Справа № 576/455/20 Провадження № 2/576/246/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 квітня 2020 року м. Глухів
Глухівський міськрайонний суд Сумської області у складі головуючого судді Мазура С.А., розглянувши в порядку спрощеного письмового провадження цивільну справу за позовом Управління соціального захисту населення Глухівської районної державної адміністрації до ОСОБА_1 про стягнення коштів надміру перерахованої державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям,-
ВСТАНОВИВ:
Управління соціального захисту населення Глухівської районної державної адміністрації (далі - позивач, або УСЗН Глухівської РДА) звернулось до суду з позовом до ОСОБА_1 (далі- відповідач) про стягнення коштів надміру перерахованої державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям.
Позов обґрунтовано тим, що УСЗН Глухівської РДА ОСОБА_1 виплачувалась з 01.07.2017 по 31.12.2017, з 01.01.2018 по 30.06.2018, з 01.07.2018 по 31.12.2018. з 01.01.2019 по 30.06.2019 державна допомога на дітей одиноким матерям, яка призначалась з урахуванням отриманих заявницею доходів відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 № 1751 Про затвердження Порядку призначення та виплати державної допомоги сім`ям з дітьми . Відповідачем було надано всі необхідні документи для призначення такої допомоги. Особи, яким виплачується державна допомога сім`ям з дітьми, зобов`язані повідомляти органи, що призначають і виплачують зазначену допомогу, про зміну всіх обставин, які впливають на виплату державної допомоги (зміни у складі сім`ї, перевищення середньомісячного сукупного доходу сім`ї тощо). Органи, що призначають і виплачують державну допомогу сім`ям з дітьми, мають право перевіряти матеріальне становище сімей з дітьми. Органи соціального захисту населення мають право робити запити та у строк до п`яти календарних днів з дня надходження відповідного запиту безоплатно отримувати від ДФС, інших органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування інформацію, необхідну для перевірки достовірності даних, отриманих від осіб, які звертаються за призначенням державної допомоги сім`ям з дітьми. При проведенні перевірки інформації державним соціальним інспектором управління було зроблено запити до Державної податкової служби та ТОВ ШАЛИГИНСЬКЕ . На підставі наданої довідки про доходи з ТОВ ШАЛИГИНСЬКЕ від 15.07.2019, з`ясовано, що ОСОБА_1 надала недостовірні дані про отримані доходи, а саме: при поданні декларації про доходи відповідач не зазначила наявність земельної ділянки, яка здана в оренду ТОВ ШАЛИГИНСЬКЕ . На підставі довідок про доходи з ТОВ ШАЛИГИНСЬКЕ було зроблено перерахунок і визначено суми надміру виплачених коштів допомоги одиноким матерям - 5105,70 грн. На адресу відповідача була надіслана вимога щодо повернення до державного бюджету надмірно нарахованих коштів державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям та попереджено про подальше стягнення сум боргу у судовому порядку. Рішенням управління від 11.11.2019 було вирішено утримувати 20 відсотків суми виплачуваної допомоги (379,81 грн.) до повного погашення. 21.01.2020 рішенням виконавчого комітету Шалигинської селищної ради Глухівського району Сумської області ОСОБА_3 надано статус дитини, позбавленої батьківського піклування, так як мати - ОСОБА_1 має високий ступінь втрати здоров`я внаслідок тривалої хвороби, що перешкоджає виконанню нею батьківських обов`язків, що унеможливлює подальше утримання надмірно нарахованих коштів державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям з поточної виплати. Оскільки ОСОБА_1 надмірно нараховані кошти державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям у сумі 4725,89 грн. до державного бюджету не повернуті, то позивач просить стягнути з відповідача зазначену суму та судовий збір у сумі 2102 грн.
Ухвалою суду від 19 березня 2020 року відкрито провадження у даній справі та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження. Згідно пункту 1 частини 8 статті 128 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України) відповідач належним чином повідомлена про розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без участі сторін.
Від відповідача відзиву не надійшло, а позивачем не надано суду згоди на проведення заочного розгляду справи, тому суд розглядає справу без винесення заочного рішення.
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного.
Так, судом встановлено, що згідно довідки УСЗН Глухівської РДА від 10 березня 2020 ОСОБА_1 , яка проживає за адресою: АДРЕСА_1 , знаходиться на обліку в УСЗН Глухівської РДА і отримує допомогу на 1 дитину одиноким матерям (з урахуванням доходів). За період з липня 2017 по червень 2019 (включно) - відповідач отримала 45814 грн. (а.с.7).
Відповідно до довідки про склад сім`ї або зареєстрованих у житловому приміщенні/будинку осіб наданої Шалигинською селищною радою Глухівського району Сумської області від 08.07.2019, ОСОБА_1 зареєстрована за адресою: АДРЕСА_2 і має наступний склад сім`ї: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 - донька (а.с.24).
Згідно свідоцтва про народження серії НОМЕР_1 від 12.01.2007 ОСОБА_3 -кзи народилася ІНФОРМАЦІЯ_1 і її батьками є ОСОБА_4 і ОСОБА_1 (а.с.23).
Відповідно до довідки Шалигинської селищної ради Глухівського району Сумської області № 01-05-64 від 12.01.2007, відомості про батька дитини, ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , записані за заявою матері згідно ч.1 ст. 135 Сімейного кодексу України (а.с.29).
З декларацій про доходи та майновий стан осіб, які звернулися за призначенням усіх видів соціальної допомоги, поданих ОСОБА_1 25.07.2017, 10.01.2018, 31.07.2018, 25.01.2019, вбачається, що останньою не зазначено наявність земельного паю, який зданий в оренду ТОВ ШАЛИГИНСЬКЕ (а.с.8, а.с.9, а.с. 10, а.с.11).
Згідно додатку до договору оренди землі (зареєстрований 20.10.2008 за № 040861703565) від 14.09.2016 орендодавець ОСОБА_1 надала в оренду ТОВ Шалигинське земельну ділянку сільськогосподарського призначення загальною площею 4,3226 га в тому числі ріллі 3,9362 га, пасовища 0,3864 га, яка розташована на території Шалигинської селищної ради Глухівського району Сумської області (а.с.18).
Відповідно до договору оренди землі від 04.09.2018 орендодавець ОСОБА_1 надала в оренду ПП Аграрні інвестиції земельну ділянку сільськогосподарського призначення загальною площею 4,3226 га в тому числі ріллі 3,9362 га, пасовища 0,3864 га, яка розташована на території Шалигинської селищної ради Глухівського району Сумської області (а.с.15-16).
Згідно Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, ОСОБА_1 є власником земельних ділянок: площею 0,3864 га, 3,9362 га, розташовані на території Шалигинської селищної ради Глухівського району Сумської області (а.с.19-20).
Відповідно до довідки про доходи № 120, наданої ТОВ Шалигинське від 15.07.2019 загальна сума доходу ОСОБА_1 за період з 01.01.2016 по 31.12.2016 без урахування аліментів становить 6305,61 грн. (а.с.13).
Відповідно до довідки про доходи № 119, наданої ТОВ Шалигинське від 15.07.2019 загальна сума доходу ОСОБА_1 за період з 01.01.2017 по 31.12.2017 без урахування аліментів становить 3232,18 грн. (а.с.14).
Відповідно до довідки про доходи № 121, наданої ТОВ Шалигинське від 15.07.2019 загальна сума доходу ОСОБА_1 за період з 01.01.2018 по 31.12.2018 без урахування аліментів становить 7654,77 грн. (а.с.12).
Відповідно до частини 1 статті 22 розділу VII Закону № 2811- XII Про державну допомогу сім`ям з дітьми одержувачі державної допомоги зобов`язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги.
У відповідності до ч.1 ст. 18-1 Закону України від 21.11.1992 року № 2811-ХІІ Про державну допомогу сім`ям з дітьми (в редакції, яка діяла на час виникнення спірних правовідносин), право на допомогу на дітей одиноким матерям мають одинокі матері (які не перебувають у шлюбі), одинокі усиновлювачі, якщо у свідоцтві про народження дитини або документі про народження дитини, виданому компетентними органами іноземної держави, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку (рішенні про усиновлення дитини), відсутній запис про батька (матір) або запис про батька (матір) проведено в установленому порядку органом державної реєстрації актів цивільного стану за вказівкою матері (батька, усиновлювача) дитини.
Частиною 1 ст. 18-2 вказаного вище Закону передбачено, що допомога на дітей одиноким матерям призначається за наявності витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження дитини, виданого відділом державної реєстрації актів цивільного стану, або довідки про народження, виданої виконавчим органом сільської, селищної, міської (крім міст обласного значення) ради, із зазначенням підстави внесення відомостей про батька дитини до актового запису про народження дитини відповідно до абзацу першого частини першої статті 135 Сімейного кодексу України ( 2947-14 ), або документа про народження, виданого компетентним органом іноземної держави, в якому відсутні відомості про батька, за умови його легалізації в установленому законодавством порядку.
Відповідно до частини 1 статті 22 розділу VII Закону № 2811- XII Про державну допомогу сім`ям з дітьми одержувачі державної допомоги зобов`язані повідомляти органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги, про зміну всіх обставин, що впливають на виплату допомоги.
Відповідно до ч.1 ст. 18-3 Закону № 2811- XII Про державну допомогу сім`ям з дітьми , допомога на дітей одиноким матерям, одиноким усиновлювачам, матері (батьку) у разі смерті одного з батьків, які мають дітей віком до 18 років (якщо діти навчаються за денною формою навчання у загальноосвітніх, професійно-технічних, а також вищих навчальних закладах I-IV рівнів акредитації, - до закінчення такими дітьми навчальних закладів, але не довше ніж до досягнення ними 23 років), надається у розмірі, що дорівнює різниці між 100 відсотками прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку та середньомісячним сукупним доходом сім`ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців.
Відповідно до частини 1 статті 21 розділу VII Закону № 2811- XII Про державну допомогу сім`ям з дітьми органи, що призначають і здійснюють виплату державної допомоги сім`ям з дітьми, мають право у разі потреби перевіряти обґрунтованість видачі та достовірність відповідних документів, поданих для призначення допомоги.
У зв`язку з прихованням відповідачем факту отримання доходу за 2017, 2018 та 2019 роки виникла переплата з виплати допомоги, яка складає 4725,89. грн.
З повідомлення № 02-01/2647 від 26.09.2019 УСЗН Глухівської РДА вбачається, що ОСОБА_1 було направлено повідомлення про добровільне повернення переплаченої суми допомоги на дитину одиноким матерям, однак сума надміру отриманої допомоги нею не сплачена (а.с.21).
З рішення виконавчого комітету Шалигинської селищної ради Глухівського району Сумської області № 6 від 22.01.2020 ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , надано статус дитини, позбавленої батьківського піклування (а.с.23).
Відповідно до ч. 2 ст. 22 розділу VII Закону № 2811- XII Про державну допомогу сім`ям з дітьми суми державної допомоги, виплачені надміру внаслідок зловживань з боку громадян (у результаті подання документів із свідомо неправдивими відомостями, неподання відомостей про зміни у складі сім`ї, приховування обставин, що впливають на виплату державної допомоги тощо), стягуються згідно з законом.
Відповідно до ст. 12 ЦПК України, цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Відповідно до ст. 13 Цивільного процесуального кодексу України (далі - ЦПК України), суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Відповідно до ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Таким чином вимоги позивача є обґрунтованими, та сума надміру сплаченої суми допомоги підлягає стягненню з відповідача, у зв`язку із чим суд доходить висновку про задоволення позову у повному обсязі.
Поряд із цим, відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України, судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Пунктом 1 ч.2 ст.141 ЦПК України передбачено, що у разі задоволення позову, інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються на відповідача.
Оскільки позов повністю задоволено, а позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір в розмірі 2102,00 грн. (а.с.1), то суд доходить висновку про стягнення з відповідача на користь позивача суми вказаного вище судового збору.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 19, 48, 81, 129, 141, 258, 263-265, 268 ЦПК України, Законом України від 21.11.1992 року № 2811-ХІІ Про державну допомогу сім`ям з дітьми ,-
УХВАЛИВ:
Позов Управління соціального захисту населення Глухівської районної державної адміністрації (п.і.41452, Сумська область, Глухівський район, с. Полошки, вул. Центральна, буд. 39 А, код ЄДРПОУ 03197925) до ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ( п.і .
АДРЕСА_4 , реєстраційний номер облікової кратки платника податків НОМЕР_2 , паспорт № НОМЕР_3 виданий 22.12.2017) про стягнення коштів надміру перерахованої державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям - задовольнити повністю.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ( АДРЕСА_4 , реєстраційний номер облікової кратки платника податків НОМЕР_2 , паспорт № НОМЕР_3 виданий 22.12.2017) на користь Управління соціального захисту населення Глухівської районної державної адміністрації (п.і. 41452, Сумська область, Глухівський район, с. Полошки, вул. Центральна, буд. 39 А, код ЄДРПОУ 03197925, рахунок UA 428201720343100040000013924, ДКСУ в Сумській області, МФО 820172, призначення платежу: повернення державної допомоги на дітей одиноким матерям за 2017, 2018, 2019 рр.) кошти надміру виплаченої державної соціальної допомоги на дітей одиноким матерям в розмірі 4725 (чотири тисячі сімсот двадцять п`ять) гривень 89 копійок.
Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ( АДРЕСА_4 , реєстраційний номер облікової кратки платника податків НОМЕР_2 , паспорт № НОМЕР_3 виданий 22.12.2017) на користь Управління соціального захисту населення Глухівської районної державної адміністрації (п.і. 41452, Сумська область, Глухівський район, с. Полошки, вул. Центральна, буд. 39 А, код ЄДРПОУ 03197925, рахунок UA 608201720343101009600013924, ДКСУ в Сумській області, МФО 820172, призначення платежу: повернення судового збору в розмірі 2102 (дві тисячі сто дві) грн. 00 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана через Глухівський міськрайонний суд Сумської області до Сумського апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складання має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя С.А. Мазур
Суд | Глухівський міськрайонний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2020 |
Оприлюднено | 23.04.2020 |
Номер документу | 88872586 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Глухівський міськрайонний суд Сумської області
Мазур С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні