Рішення
від 29.04.2020 по справі 640/3908/20
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 квітня 2020 року м. Київ № 640/3908/20

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Аблова Є.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю ВК СЕРВІС УКРАЇНА доГоловного управління Державної податкової служби у м. Києві провизнання протиправним та скасування наказу від 21 січня 2020 року №566 ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю ВК СЕРВІС УКРАЇНА (далі по тексту - позивач, ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА ) звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у м. Києві (далі по тексту - відповідач, ГУ ДПС у м. Києві), в якому просить визнати протиправним та скасувати наказ ГУ ДПС у м. Києві від 21 січня 2020 року №566 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА .

В обґрунтування позову позивач зазначив, що на отриманий письмовий запит контролюючого органу, позивач надав вичерпну відповідь із наявними у підприємства первинними документами, у зв`язку з чим оскаржуваний наказ щодо призначення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА винесений за відсутності підстав та умов, передбачених підпунктом 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 20 лютого 2020 року відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення (виклику сторін) та проведення судового засідання.

Вказаною ухвалою суду відповідачу надано п`ятнадцятиденний строк з дня вручення йому даної ухвали надати відзив на позовну заяву, який повинен відповідати вимогам статті 162 Кодексу адміністративного судочинства України, або заяву про визнання позову.

ГУ ДПС у м. Києві, будучи належним чином повідомленим про відкриття провадження у справі, про що свідчить розписка представника відповідача від 24 лютого 2020 року, проте своїм правом не скористався, відзиву на позовну заяву не надав.

Відповідно до частини восьмої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників справи - також заслуховує їхні усні пояснення. Судові дебати не проводяться.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

У С Т А Н О В И В:

ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА є юридичною особою, основним видом діяльності якого є вантажний автомобільний транспорт (КВЕД 49.41).

29 вересня 2019 року ГУ ДПС у м. Києві складено запит №15501/10/26-15-05-04-05 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) .

Зі змісту вказаного запиту вбачається, що ГУ ДПС у м. Києві виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА (код 38374839) даних податкового кредиту у загальній сумі 22 400, 00 грн по взаємовідносинах з ТОВ Акрукс ЛТД (код 41816645) за липень 2018 року, показників податкової декларації з податку на додану вартість.

У зв`язку з цим, на підставі підпунктів 16.1.5 і 16.1.7 пункту 16.1 статті 16, підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20, пунктів 1 та 3 абзацу третього підпункту 73.3 статті 73, підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, пункту 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1245, контролюючим органом запропоновано позивачу надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) з приводу наведених у запиті фактів, а також, копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків із ТОВ Акрукс ЛТД за визначений період, а також щодо використання у власній господарській діяльності робіт/послуг (послуги з вивантаження бетону з авто бетонозмішувача автобетононасосом), придбання яких документально оформлено у відносинах із зазначеним платником податків.

ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА надало відповідь від 25 жовтня 2019 року №1/2510 на запит від 29 вересня 2019 року №15501/10-26-15-05-04-05, до якої додано також копії первинних документів по взаємовідносинах з ТОВ Акрукс ЛТД за липень 2018 року.

Також, 13 листопада 2019 року ГУ ДПС у м. Києві складено запит №44470/10/26-15-05-04-05 Про надання інформації (пояснень та їх документальних підтверджень) .

Зі змісту вказаного запиту вбачається, що ГУ ДПС у м. Києві виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА (код 38374839) даних податкового кредиту у загальній сумі 1 780, 00 грн по взаємовідносинах з ТОВ СЕРКАС (код 41677835) за травень 2018 року та даних податкового кредиту у загальній сумі 57 680, 00 грн по взаємовідносинах з ТОВ ІНТЕРТРЕЙД ПРОДАКТ (код 41705935) за липень 2018 року, показників податкової декларації з податку на додану вартість.

У зв`язку з цим, на підставі підпунктів 16.1.5 і 16.1.7 пункту 16.1 статті 16, підпункту 20.1.2 пункту 20.1 статті 20, пунктів 1 та 3 абзацу третього підпункту 73.3 статті 73, підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, пункту 14 Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1245, контролюючим органом запропоновано позивачу надати інформацію (пояснення та їх документальні підтвердження) з приводу наведених у запиті фактів, а також, копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків із ТОВ СЕРГАС та ТОВ ІНТЕРТРЕЙД ПРОДАКТ за визначений період, а також щодо використання у власній господарській діяльності робіт/послуг (послуги з вивантаження бетону з авто бетонозмішувача автобетононасосом), придбання яких документально оформлено у відносинах із зазначеним платником податків.

ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА надало відповідь від 11 грудня 2019 року №1/1112 на запит від 13 листопада 2019 року №44470/10/26-15-05-04-05, до якої додано також копії первинних документів по взаємовідносинах з ТОВ СЕРГАС за травень 2018 року та ТОВ ІНТЕРТРЕЙД ПРОДАКТ за липень 2018 року.

ГУ ДФС у м. Києві, на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, видано наказ від 21 січня 2020 року №566 про проведення документальної позапланової невиїзної перевірки ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА тривалістю 3 робочі дні, з 24 січня 2020 року по дату завершення перевірки.

Незгода позивача з прийнятим відповідачем наказом від 21 січня 2020 року №566, зумовила його звернення до адміністративного суду за захистом своїх прав

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зазначає наступне.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України.

Згідно підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України, контролюючі органи мають право, зокрема, проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Положення пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України визначають обставини, за яких податковому органу надано право на проведення документальних позапланових перевірок.

Відповідно до підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: виявлено недостовірність даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків, якщо платник податків не надасть пояснення та їх документальні підтвердження на письмовий запит контролюючого органу, в якому зазначено виявлену недостовірність даних та відповідну декларацію протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту.

Аналіз наведених норм дає підстави зробити висновок про те, що підставою для проведення позапланової перевірки ненадання або надання не у повному обсязі платником податків пояснень та документальних підтверджень протягом 15 робочих днів з дня, наступного за днем отримання запиту. В разі надсилання запиту, в якому містяться відомості про виявлення недостовірностей даних щодо відповідної декларації та невжиття особою дій щодо надання у встановленому порядку відповіді на вказаний запит, перевірка може бути призначена на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України.

Пунктом 73.3 статті 73 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право звернутися до платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин із письмовим запитом про подання інформації (вичерпний перелік та підстави надання якої встановлено законом), необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій, завдань, та її документального підтвердження.

Такий запит підписується керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу і повинен містити: 1) підстави для надіслання запиту відповідно до цього пункту, із зазначенням інформації, яка це підтверджує; 2) перелік інформації, яка запитується, та перелік документів, які пропонується надати; 3) печатку контролюючого органу.

Письмовий запит про подання інформації надсилається платнику податків або іншим суб`єктам інформаційних відносин за наявності, зокрема, виявленої недостовірності даних, що містяться у податкових деклараціях, поданих платником податків.

У разі якщо запит складено з порушенням вимог, визначених абзацами першим - п`ятим цього пункту, платник податків звільняється від обов`язку надавати відповідь на такий запит.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 року №1245 Про затвердження Порядку періодичного подання інформації органам державної податкової служби та отримання інформації зазначеними органами за письмовим запитом (далі - Порядок №1245), чітко визначено перелік підстав для направлення суб`єкту господарювання запиту про подання інформації, а також вимоги до його оформлення.

Запит щодо отримання податкової інформації від платників податків та інших суб`єктів інформаційних відносин оформляється на бланку органу державної податкової служби та підписується керівником (заступником керівника) зазначеного органу. У запиті зазначаються: посилання на норми закону, відповідно до яких орган державної податкової служби має право на отримання такої інформації; підстави для надіслання запиту; опис інформації, що запитується, та в разі потреби перелік документів, що її підтверджують (пункт 10 Порядку №1245).

З матеріалів справи вбачається, що запити від 29 вересня 2019 року №15501/10/26-15-05-04-05 та від 13 листопада 2019 року №44470/10/26-15-05-04-05, направлені відповідачем на адресу позивача містили вказівку на підставу для надіслання запиту відповідно до пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, із зазначенням інформації, яка це підтверджує. Запит містить опис інформації, що запитується, та орієнтовний перелік документів, що її підтверджують, період, за який слід надати документи, а також печатку контролюючого органу.

У вказаному запиті, контролюючий орган просив позивача надати інформацію та її документальне підтвердження, копії документів, що безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків, а також щодо використання у власній господарській діяльності товарів/послуг, придбання яких документально оформлено у відносинах із зазначеним платником податків, оскільки податковим органом виявлено факти, що свідчать про недостовірність визначення позивачем даних податкового кредиту по взаємовідносинах із ТОВ Акрукс ЛТД , ТОВ СЕРГАС та ТОВ ІНТЕРТРЕЙД ПРОДАКТ .

При цьому, зазначено, що необхідно обов`язково надати, засвідчені підписом посадової особи ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА та скріплені печаткою (за наявності), копії документів, які безпосередньо стосуються господарських відносин, виду, обсягу і якості операцій та розрахунків (їх відображення в обліку і звітності) із ТОВ Акрукс ЛТД , ТОВ СЕРГАС та ТОВ ІНТЕРТРЕЙД ПРОДАКТ за відповідні періоди, а також щодо використання у власній господарській діяльності (послуги з вивантаження бетону з авто бетонозмішувача автобетононасосом), придбання яких документально оформлено у відносинах із зазначеним платником податків.

Запити відповідача про надання інформації від 29 вересня 2019 року №15501/10/26-15-05-04-05 та від 13 листопада 2019 року №44470/10/26-15-05-04-05 відповідають вимогам пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України, містять посилання на фактичну і правову підстави направлення запиту, а саме, підпункт 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України, а також обставини, встановлені за результатом аналізу податкової інформації, отриманої і опрацьованої відповідно до статей 72, 73 та 74 Податкового кодексу України. Запит містив опис інформації, що запитується, та перелік документів, що її можуть підтверджувати.

Таким чином, позивач був зобов`язаний надати запитувану інформацію.

На вказаний запит позивачем надано не усі запитувані контролюючим органом документи, що вбачається із змісту запитів та наданих позивачем відповідей від 25 жовтня 2019 року та від 11 грудня 2019 року.

При цьому, враховуючи позицію позивача про те, що ним надані контролюючому органу усі документи по спірним господарським операціям, суд зазначає, що не наділений повноваженнями визначати, які саме документи необхідні контролюючому органу для опрацювання тих чи інших питань та чи є достатніми для цього надані платником податків документи. Вирішуючи питання щодо наявності підстав для призначення позапланової перевірки, суд виходить із встановлених обставин, які свідчать про те, що на обов`язковий запит контролюючого органу позивачем надано документи не у повному обсязі, що вбачається із змісту запиту та наданої позивачем відповіді. Крім того, відповідь не містить жодних пояснень щодо поставлених у запиті питань щодо взаємовідносин з ТОВ Акрукс ЛТД , ТОВ СЕРГАС та ТОВ ІНТЕРТРЕЙД ПРОДАКТ за відповідні періоди, а також щодо використання отриманих послуг від контрагентів у власній господарській діяльності або про наступного по ланцюгу постачання покупця товарів/послуг.

Таким чином, встановивши те, що позивач надав контролюючому органу не усі запитувані документи, суд приходить до висновку про те, що відповідач мав право призначити документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ ВК СЕРВІС УКРАЇНА на підставі підпункту 78.1.4 пункту 78.1 статті 78 Податкового кодексу України та видачі наказу про проведення позапланової документальної перевірки від 21 січня 2020 №566.

Згідно зі статтею 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Аналіз матеріалів справи підтверджує, що відповідач при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення - рішення діяв згідно приписів частини другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, правомірно, а саме: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); добросовісно; розсудливо; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Таким чином, суд приходить до переконання про доведеність відповідачем правомірності прийнятого податкового повідомлення - рішення та відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Беручи до уваги положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України та враховуючи відмову позивачу у задоволенні позовних вимог, відшкодування судового збору останньому не здійснюється.

Керуючись статтями 2, 6, 8, 9, 77, 243 - 246, 257 - 263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю ВК СЕРВІС УКРАЇНА відмовити.

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону № 2147-VIII до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя Є.В. Аблов

Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю ВК СЕРВІС УКРАЇНА (код ЄДРПОУ 38374839, адреса: 010130, м. Київ, вул. Будіндустрії, 5)

Відповідач: Головне управління Державної податкової служби у м. Києві (код ЄДРПОУ 43141267, адреса: 04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19)

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.04.2020
Оприлюднено04.05.2020
Номер документу89011364
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/3908/20

Рішення від 29.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

Ухвала від 20.02.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Аблов Є.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні