Постанова
від 28.04.2020 по справі 492/485/20
АРЦИЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 492/485/20

Провадження № 3/492/203/20

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2020 року м. Арциз

Арцизький районний суд Одеської області у складі:

Головуючого - судді Череватої В.І.,

за участю: секретаря судового засідання Каширної О.Г.,

прокурора Франчука О.В.,

захисника - адвоката Бучацького В.В.,

правопорушника ОСОБА_1 ,

розглянувши справу про адміністративне правопорушення, пов`язаного з корупцією, яка надійшла з Управління стратегічних розслідувань в Одеській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України про притягнення до адміністративної відповідальності:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Мирнопілля Арцизького району Одеської області, громадянина України, одруженого, перебуваю чого на посаді голови Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 , (РНОКПП: НОМЕР_1 ),

за вчинення адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, -

ВСТАНОВИВ:

Згідно протоколів про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією № № 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 від 14.04.2020 р., ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області, будучи суб`єктом на якого поширюється дія Закону України Про запобігання корупції (далі - Закон) відповідно до підпункту Б п. 1, ч. 1, ст. 3, та суб`єктом відповідно до Примітки до ст. 172-7 КУпАП, в порушення ст. ст. 28, 35 Закону, не повідомив колегіальний орган - Мирнопільську сільську раду, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішень та вчинення дій щодо видання та підписання рішень та вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а саме видав та підписав розпорядження: № 82/2018-КР від 21.12.2018 р. Про виплату премії вихователю закладу дошкільної освіти Сонечко ОСОБА_2 в сумі 5000 гривень, № 4/2019-КР від 25.01.2019 р. Про виплату премії вихователю закладу дошкільної освіти Сонечко ОСОБА_2 в сумі 1000 гривень, № 13/2019-КР від 22.02.2019 р. Про виплату премії вихователю закладу дошкільної освіти Сонечко ОСОБА_2 в сумі 2000 гривень, № 61/2019-КР від 24.09.2019 р. Про виплату премії вихователю закладу дошкільної освіти Сонечко ОСОБА_2 в сумі 4500 гривень, № 69/2019-КР від 24.10.2019 р. Про виплату премії вихователю закладу дошкільної освіти Сонечко ОСОБА_2 в сумі 700 гривень, № 76/2019-КР від 22.11.2019 р. Про виплату премії вихователю закладу дошкільної освіти Сонечко ОСОБА_2 в сумі 2000 гривень, № 81/2019-КР від 16.12.2019 р. Про виплату премії вихователю закладу дошкільної освіти Сонечко ОСОБА_2 в сумі 6000 гривень, яка є дружиною голови Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , та його близькою особою і членом сім`ї відповідно до ст. 1 Закону, чим вчинив адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією передбачені ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

16.04.2020 року до суду надійшли протоколи про адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією № № 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164, 165, 166, 167, 168 від 14.04.2020 р., складені ОСОБА_3 та були розподілені головуючому - судді Череватій В.І. під єдиним унікальним номером судової справи № 492/485/20, відповідно до п. 2.3.44 Положення про атоматизовану систему документообігу суду, яким визначено, що раніше визначеному в судовій справі головуючому судді передаються судові справи про адміністративні правопорушення щодо особи, яка вчинила декілька адміністративних правопорушень, якщо ці справи надійшли в один день.

Так, згідно рішення Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області від 06.11.2015 р. № 1 - VIІ Про вибори сільського голови, депутатів сільської ради та визнання їх повноважень , за результатами підрахунку голосів ОСОБА_1 було обрано головою Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області, та визнано його повноваження.

Як вбачається з особової картки та підтверджено ОСОБА_1 в судовому засіданні, ОСОБА_1 прийняв присягу 12 квітня 2002 року.

Відповідно до підпункту Б п. 1, ч. 1, ст. 3 Закону, сільські, селищні голови є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Відповідно до п. 1 Примітки до ст. 172-7 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції".

Таким чином, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області, є суб`єктом відповідно п. п. Б п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону та п. 1 Примітки до ст. 172-7 КУпАП, на яких поширюється дія цього Закону, та суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією передбаченого ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Мирнопільська сільська рада Арцизького району Одеської області є засновником Дошкільного навчального закладу ясла-садок "Сонечко" загального типу комунальної власності Мирнопільської сільської ради, ДНЗ ясла-садок "Сонечко" KB Мирнопільської сільради (код ЄДРПОУ: 37497401, юридична адреса: Одеська область, Арцизький район, село Мирнопілля, вул. Леніна, буд. 77) (далі - ДНЗ Сонечко ), яке за організаційно-правовою формою є комунальна організація (установа, заклад).

Згідно п. 3.4.5 Державного класифікатора України, Класифікація організаційно-правових форм господарювання , комунальна організація (установа, заклад) - утворюється компетентним органом місцевого самоврядування в розпорядчому порядку на базі відокремленої частини комунальної власності і входить до сфери його управління.

Відповідно до наказу № 51-К від 20.08.2014 року ДНЗ Сонечко , ОСОБА_2 призначено на посаду вихователя вказаного закладу, постійно, з 28.08.2014р., та працює на вказаній посаді по теперішній час.

Згідно п. 10 Родинний стан особової картки працівника (Типова форма № П-2), заповненої 28.10.2014 року вихователем ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , та її автобіографії, остання є дружиною ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , з яким має спільного сина, та родина спільно мешкає за однією

АДРЕСА_2 Сімейний стан особової картки (Форма № П-2ДС), заповненої сільським головою Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 ., та його автобіографії, останній одружений з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , з якою має спільного сина, та родина спільно мешкає за однією адресою.

Відповідно до публічної частини інформаційно - телекомунікаційної системи Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , в поданих Леонтьєвим І ОСОБА_4 . деклараціях, ОСОБА_2 визначена як дружина, одним з джерел доходів якої є заробітна плата отримана за основним місцем роботи - Мирнопільська сільська рада.

Таким чином, встановлено та підтверджено сімейний (родинний) зв`язок сільського голови Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 та вихователя ДНЗ Сонечко , ОСОБА_2 , та вказані особи є один одному близькими особами і членами сім`ї, відповідно до визначень у ст. 1 Закону.

Статтею 32 Повноваження у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту , Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать: а) власні (самоврядні) повноваження: 1) управління закладами освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, оздоровчими закладами, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення; 2) забезпечення здобуття повної загальної середньої, професійно-технічної освіти у державних і комунальних загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладах, вищої освіти у комунальних вищих навчальних закладах, створення необхідних умов для виховання дітей, молоді, розвитку їх здібностей, трудового навчання, професійної орієнтації, продуктивної праці учнів, сприяння діяльності дошкільних та позашкільних навчально-виховних закладів, дитячих, молодіжних та науково-просвітницьких організацій.

Відповідно до ст. 12-1 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані дотримуватись правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України Про запобігання корупції .

Статтею 42 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено повноваження селищного голови. Згідно п. 4 вказаного закону, селищний голова: п.п. 13) є розпорядником бюджетних коштів, використовує їх лише за призначенням, визначеним радою; п.п. 14) представляє територіальну громаду, раду та її виконавчий комітет у відносинах з державними органами, іншими органами місцевого самоврядування, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форм власності, громадянами, а також у міжнародних відносинах відповідно до законодавства; п.п. 20) видає розпорядження у межах своїх повноважень. Згідно пункту 5. вказаної статті, сільський, селищний, міський голова несе персональну відповідальність за здійснення наданих йому законом повноважень.

21.12.2018 року сільський голова Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , виконуючи повноваження у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, з управління закладом освіти ДНЗ Сонечко , який належить Мирнопільській територіальній громаді, з метою сприяння діяльності працівників вказаного закладу та їх матеріально-фінансового заохочення, за результатами розгляду листа директора ДНЗ Сонечко щодо розгляду питання про преміювання працівників ДНЗ Сонечко у грудні 2018 року (вих. № 2 від 20.12.2018р.), вчинив дії, а саме видав розпорядження № 82/2018-КР Про виплату одноразової премії , та прийняв рішення, надавши дозвіл на виплату премії у тому числі працівнику вказаного закладу дошкільної освіти - вихователю ОСОБА_2 , яка є його дружиною, близькою особою та членом сім`ї, якій призначена премія в сумі 5000 гривень.

Згідно картки-довідки за 2018 рік (Форма № 888-мех), централізованої бухгалтерії Мирнопільської сільської ради, працівника - вихователя ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , премія в сумі 5000 гривень нарахована та виплачена.

25.01.2019 року сільський голова Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , виконуючи повноваження у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, з управління закладом освіти ДНЗ Сонечко , який належить Мирнопільській територіальній громаді, з метою сприяння діяльності працівників вказаного закладу та їх матеріально-фінансового заохочення, за результатами розгляду листа директора ДНЗ Сонечко щодо розгляду питання про преміювання в.о. завідуючої ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 у січні 2019 року (вих. № 1 від 03.01.2019р.), вчинив дії, а саме видав розпорядження № 4/2019-КР Про виплату премії , та прийняв рішення, надавши дозвіл на виплату премії працівнику вказаного закладу дошкільної освіти - вихователю ОСОБА_2 , яка є його дружиною, близькою особою та членом сім`ї, якій призначена премія в сумі 1000 гривень.

Згідно картки-довідки за 2019 рік (Форма № 888-мех), централізованої бухгалтерії Мирнопільської сільської ради, працівника - вихователя ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , премія в сумі 1000 гривень нарахована та виплачена.

22.02.2019 року сільський голова Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , виконуючи повноваження у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, з управління закладом освіти ДНЗ Сонечко , який належить Мирнопільській територіальній громаді, з метою сприяння діяльності працівників вказаного закладу та їх матеріально-фінансового заохочення, за результатами розгляду листа директора ДНЗ Сонечко щодо розгляду питання про преміювання в.о. завідуючої ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 у лютому 2019 року (вих. № 2 від 05.02.2019р.), вчинив дії, а саме видав розпорядження № 13/2019-КР Про виплату премії , та прийняв рішення, надавши дозвіл на виплату премії працівнику вказаного закладу дошкільної освіти - вихователю ОСОБА_2 , яка є його дружиною, близькою особою та членом сім`ї, якій призначена премія в сумі 2000 гривень.

Згідно картки-довідки за 2019 рік (Форма № 888-мех), централізованої бухгалтерії Мирнопільської сільської ради, працівника - вихователя ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , премія в сумі 2000 гривень нарахована та виплачена.

24.09.2019 року сільський голова Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , виконуючи повноваження у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, з управління закладом освіти ДНЗ Сонечко , який належить Мирнопільській територіальній громаді, з метою сприяння діяльності працівників вказаного закладу та їх матеріально-фінансового заохочення, за результатами розгляду листа директора ДНЗ Сонечко щодо розгляду питання про преміювання в.о. завідуючої ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 у травні, червні 2019 року (вих. № 3 від 08.05.2019р.), вчинив дії, а саме видав розпорядження № 61/2019-КР Про виплату премії , та прийняв рішення, надавши дозвіл на виплату премії працівнику вказаного закладу дошкільної освіти - вихователю ОСОБА_2 , яка є його дружиною, близькою особою та членом сім`ї, якій призначена премія в сумі 4500 гривень.

Згідно картки-довідки за 2019 рік (Форма № 888-мех), централізованої бухгалтерії Мирнопільської сільської ради, працівника - вихователя ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , премія в сумі 4400 гривень нарахована та виплачена.

24.10.2019 року сільський голова Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , виконуючи повноваження у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, з управління закладом освіти ДНЗ Сонечко , який належить Мирнопільській територіальній громаді, з метою сприяння діяльності працівників вказаного закладу та їх матеріально-фінансового заохочення, за результатами розгляду листа директора ДНЗ Сонечко щодо розгляду питання про преміювання завідуючої ДНЗ Сонечко та працівника ДНЗ Сонечко - вихователя ОСОБА_2 у жовтні 2019 року (вих. № 4 від 24.10.2019р.), вчинив дії, а саме видав розпорядження № 69/2019-КР Про виплату премії , та прийняв рішення, надавши дозвіл на виплату премії у тому числі працівнику вказаного закладу дошкільної освіти - вихователю ОСОБА_2 , яка є його дружиною, близькою особою та членом сім`ї, якій призначена премія в сумі 700 гривень.

Згідно картки-довідки за 2019 рік (Форма № 888-мех), централізованої бухгалтерії Мирнопільської сільської ради, працівника - вихователя ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , премія в сумі 700 гривень нарахована та виплачена.

22.11.2019 року сільський голова Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , виконуючи повноваження у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, з управління закладом освіти ДНЗ Сонечко , який належить Мирнопільській територіальній громаді, з метою сприяння діяльності працівників вказаного закладу та їх матеріально-фінансового заохочення, за результатами розгляду листа директора ДНЗ Сонечко щодо розгляду питання про преміювання завідуючої ДНЗ Сонечко та працівника ДНЗ Сонечко - вихователя ОСОБА_2 до Дня вихователя у листопаді 2019 року (вих. № 5 від 20.11.2019р.), вчинив дії, а саме видав розпорядження № 76/2019-КР Про виплату премії , та прийняв рішення, надавши дозвіл на виплату премії у тому числі працівнику вказаного закладу дошкільної освіти - вихователю ОСОБА_2 , яка є його дружиною, близькою особою та членом сім`ї, якій призначена премія в сумі 2000 гривень.

Згідно картки-довідки за 2019 рік (Форма № 888-мех), централізованої бухгалтерії Мирнопільської сільської ради, працівника - вихователя ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , премія в сумі 2000 гривень нарахована та виплачена.

16.12.2019 року сільський голова Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , виконуючи повноваження у сфері освіти, охорони здоров`я, культури, фізкультури і спорту, з управління закладом освіти ДНЗ Сонечко , який належить Мирнопільській територіальній громаді, з метою сприяння діяльності працівників вказаного закладу та їх матеріально-фінансового заохочення, за результатами розгляду листа директора ДНЗ Сонечко щодо розгляду питання про преміювання співробітників ДНЗ Сонечко у грудні 2019 року (вих. № 6 від 12.12.2019р.), вчинив дії, а саме видав розпорядження № 81/2019-КР Про виплату премії , та прийняв рішення, надавши дозвіл на виплату премії, у тому числі працівнику вказаного закладу дошкільної освіти - вихователю ОСОБА_2 , яка є його дружиною, близькою особою та членом сім`ї, якій призначена премія в сумі 6000 гривень.

Згідно картки-довідки за 2019 рік (Форма № 888-мех), централізованої бухгалтерії Мирнопільської сільської ради, працівника - вихователя ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , премія в сумі 6000 гривень нарахована та виплачена.

Відповідно до довідки Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області від 16.01.2020 року № 02-13/14, повідомлення від працівників апарату сільської ради на адресу голови чи колегіального органу (письмово чи інший спосіб) щодо виникнення конфлікту інтересів відповідно до Закону України Про запобігання корупції за період з 01.01.2018 року та по теперішній час не надходило.

Згідно частини першої статті 28 Закону, особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 172-7 КУпАП, встановлюється відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів.

Згідно ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, встановлюється відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Відповідно до статті 1 Закону та п. 2 Примітки до ст. 172-7 КУпАП, під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Відповідно до визначень зазначених в статті 1 Закону, приватний інтерес - будь-який майновий чи немайновий інтерес особи, у тому числі зумовлений особистими, сімейними, дружніми чи іншими позаслужбовими стосунками з фізичними чи юридичними особами, у тому числі ті, що виникають у зв`язку з членством або діяльністю в громадських, політичних, релігійних чи інших організаціях.

Статтею 41 Закону встановлено: особи, зазначені у пункті 1, підпункті "а" пункту 2 частини першої статті 3 цього Закону, діють неупереджено, незважаючи на приватні інтереси, особисте ставлення до будь-яких осіб, на свої політичні погляди, ідеологічні, релігійні або інші особисті погляди чи переконання.

Враховуючи вищевказане, сільський голова Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , маючи суперечність між приватним інтересом, зумовленим сімейними стосунками з вихователем ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , яка є його дружиною, та його службовими повноваженнями, що виражено у службовій можливості ОСОБА_1 , на видання розпоряджень сільського голови Мирнопільської сільської ради, що вплинуло на об`єктивність та неупередженість прийняття рішення, і виразилось у виданні та підписанні: розпорядження № 82/2018-КР від 21.12.2018 року Про виплату одноразової премії , у тому числі, працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , вихователю ОСОБА_2 в сумі 5000 грн., розпорядження № 4/2019-КР від 25.01.2019 року Про виплату премії , працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , вихователю ОСОБА_2 в сумі 1000 грн., розпорядження № 13/2019-КР від 22.02.2019 року Про виплату премії , працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , вихователю ОСОБА_2 в сумі 2000 грн., розпорядження № 61/2019-КР від 24.09.2019 року Про виплату премії , працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , вихователю ОСОБА_2 в сумі 4500 грн., розпорядження № 69/2019-КР від 24.10.2019 року Про виплату премії працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , вихователю ОСОБА_2 в сумі 700 грн., розпорядження № 76/2019-КР від 22.11.2019 року Про виплату премії працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , вихователю ОСОБА_2 в сумі 2000 грн., розпорядження № 81/2019-КР від 16.12.2019 року Про виплату премії , у тому числі, працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , вихователю ОСОБА_2 в сумі 6000 грн., та наявним майновим інтересом вираженим в наданні можливості ОСОБА_2 отримати грошові кошти від Мирнопільської сільської ради, та покращенні її матеріального становища і збільшення сукупного доходу родини ОСОБА_5 , перебуваючи в умовах реального конфлікту інтересів вчинив дії та прийняв рішення та не повідомив колегіальний орган - Мирнопільську сільську раду, про наявність у нього реального конфлікту інтересів під час прийняття рішення та вчинення дій.

Голова Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , будучи суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону відповідно до підпункту Б п. 1, ч. 1, ст. 3 Закону, на якого розповсюджуються обов`язки щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачені статтею 28 Закону, в робочий час: 21.12.2018 року, 25.01.2019 року, 22.02.2019 року, 24.09.2019 року, 24.10.2019 року, 22.11.2019 року, 16.12.2019 року, в приміщені Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області за адресою: Одеська область, Арцизький район, с. Мирнопілля, вул. Центральна, 154, знаходячись на робочому місці, достовірно знаючи, що підписує: розпорядження № 82/2018-КР від 21.12.2018 року Про виплату одноразової премії , у тому числі, працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , ОСОБА_2 , розпорядження № 4/2019-КР від 25.01.2019 року Про виплату премії працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , ОСОБА_2 , розпорядження № 13/2019-КР від 22.02.2019 року Про виплату премії працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , ОСОБА_2 , розпорядження № 61/2019-КР від 24.09.2019 року Про виплату премії працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , ОСОБА_2 , розпорядження № 69/2019-КР від 24.10.2019 року Про виплату премії працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , ОСОБА_2 , розпорядження № 76/2019-КР від 22.11.2019 року Про виплату премії працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , ОСОБА_2 , розпорядження № 81/2019-КР від 16.12.2019 року Про виплату премії , у тому числі, працівнику закладу дошкільної освіти Сонечко , вихователю ОСОБА_2 , яка є його дружиною та близькою особою і членом сім`ї, вчинив дії та прийняв рішення в умовах реального конфлікту інтересів, а саме вчинив дії - видавши вищевказані розпорядження, та прийняв рішення про надання дозволу на виплату премії працівнику вказаного закладу дошкільної освіти - вихователю ОСОБА_2 , яка є його дружиною, близькою особою та членом сім`ї, якій була призначена премія в сумах: 5000 гривень, 1000 гривень, 2000 гривень, 700 гривень, 2000 гривень, 4400 гривень, 6000 гривень, будучі обізнаним про обов`язок не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів та не повідомив колегіальний орган - Мирнопільську сільську раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів, будучі обізнаним щодо обов`язку, порядку, способу та терміну подачі такого повідомлення, тобто порушив ст. ст. 28, 35 Закону України Про запобігання корупції , чим вчинив адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, передбачені ч. ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП.

В судовому засіданні ОСОБА_1 свою провину у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП не визнав.

В судовому засіданні захисник - адвокат Бучацький В.В. просив суд повернути справу відносно ОСОБА_1 для належного оформлення.

В судовому засіданні прокурор просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні зазначених адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

Судом, було відмовлено у задоволенні клопотання про виклик свідків, оскільки ОСОБА_1 та його представник стверджували, що вони можуть розповісти які суми премій нараховувались та ким друкувався текст розпорядження про виплату премій, оскільки ці дані не стосуються предмету довазування у вказаній справі.

Перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, заслухавши думку учасників справи, дослідивши докази, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до положень ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають істотне значення для правильного вирішення справи.

Так, диспозицією ч. 1 ст. 172-7 КУпАП передбачена адміністративна відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів. Окрім того, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП передбачена відповідальність за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах реального конфлікту інтересів.

Згідно з приміткою 2 до зазначеної норми закону, під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Отже для висновку про наявність в особи реального конфлікту інтересів та про прийняття нею рішення в умовах реального конфлікту інтересів необхідно встановити: 1) наявність в особи приватного інтересу; 2) наявність суперечності між приватним інтересом особи та її представницькими повноваженнями; 3) наявність впливу цієї суперечності на об`єктивність або неупередженість рішення; 4) наявність повноважень на прийняття рішення.

При цьому, має бути беззаперечно визначено, в чому саме полягає приватний інтерес конкретної особи, в чому саме проявляється суперечність між приватним інтересом та представницькими повноваженнями цієї особи та її вплив на прийняття рішення.

Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права та свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до ст. 245 КУпАП завданнями провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови.

Положеннями ст. 251 КУпАП передбачено, що доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються, зокрема, протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, речовими доказами, іншими документами.

Згідно зі ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Крім того, провина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією при обставинах, викладених в протоколах про адміністративні правопорушення, повністю доведена матеріалами справи.

Так, згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, Мирнопільська сільська рада Арцизького району Одеської області є засновником Дошкільного навчального закладу ясла-садок "Сонечко" загального типу комунальної власності Мирнопільської сільської ради, ДНЗ ясла-садок "Сонечко" KB Мирнопільської сільради (код ЄДРПОУ: 37497401, юридична адреса: Одеська область, Арцизький район, село Мирнопілля, вул. Леніна, буд. 77), яке за організаційно-правовою формою є комунальна організація (установа, заклад).

Копією листа директора ЗДО Сонечко сільському голові ОСОБА_1 вих. № 2 від 20.12.2018р. щодо розгляду питання про преміювання співробітників ЗДО Сонечко у грудні 2018 року за рахунок економії фонду.

Копією листа директора ЗДО Сонечко сільському голові ОСОБА_5 І ОСОБА_6 вих. № 1 від 03.01.2019р. щодо розгляду питання про преміювання в.о. ЗДО Сонечко ОСОБА_2 у січні 2019 року за рахунок економії фонду.

Копією листа директора ЗДО Сонечко сільському голові ОСОБА_5 І ОСОБА_6 вих. № 2 від 05.02.2019р. щодо розгляду питання про преміювання в.о. ЗДО Сонечко ОСОБА_2 у лютому 2019 року за рахунок економії фонду.

Копією листа директора ЗДО Сонечко сільському голові ОСОБА_5 І ОСОБА_6 вих. № 3 від 08.05.2019р. щодо розгляду питання про преміювання в.о. ЗДО Сонечко ОСОБА_2 у травні, червні 2019 року за рахунок економії фонду.

Копією листа директора ЗДО Сонечко сільському голові ОСОБА_1 вих. № 4 від 24.10.2019р. щодо розгляду питання про преміювання завідуючої ЗДО Сонечко та вихователя ОСОБА_2 у жовтні 2019 року за рахунок економії фонду.

Копією листа директора ЗДО Сонечко сільському голові ОСОБА_1 вих. № 5 від 20.11.2019р. щодо розгляду питання про преміювання завідуючої ЗДО Сонечко та вихователя ОСОБА_2 до Дня вихователя у листопаді 2019 року за рахунок економії фонду.

Копією листа директора ЗДО Сонечко сільському голові ОСОБА_1 вих. № 6 від 12.12.2019р. щодо розгляду питання про преміювання співробітників ЗДО Сонечко у грудні 2019 року за рахунок економії фонду.

Згідно рішення Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області від 06.11.2015 р. № 1 - VIІ Про вибори сільського голови, депутатів сільської ради та визнання їх повноважень , за результатами підрахунку голосів ОСОБА_1 було обрано головою Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області, та визнано його повноваження.

Згідно посадової інструкції, затвердженої головою Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_7 .І. від 17 грудня 2015 року, до посадових обов`язків сільського голови входять, зокрема, видача розпоряджень в межах своїх повноважень; сільський голови є розпорядником бюджетних коштів, спеціальних фондів, місцевого бюджету, використання коштів тільки за призначенням, визначеному сесією.

Відповідно до підпункту Б п. 1, ч. 1, ст. 3 Закону, сільські, селищні голови є суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону.

Відповідно до п. 1 Примітки до ст. 172-7 КУпАП, суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України "Про запобігання корупції".

Таким чином, ОСОБА_1 , перебуваючи на посаді голови Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області, є суб`єктом відповідно п. п. Б п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону та п. 1 Примітки до ст. 172-7 КУпАП, на яких поширюється дія цього Закону, та суб`єктом відповідальності за вчинення правопорушення пов`язаного з корупцією передбаченого ст. 172-7 КУпАП.

Відповідно до наказу № 51-К від 20.08.2014 року ДНЗ Сонечко , ОСОБА_2 призначено на посаду вихователя вказаного закладу, постійно, з 28.08.2014р., та працює на вказаній посаді по теперішній час.

Згідно п. 10 Родинний стан особової картки працівника (Типова форма № П-2), заповненої 28.10.2014 року вихователем ДНЗ Сонечко ОСОБА_2 , та її автобіографії, остання є дружиною ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , з яким має спільного сина, та родина спільно мешкає за однією

АДРЕСА_2 Сімейний стан особової картки (Форма № П-2ДС), заповненої сільським головою Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 ., та його автобіографії, останній одружений з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , з якою має спільного сина, та родина спільно мешкає за однією адресою.

Відповідно до публічної частини інформаційно - телекомунікаційної системи Єдиний державний реєстр декларацій осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування , в поданих Леонтьєвим І ОСОБА_4 . деклараціях, ОСОБА_2 визначена як дружина, одним з джерел доходів якої є заробітна плата отримана за основним місцем роботи - Мирнопільська сільська рада.

Таким чином, встановлено та підтверджено сімейний (родинний) зв`язок сільського голови Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 та вихователя ДНЗ Сонечко , ОСОБА_2 , та вказані особи є один одному близькими особами і членами сім`ї, відповідно до визначень у ст. 1 Закону.

Зазначена обставина сімейних стосунків вихователя ОСОБА_2 та сільського голови ОСОБА_1 обумовлює приватний інтерес останнього, який полягає в службовій можливості покращення умов праці, матеріального та соціально-побутового забезпечення своєї дружини, що створює потенційний конфлікт інтересів, та з метою покращення матеріального та соціально-побутового забезпечення своєї дружини, видавав розпорядження з призначення своїй дружині відповідних премій, не повідомивши про наявність в нього реального конфлікту інтересів та приймав рішення про призначення своїй дружині премій в умовах реального конфлікту інтересів.

Враховуючи викладене, з моменту набуття чинності положень Закону України Про запобігання корупції у сільського голови ОСОБА_1 виник потенційний конфлікт інтересів, оскільки вищевказаний приватний інтерес знаходиться в сфері, в якій він виконує свої службові повноваження, що може вплинути на об`єктивність чи неупередженість прийняття ним рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Згідно частини першої статті 28 Закону особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої ст. 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Проте, ОСОБА_1 в порушення зазначених вимог чинного законодавства про наявність у нього потенційного конфлікту інтересів у встановлений законом порядок колегіальний орган - Мирнопільську сільську раду не повідомив, що підтверджується, довідкою Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області за вих. № 02-13/14 від 16.01.2020р.

Крім того, розпорядженнями голови Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області ОСОБА_1 , працівникам ДНЗ ясла - садок Сонечко комунальної власності Мирнопільської сільської ради, нараховувалась та виплачувалась премія, у тому числі його дружині ОСОБА_2 .

Враховуючи, що по справі зібрано достатньо доказів, які підтверджують вчинення ОСОБА_1 адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1 ст. 172-7 та ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, є всі підстави для притягнення його до адміністративної відповідальності.

Суперечність між приватним інтересом ОСОБА_1 та його службовими повноваженнями, виражається в наступному: будучи головою Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області, що є засновником Дошкільного навчального закладу ясла-садок "Сонечко" загального типу комунальної власності Мирнопільської сільської ради, ДНЗ ясла-садок "Сонечко" KB Мирнопільської сільради , з метою покращення матеріального та соціально - побутового забезпечення своєї дружини ОСОБА_2 та службовими повноваженнями Леонтьєва І. ОСОБА_8 , як сільського голови, видавати розпорядження у сфері трудових відносин, видавав розпорядження про призначення своїй дружині відповідних премій, що вплинуло на об`єктивність та неупередженість прийняття рішень з призначенням відповідної премії.

Таким чином, в судовому засіданні встановлено наявність у ОСОБА_1 реального конфлікту інтересів та прийняття ним рішення в умовах реального конфлікту інтересів, наявність у нього приватного інтересу; наявність суперечності між приватним інтересом та його службовими повноваженнями; наявність впливу цієї суперечності на об`єктивність та неупередженість рішення; наявність повноважень на прийняття рішення.

З огляду на зазначене, суд прийшов висновку, що в діях ОСОБА_1 присутній склад адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 1 ст. 172-7 КУпАП.

Щодо адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією, передбаченого ч. 2 ст. 172-7 КУпАП, суд дійшов висновку що ОСОБА_1 приймав зазначені рішення про призначення своїй дружині відповідних премій самостійно, а під реальним конфліктом інтересів розуміється суперечність між приватним інтересом особи та його представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Як вбачається з матеріалів справи, та досліджених судом наказів про преміювання, преміювання відбувалось таким чином, що премії отримували не всі працівники закладу, однак, дружина ОСОБА_1 - ОСОБА_2 , завжди була внесена до списків працівників, які отримали відповідні премії.

Управлінням стратегічних розслідувань в Одеській області ДСР Національної поліції України 28.12.2019 р. було витребувано інформацію з Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області щодо надходження повідомлення від працівників апарату сільської ради (в тому числі ОСОБА_1 ) на адресу голови або колегіального органу (письмово чи в інший спосіб) щодо виникнення конфлікту інтересів відповідно до Закону України Про запобігання корупції за період з 01.01.2018 р. по теперішній час.

Також суду надано довідку Мирнопільської сільської ради Арцизького району Одеської області від 16.01.2020 року № 02-13/14, відповідно до якої повідомлення від працівників апарату сільської ради на адресу голови чи колегіального органу (письмово чи інший спосіб) щодо виникнення конфлікту інтересів відповідно до Закону України Про запобігання корупції за період з 01.01.2018 року та по теперішній час не надходило.

Також в письмових поясненнях ОСОБА_1 від 13.03.2020 року вказано, що від будь-кого до Мирнопільської сільської ради не надходило скарг прийнятого рішення та вчинення дій під час преміювання ним дружини, повідомлень будь-яким чином до будь-якого органу про наявність конфлікту інтересів, ні він, ні будь-хто в сільській раді не надавав.

Надані ОСОБА_1 рішення про затвердження Мирнопольською сільською радою Арцизького району Одеської області прийнятих у межсесійний період у 2018, 2019 роках розпоряджень сільського голови про преміювання працівників об`єктів соціальної сфери, що знаходиться у комунальній власності Мирнопольської сільської ради, не підтверджують його невинуватість у вчиненні адміністративних правопорушень.

Таким чином, прокурором доведено наявність суперечностей між приватним інтересом ОСОБА_1 та його службовими повноваженнями,

Крім того, судом встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення, пов`язаного з корупцією, складається уповноваженою на те посадовою особою, зокрема посадовою особою органів внутрішніх справ (Національної поліції) та Національного агентства з питань запобігання корупції (п. 1 ч. 1 ст. 255 КУпАП).

Згідно ст. 23 КУпАП, адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Таким чином з викладеного випливає, що провина ОСОБА_1 у вчиненні зазначених адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП повністю доведена зібраними матеріалами справи про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ст. 36 КУпАП, при вчиненні однією особою двох або більше адміністративних правопорушень адміністративне стягнення накладається за кожне правопорушення окремо. Якщо особа вчинила кілька адміністративних правопорушень, справи про які одночасно розглядаються одним і тим же органом (посадовою особою), стягнення накладається в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

Вирішуючи питання про накладення адміністративного стягнення на порушника за вчинення ним адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення, дотримуючись принципу співвідношення між тяжкістю вчиненого адміністративного правопорушення та заходом державного примусу, враховуючи умови та характер вчинених адміністративних правопорушень, особу правопорушника: вік, соціальне положення, ступінь його провини та ставлення до вчиненого, відсутність пом`якшуючих відповідальність обставин під час вчинення даних адміністративних правопорушень, суд вважає за необхідне та достатнє для виховання особи, запобігання вчинення нових правопорушень застосувати до правопорушника адміністративне стягнення, в межах санкції ч. 2 ст. 172-7 КУпАП.

При накладенні адміністративного стягнення відносно ОСОБА_1 , суд у відповідності до ст. 33 КУпАП враховує характер вчинених правопорушень, особу правопорушника, ступінь його вини, майновий стан та обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.

Обставин, які відповідно до ст. ст. 34, 35 КУпАП пом`якшують та обтяжують відповідальність ОСОБА_1 за вчинені ним адміністративні правопорушення, судом встановлено не було.

Суддя, з урахуванням викладеного, при визначенні виду адміністративного стягнення, що підлягає накладенню на особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, враховуючи характер вчинених адміністративних правопорушень, особу, яка притягається до адміністративної відповідальності, ступінь його провини, майновий стан, з метою виховання цієї особи в дусі додержання законів України, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як ОСОБА_1 так і іншими особами, вважає за необхідне накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в межах мінімального розміру, передбаченого санкцією ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до ст. 40-1 КУпАП, п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір , у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

За таких обставин, суд вважає за доцільне стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 420,40 гривень.

Керуючись Законом України Про запобігання корупції , ст. ст. 33, 36, 40-1, ч. ч. 1, 2 ст. 172-7, ст. ст. 280, 283 - 285 Кодексу України про адміністративні правопорушення, суд -

УХВАЛИВ:

ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративних правопорушень, пов`язаних з корупцією, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення та застосувати до нього адміністративне стягнення:

- за ч. 1 ст. 172-7 КУпАП у виді штрафу у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 1 700 (одна тисяча сімсот) гривень 00 копійок;

- за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП у виді штрафу у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 3 400 (три тисячі чотириста) гривень 00 копійок.

У відповідності до ч. 2 ст. 36 КУпАП остаточно накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення за ч. 2 ст. 172-7 КУпАП у виді штрафу у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, тобто 3 400 (три тисячі чотириста) гривень 00 копійок.

Стягнути з ОСОБА_1 судовий збір на користь держави у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що складає 420 (чотириста двадцять) гривень 40 копійок.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного суду через Арцизький районний суд Одеської області протягом десяти днів з дня її винесення.

Постанова про накладення адміністративного стягнення підлягає виконанню з моменту її винесення та підлягає зверненню до виконання протягом трьох місяців з моменту її винесення. В разі ж оскарження постанови перебіг строку давності звернення її до виконання зупиняється до розгляду скарги.

СУДДЯ

Арцизького районного суду В.І. Черевата

Одеської області

СудАрцизький районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення28.04.2020
Оприлюднено29.04.2020
Номер документу88960303
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —492/485/20

Постанова від 05.06.2020

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Гірняк Л. А.

Постанова від 28.04.2020

Адмінправопорушення

Арцизький районний суд Одеської області

Черевата В. І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні