ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 квітня 2020 року Справа № 160/349/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області до Виконавчого комітету Любимівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, третя особа на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДНІПРО про скасування державної реєстрації змін до установчих документів, -
ВСТАНОВИВ :
13 січня 2020 року Головне управління Державної податкової служби у Запорізькій області звернулося до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовом до Виконавчого комітету Любимівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області, третя особа на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДНІПРО , в якому просить суд скасувати державну реєстрацію змін до установчих документів від 16.09.2019 року за № 12241050016051301 про зміну місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДНІПРО (код ЄДРПОУ 37454017).
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що під час перевірки відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню ТОВ ТБК ДНІПРО працівниками податкового органу встановлено відсутність такого платника податків за вказаною у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридичною (фактичною) адресою. Позивач зазначає, що підприємством неправомірно внесено недостовірні відомості до ЄДР щодо юридичної (фактичної) адреси, спрямовані на ухилення від сплати податків та унеможливлення відповідних перевірок його діяльності. Посилаючись на положення статті 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців , контролюючий орган звернувся до суду з цим позовом.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.01.2020 року позовну заяву Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області залишено без руху та надано строк для усунення недоліків.
Позивачем усунено недоліки позовної заяви шляхом надання до суду платіжного доручення про сплату судового збору.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17.02.2020 року відкрито провадження у справі, розгляд справи ухвалено здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалу про відкриття провадження у справі направлено позивачу, відповідачу та третій особі, що підтверджено рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення, однак відповідач правом на подання відзиву на позов не скористався, доказів на спростування доводів позовної заяви не надав.
Справа розглядається судом в порядку спрощеного провадження за приписами статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами. При розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.
Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини справи, на яких ґрунтується адміністративний позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступних висновків.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДНІПРО (код ЄДРПОУ 37454017) є юридичною особою, яка зареєстрована 23.12.2010 року за № 1 224 102 0000 051301.
16.09.2019 державним реєстратором Виконавчого комітету Любимівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області було здійснено державну реєстрацію внесення змін до установчих документів юридичної особи - Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДНІПРО , в тому числі, щодо зміни місцезнаходження, про що в ЄДР зроблено відповідний запис 12241050016051301.
З урахуванням внесених змін, станом на 23.12.2019 місцезнаходження ТОВ ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДНІПРО (код ЄДРПОУ 37454017), згідно відображених у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань відомостей: 69000, Запорізька область, місто Запоріжжя, Дніпровський район, проспект Металургів, будинок 8Б.
22.10.2019 року Половий П. М. , адміністратор ТЦ Афіна Палас , надав пояснення, що у Торгівельному центрі Афіна Палас за адресою: пр. Металургів, 8Б ТОВ ТБК ДНІПРО не знаходиться та ніколи не знаходилось.
Вказане пояснення долучено до службового листа начальника оперативного управління ГУ ДФС у Запорізькій області, згідно з яким надано матеріали відпрацювання встановлення відповідності юридичної адреси фактичному місцезнаходженню підприємств, в тому числі й ТОВ ТБК ДНІПРО (код ЄДРПОУ 37454017).
Оскільки контролюючим органом встановлено, що ТОВ ТБК ДНІПРО (код ЄДРПОУ 37454017) не знаходиться за зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань адресою, то внесенні відомості щодо зміни місцезнаходження юридичної особи від 16.09.2019 за № 12241050016051301 є недостовірними та підлягають скасуванню.
Вищевказані обставини з посиланням на неможливість здійснення податкового контролю, слугували підставою для позивача звернутися до суду з даним позовом.
Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань регулює відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.
Згідно з п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об`єднання, професійної спілки, її організації або об`єднання, політичної партії, організації роботодавців, об`єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.
Відповідно до п. 17 ч. 1 ст. 1 вказаного вище Закону, установчий документ юридичної особи - установчий акт, статут, програма політичної партії, модельний статут, засновницький договір, одноособова заява (меморандум), положення тощо.
Згідно з пп. 10 п. 2 ст. 9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в Єдиному державному реєстрі серед інших містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи.
Приписами ст. 93 Цивільного кодексу України встановлено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 4 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , державна реєстрація базується на принципі об`єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.
За приписами п.1, 2 ч. 4 ст. 17 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:
заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;
примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв`язку з юридичною особою.
Згідно з ч. 1 ст. 25 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації.
Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, згідно частини 2 названої статті Закону включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об`єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.
Отже, у разі прийняття юридичною особою рішення про зміну свого місцезнаходження, нею подаються державному реєстратору заява та інші документи передбачені Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі. У той же час державному реєстратору не надано право вимагати додаткові документи, які не передбачені нормами зазначеного Закону.
При цьому, Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань не передбачено такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою, а тому виявлення іншими особами, в тому числі контролюючими органами, факту відсутності особи за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру, не може бути безумовною підставою для скасування реєстраційної дії, якою зареєстровано відповідні зміни у відомостях про юридичну особу.
Статтями 27, 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань передбачено вичерпний перелік підстав для відмови у державній реєстрації, та підстави для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації.
Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених статтею 27, не допускається.
За змістом ст. 10 Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань якщо документи та відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, внесені до нього, такі документи та відомості вважаються достовірними і можуть бути використані у спорі з третьою особою. Якщо відомості, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, є недостовірними і були внесені до нього, третя особа може посилатися на них у спорі як на достовірні. Третя особа не може посилатися на них у спорі у разі, якщо вона знала або могла знати про те, що такі відомості є недостовірними.
За наведених обставин, суд дійшов висновку, що Закон України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань визначає зазначені в Єдиному державному реєстрі відомості про юридичну особу як достовірні.
Отже, доводи контролюючого органу з посиланням на висновки власної перевірки місцезнаходження товариства, як на підставу недостовірності таких відомостей, в розумінні вищевказаного Закону не може слугувати законною підставою для скасування запису в Єдиному державному реєстрі щодо державної реєстрації відомостей про зміну місцезнаходження ТОВ ТОРГОВА КОМПАНІЯ ДНІПРО .
Крім того, приписами п. 67.2 ст. 67 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення, в тому числі, щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
Тобто, контролюючий орган наділений відповідними повноваженнями на звернення до суду з позовом стосовно скасування державної реєстрації змін до установчих документів, однак, позивач таким правом не скористався.
Разом з тим, вичерпний перелік підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи наведений у статті 31 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань , а саме: у разі постановлення судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи. Суд у день набрання законної сили судовим рішенням надсилає його державному реєстратору для внесення запису про судове рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи.
Тобто, скасування державної реєстрації змін до установчих документів, внесення запису щодо скасування державної реєстрації може бути здійснене тільки державним реєстратором на підставі: судового рішення щодо скасування рішення засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи; судового рішення про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи.
Однак, позивачем не наведено підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, визначених ст. 31 названого Закону, в обґрунтування позову ДПС посилається виключно на відсутність юридичної особи за місцезнаходженням, через відсутність такої взагалі, тобто, фактично підставою для звернення до суду є неправдивість даних щодо зміни місця знаходження ТОВ ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДНІПРО , що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами відсутності його за адресою місцезнаходження.
Враховуючи сукупність наведених вище обставин, суд дійшов висновку про відсутність законних підстав для задоволення позовних вимог.
Розподіл судових витрат у зв`язку з відмовою у задоволенні позовних вимог судом не здійснюється.
Керуючись ст. ст. 139, 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову Головного управління Державної податкової служби у Запорізькій області (пр-т. Соборний, 166 м. Запоріжжя, 69107, код ЄДРПОУ 43143945) до Виконавчого комітету Любимівської сільської ради Дніпровського району Дніпропетровської області (вул. Садова, 1, с. Любимівка, Дніпровський район, Дніпропетровська область, 52042, код ЄДРПОУ 41739972), третя особа на стороні відповідача, що не заявляє самостійних вимог Товариство з обмеженою відповідальністю ТОРГОВА БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ДНІПРО (вул. Металургів, 8Б, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69000, код ЄДРПОУ 37454017) про скасування державної реєстрації змін до установчих документів - відмовити.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2020 |
Оприлюднено | 27.04.2020 |
Номер документу | 88929313 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні