Постанова
від 27.04.2020 по справі 136/509/20
ЛИПОВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 136/509/20

провадження № 2-а/136/9/20

РІШЕННЯ

іменем України

"27" квітня 2020 р. м. Липовець

Липовецький районний суд Вінницької області

в складі:

головуючого судді Кривенка Д.Т.,

за участю секретаря судового засідання Марчук Н.А.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Липовець у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області, поліцейського сектору реагування патрульної поліції №2 Липовецького ВП Немирівського ВП ГУНП у Вінницькій області старшого сержанта поліції Ліщука Б.В. про скасування протоколів щодо притягнення до адміністративної відповідальності, -

ВСТАНОВИВ:

ОСОБА_1 (далі - позивач) звернулась до суду із вищевказаним позовом до Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області, поліцейського сектору реагування патрульної поліції №2 Липовецького ВП Немирівського ВП ГУНП у Вінницькій області старшого сержанта поліції Ліщука Б.В. (далі - відповідачі), підставність якого обґрунтувала тим, що 08.03.2020 поліцейським СРПП №2 Липовецького ВП старшим сержантом поліції Ліщук Б.В. було складено протокол про адміністративне правопорушення №195122 яким її, ОСОБА_1 , притягнуто до відповідальності за ст. 183 КУпАП, у зв`язку із тим, що 08.03.2020 о 23:00 вона, гр. ОСОБА_1 , перебуваючи в стані алкогольного сп`яніння, здійснила завідомо неправдивий виклик поліції, а саме зателефонувала на спеціальну лінію 102 та повідомила про сварку між чоловіком і братом, хоча насправді цього не було.

18.03.2020 Приборівською сільською радою Липовецького району Вінницької області було проведено засідання адміністративної комісії на якому ухвалено рішення про накладення на неї, ОСОБА_1 , адміністративного стягнення у виді штрафу в розмірі трьох неоподаткованих мінімумів доходів громадян, що становить 51 грн.

Позивач вважає вищевказані рішення посадових осіб суб`єкта владних повноважень, що оформлені протоколами та просить суд їх скасувати, а провадження у справі про адміністративне правопорушення стосовно неї закрити, оскільки посадовими особами суб`єкта владних повноважень не було надано жодних належних та допустимих доказів її вини у вчиненні інкримінованого їй правопорушення, поліцейським не було взято до уваги її пояснення, адміністративною комісією органу місцевого самоврядування розгляд справи було проведено у її відсутність, за відсутності доказів належного її сповіщення про розгляд справи, чим порушеної її право на захист, оскаржуване рішення оформлене Протоколом адміністративної комісії Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області, тобто поза межами повноважень такого органу, так як розгляд справ та накладення стягнення не віднесено до компетенції цього органу, а рішення оформлене Протоколом, який не підписаний уповноваженими особами, що є грубим порушенням норм як матеріального так і процесуального права, що стало підставою звернення до суду із даним позовом.

Ухвалою суду від 03.04.2020 розгляд даної адміністративної справи було призначено за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, у письмовому провадженні, витребувано з Липовецького ВП Немирівського ВП ГУНП у Вінницькій області старшого сержанта поліції Ліщук Б.В. матеріали справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ст.183 КУпАП, у якій було винесено протокол №195122 від 18.03.2020.

У межах визначеного судом строку відповідачами не було надано до суду відзиву та заперечень проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

За таких обставин суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без виклику (повідомлення) сторін, за відсутності клопотань будь-якої зі сторін про інше, за наявними у справі матеріалами.

Вивчивши та дослідивши матеріали справи, оцінивши усі зібрані у справі докази, суд встановив, що 08.03.2020 поліцейським СРПП №2 Липовецького ВП старшим сержантом поліції Ліщук В.В. було складено протокол про адміністративне правопорушення №195122 стосовно ОСОБА_1 за ст..183 КУпАП, відповідно до якого констатовано, що 08.03.2020 о 23:00 гр. ОСОБА_1 , перебуваючи в стані алкогольного сп`яніння, здійснила завідомо неправдивий виклик поліції, а саме зателефонувала на спецлінію 102 та повідомила про сварку чоловіка і брата, хоча насправді такого факту не було.

18.03.2020 адміністративною комісією Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області було проведено розгляд матеріалів справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ст..183 КУпАП, за наслідками якого було вирішено накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьох неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в розмірі 51 грн., яке оформлене Протоколом №1 засідання адміністративної комісії Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області від 18.03.2020.

Позивач не погодившись із вищевказаними рішеннями, вважаючи їх незаконними, звернулась до суду із даним позовом.

Відповідно до ч.1 ст.5 КАС України, кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом: визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

Судом встановлено, що позивач просить суд скасувати протокол про адміністративне правопорушення про притягнення її, ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст..183 КУпАП складений поліцейським СРПП №2 Ліщук Б. В ..

Разом з цим, складання протоколу - це процесуальна дія суб`єкта владних повноважень, яка спрямована на фіксацію адміністративного правопорушення та, в силу положень статті 251 КУпАП, є предметом оцінки суду в якості доказу вчинення такого правопорушення при розгляді справи про притягнення особи до адміністративної відповідальності. Сам по собі протокол про адміністративне правопорушення не є рішенням суб`єкта владних повноважень, отож суд вважає, що позов в частині скасування протоколу інспектора СРПП №2 Липовецького ВП старшого сержанта поліції Ліщука Б.В. №195122 від 08.03.2020 за ст..183 КУпАП стосовно ОСОБА_1 не підлягає до задоволення.

Правилами ст..213 КУпАП, передбачено, що розглядати справи про адміністративні правопорушення і накладати стягнення мають право: адміністративні комісії при виконавчих комітетах сільських, селищних, міських, районних у містах рад; виконавчі комітети сільських, селищних рад.

Відповідно до приписів ст..215, 218 КУпАП, адміністративні комісії при виконавчих комітетах міських, районних у місті рад, при районних державних адміністраціях розглядають справи та накладають стягнення за вчинення наступних адміністративних правопорушень, зокрема за завідомо неправдивий виклик спеціальних служб (ст. 183 КУпАП).

Правилами ст..255 КУпАП визначено, що у справах про адміністративні правопорушення, що розглядаються органами, зазначеними в статтях 218 - 221 цього Кодексу, протоколи про правопорушення мають право складати: уповноважені на те посадові особи: органів внутрішніх справ (Національної поліції) за ст.. 182 - 183 КУпАП.

Відповідно до приписів ст.257 КУпАП, протокол надсилається органу (посадовій особі), уповноваженому розглядати справу про адміністративне правопорушення.

Аналізуючи зібрані у справі докази в контексті приведених правових норм, суд вважає, що до підвідомчості адміністративної комісії органу місцевого самоврядування, віднесено розгляд справ про адміністративні правопорушення, передбачені ст..183 КУпАП та накладати адміністративні стягнення, отож Приборівська сільська рада Липовецького району здійснюючи розгляд справи стосовно позивача за ст..183 КУпАП діяла в межах наданих їй повноважень, відтак доводи позивача в цій частині спростовуються наведеними вище нормами діючого законодавства.

Перевіряючи законність винесеного органом місцевого самоврядування рішення, суд виходить з такого.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (ст. 77 КАС України).

Водночас, стаття 280 КУпАП закріплює обов`язок посадової особи при розгляді справи про адміністративне правопорушення з`ясувати чи було вчинено адміністративне правопорушення та чи винна дана особа в його вчиненні.

Статтею 251 КУпАП визначено поняття доказів у справі про адміністративне правопорушення.

Відповідно до ст.281 КУпАП, розгляд справи про адміністративне правопорушення уповноваженим колегіальним органом (не посадовою особою) вимагає фіксування в протокольній формі. Протоколювання ходу розгляду колегіальним органом справи про адмінправопорушення є обов`язковим.

Крім цього, за приписами ст..283 КУпАП, передбачено, що розглянувши справу про адміністративне правопорушення, орган (посадова особа) виносить постанову по справі. Постанова виконавчого органу сільської, селищної, міської ради по справі про адміністративне правопорушення приймається у формі рішення.

Постанова колегіального органу приймається простою більшістю голосів членів колегіального органу, присутніх на засіданні. Постанова по справі про адміністративне правопорушення підписується посадовою особою, яка розглянула справу, а постанова колегіального органу - головуючим на засіданні і секретарем цього органу.

Судом встановлено, що відповідачем було прийнято рішення у формі Протоколу №1 від 18.03.2020, що не відповідає вимогам щодо його змісту (ст..283 КУпАП), яким вирішено накласти на ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 51 грн., а сам протокол оформлений з порушенням діючого законодавства, оскільки не містить підписів відповідних осіб.

Крім цього, оскаржуване позивачем рішення у формі протоколу №1 не містить жодних доказів на підставі, яких посадові особи дійшли щодо винуватості ОСОБА_1 , відповідач - Приборівська сільська рада Липовецького району не надав їх і суду (не надано відзиву) на пропозицію суду згідно ухвали від 03.04.2020.

Також не надано з Липовецького ВП Немирівського ВП ГУНП у Вінницькій області матеріалів справи про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 за ст.183 КУпАП, у якій було складеного протокол №195122 від 18.03.2020 та інші відомості необхідні для розгляду такої справи.

Переконливість кожного доказу доводиться у змагальній процедурі безпосередньо перед тим складом суду, який дає цьому доказу юридично значущу оцінку.

Суд, керуючись принципом "поза розумним сумнівом" вважає, що протокол про адміністративне правопорушення №195122 складений 08.03.2020 поліцейським СРПП №2 Липовецького ВП старшим сержантом поліції Ліщук В.В., як юридичний документ, що містить дані про обставини вчиненого правопорушення, за відсутності інших належних та допустимих доказів щодо обставин правопорушення є недостатнім для твердження про винуватість позивача, у вчиненні правопорушення, передбаченого ст..183 КУпАП.

Судом також встановлено, що розгляд справи проведено у відсутність особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, а відомості про належне її сповіщення відсутні, чим порушено права позивача, зокрема визначені ст..268 КУпАП, та іншого відповідачами не доведено.

За встановлених судом обставин, які були перевірені зібраними у справі доказами, суд дійшов до переконання, що Протокол №1 від 18.03.2020 про притягнення позивача до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачене ст.183 КУпАП є протиправним та таким, що підлягає скасуванню, а провадження у справі слід закрити за недоведеності висунутого позивачеві обвинувачення.

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що позов слід задовольнити частково.

Питання про судові витрати суд вирішує з урахуванням ст.288 КУпАП абз.2 ч.5 ст.139 КАС України, а тому якщо обидві сторони звільнені від сплати судових витрат, вони компенсуються за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

З урахуванням викладеного, підстав для стягнення судового збору в даному випадку не має.

Керуючи ст. 2, 9, 72-78, 245, 246, 255, 295, 297 КАС України, суд -

УХВАЛИВ:

Позов ОСОБА_1 (місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Приборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області (місцезнаходження: вул. Некрасова, 24, с. Приборівка, Липовецький р-н., Вінницька обл., 22515, ЄДРПОУ - 04329122), поліцейського сектору реагування патрульної поліції №2 Липовецького ВП Немирівського ВП ГУНП у Вінницькій області старшого сержанта поліції Ліщук Б.В. (місцезнаходження: вул. Героїв Майдану, 75, м. Липовець, Вінницька обл., 22500) про скасування протоколу засідання адміністративної комісії від 18.03.2020 року та скасування протоколу №195122 по справі про адміністративні правопорушення, - задовольнити частково.

Скасувати Протокол №1 від 18.03.2020 засідання адміністративної комісії Притборівської сільської ради Липовецького району Вінницької області про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за ст..183 КУпАП та накладення на неї стягнення у виді штрафу в розмірі 51 гривні, а провадження у справі закрити.

В іншій частині позову відмовити.

Судові витрати компенсувати за рахунок держави у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Апеляційні скарги на судове рішення може бути подана протягом десяти днів з дня його проголошення (ч.4 ст.286 КАС України).

Судове рішення за наслідками розгляду судом першої інстанції справи, визначеної статтею 286 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції.

Суддя Д.Т. Кривенко

СудЛиповецький районний суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення27.04.2020
Оприлюднено29.04.2020
Номер документу88964076
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —136/509/20

Ухвала від 03.04.2020

Адміністративне

Липовецький районний суд Вінницької області

Кривенко Д. Т.

Постанова від 27.04.2020

Адміністративне

Липовецький районний суд Вінницької області

Кривенко Д. Т.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні