Рішення
від 21.04.2020 по справі 620/641/20
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

21 квітня 2020 року м. Чернігів Справа № 620/641/20

Чернігівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Падій В.В., розглянувши, за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи, справу за адміністративним позовом Заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури Чернігівської області в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Варвинської районної державної адміністрації до Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії,

У С Т А Н О В И В:

Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури Чернігівської області звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Варвинської районної державної адміністрації до Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області, в якому просить суд: визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області щодо нарахування та виплати випускниці Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги, передбаченої статтею 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування ; зобов`язати Відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області нарахувати одноразову грошову допомогу, передбачену статтею 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2019 рік , та виплатити випускниці ОСОБА_1 кошти у сумі 12162,00 грн.

Обґрунтовуючи вимоги, позивачем зазначено, що відповідачем, у порушення вимог статті 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , незважаючи на законодавчо встановлений обов`язок, протиправно не нараховано та не виплачено у 2019 році випускниці Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 ОСОБА_1 , після закінчення навчального закладу, одноразову грошову допомогу, як випускниці навчального закладу, із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, у зв`язку з чим просить суд зобов`язати відповідача нарахувати та виплатити зазначеній особі одноразову грошову допомогу.

Ухвалою судді Чернігівського окружного адміністративного суду Падій В.В. від 24.02.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи та встановлено відповідачу для подання відзиву на позов або заяви про визнання адміністративного позову 15 - денний строк, з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі.

Відповідачем, в межах встановленого судом строку, подано до суду заяву про визнання адміністративного позову, в якій останній просить суд позов задовольнити.

06.03.2020 Службою у справах дітей Варвинської районної державної адміністрації подано до суду лист від 03.03.2020 №01-17/30, в якому остання зазначила, що позов підтримує в повному обсязі.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню повністю з наступних підстав.

Так, судом встановлено, що неповнолітня ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , з 30.01.2006 перебуває на первинному обліку Служби у справах дітей Варвинської районної державної адміністрації як дитина, позбавлена батьківського піклування (мати - ОСОБА_3 , позбавлена батьківських прав, згідно з рішенням Варвинського районного суду Чернігівської області від 17.01.2006 у справі №2п-12/2006), батько - ОСОБА_4 позбавлений батьківських прав, згідно з рішенням Варвинського районного суду Чернігівської області від 21.06.2005 у справі №2-319/2005; помер ІНФОРМАЦІЯ_2 (свідоцтво про смерть серії НОМЕР_1 , актовий запис від 23.10.2018 №127) (а.с.24-26,62-65,79,80-85).

Рішенням виконавчого комітету Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області від 30.01.2006 №32 призначено ОСОБА_5 опікуном над неповнолітньою внукою ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 (а.с.87).

Як вбачається з витягу з наказу Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 від 24.06.2019 №8 Про випуск учнів 11-го класу та вручення документів про повну загальну середню освіту і довідки від 02.03.2020 №79, ОСОБА_2 , випускниця 11-Б класу, дійсно закінчила ліцей 24.06.2019 і отримала свідоцтво про здобуття повної загальної середньої освіти (а.с.27,86).

Відповідно до довідки Київського національного університету імені Тараса Шевченка від 17.09.2019 №1702 ОСОБА_2 є студентом 1 курсу ОС Бакалавр денної форми навчання Інституту філології Київського національного університету імені Тараса Шевченка IV рівня акредитації, закінчує навчання - 30.06.2023 (а.с.28).

02.07.2019 ОСОБА_2 звернулась до голови виконавчого комітету Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області з проханням виплатити одноразову грошову допомогу, однак їй було відмовлено, оскільки виконавчий комітет не є розпорядником коштів і в бюджеті селищної ради такі виплати не передбачались, а також у зв`язку з відомостями про планове продовження нею навчання в іншому навчальному закладі.

ОСОБА_1 , як випускниці з числа дітей, позбавлених батьківського піклування, після закінчення 11 класу Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 , одноразова грошова допомога, передбачена статтею 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку не виплачувалась, оскільки остання до Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області, через центральну бухгалтерію якого здійснюється бухгалтерський облік і виплата коштів, з питанням про отримання одноразової грошової допомоги не зверталась, що підтверджується листом Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області від 10.12.2019 №02-21/4068 (а.с.22).

Вважаючи, що відповідачем порушено вимоги законодавства з питань соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а Службою у справах дітей Варвинської районної державної адміністрації не вжито належних заходів щодо захисту інтересів держави, Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури Чернігівської області в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Варвинської районної державної адміністрації звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Даючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд застосовує джерела правового регулювання у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, та зважає на наступне.

Згідно з пунктом 1 статті 3 Конвенції про права дитини від 20.11.1989, в усіх діях щодо дітей, незалежно від того, здійснюються вони державними чи приватними установами, що займаються питаннями соціального забезпечення, судами, адміністративним чи законодавчими органами, першочергова увага має приділятись якнайкращому забезпеченню інтересів дитини.

Правові, організаційні, соціальні засади та гарантії державної підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа визначено Законом України від 13.01.2005 №2342-IV Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування (далі - Закон №2342-IV), який є складовою частиною законодавства про охорону дитинства.

Згідно з визначеннями, наведеними в статті 1 Закону №2342-IV:

- дитина-сирота - дитина, в якої померли чи загинули батьки;

- діти, позбавлені батьківського піклування, - діти, які залишилися без піклування батьків у зв`язку з позбавленням їх батьківських прав, відібранням у батьків без позбавлення батьківських прав, визнанням батьків безвісно відсутніми або недієздатними, оголошенням їх померлими, відбуванням покарання в місцях позбавлення волі та перебуванням їх під вартою на час слідства, розшуком їх органами Національної поліції, пов`язаним з відсутністю відомостей про їх місцезнаходження, тривалою хворобою батьків, яка перешкоджає їм виконувати свої батьківські обов`язки, а також діти, розлучені із сім`єю, підкинуті діти, батьки яких невідомі, діти, від яких відмовилися батьки, діти, батьки яких не виконують своїх батьківських обов`язків з причин, які неможливо з`ясувати у зв`язку з перебуванням батьків на тимчасово окупованій території України, в районах проведення антитерористичної операції, здійснення заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації у Донецькій та Луганській областях, та безпритульні діти;

- статус дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, - визначене відповідно до законодавства становище дитини, яке надає їй право на повне державне забезпечення і отримання передбачених законодавством пільг та яке підтверджується комплектом документів, що засвідчують обставини, через які дитина не має батьківського піклування;

- випускники закладів для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, - особи, які перебували на повному державному забезпеченні у закладі для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, і закінчили своє перебування у зазначеному закладі у зв`язку із закінченням навчання.

З аналізу вищенаведеного випливає, що статус дитини-сироти та дитини, позбавленої батьківського піклування, надає таким особам право на повне державне забезпечення і отримання передбачених законодавством пільг.

Як встановлено статтею 3 Закону №2342-IV, одним із основних принципів державної політики в частині соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, є захист прав і інтересів таких дітей, а також забезпечення соціально-правових гарантій.

Відповідно до статті 4 Закону №2342-IV заходи соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа гарантуються, забезпечуються та охороняються державою.

Стаття 8 Закону №2342-IV передбачає, що держава здійснює повне забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, а також осіб із їх числа. Право на повне державне забезпечення в навчальних закладах мають діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, віком до вісімнадцяти років та особи з числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, при продовженні навчання до 23 років або до закінчення відповідних навчальних закладів.

Відповідно до вимог частини 7 статті 8 Закону №2342-IV випускники навчальних закладів із числа дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, забезпечуються за рахунок навчального закладу або відповідної установи у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, одягом і взуттям, а також одноразовою грошовою допомогою в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку. Нормативи забезпечення одягом і взуттям затверджуються Кабінетом Міністрів України. За бажанням випускників навчальних закладів їм може бути видана грошова компенсація в розмірі, необхідному для придбання одягу і взуття.

Зміст вищенаведеної норми свідчить про те, що Кабінету Міністрів України доручено визначити порядок забезпечення дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування одягом і взуттям, в тому числі встановити нормативи такого забезпечення. Мінімальний розмір одноразової грошової допомоги, яка виплачується випускникам, чітко визначений Законом, виплата цих сум в більшому розмірі здійснюється за рахунок навчального закладу або відповідної установи.

При цьому частина 7 статті 8 Закону №2342-IV встановлює обов`язок з виплати грошової допомоги усім випускникам навчальних закладів, не розмежовуючи їх на окремі категорії - тих, хто продовжив навчання в іншому навчальному закладі, та тих, хто працевлаштувався і інші. Отже сам факт випуску з навчального закладу є підставою для виплати одноразової грошової допомоги в розмірі не менше шести прожиткових мінімумів, встановленої законом.

Аналогічна правова позиція висловлена і Верховним Судом у постанові від 18.09.2018 у справі №493/407/16-а (адміністративне провадження №К/9901/14576/18), висновки якого, в силу вимог частини 5 статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, суд враховує при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин.

У свою чергу витрати на фінансування заходів щодо соціального забезпечення дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб із їх числа передбачаються в Державному бюджеті України окремим рядком (частина 2 статті 9 Закону №2342-IV).

Відповідно до статті 25 Закону №2342-IV порядок відшкодування витрат, пов`язаних з утриманням дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, та осіб з їх числа, у тому числі на харчування, одяг, взуття, м`який інвентар на одну фізичну особу, здійснення грошових виплат при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу, а також інших виплат, передбачених цим Законом, встановлюється Кабінетом Міністрів України відповідно до державних соціальних стандартів.

Статтею 39-9 Закону №2342-IV встановлено, що порядок відшкодування витрат на виплату допомоги випускникам закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, повне державне забезпечення відповідно до статті 8 цього Закону при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу відповідно до норм забезпечення випускників закладів для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, затверджується Кабінетом Міністрів України.

З аналізу норм статей 25, 39-9 Закону №2342-IV випливає, що вони регулюють правовідносини щодо відшкодування навчальним закладам або відповідним установам, в яких виховуються та навчаються діти-сироти та діти, позбавлені батьківського піклування, понесених ними витрат на харчування, одяг, взуття, м`який інвентар, здійснення грошових виплат при працевлаштуванні та вступі до навчального закладу, та не розповсюджуються на правовідносини навчальних закладів з їх випускниками, що є предметом спору у даній справі.

Отже одноразова грошова допомога є соціальною гарантією державної підтримки дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.

Повноваження щодо виплати зазначеної допомоги державою делеговані навчальним закладам, у яких навчаються діти-сироти чи діти, позбавлені батьківського піклування.

Відповідно до Статуту Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області, затвердженого рішенням сесії селищної ради від 14.06.2018 №13-10/18, комунальний заклад, знаходиться в комунальній власності Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області; як суб`єкт господарювання діє у статусі неприбуткового закладу освіти (пункт 1); засновником закладу освіти є Варвинська селищна рада Варвинського району Чернігівської області. Засновник або уповноважений ним орган здійснює матеріально-технічне забезпечення закладу освіти, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, будівництво і ремонт приміщень, їх господарське обслуговування (пункт 5) (а.с.29-47,93-102).

Згідно з пунктом 9 розділу VIII вказаного Статуту за рішенням засновника закладу бухгалтерський облік може здійснюватися через централізовану бухгалтерію.

Відповідно до пунктів 1.1, 1.3, 1.8, 1.9 розділу 1 Загальні положення Положення про Відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області, затвердженого рішенням 13 сесії 7 скликання від 16.08.2018 №30-13/18отг, Відділ освіти, дітей, молоді та спорту (далі - Відділ) є виконавчим органом Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області. Відділ підзвітний і підконтрольний Варвинській селищній раді, підпорядкований виконавчому комітету Варвинської селищної ради, Варвинському селищному голові, заступнику Варвинського селищного голови відповідно до розподілу повноважень. Відділ є головним розпорядником бюджетних коштів з фінансування витрат на утримання закладів та установ освіти, молоді та спорту. Відділу підпорядковані, зокрема, Комунальний заклад загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 (а.с.48,58-61,88-92).

Крім того, згідно з пунктами 2.1, 2.2 розділу 2 Основні завдання і функції , пункту 3.1 розділу 3 Права вказаного Положення, основними завданнями Відділу є, зокрема, захист прав та інтересів дітей; Відділ, відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює управління закладами освіти, що є комунальною власністю; при здійсненні завдань та виконанні функцій, передбачених цим Положенням, Відділ наділяється правами, зокрема, вживати заходів для соціального захисту дітей.

Також, як випливає з листа Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області від 10.12.2019 №02-21/4068, бухгалтерський облік і виплата коштів у Комунальному закладі загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області здійснюються через централізовану бухгалтерію Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області (а.с.22).

Отже обов`язок щодо виплати даній категорії дітей грошової допомоги покладено на Відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області, як розпорядника бюджетних коштів.

Суд зауважує, що частина 7 статті 8 Закону №2342-IV встановлює обов`язок з виплати грошової допомоги усім випускникам навчальних закладів, не розмежовуючи їх на окремі категорії тих, хто продовжив навчання в іншому навчальному закладі, та тих, хто працевлаштувався.

Відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону №2342-IV закони України та інші нормативно-правові акти, прийняті до набрання чинності цим Законом, діють у частині, що не суперечить цьому Закону. Розмір одноразової грошової допомоги, який підлягає виплаті при випуску з навчального закладу, на забезпеченні якого перебували, зокрема, діти, позбавлені батьківського піклування, та визначений Законом №2342-IV, не узгоджується з розміром такої одноразової грошової допомоги за постановою Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 №226.

Виходячи із загальних засад пріоритетності законів над іншими підзаконними нормативними актами, та оскільки норми постанови Кабінету Міністрів України від 05.04.1994 №226 прийняті до набрання чинності Законом №2342-IV та не приведені у його відповідність, при вирішенні спірного питання підлягають застосуванню норми Закону №2342-IV, згідно з якими одноразова грошова допомога підлягає виплаті у розмірі 6 прожиткових мінімумів.

Також суд враховує, що, відповідно до Закону №2342-IV, обов`язок відповідача щодо нарахування та виплати випускникам навчальних закладів із числі дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, одноразової грошової допомоги у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку є безумовним та не залежить від наявності звернень таких осіб про виплату зазначеної грошової допомоги.

Законом України від 23.11.2018 №2629-VIII Про Державний бюджет України на 2019 рік встановлено прожитковий мінімум на одну особу в розрахунку на місяць для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення: дітей віком від 6 до 18 років: з 1 січня 2019 року - 2027 гривень, з 1 липня - 2118 гривень, з 1 грудня - 2218 гривень (стаття 7 вказаного Закону).

Отже випускниці Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 ОСОБА_1 , яка закінчила навчання у 2019 році (витяг з наказу Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 від 24.06.2019 №8 Про випуск учнів 11-го класу та вручення документів про повну загальну середню освіту і довідка від 02.03.2020 №79), мала бути нарахована та виплачена одноразова грошова допомога у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідно віку (з розрахунку 2027,00 грн.), тобто у сумі не менше 12162,00 грн.

Як вбачається з листа Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області від 10.12.2019 №02-21/4068, ОСОБА_1 , як випускниці з числа дітей, позбавлених батьківського піклування, після закінчення 11 класу Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 , жодні допомоги, у тому числі, одноразова грошова допомога, передбачена статтею 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі не менше шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку, не виплачувались (а.с.22).

Матеріали справи також не містять жодних доказів виплати ОСОБА_1 будь-якої одноразової грошової допомоги.

За приписами статті 6 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішення справи керується принципом верховенства права, відповідно до якого, зокрема, людина, її права та свободи визнаються найвищими цінностями та визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини. Звернення до адміністративного суду для захисту прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі Конституції України гарантується. Забороняється відмова в розгляді та вирішенні адміністративної справи з мотивів неповноти, неясності, суперечливості чи відсутності законодавства, яке регулює спірні відносини.

Частиною 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

При цьому, як вбачається з матеріалів справи, відповідач визнав позов повністю.

Відповідно до частин 1, 4 статті 189 Кодексу адміністративного судочинства України позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. У разі визнання позову відповідачем повністю або частково суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову повністю або у відповідній частині вимог.

У свою чергу суд вважає за необхідне зазначити, що визнання позову відповідачем - це одностороннє вільне волевиявлення відповідача, спрямоване на припинення спору з позивачем. Визнати позов може відповідач або його уповноважений представник.

Враховуючи той факт, що Відділом освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області не нараховано та не виплачено випускниці Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу, передбачену статтею 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2019 рік , у сумі 12162,00 грн., суд дійшов висновку, що визнання відповідачем адміністративного позову не суперечить закону і не порушує чиїх-небудь прав, свобод або інтересів.

За таких обставин позов є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню повністю.

Вирішуючи питання про розподіл судових витрат, суд враховує, що, у відповідності до частини 2 статті 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки під час розгляду даної справи свідки судом не залучались та судові експертизи не призначались, суд вважає за необхідне зазначити, що судові витрати, понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

У той же час, згідно із частиною 1 статті 142 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі вирішення справи шляхом, зокрема, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу п`ятдесяти відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Відповідно до частини 6 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України у випадку, зокрема, ухвалення рішення про задоволення позову у зв`язку з його визнанням суд вирішує питання про розподіл судових витрат не пізніше десяти днів з дня ухвалення відповідного судового рішення, за умови подання учасником справи відповідної заяви і доказів, які підтверджують розмір судових витрат.

Як вбачається з матеріалів справи, 18.03.2020 позивачем подано до суду заяву про повернення судового збору, в якій останній просить, у зв`язку з визнанням відповідачем позову, повернути Прокуратурі Чернігівської області з державного бюджету 50% судового збору, сплаченого при поданні позову платіжним дорученням від 28.01.2020 №68, що становить 1051,00 грн. на розрахунковий рахунок Прокуратури Чернігівської області в ДКСУ у м. Києві UA248201720343140001000006008, МФО - 820172, код ЄРПОУ - 02910114.

Відповідно до частини 3 статті 7 Закону України від 08.07.2011 №3674-VI Про судовий збір у разі укладення мирової угоди до прийняття рішення у справі судом першої інстанції, відмови позивача від позову, визнання позову відповідачем до початку розгляду справи по суті суд у відповідній ухвалі чи рішенні у порядку, встановленому законом, вирішує питання про повернення позивачу з державного бюджету 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову.

Як вбачається з матеріалів справи, при поданні адміністративного позову Прокуратурою Чернігівської області сплачено судовий збір у сумі 2102,00 грн., що підтверджується платіжним дорученням від 28.01.2020 №68 (а.с.20).

Оскільки відповідачем визнано позов до початку розгляду справи по суті, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для повернення Прокуратурі Чернігівської області (розрахунковий рахунок в Державній казначейській службі України у м. Києві UA248201720343140001000006008, МФО - 820172, код ЄРПОУ - 02910114) з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, відповідно до платіжного доручення від 28.01.2020 №68, у сумі, що становить 1051,00 грн.

Керуючись статтями 142, 143, 227, 241-243, 246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Заступника керівника Прилуцької місцевої прокуратури Чернігівської області в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Варвинської районної державної адміністрації до Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області щодо не нарахування та невиплати випускниці Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 ОСОБА_1 одноразової грошової допомоги, передбаченої статтею 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування .

Зобов`язати Відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області нарахувати і виплатити випускниці Комунального закладу загальної середньої освіти I-III ступенів Варвинський ліцей №2 ОСОБА_1 одноразову грошову допомогу, передбачену статтею 8 Закону України Про забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування , у розмірі шести прожиткових мінімумів для осіб відповідного віку з розміру, встановленого Законом України Про Державний бюджет України на 2019 рік , у сумі 12162 (дванадцять тисяч сто шістдесят дві) грн. 00 коп.

Повернути Прокуратурі Чернігівської області (розрахунковий рахунок в Державній казначейській службі України у м. Києві UA248201720343140001000006008, МФО - 820172, код ЄРПОУ - 02910114) з Державного бюджету України 50 відсотків судового збору, сплаченого при поданні позову, відповідно до платіжного доручення від 28.01.2020 №68, у сумі, що становить 1051 (одна тисяча п`ятдесят одна) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду за правилами, встановленими статтями 293, 295 - 297 та підпунктом 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги до Чернігівського окружного адміністративного суду або до суду апеляційної інстанції протягом 30 днів з дня складення повного судового рішення.

Позивач: Заступник керівника Прилуцької місцевої прокуратури Чернігівської області (вул. 1 Травня, 50-А, м. Прилуки, Чернігівська область, 17500, код ЄДРПОУ - 02910114) в інтересах держави в особі Служби у справах дітей Варвинської районної державної адміністрації (вул. Шевченка, 38, смт. Варва, Варвинський район, Чернігівська область, 17600, код ЄДРПОУ - 33677762).

Відповідач: Відділ освіти, дітей, молоді та спорту Варвинської селищної ради Варвинського району Чернігівської області (вул. Пилипенка, 3, смт. Варва, Варвинський район, Чернігівська область, 17600, код ЄДРПОУ - 42010629).

Суддя В.В. Падій

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2020
Оприлюднено21.04.2020
Номер документу88838972
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —620/641/20

Рішення від 21.04.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Падій В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні