Рішення
від 27.04.2020 по справі 826/11130/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2020 року м. Київ № 826/11130/18

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Літвінової А.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до товариства з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Лемако Ессет Менеджмент про стягнення заборгованості в розмірі 10 000, 00 грн.,

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (далі - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовною заявою до товариства з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Лемако Ессет Менеджмент (надалі - відповідач), в якій просить стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Лемако Ессет Менеджмент (код ЄДРПОУ - 38186056) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 10 000,00 грн. (десять тисяч гривень) 00 копійок.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що товариством з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Лемако Ессет Менеджмент не сплачено штрафні санкції у розмірі 10 000,00 грн., які виникли на підставі постанови Комісії від 25.04.2018 №179-ЦА-УП-КУА про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів.

Ухвалою суду від 20.07.2018 відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику) сторін та запропоновано відповідачу надати відзив протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення відповідачу ухвали про відкриття провадження у справі.

Вказану ухвалу суду направлено на адресу відповідача вказану в позовній заяві та в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, проте поштовий конверт повернувся на адресу суду від відповідача з відміткою пошти за закінченням встановленого строку зберігання .

Станом на момент прийняття рішення у справі, відповідачем не надано до суду жодних пояснень з приводу заявлених позовних вимог.

Відповідач у встановлений судом строк відзиву на позовну заяву, доказів щодо заявлених позовних вимог на підтвердження або спростування обставин, зазначених у позові не надав.

Згідно частини другої статті 175 Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд має право вирішити спір за наявними матеріалами справи.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Національною комісію з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 20.03.2018, якою повідомлено відповідача про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів та зобов`язано керівника (повноважного представника) з`явитися 29.03.2018 на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надати пояснення.

Уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку Гуріною Іриною Олескандрівною, складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів №167-ЦА-УП-КУА від 29.03.2018, в якому встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Лемако Ессет Менеджмент порушило вимоги пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов в частині неподання Комісії місячної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.10.2017 р., 30.11.2017 р., 31.01.2018 р., та річної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.12.2017 р., згідно пункту 1 розділу II Положення, а також щомісячної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів закритого недиверсифікованого венчурного пайового інвестиційного фонду Континентальний фонд нерухомості (реєстраційний код за ЄДРІСІ 23300180), закритого недиверсифікованого венчурного пайового інвестиційного фонду ЛЕМАКО КАПІТАЛ (реєстраційний код за ЄДРІСІ 23300182) та ПАТ Закритий недиверсифікований венчурний корпоративний інвестиційний фонд МБІ (реєстраційний код за ЄДРІСІ 13300154) станом на 31.10.2017 р., 30.11.2017 р., 31.01.2018 р. відповідно до вимог пункту 3 розділу ІІІ Положення, оскільки станом на 20.03.201 зазначена інформація до Комісії не подана.

Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено постанову №179-ЦА-ЦП-КУА від 25.04.2018 про застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Лемако Ессет Менеджмент санкції у вигляді штрафу в розмірі 10 000, 00 грн. за неподання витребуваної інформації до Комісії

25.04.2018 Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку винесено розпорядження №54-ЦА-УП-КУА про усунення порушень законодавства про цінні папери, якою зобов`язано Товариство з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Лемако Ессет Менеджмент у термін до 11.05.2018 усунути виявлені порушення шляхом подання відповідної інформації до Комісії та до 11.05.2018 письмово проінформувати уповноважену особу Комісії та департамент нагляду за професійними учасниками фондового ринку про виконання розпорядження.

У зв`язку із невиконанням вимог постанови про накладення штрафу №179-ЦА-ЦП-КУА від 25.04.2018 позивач звернувся із даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до частини першої статті 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Згідно із статтею 6 зазначеного Закону Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (НКЦПФР) є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним Верховній Раді України. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку. Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Статтею 7 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що основними завданнями Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку є: формування та забезпечення реалізації єдиної державної політики щодо розвитку та функціонування ринку цінних паперів та їх похідних в Україні, сприяння адаптації національного ринку цінних паперів до міжнародних стандартів; координація діяльності державних органів з питань функціонування в Україні ринку цінних паперів та їх похідних; здійснення державного регулювання та контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних на території України, а також у сфері спільного інвестування; захист прав інвесторів шляхом застосування заходів щодо запобігання і припинення порушень законодавства на ринку цінних паперів, застосування санкцій за порушення законодавства у межах своїх повноважень; сприяння розвитку ринку цінних паперів; узагальнення практики застосування законодавства України з питань випуску та обігу цінних паперів в Україні, розроблення пропозицій щодо його вдосконалення.

Пунктом 1 розділу ІІ Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку затвердженого рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1343 від 02.10.2012 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.10.2012 за №1764/22076 компанія/Особа подає до Комісії інформацію щодо фінансового стану: місячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним. Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної інформації; щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом. Інформація за IV квартал подається у складі річної інформації; річну - до 1 березня року, наступного за звітним.

Згідно пункту 3 розділу ІІІ Положення Компанія подає до комісії інформацію про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів інститутів спільного інвестування: щомісячну - не пізніше останнього числа місяця, наступного за звітним. Інформація за останній місяць кварталу подається у складі квартальної; щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом; щорічну - не пізніше 01 квітня року, наступного за звітним.

Згідно з пунктом 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.07.2013 № 1281 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.09.2013 за № 1876/24108 ліцензіат зобов`язаний подавати звіти до органу ліцензування відповідно до вимог нормативно-правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і Комісії, що регулюють провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами).

Згідно з пунктом 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від тисячі до п`яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Згідно з пунктом 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до пунктів 2-5 розділу 18 рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 1470 від 16.10.2012 "Про затвердження Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій" зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше ніж через п`ятнадцять днів з дати отримання ним постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п`яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу Комісії. У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку.

Частинами другою та третьою статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" встановлено, що рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. У разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.

Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 25.04.2018 №179-ЦА-УП-КУА, на підставі пункту 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та пункту 1 розділу XVII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16.10.2012 № 1470 за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, а саме порушення пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 23.07.2013 № 1281 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 12.09.2013 за № 1876/24108 до відповідача застосовано санкцію у вигляді штрафу у розмірі 10 000,00 грн.

Докази на підтвердження сплати зазначеного штрафу на адресу позивача від відповідача не находили.

Відповідачем відзиву на адміністративний позов та доказів на підтвердження сплати штрафу, накладеного на нього постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 25.04.2018 №179-ЦА-УП-КУА, суду надано не було.

Відповідно до частини першої статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Згідно частини першої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

У відповідності до пунктів 1 та 3 статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

При цьому, відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

Оскільки, під час розгляду даної справи, свідки судом не залучались та судові експертизи не призначались, суд вважає за необхідне зазначити, що судові витрати понесені позивачем, з відповідача не стягуються.

Враховуючи викладене, керуючись статтями 19, 72- 77, 90, 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

В И Р І Ш И В:

1. Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (01010, м. Київ, вул. Московська, буд. 8, корп. 30, код ЄДРПОУ 37956207) задовольнити.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Компанія з управління активами Лемако Ессет Менеджмент (01011, м. Київ, вул. Рибальська, 2, код ЄДРПОУ - 38186056) до Державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106) штраф у сумі 10 000,00 (десять тисяч гривень) 00 копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Літвінова А.В.

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2020
Оприлюднено29.04.2020
Номер документу88957428
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/11130/18

Рішення від 27.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

Ухвала від 20.07.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Літвінова А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні