ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
справа №380/2410/20
27 квітня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області до Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області про зупинення роботи трьох будівель.
В С Т А Н О В И В:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (місцезнаходження:79008, м.Львів, вул.Підвальна, 6, код ЄДРПОУ 38627339) звернулося до суду з позовом до Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області (місцезнаходження: 81117, Львівська область, Пустомитівський район, с.Годовиця, вул.Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 22373865), в якому просить зупинити роботу трьох будівель (які використовуються як корпус №1(головний корпус), корпус №2 (будинок молодших класів), корпус №3 (клас майстерні)) Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області за адресою: 81117, Львівська область, Пустомитівський район, с.Годовиця, вул.Шевченка, 2, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Позовні вимоги обґрунтовує тим, що уповноваженою особою ГУ ДСНС України у Львівській області проведено перевірку Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, якою встановлено факти порушень законодавства. Враховуючи зазначене, у зв`язку з виникненням умов, за яких подальша експлуатація об`єкта несе ризик загрози життю людей, з метою недопущення спричинення шкоди здоров`ю людей, позивач звернувся з даним позовом до адміністративного суду. Крім цього, позовні вимоги обґрунтовує тим, що 24.12.2019 щодо директора Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області Сади О.О. складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП серія ЛВ №012784/250. Позивач зазначив, що при роботі будівель Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області вже не вперше виявлено численні порушення вимог пожежної та техногенної безпеки, що є підставою для зупинення роботи даного об`єкта.
Відповідач заяву про визнання позову або заперечення на позовну заяву до суду не подав.
Судом встановлено таке.
ГУ ДСНС України у Львівській області було видано наказ від 11.12.2019 №337 Про проведення планових перевірок (відповідно до плану проведення перевірок суб`єктів господарювання) та посвідчення на проведення перевірки від 16.12.2019 №442.
У період з 16 по 27 грудня 2019року уповноваженою посадовою особою ГУ ДСНС України у Львівській області у присутності директора Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області Сади О.О. проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, якою встановлено факти порушень законодавства.
За результатами перевірки ГУ ДСНС України у Львівській області склало Акт №434 від 27.12.2019.
Значна кількість з виявлених порушень пропонувалася відповідачу до виконання попереднім приписом про усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки № 18 від 21.03.2019, але станом на 27.12.2019 вони не були усунуті. У трьох будівлях (які використовуються як Корпус № 1 (Головний корпус), Корпус № 2 (будинок молодших класів), Корпус № 3 (клас майстерні)) Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області за адресою: 81117, Львівська область, Пустомитівський район, село Годовиця, вулиця Шевченка, будинок 2, позаплановим заходом були виявлені наступні порушення:
Корпус № 1 (Головний корпус):
1.Пожежна безпека не забезпечується шляхом проведення технічних засобів, спрямованих на забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, а саме: з другого та третього поверху школи відсутній другий евакуаційні вихід.
2.Сходові клітки не відокремлені від суміжних приміщень дверима з ущіленням в притворах та з пристроями для самозачинення.
3.Сходові клітки, внутрішні відкриті та зовнішні сходи, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.
4.Пожежна безпека не забезпечується шляхом проведення технічних засобів, спрямованих на забезпечення безпеки людей, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних екологічних наслідків у разі їх виникнення, а саме: не проведено вогнезахист металевих косоурів, балок та маршів сходових кліток.
5.Будівлю школи не обладнано пристроями від прямих попадань блискавки та її вторинних проявів у відповідності до вимог ДСТУ Б В.2.5-38:2008 Інженерне обладнання будинків і споруд. Улаштування блискавкозахисту будівель і споруд .
6.Не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.
7.Дерев`яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) не оброблені засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності.
8.Під час експлуатації об`єкта допускається зниження класу вогнестійкості елементів заповнення прорізів у протипожежних перешкодах, а саме: горище не відокрелено від третього поверху школи протипожежним люком із відповідною межею вогнестійкості
9.Приміщення школи не до забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) згідно норм належності.
10.Вогнегасники не встановлені у легкодоступних та видних місцях.
11.На доповнення до схематичного плану евакуації не розроблена та не затверджена керівником інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей (дітей).
Корпус № 2 (будинок молодших класів):
12.Приміщення котельні не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації).
13.Не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.
14.У приміщеннях експлуатація електроустановок не відповідає вимогам Правил улаштування електроустановок.
15.В приміщеннях з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів здійснюється за допомогою скрутки.
16.Приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) згідно норм належності.
Корпус № 3 (клас майстерні):
17.Приміщення котельні не обладнано системами протипожежного захисту відповідно до ДБН В.2.5-56:2014 Системи протипожежного захисту (системою пожежної сигналізації).
18.Не проведено заміри опору ізоляції і перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання.
19.У приміщеннях експлуатація електроустановок не відповідає вимогам Правил улаштування електроустановок.
20.При вході та в класі майстерні дозволяється експлуатація ламп розжарювання зі знятими ковпаками.
21.При вході в корпус №3 дозволяється улаштування та експлуатація тимчасових електромереж.
22.При вході та в класі майстерні дозволяється з`єднання жил проводів і кабелів за допомогою скрутки.
23.Приміщення не забезпечені первинними засобами пожежогасіння (вогнегасниками) згідно норм належності
Загальні вимоги
24.На території школи відсутній пожежний щит (стенд), на якому розміщуються засоби пожежогасіння, а саме: вогнегасники - 3 шт., ящик з піском - 1 шт., протипожежне покривало - 1 шт., багор або лом та гак - 2 шт., лопати - 2 шт., сокири - 2 шт.
25.Посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 26 червня 2013 року № 444 Про затвердження Порядку здійснення навчання населення діям у надзвичайних ситуаціях .
26.Територія та приміщення школи не дозабезпечені знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір .
27.Не розроблено, не затверджено керівником та не вивішено на видних місцях в окремих приміщеннях школи інструкції про заходи пожежної безпеки.
28.На доповнення до схематичного плану евакуації не розроблена та не затверджена керівником інструкція, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей (дітей).
Порушення законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки були виявлені у всіх будівлях відповідача, які перевірялися Пустомитівським РВ ГУ ДСНС України у Львівській області, вищезазначені порушення безумовно створюють загрозу для життя і здоров`я працівників, та інших людей що можуть там перебувати. Продовження роботи трьох будівель Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти I- III ступенів Пустомитівського району Львівської області без усунення порушень законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки становить загрозу виникнення пожежі та в подальшому перешкоджатиме її гасінню і евакуації людей з будівель Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області .
24.12.2019 щодо директора Годовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області (Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області , у зв`язку із зміною найменування юридичної особи з 04.03.2020 року) ОСОБА_1 , було складено протокол про адміністративне правопорушення відповідно до ст. 188-8 КУпАП серія ЛВ № 012784/250.
Директор Годовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області (Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області , у зв`язку із зміною найменування юридичної особи з 04.03.2020 ОСОБА_1 , з протоколом ознайомлений.
27.12.2019 була винесена постанова серія ЛВ № 012170 про накладення адміністративного стягнення на директора Годовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області (Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_1
Як вбачається із матеріалів справи, примірник акта перевірки було вручено директору Годовицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області (Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області ОСОБА_1, який підписав про його отримання без жодних зауважень.
На підставі викладеного, вважаючи наявні підстави для застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинення робіт, а саме: зупинення експлуатації трьох будівель (які використовуються як корпус №1(головний корпус), корпус №2 (будинок молодших класів), корпус №3 (клас майстерні)) Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області за адресою: 81117, Львівська область, Пустомитівський район, с.Годовиця, вул.Шевченка, 2, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення, позивач звернувся з позовом до суду.
Розглядаючи справу по суті, суд виходить з такого.
Відповідно до ст. 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з п.п.12 ч.1 ст.67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
Згідно з ч.2 ст. 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Відповідно до ст.70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є:
1) недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;
2) порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;
3) випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;
4) нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;
5) відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;
6) невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб`єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;
7) порушення правил поводження з небезпечними речовинами;
8) відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об`єктів або об`єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;
9) відсутність на об`єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;
10) неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання;
11) проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об`єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб`єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Відповідно до ч.5 ст.4 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути призупинені виключно за рішенням суду. Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб`єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Таким чином, судом встановлено, що недотримання відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки і цивільного захисту та небезпечність зазначених в акті перевірки порушень №434, свідчать про високий ризик виникнення надзвичайних ситуацій у приміщеннях трьох будівель (які використовуються як корпус №1(головний корпус), корпус №2 (будинок молодших класів), корпус №3 (клас майстерні)) Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області за адресою: 81117, Львівська область, Пустомитівський район, с.Годовиця, вул.Шевченка, 2 та створює загрозу життю та здоров`ю людей.
При цьому станом на дату розгляду справи відповідачем не надано суду доказів усунення виявлених порушень.
Враховуючи викладене, у зв`язку з виникненням загрози життю та/або здоров`ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров`ю людей та ненаданням доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в акті перевірки №434, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ГУ ДСНС України у Львівській області щодо зупинення роботи трьох будівель (які використовуються як корпус №1(головний корпус), корпус №2 (будинок молодших класів), корпус №3 (клас майстерні)) Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області за адресою: 81117, Львівська область, Пустомитівський район, с.Годовиця, вул.Шевченка, 2 до усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно та всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч.2 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Керуючись ст.ст. 72, 73, 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд, -
в и р і ш и в :
адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області (місцезнаходження:79008, м.Львів, вул.Підвальна, 6, код ЄДРПОУ 38627339) до Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області (місцезнаходження: 81117, Львівська область, Пустомитівський район, с.Годовиця, вул.Шевченка, 2, код ЄДРПОУ 22373865) про зупинення роботи трьох будівель задовольнити повністю.
Зупинити роботу трьох будівель (які використовуються як корпус №1(головний корпус), корпус №2 (будинок молодших класів), корпус №3 (клас майстерні)) Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області за адресою: 81117, Львівська область, Пустомитівський район, с.Годовиця, вул.Шевченка, 2, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, шляхом опечатування (опломбування) та відімкнення від джерел живлення.
Контроль за виконанням судового рішення щодо усунення порушень пожежної та техногенної безпеки трьох будівель (які використовуються як корпус №1(головний корпус), корпус №2 (будинок молодших класів), корпус №3 (клас майстерні)) Комунального закладу Пустомитівської районної ради Годовицький заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Пустомитівського району Львівської області покласти на Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області.
Судові витрати стягненню зі сторін не підлягають.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п 15.5 п.5 розділу VII Перехідні положення КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя Лунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2020 |
Оприлюднено | 27.04.2020 |
Номер документу | 88930533 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні