Ухвала
від 24.04.2020 по справі 359/3196/20
БОРИСПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 359/3196/20

Провадження № 1-кс/359/983/2020

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 квітня 2020 рокуслідчий суддя Бориспільського міськрайонного суду Кивської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 за участю прокурора Бориспільської місцевої прокуратури ОСОБА_3 , розглянувши у закритому судовому засіданні з повною технічною відеофіксацією у приміщенні суду в м. Борисполі клопотання прокурора Бориспільської місцевої прокуратури ОСОБА_4 про проведення обшуку у кримінальному провадженні № 42020110000000023 від 05.02.2020 року за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.2ст. 364 КК України,-

В С Т А Н О В И В:

23.04.2020 прокурор у кримінальному провадженні заступник начальника управління підтримання обвинувачення та представництва інтересів держави в судах прокуратури Київської області ОСОБА_4 звернувся до Бориспільського районного суду Київської області з клопотанням у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020110000000023 від 05.02.2020, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, про проведення обшуку приміщень, у яких розташований офіс товариства обмеженою відповідальністю «Будтехносторой» (ЄДРПОУ 41233696) у будинку 52 по вул.Дегтярівській у м. Києві з метою відшукання та вилучення будь-яких записів, листувань у паперовій та/або електронній формах, інших матеріальних об`єктів інформації щодо узгодження посадовими особами вказаного підприємства своїх дій з посадовими особами КП «Бучабудзамовник» та Бучанської міської ради та/або можливої передачі їм неправомірної вигоди у будь-якій формі, а так само і висловлення пропозиції та/або обіцянки надання такої неправомірної вигоди чи отримання прохання від посадових осіб вказаних підприємства та органу місцевого самоврядування про передачу їм неправомірної вигоди у будь-якій формі за прийняття або за сприяння у прийнятті Бучанською міською радою вищевказаних рішень, укладення у подальшому зазначеного договору суперфіцію та видачі містобудівних умов та обмежень забудови вказаної земельної ділянки, тобто з метою належного виконання органом досудового розслідування обов`язків, передбачених ст.ст. 2, 9, 91 КПК України.

Клопотання мотивовано тим, що прокуратурою Київської області здійснюється процесуальне керівництво досудовим розслідуванням у кримінальному провадженні, відомості про яке 05.02.2020 внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42020110000000023 за фактом зловживання посадовими особами своїм службовим становищем за ознаками злочину, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Досудовим розслідуванням вказаного кримінального провадження встановлено, що відповідно до відомостей програмно-апаратного комплексу «Національна кадастрова система» (далі НКС) земельна ділянка за адресою: Київська область м. Буча вул. Вокзальна (поряд із земельною ділянкою №2?д) з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001 (площа 1,2000 гa), з цільовим призначенням «03.07 для будівництва та обслуговування будівель торгівлі» перебуває у комунальній власності Бучанськоі міської ради, у постійному користуванні комунального підприємства «БУЧАБУДЗАМОВНИК» Бучанськоі міської ради та у користуванні для забудови (суперфіцій) ТОВ«БУДТЕХНОСТРОЙ».

Бучанською міською радою згідно з рішенням 49 сесії VII скликання від 29.11.2018 № 2653-49-VП надано дозвіл комунальному підприємству «Бучабудзамовник» на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування орієнтовною площею 12 га, для будівництва та обслуговування будівель торгівлі по вулиці Вокзальна (поряд із земельною ділянкою №2-д) в м. Буча, за рахунок земель не наданих у власність або користування.

Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_5 у 2018 році розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки в постійне користування комунальному підприємству «БУЧАБУДЗАМОВНИК» м.Буча вул.Вокзальна (поряд із земельною ділянкою № 2-д) для будівництва та обслуговування будівель торгівлі в межах м. Буча Київської області (далі Проект).

Проект, зокрема, містить погодження Проекту відділом містобудування та архітектури Бучанської міської ради № 29 від 07.03.2019 та Висновок про розгляд проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки від 28.03.2019 №3045/0/80-19 Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області, відповідно до якого на використання землекористувачем земельної ділянки або її частини, згідно Класифікатора обмежень (обтяжень), визначені наступні обмеження (обтяження):

- код 01.05 охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи (ЛЕП 10 кВ), площа 0,1992 га;

- код 01.05 охоронна зона навколо (вздовж) об`єкта енергетичної системи (ЛЕП 110 кВ), площа 0,4573 га;

- код 02.01.3 третій пояс зони санітарної охорони джерел та об`єктів централізованого питного водопостачання (спостереження), площа 1,2000 га.

Рішенням 58 ceciї VІІ скликання Бучанської міської ради від 22 травня 2019 р. №3443-58-VII затверджено Проект. Цим же рішенням надано КП«Бучабудзамовник» в постійне користування земельну ділянку за адресою: м.Буча вул. Вокзальна (поряд із земельною ділянкою №2-Д) площею 1,2 га, кадастровий номер 3210800000:01:130:0001 для будівництва будівель торгівлі, категорія земель землі житлової та громадської забудови.

Рішенням від 30.05.2019 №3544-59-VІІ 59 cecїi 7 cкликaння Бучaнcькa мicькa рада надає дозвіл KП «Бучабудзамовник» на складання договору cyпeрфiцiю на земельну ділянку з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001 площею 1,2 га, з ТОВ «БУДТЕХНОСТРОЙ» (далі ДОГОВІР). B той же час рішення від 30.05.2019 №3544-59-VІІ не містить інформації, що Бучанська міська рада розпорядилась земельною ділянкою для передачі у суперфіцій TOB «БУДТЕХНОСТОРЙ».

Згідно із договором суперфіція від 06.06.2019 №21114 (далі ДОГОВІР) з однієї сторони Бучанська міська рада «Власник», від імені якої на підставі рішення 59 сесії 7 скликання №3544-59-VІІ від 30.05.2019 Бучaнcькoї мicькoї ради Kиївcькoї oблacтi, дiє КП «БУЧАБУДЗАМОВНИК» «Правокористувач», в особі директора ОСОБА_6 , надалі іменовані як «Суперфіціар», з одного боку, та TOB «БУДТЕХНОСТРОЙ» в особі директора діє ОСОБА_7 , надалі іменований «Суперфіціарій», з другого боку уклали договір про те, що Суперфіціар надає, a Суперфіціарій приймає в строкове платне користування земельну ділянку, яка знаходиться на території Бучанської міської ради за адресою: Київська область, м.Буча, вул. Вокзальна, 2-г для будівництва та обслуговування будівель торгівлі, необхідних Суперфіціарію для здійснення своєї будівельної діяльності. Загальна площа наданої в користування земельної ділянки 1,2 га, кадастровий номер 3210800000:01:130:0001. Договір укладено на 5 років.

Згідно із статтeю 12 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст, зокрема, належить розпорядження землями територіальних громад, передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб відповідно до цього Кодексу, надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Частиною першою статті 122 Земельного кодексу України визначено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Статтею 116 Земельного кодексу України визначені підстави набуття права на землю із земель державної та комунальної власності. Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої впади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом або за результатами аукціону.

Згідно із пунктом 7 розділу II Зaкoну України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» з дня набрання чинності цим Законом землі державної та комунальної власності в Україні вважаються розмежованими.

Відповідно до пункту «а» частини першої та частини другої статті 83 Земельного кодексу України землі, які належать на праві власності територіальним громадам сіл, селищ, міст є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності.

Статтeю 413 Цивільного кодексу України визначені підстави виникнення права користування чужою земельною ділянкою для забудови. Власник земельної ділянки має право надати її в користування іншій особі для будівництва промисловик, побутових, соціально-культурних, житлових та інших споруд і будівель (суперфіцій). Таке право виникає на підставі договору або заповіту.

Окрім того, статтею 134 Земельного кодексу України визначена обов`язковість продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них на конкурсних засадах (земельних торгах). Так, відповідно до частини першої статті 134 Земельного кодексу України земельні ділянки державною чи комунальної власності або права на них (оренда, суперфіцій, емфітевзис), у тому числі з розташованими на них об`єктами нерухомого майна державною або комунальної власності, підлягають продажу окремими лотами на конкурентних засадах (земельних торгах), крім випадків, встановлених частиною другою цієї статті. Частиною другою статті 134 Земельного кодексу України визначений вичерпний перелік випадків, коли не підлягають продажу на конкурентних засадах (земельних торгах) земельні ділянки державної чи комунальної власності або права на них.

Згідно з частинами першою та другою статті 135 Земельного кодексу України земельні торги проводяться у формі ayкцioнy, за результатами проведення якого укладається договір купівлі-продажу, оренди, суперфіцію, емфітевзису земельної ділянки з учасником (переможцем) земельних торгів; який запропонував найвищу ціну за земельну ділянку, що продаєтъся, або найвищу плати за користування нею, зафіксовану в ході проведення земельних торгів. Продаж земельних ділянок державної чи комунальної власності або прав на них (оренди, суперфіцію, емфітевзису) здійснюється виключно на земельних торгах, крім випадків, встановлених частинами другою і третьою статті 134 цього Кодексу.

При цьому відповідно до змісту договору надання земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001 суперфіцій TOB«БУДТЕХНОСТРОЙ» не належить до випадків, передбачених частинами другою та третьою статті 134 Земельного кодексу України.

У клопотання прокурор вказує, що вищезазначений договір укладений за відсутності рішення органу місцевого самоврядування про надання зeмeльнoї ділянки y кopиcтyвaння для зaбyдoви (cyпepфiцiй) та бeз пpoвeдeння аукціону всупереч вимог ст.ст. 12, 116, 122, 134, 135 Земельного кoдeкcy Укpaїни.

Крім цього, відповідно до відомостей Публічної кадастрової карти земельна ділянка з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001 належить до земель водного фонду, оскільки розташована біля водойми.

Згідно з інформацією Інституту водних проблем і меліорації Національної академії аграрних наук України земельна ділянка з кадастровим номером 32010800000:01:130:0001 знаходиться в межах заплави річки Буча (Бучанка) і відповідно до п. 3 постанови Кабінету Міністрів України № 486 від 08.05.1996 «Про затвердження Порядку визначення розмірів і меж водоохоронних зон та режиму ведення господарської діяльності в них» належить до її водоохоронної зони.

У відповідності до ст. 80 Водного кодексу України з метою охорони водності малих річок забороняється надавати земельні ділянки у заплавах малих річок під будь-яке будівництво (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних споруд), а також для садівництва та городництва, розорювати заплавні землі та застосовувати на них засоби хімізації.

Відповідно до п. 2 зазначеної постанови Кабінету Міністрів України водоохоронні зони встановлюються для створення сприятливого режиму водних об`єктів, попередження їх забруднення, засмічення і вичерпання, знищення навколоводних рослин і тварин, а також зменшення коливань вздовж річок, морів та навколо озер, водосховищ і інших водойм.

Згідно статей 3 та 4 Водного кодексу України усі водні об`єкти належать до земель водного фонду, користування якими здійснюється відповідно до вимог глави 18 Водного кодексу України.

Відповідно до ч. 1 ст. 85 Водного кодексу України порядок надання земель водного фонду в користування та припинення права користування ними встановлюється земельним законодавством.

Згідно з ч. 3 ст. 85 Водного кодексу України у користування на умовах оренди земельні ділянки прибережних захисних смуг, смуг відведення та берегових смуг водних шляхів можуть надаватися підприємствам, установам, організаціям, об`єднанням громадян, релігійним організаціям, громадянам України, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам для сінокосіння, рибогосподарських потреб, культурно-оздоровчих, рекреаційних, спортивних і туристичних цілей, а також для проведення науково-дослідних робіт.

Відповідно до ч. 1 ст. 86 Водного кодексу України на землях водного фонду можуть проводитися роботи, пов`язані з будівництвом гідротехнічних, лінійних та гідрометричних споруд, інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій, поглибленням дна для судноплавства, видобуванням корисних копалин (крім піску, гальки і гравію в руслах малих та гірських річок), розчисткою русел річок, каналів і дна водойм, прокладанням кабелів, трубопроводів, інших комунікацій, а також бурові та геологорозвідувальні роботи.

При цьому будівництво будівель торгівлі не належить до вичерпного переліку робіт, які відповідно до вказаних положень Водного кодексу України дозволено проводити на землях водного фонду, зокрема в межах водоохоронної зони водних об`єктів.

Прокурор також зазначає, що всупереч вказаним положенням чинного законодавства, Бучанською міською радою спільно з посадовими особами КП «Бучабудзамовник» фактично надано у користування ТОВ «БУДТЕХНОСТРОЙ» (ЄДРПОУ 41233696) земельну ділянку в межах прибережної захисної смуги водойми для будівництва будівель торгівлі.

Крім цього, відповідно до ч. 3 ст. 59 Земельного кодексу України землі водного фонду за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування надаються у постійне користування:

а) державним водогосподарським організаціям для догляду за водними об`єктами, прибережними захисними смугами, смугами відведення, береговими смугами водних шляхів, гідротехнічними спорудами, а також ведення аквакультури тощо;

б) державним підприємствам для розміщення та догляду за державними об`єктами портової інфраструктури;

в) державним рибогосподарським підприємствам, установам і організаціям для ведення аквакультури;

г) військовим частинам Державної прикордонної служби України у межах прикордонної смуги з метою забезпечення національної безпеки і оборони для будівництва, облаштування та утримання інженерно-технічних і фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій.

Передача земель вказаної категорії для будівництва на них об`єктів торгівлі не передбачена вищевказаним вичерпним переліком.

У своєму клопотанні прокурор зазначає, що Бучанською міською радою спільно з посадовими особами КП«Бучабудзамовник», всупереч вимогам ст. 19 Конституції України, ст. ст. 59 Земельного кодексу України, ст.ст. 80, 85, 86 Водного кодексу України фактично відведено у користування ТОВ «БУДТЕХНОСТРОЙ» (ЄДРПОУ 41233696) вищезазначену земельну ділянку для будівництва торговельного центру, що не відповідає визначеним законодавством правовому режиму, екосистемним функціям та типу використання земель вказаної категорії.

Крім цього, досудовим розслідуванням вказаного кримінального провадження встановлено, що відповідно до генерального плану м. Буча Київської області, який затверджений рішенням Бучанської міської ради № 2124-67-VI від 17.03.2015, а також відповідно до плану зонування території вказаного населенного пункту, який затверджений рішенням Бучанської міської ради №2171-69-VI від 30.04.2015, земельна ділянка з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001 відносить до територій рекреаційного призначення.

Відповідно до Класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів 23.07.2010 № 548, до земель рекреаційного призначення належать земельні ділянки зелених зон і зелених насаджень міст та інших населених пунктів, навчально-туристських та екологічних стежок, маркованих трас, земельні ділянки, зайняті територіями будинків відпочинку, пансіонатів, об`єктів фізичної культури і спорту, туристичних баз, кемпінгів, яхт-клубів, стаціонарних і наметових туристично-оздоровчих таборів, будинків рибалок і мисливців, дитячих туристичних станцій, дитячих та спортивних таборів, інших аналогічних об`єктів, а також земельні ділянки, надані для дачного будівництва і спорудження інших об`єктів стаціонарної рекреації.

Видами цільового призначення даної категорії земель є: для будівництва та обслуговування об`єктів рекреаційного призначення; для будівництва та обслуговування об`єктів фізичної культури і спорту; для індивідуального дачного будівництва; для колективного дачного будівництва; для цілей підрозділів 07.01-07.04 та для збереження та використання земель природно-заповідного фонду.

Будівництво об`єктів торгівлі не входить до вичерпного переліку видів цільового використання земель рекреаційного призначення.

Відповідно до п. 7 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.

Згідно з ч. 1 ст. 16 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» планування територій на місцевому рівні здійснюється шляхом розроблення та затвердження генеральних планів населених пунктів, планів зонування територій і детальних планів території, їх оновлення та внесення змін до них.

У відповідності до ч. 1 ст. 17 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» генеральний план населеного пункту є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Згідно з ч. 2 ст. 5 Закону України «Про регулювання містобудівної документації» вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування.

У поданому клопотанні прокурор вказує, що містобудівні умови та обмеження забудови вказаної земельної ділянки видані з грубим порушенням містобудівної документації на підставі документів, що посвідчують право користування земельною ділянкою, які у свою чергу видані з грубими порушеннями вимог Земельного та Водного кодексів України та, фактично, є незаконними.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ТОВ«Будтехнострой» (ЄДРПОУ 41233696) в особі ОСОБА_7 17.04.2019 уклало з ТОВ «АрхіТайм» (ЄДРПОУ 41233099) договір № 17-04/2019 на проектування містобудівного розрахунку об`єкту «Нове будівництво торговельного центру за адресою: Київська область місто Буча вул. Вокзальна, 2-г (поряд з земельною ділянкою Вокзальна, 2?д).

Тобто, посадові особи ТОВ «Будтехнострой» (ЄДРПОУ 41233696) розпочали підготовку до будівництва торгівельного центру на земельній ділянці з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001 за адресою: Київська область м. Буча вул.Вокзальна (поряд із земельною ділянкою №2?д), ще до прийняття Бучанською міською радою 22.05.2019 та 30.05.2019 вищевказаних рішень про затвердження проекту землеустрою та передачу земельної ділянки з кадастровим номером 3210800000:01:130:0001 КП «Бучабудзамовник» в постійне користування, а також про надання дозволу на укладення договору суперфіцію.

Більше того, угоду про проектування містобудівного розрахунку об`єкту на земельній ділянці з вказаним кадастровим номером укладено ТОВ «Будтехнострой» майже за 2 місяці до отримання права користування такою земельною ділянкою на підставі договору суперфіцію.

На думку прокурора зазначені відомості обґрунтовано свідчать про наявність попередніх домовленостей посадових осіб ТОВ «Будтехнострой», КП «Бучабудзамовник» та Бучанської міської ради щодо передачі всупереч вимогам чинного законодавства земельної ділянки, яка відноситься до земель водного фонду та земель рекреаційного призначення під будівництво торгівельного центру, що прямо заборонено ст. 80 Водного кодексу України.

У своєму клопотання прокурор зазначає, що на теперішній час у органу досудового розслідування виникають обґрунтовані припущення можливості передачі посадовими особами товариства з обмеженою відповідальністю «Будтехнострой» та/або іншими особами за їх дорученням чи згодою будь-якої неправомірної вигоди посадовим особам КП «Бучабудзамовник» та/або Бучаської міської ради, за прийняття або за сприяння у прийнятті Бучанською міською радою вищевказаних рішень, укладення у подальшому зазначеного договору суперфіцію та видачі на наступний день після укладення такого договору містобудівних умов та обмежень забудови вказаної земельної ділянки.

Прокурор вказує, що з урахуванням наведених обставин цілком обґрунтованими є припущення про можливість перебування у офісних приміщеннях, що використовуються ТОВ «БУДТЕХНОСТРОЙ», будь-яких записів, листувань у паперовій та/або електронній формах, інших матеріальних об`єктів інформації щодо узгодження своїх дій з посадовими особами КП «Бучабудзамовник» та Бучанської міської ради та/або можливої передачі їм неправомірної вигоди у будь-якій формі, а так само і висловлення пропозиції та/або обіцянки надання такої неправомірної вигоди чи отримання прохання від посадових осіб вказаних підприємства та органу місцевого самоврядування про передачу їм неправомірної вигоди у будь-якій формі за прийняття або за сприяння у прийнятті Бучанською міською радою вищевказаних рішень, укладення у подальшому зазначеного договору суперфіцію та видачі на наступний день після укладення такого договору містобудівних умов та обмежень забудови вказаної земельної ділянки.

Відповідно до позиції прокурора такі записи, листування у паперовій та/або електронній формах, інші матеріальні об`єкти інформації, у випадку їх отримання органом досудового розслідування, можуть бути доказами розслідуваних у вказаному кримінальному провадженні дій посадових осіб КП «Бучабудзамовник» та Бучанської міської ради і нададуть змогу органу досудового розслідування встановити всі обставини, які відповідно до ст. 91 КПК України підлягають доказуванню у кримінальному провадженні.

У судовому засіданні прокурор групи прокурорів прокурор Бориспільської місцевої прокуратури ОСОБА_3 клопотання підтримав, зазначив, що здобути такі докази у добровільному порядку шляхом проведення будь-яких інших слідчих та/або процесуальних дій, окрім проведення обшуку офісних приміщень ТОВ «Будтехнострой» неможливо, оскільки вони можуть бути спотворені або знищені. У зв`язку із цим просив вказане клопотання задовольнити в повному обсязі.

Слідчий суддя, дослідивши надані документи та матеріали, заслухавши пояснення прокурора, дійшов висновку про те, що клопотання підлягає задоволенню, з огляду на таке.

Згідно з ч. 2 ст. 30 Конституції України, не допускається проникнення до житла чи до іншого володіння особи, проведення в них огляду чи обшуку інакше як за вмотивованим рішенням суду.

За ч. 1 та ч. 2 ст. 233 КПК України ніхто не має права проникнути до житла чи іншого володіння особи з будь-якою метою, інакше як лише за добровільною згодою особи, яка ними володіє, або на підставі ухвали слідчого судді. При цьому під житлом особи розуміється будь-яке приміщення, яке знаходиться у постійному чи тимчасовому володінні особи, незалежно від його призначення і правового статусу, та пристосоване для постійного або тимчасового проживання в ньому фізичних осіб, а також всі складові частини такого приміщення. Не є житлом приміщення, спеціально призначені для утримання осіб, права яких обмежені за законом. Під іншим володінням особи розуміються транспортний засіб, земельна ділянка, гараж, інші будівлі чи приміщення побутового, службового, господарського, виробничого та іншого призначення тощо, які знаходяться у володінні особи.

Відповідно до ч. 1 ст. 234 КПК України обшук проводиться з метою виявлення та фіксації відомостей про обставини вчинення кримінального правопорушення.

Відповідно до ст. 84 КПК України доказами у кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність і відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню.

Процесуальними джерелами доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Відповідно до ч. 2 ст. 93 КПК України сторона обвинувачення, до якої згідно з параграфом 2 глави 3 КПК України відноситься прокурор, слідчі органу досудового розслідування та оперативні підрозділи, здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до вимог ст. 2 КПК України завданнями кримінального провадження є захист особи, суспільства та держави від кримінальних правопорушень, охорона прав, свобод та законних інтересів учасників кримінального провадження, а також забезпечення швидкого, повного та неупередженого розслідування кримінального провадження.

Згідно з ч. 2 ст. 9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження.

Отже, слідчий, прокурор, ініціюючи проведення такої слідчої дії, має довести наявність достатніх підстав вважати, що відшукані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи і можуть бути доказами саме у вказаному слідчим, прокурором кримінальному провадженні.

Оцінивши в сукупності доводи клопотання з долученими до нього документами, слідчий суддя вважає, що на даний час прокурором доведено наявність достатніх підстав вважати, що: 1) було вчинено кримінальне правопорушення; 2) відшукувані речі і документи мають значення для досудового розслідування; 3) відомості, які містяться у відшукуваних речах і документах, можуть бути доказами під час судового розгляду; 4) відшукувані речі, документи або особи знаходяться у зазначеному в клопотанні житлі чи іншому володінні особи; 5) за встановлених обставин обшук є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування, а також встановлення місцезнаходження розшукуваних осіб, а також заходом, пропорційним втручанню в особисте і сімейне життя особи.

Так, слідчий суддя вважає, що на даний час доданими прокурором до клопотання документами, підтверджується наявність підстав вважати, що було вчинено кримінальне правопорушення, а отримані в результаті дані будуть використані під час досудового розслідування кримінального провадження за №42020110000000023 від 05.02.2020.

З огляду на викладене, зважаючи на наведені обставини, слідчий суддя погоджується з доводами прокурора про те, що обшук офісних приміщень, що використовуються ТОВ«Будтехнострой», є найбільш доцільним та ефективним способом відшукання та вилучення речей і документів, які мають значення для досудового розслідування вказаного кримінального провадження.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, наявного у відкритому доступі в мережі Інтренет за посиланням https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch, ТОВ «Будтехнострой» (ЄДРПОУ 41233696) розташоване за адресою: 04112, м. Київ вул.Дегтярівська, б. 52.

Згідно з відомостями Державного реєстру речових прав на нерухоме майно нежитлові будівлі за адресою: м. Київ вул. Дегтярівська, б. 52, у тому числі і ті, у яких розташоване офісне приміщення ТОВ «Будтехнострой», на праві приватної власності належать приватному акціонерному товариству «Особливе конструкторське бюро будівельних і шляхових машин» (ЄДРПОУ 00241229).

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 234, 235, 309, 376 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання прокурора у кримінальному провадженні заступника начальника управління підтримання обвинувачення та представництва інтересів держави в судах ОСОБА_8 про проведення огляду задовольнити.

Надати дозвіл на проведення прокурорами Бориспільської місцевої прокуратури Київської області ОСОБА_9 , ОСОБА_3 , ОСОБА_10 , прокурорами відділу прокуратури Київської області ОСОБА_11 , ОСОБА_12 та/або заступником начальника управління начальником відділу прокуратури Київської області ОСОБА_4 слідчими СВ Бориспільського ВП ГУ НП в Київській області, включеними до складу групи слідчих, а також за дорученнях вказаних осіб в порядку ст. 36, 40 КПК України працівникам оперативного підрозділу обшуку приміщень, у яких розташований офіс товариства обмеженою відповідальністю «Будтехносторой» (ЄДРПОУ 41233696) у будинку 52 по вул.Дегтярівській у м. Києві, з метою відшукання та вилучення будь-яких записів, листувань у паперовій та/або електронній формах, інших матеріальних об`єктів інформації щодо узгодження посадовими особами вказаного підприємства своїх дій з посадовими особами КП «Бучабудзамовник» та Бучанської міської ради та/або можливої передачі їм неправомірної вигоди у будь-якій формі, а так само і висловлення пропозиції та/або обіцянки надання такої неправомірної вигоди чи отримання прохання від посадових осіб вказаних підприємства та органу місцевого самоврядування про передачу їм неправомірної вигоди у будь-якій формі за прийняття або за сприяння у прийнятті Бучанською міською радою вищевказаних рішень, укладення у подальшому зазначеного договору суперфіцію та видачі містобудівних умов та обмежень забудови вказаної земельної ділянки, тобто з метою належного виконання органом досудового розслідування обов`язків, передбачених ст.ст. 2, 9, 91 КПК України.

Строк дії ухвали встановити 1(один) місяць з дня проголошення до 24.05.2020.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудБориспільський міськрайонний суд Київської області
Дата ухвалення рішення24.04.2020
Оприлюднено07.02.2023
Номер документу88936485
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про проведення обшуку житла чи іншого володіння особи

Судовий реєстр по справі —359/3196/20

Ухвала від 24.04.2020

Кримінальне

Бориспільський міськрайонний суд Київської області

Кабанячий Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні