ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
УХВАЛА
про залишення апеляційної скарги без руху
29 квітня 2020 рокуЛьвівСправа № 1.380.2019.004591 пров. № А/857/4836/20 Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
судді-доповідача: Гінди О.М.
суддів: Заверухи О.Б, Ніколіна В.В.,
перевіривши апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2019 року у справі №1.380.2019.004591 за адміністративним позовом Приватного науково-виробничого підприємства "ЛВ Маркет" до Головного управління ДФС у Львівській області, Державна фіскальна служба України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2019 року задоволено повністю адміністративний позов Приватного науково-виробничого підприємства "ЛВ Маркет" до Головного управління ДФС у Львівській області, Державна фіскальна служба України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління ДПС у Львівській області подало апеляційну скаргу. Крім цього, подано клопотання про про заміну сторони правонаступником та поновлення строку звернення до суду з апеляційною скаргою.
Щодо клопотання про заміну сторони відповідача, суд апеляційної інстанції зазначає наступне.
Відповідно до статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
Згідно пункту 6 частини 1 статті 4 КАС України, судовий процес - правовідносини, що складаються під час здійснення адміністративного судочинства.
Відповідно до частини 1 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.
Постановою Кабінету Міністрів від 19.06.2019 № 537 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби , утворено як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби, зокрема Головне управління ДПС у Львівській області, також реорганізовано територіальні органи Державної фіскальної служби шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної податкової служби, зокрема Головне управління ДФС у Львівській області до Головного управління ДПС у Львівській області
Наказом голови ДПС України від 12.07.2019 № 14 затверджено Положення територіальних органів Державної податкової служби, в тому числі Головного управління ДПС у Львівській області. Положенням визначено, що Головне управління ДПС у Львівській області є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Львівській області.
Відомості про Головне управління ДПС у Львівській області 31.07.2019 внесено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Враховуючи те, що відповідач у справі реорганізований шляхом приєднання до територіального органу Державної податкової служби, а спірні правовідносини допускаються правонаступництво, суд апеляційної інстанції вважає, що клопотання про заміну відповідача на правонаступника підлягає задоволенню.
Щодо поновлення строку звернення до суду апеляційної інстанції, суд зазначає наступне.
Відповідно до вимог частини 1 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Згідно частини 2 статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, учасник справи, якому повне рішення або ухвала суду не були вручені у день його (її) проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Із матеріалів справи слідує, що оскаржене судове рішення проголошено 11.11.2019, повний текст складено 21.11.2019.
Апеляційну скаргу подано, 08.04.2020, тобто з пропуском, встановленого ст. 295 КАС України, строку на апеляційне оскарження.
Згідно з частиною третьою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
В клопотанні про поновлення строку, апелянт вказує, що ним уже подавалася апеляційна скарга, яка була подана вчасно. Однак, ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 12.02.2020 первинну апеляційну скаргу повернуто, оскільки не було виконано вимог ухвали без руху від 21.01.2020. Крім цього, вказує, що сплата судового збору за подання апеляційної скарги здійснена через певний проміжок часу (платіжне доручення №412 від 23.03.2020), оскільки платежі на казначейському рахунку не проводились у зв`язку із відсутністю коштів та перебуванням на виконанні в ГУ ДКСУ у Львівській області наказів Господарського суду Львівської області та виконавчих листів Львівського окружного адміністративного суду.
Суд апеляційної інстанції зауважує, що згідно матеріалів справи, ухвалу про повернення первинної апеляційної скарги, апелянт отримав 24.02.2020, а повторно звернувся до суду з апеляційною скаргою лише 08.04.2020.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що поважними причинами пропуску строку звернення до суду, визнаються лише такі обставини, які є об`єктивно непереборними, не залежать від волевиявлення особи, що звертається до суду, та пов`язані з дійсними істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного вчинення процесуальних дій, що підтверджується належними доказами.
Частиною 1 ст. 45 КАС України передбачено, що учасники судового процесу та їхні представники повинні добросовісно користуватися процесуальними правами. Зловживання процесуальними правами не допускається.
В контексті наведеного, зважаючи на приписи вказаної норми процесуального законодавства, невиконання відповідачем вимог процесуального закону щодо належного оформлення апеляційної скарги, та як наслідок, повернення заявнику апеляційної скарги не належать до об`єктивних обставин особливого і непереборного характеру, які можуть зумовити перегляд остаточного і обов`язкового судового рішення після закінчення строку його апеляційного оскарження, а відтак не свідчить про наявність поважних підстав для поновлення цього строку.
Крім цього, зважаючи на тривалий пропуск строку з моменту отримання ухвали про повернення первинної апеляційної скарги до моменту повторного подання апеляційної скарги, клопотання скаржника про поновлення строку на апеляційне оскарження не можна вважати обґрунтованим, і таке клопотання не надає такій особі права у будь-який необмежений час після сплину строку апеляційного оскарження реалізовувати право на апеляційне оскарження судового рішення.
Згідно з частиною третьою статті 298 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга залишається без руху у випадку, якщо вона подана після закінчення строків, установлених статтею 295 цього Кодексу, і особа, яка її подала, не порушує питання про поновлення цього строку, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані неповажними. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду апеляційної інстанції з заявою про поновлення строку або вказати інші підстави для поновлення строку.
Враховуючи наведене, вказані підстави не свідчать про поважність причин пропуску строку апеляційного оскарження, а тому суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційну скаргу слід залишити без руху, надавши термін для усунення недоліку.
Вказаний недолік апеляційної скарги повинен бути усунутий шляхом надіслання на адресу Восьмого апеляційного адміністративного суду вмотивованої заяви про поновлення строку апеляційного оскарження із наведенням інших поважних підстав його пропуску.
Відповідно до частини 2 статті 169 Кодексу адміністративного судочинства України строк усунення недоліків не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви, а в даному випадку апеляційної скарги без руху.
Відповідно до ч. 1 ст. 120 КАС України перебіг процесуального строку розпочинається з наступного дня після відповідної календарної дати або настання події, з якою пов`язано його початок.
Відповідно до Закону України від 30 березня 2020 року № 540-IX Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-2019) розділ VI Прикінцеві положення КАС України доповнено новим пунктом такого змісту:
п.3 Під час карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на запобігання поширення коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також щодо строків звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред`явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами, продовжуються на строк дії такого карантину.
Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк карантину, пов`язаного із запобіганням поширення коронавірусної хвороби (COVID-19).
Відповідно до п. 1 Постанови КМ України від 11.03.2011року Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 ( з урахуванням змін, внесених Постановою КМ України №239 від 25.03.2020року) на усій території України з 12 березня 2020 р. до 24 квітня 2020 р. установлено карантин.
З урахуванням приведених положень законодавства, у разі отримання скаржником ухвали про залишення апеляційної скарги без руху:
- у період дії карантинних заходів (запроваджених Урядом України) недоліки апеляційної скарги підлягають усуненню у десятиденний строк, з дня закінчення карантинних заходів, запроваджених нормативними актами України;
- по завершенню дії карантинних заходів (запроваджених Урядом України), недоліки апеляційної скарги підлягають усуненню у десятиденний строк з дня вручення копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
За таких обставин, вказану апеляційну скаргу слід залишити без руху та надати строк для усунення вказаного недоліку.
При цьому, особі, яка подає апеляційну скаргу, слід роз`яснити, що відповідно до пункту 4 частини першої статті 299 Кодексу адміністративного судочинства України в разі, якщо заяву про поновлення строку на апеляційне оскарження не буде подано в зазначений строк, або наведені нею підстави для поновлення строку на апеляційне оскарження будуть визнані неповажними, суд апеляційної інстанції відмовляє у відкритті апеляційного провадження.
Керуючись статтями 169, 295, 298, 299 та пунктом 3 розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України,
УХВАЛИВ:
клопотання Головного управління ДПС у Львівській області про процесуальне правонаступництво - задовольнити.
Замінити Головне управління ДФС у Львівській області на правонаступника - Головне управління ДПС у Львівській області у справі № 1.380.2019.004591.
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 11 листопада 2019 року у справі №1.380.2019.004591 за адміністративним позовом Приватного науково-виробничого підприємства "ЛВ Маркет" до Головного управління ДФС у Львівській області, Державна фіскальна служба України про визнання протиправним і скасування рішення, зобов`язання вчинити дії - залишити без руху.
Встановити, що у разі отримання Головним управлінням ДПС у Львівській області ухвали про залишення апеляційної скарги без руху:
- в період дії карантинних заходів (запроваджених Урядом України) недоліки апеляційної скарги підлягають усуненню у десятиденний строк, з дня закінчення карантинних заходів, запроваджених нормативними актами України.
- по завершенню дії карантинних заходів (запроваджених Урядом України), недоліки апеляційної скарги підлягали усуненню у десятиденний строк з дня вручення копії ухвали про залишення апеляційної скарги без руху.
Ухвала набирає законної сили з моменту підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя-доповідач:О. М. Гінда
Судді: О.Б. Заверуха
В.В. Ніколін
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2020 |
Оприлюднено | 30.04.2020 |
Номер документу | 88986682 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Гінда Оксана Миколаївна
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Затолочний Віталій Семенович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні