2/163-30/73А
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
ПОСТАНОВА
22.05.07 Справа№ 2/163-30/73А
За позовом: Державна інспекція з контролю за цінами у Львівській області, м.Львів
до відповідача: Санітарно-епідеміологічна станція Бродівського району, м.Броди
про стягнення 2 734, 98 грн.
Суддя Мороз Н.В.
При секретарі Н.Ходачкевич
Представники:
від позивача: Грицак О.О. – зав. юрид. сектора
від відповідача: Глухота О.В.- представник, Шевчук В.П. –гол. держ. санітарний лікар
Права та обов”язки сторонам роз”яснено у відповідності до ст.ст.48,51 КАС України.
Суть спору:
У відповідності до ч.1 п.7 Прикінцевих та перехідних положень КАС України після набрання чинності цим Кодексом заяви і скарги у справах, що виникають з адміністративно-правових відносин, заяви у справах щодо відмови органу державної реєстрації актів цивільного стану внести виправлення в актовий запис цивільного стану (глави 29-32 і 36 Цивільного процесуального кодексу України 1963р.), позовні заяви у господарських справах, що віднесені цим Кодексом до адміністративної юрисдикції, а також апеляційні, касаційні скарги (подання), заяви (подання) про перегляд судових рішень у зв”язку з нововиявленими та винятковими обставинами у таких справах, подані і не розглядануті до набрання чинності Кодексом адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.
Позов заявлено Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області, м. Львів до Санітарно-епідеміологічної станції Бродівського району, м. Броди про стягнення 2 734, 98 грн.
Представник позивача в судове засідання з”явився, позовні вимоги просить задоволити. Зазначив, що внаслідок проведеної перевірки правильності застосування тарифів на роботи і послуги, що надаються і виконуються за плату відповідно до вимог постанови Кабінету міністрів України від 27.08.2003р. №1351 виявлено порушення державної дисципліни цін, у зв”язку з чим прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін №184 від 18.12.2006р. в сумі 2734,98 грн.
Представник відповідача в судове засідання з”явився, проти позову заперечив з підстав, зазначених у відзиві на позов №415/05 від 13.03.2007р. та додаткових поясненнях №886/05 від 21.05.2007р. Вважає висновок відповідача про завищення тарифів на роботи і послуги у сфері забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення, що надавались Бродівською СЕС за період з 16.05.2006 року по 31.05.2006 року необґрунтованим та незаконним. Зокрема зазначив, що п.5 Указу Президента України „Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правових актів та набрання ними чинності„ від 10.06.1997р. передбачено, що акти кабінету Міністрів України, які визначають права і обов”язки громадян набирають чинності не раніше дня опублікування в офіційних друкованих виданнях”, отже до дати публікації Бродівська районна СЕС не могла застосувати нові тарифи.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників сторін, суд встановив.
Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області було проведено перевірку правильності застосування тарифів на роботи і послуги, що надаються і виконуються за плату, відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 27.08.2003р. № 1351, в результаті чого виявлено порушення державної дисципліни цін, у зв”язку з чим Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області прийнято рішення № 137 від 27.10.2006 року про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким керуючись ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення” вирішено вилучити у СЕС Бродівського району м. Львова в дохід держбюджету 2734,98 грн.
Результати перевірки відображено в акті перевірки від 24.11.2006р. № 001023 ( в матеріалах справи).
Відповідно до ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення”від 3 грудня 1990 року № 507-XII(із змінами), вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін підлягає вилученню в доход бюджету, крім того стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки.
Відповідно до п.3 ст.116 Конституції України, до повноважень Кабінету Міністрів України належить проведення цінової політики, яке в свою чергу реалізовано в Законі України „Про ціни та ціноутворення", згідно із яким Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення державної політики цін, визначає перелік продукції, товарів і послуг, державні фіксовані та регульовані ціни (тарифи), на які затверджуються відповідними органами державного управління.
Відповідно до ст. 35 Закону України „Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення" від 24 лютого 1994 року № 4004-XII, з метою забезпечення фінансування установ, закладів, частин і підрозділів санітарно-епідеміологічної служби за рахунок спеціального фонду державного бюджету, кошти до якого відраховуються за виконання робіт і надання послуг у сфері забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя, що не відноситься до медичної допомоги населенню, Кабінету Міністрів України надано право визначати перелік та тарифи на платні послуги, які надаються закладами санітарно-епідеміологічної служби.
Стаття 35 цього Закону знаходиться у розділі IV Закону „Державна санітарно-епідеміологічна служба України" і стосується виключно діяльності закладів санітарно-епідеміологічної служби, тоді як права та обов'язки громадян окремо визначені в ст.ст. 4, 5 Розділу II цього Закону.
Відповідно до ст. 35 згаданого Закону та на реалізацію права закладів санітарно-епідеміологічної служби надавати платні послуги з метою одержання коштів до спеціального фонду державного бюджету, Кабінет Міністрів України прийняв постанову від 27.08.03 року № 1351 "Про затвердження тарифів на роботи та послуги, що виконуються та надаються за плату установами і закладами державної санітарно-епідеміологічної служби", а також Постанову від 11.05.2006 року № 662, у відповідності до яких заклали санітарно-епідеміологічної служби зобов'язано надавати послуги по конкретно визначених розмірах тарифів.
Відповідно до п.5 Указу Президента України „Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правих актів та набрання ними чинності" від 10 червня 1997 року № 503/97(із змінами), нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якщо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах. Акти Кабінету Міністрів України, які визначають права та обов'язки громадян, набирають чинності не раніше дня їх опублікування в офіційних друкованих органах.
Враховуючи те, що Постанова Кабінету Міністрів України від 11.05.2006р. № 662 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 року № 1544 і від 27 серпня 2003 року № 1351”не визначає прав та обов'язків громадян, і в ній не зазначено більш пізнього строку набрання нею чинності, дана Постанова набрала чинності з моменту її прийняття, 11 травня 2006 року.
До аналогічного висновку дійшло і Міністерство юстиції України, яке у своєму листі від 06.07.2006 року № 34-26.2336 повідомило Міністерство охорони здоров'я, що Постанова Кабінету Міністрів України від 11 травня 2006р. № 662 “Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 15 жовтня 2002 року № 1544 і від 27 серпня 2003 року № 1351”набрала чинності з моменту її прийняття, 11 травня 2006 року.
Безпідставним є посилання відповідача на п. 3 Указу Президента України „Про порядок офіційного оприлюднення нормативно-правих актів та набрання ними чинності", оскільки пункт 3 містить загальну норму про те, що акти Кабінету міністрів України мають бути опубліковані або доведені до відома, а пункт 5 цього Указу, власне, встановлює момент набрання ними чинності.
Як зазначалось вище, згідно п. 5 Указу передбачено, що нормативно-правові акти Кабінету Міністрів України набирають чинності з моменту їх прийняття, якшо більш пізній строк набрання ними чинності не передбачено в цих актах.
Таким чином, не підлягають застосуванню нормативно-правові акти, які взагалі не були оприлюднені (відповідає викладеному в п.7 Постанови Пленуму Верховного суду України від 01.11.1996 року № 9 „Про застосування Конституції України при здійсненні правосуддя").
Постанова Кабінету Міністрів України від 11.05.2006р. № 662 була опублікована 31.05.2006р. в газеті „Урядовий кур'єр" за №100 та в Офіційному віснику України за № 20.
Пункт 1.8 “Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами”, затвердженої спільним наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001р. №298/519 (зареєстрована у Міністерстві юстиції України 18.12.2001р. за № 1047/6238) передбачає, що факти завищення цін і тарифів суб'єктами господарювання, які встановлені самостійно, у разі повернення суб'єктами господарювання суми необгрунтовано отриманої виручки споживачам або перерахування її в дохід відповідного бюджету до початку перевірки, як порушення державної дисципліни цін, не розглядаються (початком перевірки вважається дата, яка зазначена в акті).
Перевірка СЕС Бродівського району проводилась у листопаді 2006р. та рішення про застосування економічних санкцій приймалась у грудні 2006р.
Відтак, у відповідача було достатньо можливостей для приведення своїх дій за період з 16.05.2006р. по 30.05.2006р. у відповідність до діючого законодавства в частині застосування тарифів, встановлених постановою КМУ від 11.05.2006р. № 662 (розмір яких по окремих позиціях встановлений нижчий, ніж попередньо діючі згідно із постанови КМУ від 27.08.2003р. №1351), шляхом повернення замовникам платних послуг зайво стягнутих коштів або самостійного перерахунку цих коштів до відповідного бюджету до початку перевірки Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області.
Враховуючи наведене, суд дійшов висновку, що позовні вимоги обгрунтовані поданими доказами, не спростовані відповідачем і підлягають до задоволення.
Судові витрати покладаються на відповідача.
Керуючись п.2-1, п. 6 Прикінцевих та перехідних положень та ст.ст. 69-71, 86, 87, 94, 158, 160, 162, 163, 167 КАСУ, господарський суд, –
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задоволити повністю.
2. Стягнути з Санітарно-епідеміологічної станції Бродівського району, м.Броди, вул. Залізнична, 32 (р/р 35225001000107 в УДК у Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 05497896):
- в доход держбюджету Бродівського району (р/р 31112106700022 в УДК у Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 23966573, код 21081100) - 2734,98 грн.;
- в доход державного бюджету - 27,34 грн. судового збору.
3. Виконавчі листи видати.
Постанова набирає законної сили у відповідності до вимог ст.254 КАС України і може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Суддя
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 22.05.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 889876 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Мороз Н.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні