ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/409
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 квітня 2020 року м. Київ № 826/11614/18
за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "НВЦ "Полісервіс" до Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправним та скасування Наказу №11358 від 24.07.2018 Суддя О.В.Головань
Обставини справи:
Товариство з обмеженою відповідальністю "НВЦ "Полісервіс" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління ДФС у м.Києві про визнання протиправним та скасування наказу №11358 від 18.07.2018 р. "Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "НВЦ "Полісервіс" (код 37506583)".
Ухвалою суду від 21.08.2018 року відкрито провадження по справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
26.10.2018 року відповідачем до суду подано відзив на адміністративний позов.
Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "НВЦ "Полісервіс" (01042, м.Київ, ПРОВУЛОК НОВОПЕЧЕРСЬКИЙ, будинок 3, корпус 2, офіс 9, код 37506583) зареєстроване в якості юридичної особи 13.01.2011 р.; перебуває на обліку як платників податків у Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Печерському районі; Код КВЕД 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель.
01.06.2018 р. Головним управлінням ДФС у м. Києві направлено на адресу товариства запит за №25189/10/26-15-14-02-02 "Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень)", у якому повідомлено про те, що виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ "НВЦ "Полісервіс" (код 37506583) податкового кредиту у сумі 47 384 грн. по взаємовідносинах з ТОВ "ГОРСАН" (код 39791208), що містяться в податковій декларації з ПДВ за липень 2015 р., у сумі 36 553 грн. по взаємовідносинах з ТОВ "ЕКСОН-ПРОЕКТ" (код 39623576), що містяться у податкових деклараціях з ПДВ за квітень 2015 р., у сумі 14 950 грн., за травень 2015 р. у сумі 21 603 грн.
На підставі пп.16.1.5, 16.1.7 п. 16.1 ст. 16, пп. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20, п. 1 і 3 аб. 3 пп. 73.3 ст. 73, пп. 78.1.4 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України, п. 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 р. №1245, запропоновано протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання цього запиту, надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) з приводу наведених фактів, зокрема, копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків із ТОВ "ГОРСАН" (код 39791208) та ТОВ "ЕКСОН-ПРОЕКТ" (код 39623576), а також інформацію щодо використання у власній господарській діяльності вищевказаних послуг, отримання яких документально оформлено із зазначеними платниками податків.
26.06.2018 р. ТОВ "НВЦ "Полісервіс" надано пояснення "Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень)", згідно з яким з аналізу запиту не вбачається, що він не містить конкретних фактів, які підтверджують недостовірне визначення товариством даних податкового кредиту по взаємовідносинах з контрагентами.
Запит не містить інформації про проведення контролюючим органом зустрічних звірок/перевірок контрагентів.
Відповідно, підстави для скерування запиту в порядку пп. 78.1.4 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України відсутні, і запит відхилено.
18.07.2018 р. Головним управлінням ДФС у м. Києві видано наказ №11358 "Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "НВЦ "Полісервіс" (код 37506583)", згідно з яким на підставі пп. 78.1.4 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України, у зв`язку з ненаданням документального підтвердження на письмовий запит ГУ ДФС у м. Києві від 01.06.2018 р. №25189/10/26-15-14-02-02.
Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "НВЦ "Полісервіс" - вважає вказаний наказ протиправним та просить його скасувати з тих підстав, що у запиті підстави для його направлення не відповідають закону, про що було повідомлено в листі від 26.06.2018 р.
Крім того, відповідачем не вжито заходів щодо проведення зустрічних звірок з контрагентами позивача на порушення п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України.
Отримана позивачем копія наказу не підписана і не завірена належним чином.
Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив з таких підстав.
Відповідач зазначив, що надісланий на адресу позивача запит від 01.06.2018 р. №25189/10/26-15-14-02-02 відповідає вимогам законодавства і містить усі необхідні реквізити.
Проаналізувавши матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є необґрунтованими та не підлягають до задоволення з таких підстав.
Згідно з пп.16.1.5, 16.1.7 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України (в редакції станом на 18.07.2018 р.) платник податків зобов`язаний: подавати на належним чином оформлену письмову вимогу контролюючих органів (у випадках, визначених законодавством) документи з обліку доходів, витрат та інших показників, пов`язаних із визначенням об`єктів оподаткування (податкових зобов`язань), первинні документи, регістри бухгалтерського обліку, фінансову звітність, інші документи, пов`язані з обчисленням та сплатою податків та зборів. У письмовій вимозі обов`язково зазначаються конкретний перелік документів, які повинен надати платник податків, та підстави для їх надання.
Подавати контролюючим органам інформацію в порядку, у строки та в обсягах, встановлених податковим законодавством.
Згідно з пп. 20.1.2 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право: для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов`язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.
Згідно з п. 1, 2, 3 аб. 3 пп. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.
Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.
Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності хоча б однієї з таких підстав: 3) виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.
Згідно з пп. 78.1.4 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.
В даному випадку запит Головного управління ДФС у м. Києві від 01.06.2018 р. №25189/10/26-15-14-02-02 згідно з наданою позивачем його копією підписано керівником контролюючого органу і містить: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.
Тобто, формально запит відповідає вимогам пп. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України.
Щодо підстав для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує, то в даному випадку це аб. 3 пп. 73.3 ст. 73 Податкового кодексу України виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, чим в даному випадку є аналіз податкової звітності позивача (декларацій ПДВ) за квітень, травень 2015 р., в яких міститься інформація про формування показників по взаємовідносинах з ТОВ "ГОРСАН" (код 39791208) та ТОВ "ЕКСОН-ПРОЕКТ" (код 39623576), про що зазначено у запиті.
Оскільки контролюючим органом з`ясовано документальне оформлення господарських операцій за відсутності факту їх реального здійснення (керівниками підприємств надано пояснення про непричетність до ведення фінансово-господарської діяльності) та оформлення нереальних господарських операцій, наявність інших ознак фіктивності, визначених ст. 55-1 ГК України, це стало підставою для кваліфікації наявної у податковій звітності позивача інформації по взаємовідносинах з вказаними контрагентами як недостовірної.
Щодо посилання позивача на невжиття відповідачем заходів щодо проведення зустрічних звірок з контрагентами позивача на порушення п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України, то проведення зустрічної звірки є правом контролюючого органу.
Крім того, згідно з п. 73.5 ст. 73 Податкового кодексу України під час зустрічної звірки здійснюється зіставлення даних, отриманих від платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин, тобто, для призначення зустрічної звірки необхідно спочатку отримати відповідні дані від позивача, щоб потім порівняти їх з даними його контрагентів.
Також не може бути визнане обґрунтованим посилання позивача на необхідність зазначення у запиті конкретного переліку документів по взаємовідносинах з контрагентами, то такого обов`язку у контролюючого органу немає, тим більше, що у податковій звітності така інформація відсутня, і контролюючий орган саме і звертається з запитом для отримання цієї інформації.
З врахуванням викладеного надісланий позивачу запит відповідає вимогам ст. 73 Податкового кодексу України і є підставою для надання відповіді у встановленому порядку.
Також суд зазначає, що наявність чи відсутність порушеної кримінальної справи за фактом фіктивної підприємницької діяльності не є обов`язковою умовою для реалізації права контролюючого органу скерувати запит в порядку ст. 73 Податкового кодексу України; скеровуючи запит, контролюючий орган лише збирає інформацію для наступного аналізу, і станом на час скерування запиту беззаперечно встановлених фактів протиправності в діяльності ні позивача, ні його контрагентів бути не може.
Оскільки позивач відмовився надати запитувану інформацію, прийняття рішення про проведення документальної позапланової перевірки шляхом прийняття наказу від 18.07.2018 р. Головним управлінням ДФС у м. Києві видано №11358 "Про проведення документальної позапланової перевірки ТОВ "НВЦ "Полісервіс" (код 37506583) відповідає вимогам пп. 78.1.4 п. 78.1 ст.78 Податкового кодексу України.
Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
З врахуванням викладеного у суду відсутні підстави для висновку про те, що оскаржуваний наказ їм не відповідає.
На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 255, 257-262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
1. В задоволенні позовних вимог відмовити.
2. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
3. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя О.В. Головань
Повний текст рішення
виготовлено і підписано 27.04.2020 р.
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2020 |
Оприлюднено | 28.04.2020 |
Номер документу | 88931954 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Головань О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні