Рішення
від 21.04.2020 по справі 460/4732/19
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

21 квітня 2020 року м. Рівне №460/4732/19

Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Щербакова В.В. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області доКомунального некомерційного підприємства "Демидівська центральна районна лікарня" Демидівської районної ради Демидівського району Рівненської області про застосування заходів реагування, - В С Т А Н О В И В:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (далі - позивач) звернулося з позовом до Комунального некомерційного підприємства "Демидівська центральна районна лікарня" Демидівської районної ради Демидівського району Рівненської області (далі - відповідач), в якому просить: застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи будівлі стоматологічного корпусу Демидівської центральної районної лікарні Демидівської районної ради, за адресою: Рівненська область, Демидівський район, смт. Демидівка, вул. Відродження,6 - шляхом опечатування вхідних дверей та відключення від системи електрозабезпечення, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що в ході проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) щодо додержання та виконання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки відповідачем встановлено ряд порушень номартивно-правових актів з питань пожежної безпеки, що виявлені під час перевірки Демидівської центральної районної лікарні (стоматологічне відділення). Виявлені порушення створюють загрозу життю та здоров`ю людей, які перебувають на об`єкті, що, в свою чергу, є підставою для застосування заходів реагування у сфері господарської діяльності у вигляді повного зупинення роботи стоматологічного відділення.

Ухвалою суду від 03.02.2020 відкрито провадження в адміністративній справі та призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження з призначенням підготовчого засідання.

Протокольною ухвалою суду від 03.03.2020 закрито підготовче провадження та ухвалено перейти до розгляду справи в порядку письмового провадження.

Відповідач відзив на позов у встановлений судом строк не подав.

Враховуючи положення ст.162 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішив справу за наявними матеріалами.

Розглянувши позовну заяву, дослідивши письмові докази, суд встановив наступні фактичні обставини справи та відповідні їм правовідносини.

Судом встановлено, що на виконання наказу Демидівського районного сектору ГУ ДСНС України Рівненській області від 16.12.2019 № 10, у період з 16 по 20 грудня 2019 року, співробітником Демидівського районного сектору Головного управління ДСНС України у Рівненській області здійснено позаплановий захід державного нагляду (контролю) - позапланову перевірку території, будівель та приміщень Комунального некомерційного підприємства Демидівська центральна районна лікарня Демидівської районної ради Демидівського району Рівненської області (далі - Демидівська центральна районна лікарня), за адресою: Рівненська область, Демидівський район, смт Демидівка, є Відродження, 6.

За результатами проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) складений Акт щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог: законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки від 20.12.2019 №64 (далі - Акт перевірки), яким встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України, Правил пожежної безпеки в Україні, затвердженого наказом МВС України від 30.12.2014 №1417, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697, Правил пожежної безпеки для культових споруд, затверджених наказом МНС №339 від 18.05.2009, Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26.06.2013 № 444.

У Акті перевірки зафіксовані порушення вимог нормативно-правових актів з питань пожежної безпеки, виявлені під час перевірки території, будівель та приміщень Демидівської центральної районної лікарні (стоматологічне відділення) Демидівської районної ради, а саме:

- Стоматологічний корпус не обладнано системами протипожежного захисту (Пункт 1.2 глави 1 розділу V "Правил пожежної безпеки в Україні", що унеможливлює виявлення пожежі на ранній стадії її розвитку, оповіщення людей про пожежу та організації авакуації;

- Дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) над стоматологічним відділенням не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності, (Пункт 2.5 глави 2 розділу III Правил пожежної безпеки в Україні"), що, в свою чергу, може пришвидшити процес горіння та розповсюдження продуктів горіння по будівлі, руйнування горищних конструкцій, перехід пожежі на сусідні будівлі;

- Не доукомплектовано первинними засобами пожежогасіння приміщення стоматологічного відділення (Пункт 3.6 глави 3 розділу V "Правил пожежної безпеки в Україні"), що унеможливлює ліквідацію ймовірної пожежі на початковій стадії її виникнення.

- Над стоматологічним відділенням блискавко захист не відремонтовано (Пункт 1.21 глави 1 розділу IV "Правил пожежної безпеки в Україні"), що може призвести до ураження людей електричним струмом, виникнення пожежі внаслідок прямого потрапляння блискавки.

У зв`язку з виявленими перевіркою порушеннями позивач звернувся до суду з позовом про застосування заходів реагування до відповідача.

Надаючи правову оцінку публічно-правовим відносинам, суд зазначає таке.

Спірні правовідносини регулюються Кодексом цивільного захисту України від 02.10.2012 №5403-VI, Законом України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05.04.2007 №877-V (далі Закон №877-V) та Правилами пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом Міністерством внутрішніх справ України від 30.12.2014 №1417, зареєстровані у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за № 252/26697.

Відповідно до статті 1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Відповідно до частини першої статті 4 Закону №877-V державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Частиною 7 статті 7 Закону №877-V визначено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Частиною 2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Серед повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, є звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей (п. 12 ч. 1 ст. 67 Кодексу).

З огляду на викладене, суд встановив, що порушення Правил протипожежної безпеки України відповідачем не усунуто, а подальша експлуатація об`єкта несе потенційну небезпеку життю та здоров`ю людей.

Відповідно до п. 5 ст. 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. У даній справі відсутні витрати, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз, а тому судові витрати з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позовні вимоги Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Рівненській області (33028, м. Рівне, вул. Гетьмана Полуботка, 37, код ЄДРПОУ 38610634) до Комунального некомерційного підприємства "Демидівська центральна районна лікарня" Демидівської районної ради Демидівського району Рівненської області (35200, Рівненська область, Демидівський район, смт. Демидівка, вул. Відродження, 6, код ЄДРПОУ 01999891) про застосування заходів реагування задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у вигляді повного зупинення роботи будівлі стоматологічного корпусу Демидівської центральної районної лікарні Демидівської районної ради, за адресою: Рівненська область, Демидівський район, смт. Демидівка, вул. Відродження,6 - шляхом опечатування вхідних дверей та відключення від системи електрозабезпечення, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складений 21 квітня 2020 року.

Суддя Щербаков В.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2020
Оприлюднено23.04.2020
Номер документу88860077
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —460/4732/19

Рішення від 21.04.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Ухвала від 03.03.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Ухвала від 03.02.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Щербаков В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні