сесія VII скликання Олексіївської сільської ради Каланчацького району Херсонської області, на якій також прийнято рішення надати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад села Олексіївка та села Приморське Олексіївської сільської ради в Хорлівську об`єднану територіальну громаду Каланчацького району Херсонської області з адміністративним центром у селі Хорли. Після проведення відповідних громадських обговорень, на яких було схвалено рішення сільських рад Про схвалення проекту рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад , на ХLVI сесії VІІ скликання Хорлівської сільської ради, підготовлений спільною робочою групою та доручено Хорлівському сільському голові подати даний проект рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад до Херсонської обласної державної адміністрації. Олексіївською сільською радою Каланчацького району Херсонської області 27.06.2019 року прийняте аналогічне рішення на ХХХVІ сесії VІІ скликання. 24.07.2019 року до Херсонської обласної державної адміністрації направлено лист з відповідним проектом Про добровільне об`єднання територіальних громад стосовно надання висновків щодо відповідності проектів рішень Хорлівської та Олексіївської сільських рад Конституції та законам України. Проте, відповідачем надана відповідь, оформлена листом б/н, відповідно до якої зазначено, що громада, яку пропонується утворити, мало чисельна та займає площу лише 43,99 кв.км. Крім того, зазначено, що територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися, за наданими картографічними даними межею між Хорлівською та Олексіївською сільськими радами є невеликий відрізок моря. Позивачі вважають вказані дії відповідача необґрунтованими та такими, що порушують права позивачів на добровільне об`єднання та вважають, що відповідач безпідставно повернув проекти рішень без надання висновку на відповідність їх Конституції та законам України в порушення вимог ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , ст. 7 Закону України Про добровільне об`єднане територіальних громад .

Ухвалою Херсонського окружного адміністративного суду від 25.02.2020 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

16.03.2020 року від відповідача надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив у задоволенні позову відмовити у повному обсязі посилаючись, що у відповіді Херсонської обласної державної адміністрації, оформленої листом Про надання висновку щодо відповідності проектів рішень стосовно добровільного об`єднання територіальних громад повідомлено позивачів, що громада, яку пропонується утворити, малочисельна та займає площу лише 43,99 кв.км. Крім того, зазначено, що територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися, за наданими картографічними даними межею між Хорлівською та Олексіївською сільськими радами є невеликий відрізок моря. З огляду на вищезазначене, проект рішення повернуто на доопрацювання та обласною адміністрацією запропоновано розглянути питання об`єднання територіальних громад в іншому форматі. У подальшому листом від 08.10.2019 року Херсонською обласною адміністрацією вдруге повідомлено про те, що межею між Хорлівською та Олексіївською сільськими радами є невеликий відрізок моря та територія об`єднаної громади не є нерозривною. Також, 21.01.2020 року листом Херсонської обласної державної адміністрації надано відповідь на лист Хорлівської сільської ради Каланчацького району про добровільне об`єднання територіальних громад про те, що перспективним планом формувань територій громад Херсонської області, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 року № 832-р, створення Хорлівської сільської об`єднаної територіальної громади не передбачено. До того ж, відповідно до п.5 Методичних рекомендацій щодо оцінки рівня спроможності територіальних громад, серед іншого, є нерозривність та географічна цілісність території територіальної громади та на території територіальної громади проживає не менше як 250 дітей шкільного віку та 100 дітей дошкільного віку. Згідно паспорту Хорлівської об`єднаної територіальної громади станом на 01.01.2019 року чисельність дітей дошкільного віку 123 та дошкільного 60, загальна чисельність населення 1154 осіб. Тобто, утворена Хорлівська об`єднана територіальна громада не відповідає основним показникам спроможності територіальної громади, а оцінка її рівня не може здійснюватися у зв`язку із недоцільністю.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне: рішенням ХLІІ сесії VII скликання Хорлівської сільської ради Каланчацького району Херсонської області 11.04.2019 року прийнято рішення надати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад села Хорли Хорлівської сільської ради, села Олексіївка та села Приморське Олексіївської сільської ради в Хорлівську об`єднану територіальну громаду Каланчацького району Херсонської області з адміністративним центром у селі Хорли.

16.04.2019 року відбулася ХХХІІІ сесія VII скликання Олексіївської сільської ради Каланчацького району Херсонської області, на якій також прийнято рішення надати згоду на добровільне об`єднання територіальних громад села Олексіївка та села Приморське Олексіївської сільської ради в Хорлівську об`єднану територіальну громаду Каланчацького району Херсонської області з адміністративним центром у селі Хорли.

Розпорядженням № 12 Хорлівської сільської ради від 17.04.2019 року утворено спільну робочу групу з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад села Хорли Хорлівської сільської ради, села Олексіївка та села Приморське Олексіївської сільської ради в Хорлівську об`єднану територіальну громаду Каланчацького району Херсонської області з адміністративним центром у селі Хорли.

Після проведення відповідних громадських обговорень, на яких було схвалено рішення сільських рад від 04.07.2019 р. Про схвалення проекту рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад , на ХLVI сесії VІІ скликання Хорлівської сільської ради, підготовлений спільною робочою групою та доручено Хорлівському сільському голові подати даний проект рішення Про добровільне об`єднання територіальних громад до Херсонської обласної державної адміністрації.

Олексіївською сільською радою Каланчацького району Херсонської області 27.06.2019 року прийняте аналогічне рішення на ХХХVІ сесії VІІ скликання.

08.07.2019 року до Херсонської обласної державної адміністрації направлено лист № 109 з відповідним проектом Про добровільне об`єднання територіальних громад стосовно надання висновків щодо відповідності проектів рішень Хорлівської та Олексіївської сільських рад Конституції та законам України.

У відповіді Херсонської обласної державної адміністрації, оформленої листом Про розгляд звернення повідомлено Хорлівську сільську раду Каланчацького району Херсонської області про виявлення окремих помилок та невідповідності Закону, а саме зазначено, що Олексіївською сільською радою для підготовки висновку надане лише рішення про схвалення проекту рішень Про добровільне об`єднання територіальних громад , сам проект рішення та додаток до нього (план організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад), відсутні. Також, абзац перший рішень обох рад потрібно викласти в такій редакції : Відповідно до частини 2, 3 статті 7 Закону України Про добровільне об`єднання територіальних громад , далі за текстом. Крім того, запропоновано виключити з плану організаційних заходів щодо добровільного об`єднання територіальних громад підпункт 2 пункту 3, який дублює пункт 5 проекту рішення. Та запропоновано надати Херсонській обласній державній адміністрації повний пакет документів для надання нею висновку щодо відповідності вказаних проектів Конституції України та законам України.

24.07.2019 року до Херсонської обласної державної адміністрації направлено лист з відповідним проектом Про добровільне об`єднання територіальних громад стосовно надання висновків щодо відповідності проектів рішень Хорлівської та Олексіївської сільських рад Конституції та законам України з повним пакетом документів.

У відповіді Херсонської обласної державної адміністрації, оформленої листом Про надання висновку щодо відповідності проектів рішень стосовно добровільного об`єднання територіальних громад повідомлено позивачів про те, що громада, яку пропонується утворити, малочисельна та займає площу лише 43,99 кв.км. Також зазначено, що територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися, за наданими картографічними даними межею між Хорлівською та Олексіївською сільськими радами є невеликий відрізок моря. Крім того, обласною адміністрацією запропоновано розглянути питання об`єднання територіальних громад в іншому форматі.

11.09.2019 р. Хорлівська сільська рада Каланчацького району Херсонської області звернулась з листом № 89/02-09 до Херсонської обласної державної адміністрації стосовно надання висновків щодо відповідності проектів рішень Хорлівської та Олексіївської сільських рад Конституції та законам України.

У подальшому листом від 08.10.2019 року Херсонською обласною адміністрацією вдруге повідомлено про те, що межею між Хорлівською та Олексіївською сільськими радами є невеликий відрізок моря та територія об`єднаної громади не є нерозривною. Також, запропоновано заявнику розглянути об`єднання територіальних громад в іншому форматі.

В подальшому 22.11.2019 року Хорлівською сільською радою Каланчацького району Херсонською області на LII сесії VII скликання прийнято рішення № 456 Про добровільне об`єднання територіальних громад .

25.11.2019 року Олексіївською сільською радою Каланчацького району Херсонської області на ХХХІХ сесії VII скликання прийнято рішення № 209 Про добровільне об`єднання територіальних громад .

Листом від 23.12.2019 року № 191 направлено до Херсонської обласної державної адміністрації з відповідними проектами Про добровільне об`єднання територіальних громад стосовно надання висновків щодо відповідності проектів рішень Хорлівської та Олексіївської сільських рад Конституції та законам України з повним пакетом документів.

21.01.2020 року листом Херсонської обласної державної адміністрації надано відповідь на лист Хорлівської сільської ради Каланчацького району про добровільне об`єднання територіальних громад про те, що питання визначення основних умов, принципів та процедур процесу добровільного об`єднання територіальних громад врегульовані Законом України Про добровільне об`єднання територіальних громад . Згідно з пунктом 6 частини першої статті 4 цього Закону об`єднання територіальних громад здійснюється відповідно до перспективних планів формування територіальних громад області. Перспективним планом формувань територій громад Херсонської області, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 05.08.2015 року № 832-р, створення Хорлівської сільської об`єднаної територіальної громади не передбачено.

Позивачі вважають, що ненадання Херсонської обласною державною адміністрацією висновку про відповідність або невідповідність таких проектів рішень Конституції України та законам України, що свідчить про гальмування процесу об`єднання громад, чим порушує права позивачів, у зв`язку звернулись до суду із даним позовом.

Дослідивши матеріали справи, з`ясувавши обставини справи, перевіривши доводи та давши їм належну правову оцінку, проаналізувавши норми чинного законодавства України, оцінивши їх у сукупності, суд приходить до наступного: порядок та умови добровільного об`єднання територіальних громад сіл, селищ, міст регулюються Законом України №157-VІІІ від 05.02.2015р. Про добровільне об`єднання територіальних громад (далі - Закон №157-VІІІ).

У відповідності до ч.1 ст.3 Закону №157-VІІІ суб`єктами добровільного об`єднання територіальних громад є суміжні територіальні громади сіл, селищ, міст.

Згідно ч.1 ст.6 Закону №157-VІІІ передбачено, що сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об`єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.

У відповідності до ч.3 ст.6 Закону №157-VІІІ встановлено, що у разі прийняття рішення про надання згоди на добровільне об`єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова, який ініціював об`єднання, приймає рішення про утворення спільної робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та інформує про це, зокрема, відповідну обласну державну адміністрацію.

Спільна робоча група готує проекти відповідних рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад.

За приписами ч.2 ст.7 Закону №157-VІІІ визначено, що сільські, селищні, міські голови забезпечують протягом 60 днів проведення обов`язкового громадського обговорення (громадські слухання, збори громадян, інші форми консультацій з громадськістю) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад, за результатами якого сільські, селищні, міські голови вносять питання про його схвалення на розгляд сільських, селищних, міських рад.

Питання про схвалення проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад розглядається сільськими, селищними, міськими радами протягом 30 днів з дня його внесення на їх розгляд та з врахуванням результатів громадського обговорення.

Схвалені сільськими, селищними, міськими радами проекти рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад у п`ятиденний строк подаються, зокрема, обласній державній адміністрації для надання висновку щодо відповідності цього проекту Конституції та законам України - ч.3 ст.7 Закону №157-VІІІ.

Згідно до ч.4 ст.7 Закону №157-VІІІ обласна державна адміністрація протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад готує відповідний висновок, що затверджується, зокрема, розпорядженням голови обласної державної адміністрації.

У разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України сільські, селищні, міські ради приймають рішення про добровільне об`єднання територіальних громад або про проведення місцевого референдуму щодо підтримки об`єднання територіальних громад - ч.5 ст.7 Закону №157-VІІІ.

А за ч.6 ст.7 Закону №157-VІІІ визначено, що у разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України, зокрема, обласна державна адміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим Законом.

Аналізуючи вказані норми щодо порядку підготовки проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад та повноважень відповідача - облдержадміністрації з приводу підготовки висновку щодо відповідності схвалених проектів рішень про добровільне об`єднання територіальних громад Конституції та законам України, можна дійти висновку, що облдержадміністрація зобов`язана протягом 10 робочих днів з дня отримання проекту такого рішення підготувати висновок, який затверджується розпорядженням голови облдержадміністрації за двох умов, а саме: у разі відповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України; у разі встановлення невідповідності проекту рішення щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України облдержадміністрація повертає його на доопрацювання у порядку, встановленому цим законом.

Отже, слід дійти висновку, що лише у разі встановлення невідповідності проекту рішення Конституції та законам України облдержадміністрація повертає його на доопрацювання в порядку, встановленому Законом.

Разом з тим, як свідчить зміст листів відповідача під час повернення Хорлівській сільській раді Каланчацького району Херсонської області проектів рішень не вчинялося будь-яких дій з приводу встановлення невідповідності проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад законам України, що не відповідає вимогам ч.6 ст.7 Закону №157-VІІІ, оскільки лише у разі встановлення такої невідповідності проектів рішень, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, наділений правом повернути такі рішення на доопрацювання.

Отже, дії відповідача щодо неоднарозового повернення позивачам проектів рішень сільських рад Про добровільне об`єднання територіальних громад з підстав того, що громада, яку пропонується утворити, малочисельна та займає площу лише 43,99 кв.км., а також у зв`язку із тим, що територія об`єднаної територіальної громади має бути нерозривною, межі об`єднаної територіальної громади визначаються по зовнішніх межах юрисдикції рад територіальних громад, що об`єдналися, за наданими картографічними даними межею між Хорлівською та Олексіївською сільськими радами є невеликий відрізок моря, без встановлення їх невідповідності Конституції та законам України є протиправними, оскільки підстав для повернення проектів рішень через неможливість їх надання суб`єктом владних повноважень ч.6 ст.7 Закону №157-VІІІ не містить, а містить тільки пропозицію розглянути об`єднання територіальних громад в іншому форматі.

Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Частина 2 ст. 77 КАС України визначає, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача.

Однак, відповідачем суду не надано жодних доказів та не наведено жодних підстав, які б свідчили про правомірність дій відповідача з приводу повернення проектів рішень сільських рад Про добровільне об`єднання територіальних громад без встановлення відповідності/невідповідності вказаних проектів рішень Конституції та законам України з урахуванням встановлених судом обставин та аналізу норм ч.6 ст.7 Закону №157-VІІІ, який визначає та встановлює порядок дій відповідача як суб`єкта владних повноважень у даних правовідносинах.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно до ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноважень з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Перевіривши правомірність дій відповідача щодо повернення проектів рішень сільських рад з урахуванням критеріїв, визначених ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України, суд приходить до висновку, що відповідач діяв не у спосіб, що передбачений Конституцією та Законом України №157-VІІІ, без врахування всіх обставин, що мають значення для вчинення дії.

Однак, суд приходить до висновку, що позовні вимоги про зобов`язання відповідача надати відповідний висновок про відповідність вимогам Конституції України та законам України поданих Хорлівською та Олексіївською сільськими радами Каланчацького району Херсонської області проектів рішень "Про добровільне об`єднання територіальних громад", підлягають частковому задоволенню, виходячи з того, що надання висновку щодо відповідності проектів рішень щодо добровільного об`єднання територіальних громад Конституції та законам України є дискреційними повноваженнями відповідача, які не може перебирати на себе суд.

Так, згідно до абзацу 2 ч.4 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, якщо прийняття рішення на користь позивача передбачає право суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд, суд зобов`язує суб`єкта владних повноважень вирішити питання, щодо якого звернувся позивач, з урахуванням його правової оцінки, наданої судом у рішенні.

Враховуючи наведене, що відповідачем під час розгляду проектів рішень сільських рад не досліджувалося питання щодо відповідності чи невідповідності вказаних проектів рішень сільських рад Конституції та законам України з урахуванням абз.2 ч.4 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України суд вважає, що належним і ефективним способом захисту порушеного права позивача на розгляд його подання у спосіб, визначений ч.5, ч.6 ст.7 Закону №157-VІІІ є зобов`язання відповідача розглянути таке подання з урахуванням правової оцінки наданої діям відповідача, які наведені у даному судовому рішенні, тобто без втручання у свободу розсуду суб`єкта владних повноважень при прийнятті ним рішень з урахуванням вимог Закону України "Про добровільне об`єднання територіальних громад".

Приймаючи до уваги викладене, позовні вимоги позивача підлягають частковому задоволенню.

Судові витрати розподілено відповідно до ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 9, 14, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 90, 143, 242- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

вирішив:

Адміністративний позов Хорлівської сільської ради Каланчацького району Херсонської області (75813, Херсонська область, с.Хорли, вул. Шкільна, 31, код ЄДРПОУ 04401078), Олексіївської сільської ради Каланчацького району Херсонської області (75841, Херсонська область, с.Олексіївка, вул. 40 річчя Перемоги, код ЄДРПОУ 00431208) до Херсонської обласної державної адміністрації (73003, м.Херсон, пл. Свободи, 1, код ЄДРПОУ 00022645) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Зобов`язати Херсонську обласну державну адміністрацію (73003, м.Херсон, пл. Свободи, 1, код ЄДРПОУ 00022645) розглянути подання Хорлівської сільської ради Кланчацького району Херсонської області про надання висновку щодо відповідності проектів рішень Хорлівської та Олексіївської сільських рад Каланчацького району Херсонської області "Про добровільне об`єднання територіальних громад", Конституції та законам України з урахуванням правової оцінки, наданої у даному судовому рішенні.

В іншій частині позову - відмовити.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Херсонської обласної державної адміністрації (73003, м.Херсон, пл. Свободи, 1, код ЄДРПОУ 00022645) на користь Хорлівської сільської ради Каланчацького району Херсонської області (75813, Херсонська область, с.Хорли, вул. Шкільна, 31, код ЄДРПОУ 04401078) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві ) грн., шляхом безспірного списання.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Херсонської обласної державної адміністрації (73003, м.Херсон, пл. Свободи, 1, код ЄДРПОУ 00022645) на користь Олексіївської сільської ради Каланчацького району Херсонської області (75841, Херсонська область, с.Олексіївка, вул. 40 річчя Перемоги, код ЄДРПОУ 00431208) судовий збір у розмірі 2102 (дві тисячі сто дві ) грн., шляхом безспірного списання.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку безпосередньо до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в 30-денний строк з дня складання повного судового рішення, при цьому відповідно до п.п. 15.5 п. 15 розділу VII "Перехідні положення" КАС України до початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються через суд першої інстанції, який ухвалив відповідне рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Відповідно до Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)", від 02.04.2020 року Розділ VІ Прикінцевих положень КАС України доповнено п. 3 відповідно до якого під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.

Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).

Суддя Д.К. Василяка

кат. 102000000

Дата ухвалення рішення21.04.2020
Оприлюднено22.04.2020
Номер документу88838749
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —540/226/20

Рішення від 21.04.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 25.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні