Рішення
від 30.04.2020 по справі 240/1460/20
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2020 року м. Житомир справа № 240/1460/20

категорія 109020000

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

судді Семенюка М.М.,

розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Благодійного фонду "Ор Авнер" до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області про визнання дій незаконними, зобов`язання вчинити дії,

встановив:

Позивачзвернувсядо суду з позовом, в якому просить:

- визнати незаконними дії відповідача щодо неврахування п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 року при наданні витягу із нормативної грошової оцінки земельної ділянки: площею 10,567 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:11:013:0005, яка розташована за адресою: м. Житомир , вул. Цюрупи, 100-б , а саме не застосування при такому розрахунку нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки коефіцієнта Км2 з максимальним значенням 0,306;

- зобов`язати відповідача при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки: площею 10,567 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:11:013:0005, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Цюрупи, 100-б , застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, передбачений п.4 рішенням Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 року.

В обґрунтування позову зазначає, що при розрахунку нормативно-грошової орендованої позивачем земельної ділянки площею 10,567 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:11:013:0005, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Цюрупи, 100-б відповідачем застосовано значення Км2 у розмірі 2,061, а не 0,306, тобто відповідачем не застосовано п. 4 рішення № 931 від 10.06.2015 при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки за кадастровим номером 1810136300:11:013:0005.

Ухвалоювід13.03.2020 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, яка призначена до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.

Відповідач подав відзив на позовну заяву (а.с. 62-69), в якому просив відмовити в задоволенні позову з тих підстав, що законодавчими та нормативно-правовими актами, які регулюють проведення нормативної грошової оцінки земель не передбачено можливості встановлення або обмеження коефіцієнтів органами місцевого самоврядування після затвердження ними технічної документації, як результату проведеної оцінки земель; у рішенні Житомирської міської ради обмежено коефіцієнт Км2, але пунктом 10 Рішення № 931 відповідача зобов`язано забезпечити оформлення та видачу заявникам відповідних витягів з технічної документації з нормативно грошової оцінки земель м. Житомира; відповідно до технічної документації жодних обмежень немає, Головне управління може робити витяг з технічної документації в якій встановлені коефіцієнти, що відповідно підтверджується ст. 23 Про оцінку земель .

Позивача подав відповідь на відзив (а.с. 92-97), в якій просив позов задовольнити в повному обсязі з тих підстав, що рішення 47 сесії 6 скликання Житомирської міської ради № 931 від 10.02.2015 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м. Житомирі в силу наведених положень є нормативно-правовим актом, обов`язковим для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, а також підприємствами, установами, організаціями.

Відповідач надав заперечення на відповідь на відзив (а.с. 103), в якому просив відмовити в задоволенні позовних вимог з тих підстав, що у рішенні Житомирської міської ради обмежено коефіцієнт Км2, але пунктом 10 Рішення № 931 відповідача зобов`язано забезпечити оформлення та видачу заявникам відповідних витягів з технічної документації з нормативно грошової оцінки земель м. Житомира; відповідно до технічної документації жодних обмежень немає, Головне управління може робити витяг з технічної документації в якій встановлені коефіцієнти, що відповідно підтверджується ст. 23 Про оцінку земель ; у рішенні міської ради зазначено суб`єктам земельних відносин самостійно визначати розмір орендної плати; оскаржуваний витяг не породжує для позивача права на захист, тобто права на звернення з даним адміністративним позовом.

17.04.2020 відповідач подав клопотання про залучення третьої особи на стороні відповідача - Житомирську міську раду (а.с. 105). В обґрунтування клопотання зазначає, що для всебічного та повного розгляду справи необхідно залучити в якості третьої особи Житомирську міську раду, так як саме нею було прийнято рішення № 931, яке і стало однією з підстав виникнення даного спору.

Суд відмовляє в задоволенні даного клопотання, оскільки воно не обґрунтоване, оскільки з нього не вбачається, яким чином рішення у справі може вплинути на права, свободи, інтереси або обов`язки Житомирської міської ради.

Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з таких підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, 27.10.2005 між Житомирською міською радою (орендодавець) та Благодійним фондом Ор Авнер (орендар) укладено договір оренди земельної ділянки, розташованої за адресою вул . Цюрупи 100 б , м. Житомир (а.с. 18-19).

01.02.2006 до договору були внесені зміни (а.с. 20), відповідно до яких в оренду передавалася земельна ділянка площею 12,7125 га., орендна плата за яку становила 16670, 56 грн.

Благодійний фонд Ор Авнер володіє на праві власності майновим комплексом, розташованим за адресою вул . Цюрупи 100б, м. Житомир (а.с. 16-17).

10 червня 2015 року 47 сесією VI скликання Житомирської міської ради прийнято рішення №931 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира та введення в дію нових розмірів плати за земельні ділянки у м. Житомирі" (а.с. 54-56).

Згідно із п.1 Рішення №931 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель м. Житомира згідно з додатком.

Пунктом 2 Рішення затверджено середню базову вартість одного квадратного метра земель у м. Житомирі 249 грн. 80 коп.

Введено в дію нові розміри плати за землю для всіх суб`єктів господарювання та громадян з 01.01.2016 (п.3 Рішення №931).

Відповідно до пункту 4 Рішення №931 умовою введення в дію нових розмірів плати за землю є обмеження значення коефіцієнтів, які застосовуються при розрахунку визначення нормативно грошової оцінки земельних ділянок в м. Житомирі, а саме, вирішено:

- обмежити застосування коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306;

- обмежити застосування загального коефіцієнту Км3, що є добутком значень локальних факторів, у діапазоні від 0,5 до 1, при цьому, "1" - це визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок м. Житомира.

Користувачам та власникам земельних ділянок, незалежно від форми власності та підпорядкування, отримати витяг з технічної документації нормативноїг рошової оцінки земель м. Житомира для перерахунку розміру плати за землю та при подачі усіх видів звітності застосовувати нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розмір якої визначений з 01.01.2016 (п.6 Рішення №931).

19.11.2019 позивач отримав витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки за кадастровим номером 1810136300:11:013:0005 площею 10,5670 га, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Цюрупи, 100 б (а.с.22), з якого вбачається, що при розрахунку нормативно-грошової вартості даної земельної ділянки відповідачем було застосовано значення Км2 у розмірі 2,061.

Не погоджуючись з даними діями позивач звернувся до суду з позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Механізм визначення нормативної грошової оцінки земель врегульований Порядком нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженим наказом Міністерства аграрної політики України та продовольства України, від 25.11.2016 № 489. (далі - Порядок № 489)

Відповідно до пункту 3 розділу 1 № 489, інформаційною базою для нормативної грошової оцінки земель населених пунктів є затверджені генеральні плани населених пунктів, плани зонування територій і детальні плани територій, відомості Державного земельного кадастру, дані інвентаризації земель та державної статистичної звітності.

Згідно з п. 6 розділу 2 Порядку № 489, коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3, де:

Км1 - регіональний коефіцієнт, який характеризує залежність рентного доходу від місцеположення населеного пункту у загальнодержавній, регіональній і місцевій системах виробництва і розселення;

Км2 - зональний коефіцієнт, який характеризує містобудівну цінність території в межах населеного пункту (економіко-планувальної зони);

Км3 - локальний коефіцієнт, який враховує місце розташування земельної ділянки в межах економіко-планувальної зони.

Аналізуючи вищевикладене, суд зазначає, що при визначенні нормативної грошової оцінки окремої земельної ділянки, розташованої в межах населеного пункту, враховуються, окрім інших, відповідні показники коефіцієнту Км2 (коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів) та коефіцієнту Км3 (коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території).

В додатку 6 до Порядку нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (пункт 9 розділу ІІ) наведена таблиця із зазначенням граничних значень коефіцієнтів, які визначають містобудівну цінність території в межах населених пунктів (Км2). В даній таблиці зазначено, що для населених пунктів з чисельністю населення від 250 до 500 (тис. чол.), до яких належить місто Житомир (264318 жителів), максимальні значення коефіцієнту Км2 визначено в межах 3,0 - 3,5, а мінімальне значення цього ж коефіцієнту Км2 визначено 0,30.

Відповідно до ч. 1 та 2 ст. 20 Закону України "Про оцінку земель", за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.

Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Частиною 1 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

Крім того, ч.3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" встановлено, що витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Рішенням Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 при розрахунку визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок в м. Житомирі обмежено застосування цього коефіцієнту Км2 максимальним значенням 0,306 (підпункт 4.1 пункту 4). Затверджено середню базову вартість одного квадратного метра земель у м. Житомирі 249 грн.80 коп. (п.2). Введено в дію нові розміри плати за землю для всіх суб`єктів господарювання та громадян з 01.01.2016 (п.3 рішення).

Одночасно п.10 цього рішення відповідача зобов`язано забезпечити оформлення та видачу заявникам відповідних витягів з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Житомира.

Згідно із ч. 1 ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов`язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об`єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем застосовано значення Км2 у розмірі 2,061 (а.с.22).

Отже, суд приходить до висновку, що відповідачем не враховано обмеження в застосуванні коефіцієнта Км2, що встановлене п.4 Рішенням Житомирської міської ради № 931 від 10.06.2015 року.

Щодо твердження відповідача, що застосувати в розрахунку при видачі витягу інший коефіцієнт є виключною компетенцією органів Держгеокадастру, суд зазначає, що під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке суб`єкт владних повноважень чи інший суб`єкт при здійсненні владних управлінський функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли він може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин. Тобто здійснення дискреційних повноважень може, в деяких випадках, передбачати вибір між здійсненням певних дій і нездійсненням дій.

Відповідно до частини першої статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Суд може прийняти іншу постанову, яка б гарантувала дотримання і захист прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб`єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. При цьому, суд перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність критеріям, закріпленим частини третьої статті 2 КАС України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями.

Разом з тим, спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.

Суд вважає, що зобов`язуючи Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки кадастровий номер 1810136300:11:013:0005, застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, який передбачений п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 не втручається в дискреційні повноваження відповідача, а лише вказує, який коефіцієнт є нормативно обґрунтованим та підлягає застосуванню у спірних правовідносинах.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню.

Беручи до уваги задоволення позову та приписи ст. 139 КАС України, на користь позивача належить стягнути понесені ним судові витрати в сумі 2102 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

На підставі викладеного, керуючись статтями 242-246 КАС України, суд

вирішив:

Позов Благодійного фонду "Ор Авнер" (вул. Мала Бердичівська, 7, м. Житомир, 10014, код 26393190) до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області (вул. Довженка, 45, м. Житомир, 10002, код 39765513) задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області щодо неврахування п.4 рішення Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 року при наданні Благодійному фонду "Ор Авнер" витягу із нормативної грошової оцінки земельної ділянки: площею 10,567 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:11:013:0005, яка розташована за адресою: м. Житомир, вул. Цюрупи, 100-б , а саме незастосування при такому розрахунку нормативної грошової оцінки даної земельної ділянки коефіцієнта Км2 з максимальним значенням 0,306.

Зобов`язати Головне управління Держгеокадастру у Житомирській області при розрахунку нормативної грошової оцінки земельної ділянки: площею 10,567 га, кадастровий номер земельної ділянки 1810136300:11:013:0005, яка розташована за адресою: м . Житомир, вул. Цюрупи, 100-б , застосувати коефіцієнт Км2 з максимальним значенням 0,306, передбачений п.4 рішенням Житомирської міської ради №931 від 10.06.2015 року.

Стягнути на корить Благодійного фонду "Ор Авнер" понесені ним судові витрати в сумі 2102 за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Сьомого апеляційного адміністративного суду через Житомирський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення, з урахуванням п. 3 VI КАС України.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя М.М. Семенюк

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2020
Оприлюднено30.04.2020
Номер документу89009926
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/1460/20

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 30.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Ухвала від 15.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Франовська К.С.

Рішення від 30.04.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 13.03.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

Ухвала від 24.02.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Семенюк Микола Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні