Справа № 755/13286/19
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"29" квітня 2020 р. Дніпровський районний суд міста Києва в складі: головуючого судді - Гаврилової О.В., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін, в приміщенні Дніпровського районного суду міста Києва цивільну справу за позовною заявою Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної м. Києві державної адміністрації до ОСОБА_1 , третя особа - Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, про стягнення суми коштів грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями, -
в с т а н о в и в:
Представник Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної м. Києві державної адміністрації звернулась до Дніпровського районного суду м. Києва з позовом до ОСОБА_1 , третя особа - Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, про стягнення суми коштів грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями.
Згідно заявлених вимог, представник позивача просить суд стягнути з відповідача ОСОБА_1 на користь Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат грошову допомогу виплачену надміру, внаслідок подання документів з недостовірними відомостями у сумі 65 171,42 грн.
Вимоги позову обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 Управлінням праці та соціального захисту населення Солом`янської районної м. Києві державної адміністрації видана довідка №3099002754 від 31 жовтня 2014 року про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи із зазначенням дати переміщення 10 серпня 2014 року. ОСОБА_1 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної м. Києві державної адміністрації з заявою №2570 від 31 жовтня 2014 року для призначення щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг. В заяві відповідач зазначила склад сім`ї: три особи - ОСОБА_1 та її діти: ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , проживають за адресою: АДРЕСА_1 . Рішенням Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної м. Києві державної адміністрації від 03 листопада 2014 року відповідачу призначена щомісячна адресна допомога на проживання на 3 особи на загальну суму 2 210,00 грн на місяць на період з 31 жовтня 2014 року по 29 квітня 2015 року. Відповідач 20 травня 2015 року повторно звернулась із заявою про призначення щомісячної адресної допомоги. Рішенням Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної м. Києві державної адміністрації від 17 червня 2015 року відповідачу зроблено перерахунок в межах терміну призначення: на суму 2 210,00 грн на місяць на період з 31 жовтня
2014 року по 30 грудня 2014 року, на суму 1 989,00 грн на місяць на період з 31 грудня 2014 року по 27 лютого 2015 року, на суму 1 768,00 грн на місяць на період з 28 лютого 2015 року по 29 квітня 2015 року. Рішенням Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної м. Києві державної адміністрації від 01 серпня
2015 року відповідачу призначена щомісячна адресна допомога на проживання трьох осіб на загальну суму 1 768,00 грн на місяць на період з 30 квітня 2015 року по 29 жовтня
2015 року. В подальшому ОСОБА_1 неодноразово зверталась до Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної м. Києві державної адміністрації із заявами про переведення особової справи та про продовження щомісячної адресної виплати, на підставі яких позивачем неодноразово продовжувалась виплата щомісячної адресної допомоги в розмірі 1 768,00 грн - по 14 лютого 2018 року. За наслідками чергового звернення відповідача 15 лютого 2018 року, з метою перевірки наданої відповідачем інформації, Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної м. Києві державної адміністрації направило запит щодо надання інформації про періоди навчання ОСОБА_2 та ОСОБА_3 в ЗОШ №182. Відповідно до наданої відповіді, син відповідача - ОСОБА_2 навчається в СЗШ №182 з 14 січня 2013 року. Наказом антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07 жовтня 2014 року №33/6/а визначено райони проведення антитерористичної операції та терміни її проведення -Донецька та Луганська область - з 07 квітня 2014 року. У зв`язку з наданням відповідачем неправдивої інформації, управлінням надано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_2 та в подальшому його включено в розрахунок на отримання щомісячної адресної допомоги. Рішенням Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної м. Києві державної адміністрації від 21 березня 2018 року відповідачу закрито надання щомісячної адресної допомоги у зв`язку з поданням неправдивих відомостей. Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат звернувся до Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної м. Києві державної адміністрації з листами щодо вирішення питання повернення ОСОБА_1 загальної суми переплати в розмірі
65 171,42 грн за період з 31 жовтня 2014 року по 14 лютого 2018 року, яку вона отримала неправомірно у зв`язку з наданням недостовірної інформації про дату проживання в м.Києві. Станом на серпень 2019 року неправомірно отримані кошти не повернуті.
Ухвалою Дніпровського районного суду міста Києва від 29 серпня 2019 року відкрито провадження в даній цивільній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін.
11 вересня 2019 року позивачем отримано копію ухвали суду про відкриття провадження у справі, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення.
Копію вказаної ухвали суду з копією позовної заяви та доданими до неї документами відповідачем отримано 24 жовтня 2019 року, третьою особою - 09 вересня 2020 року, що також підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.
Згідно вимог ч.13 ст.7 ЦПК України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, якщо цим Кодексом не передбачено повідомлення учасників справи. У такому випадку судове засідання не проводиться.
Положеннями ст.174 ЦПК України закріплено, що при розгляді справи судом у порядку позовного провадження учасники справи викладають письмово свої вимоги, заперечення, аргументи, пояснення та міркування щодо предмета спору виключно у заявах по суті справи, визначених цим Кодексом. Заявами по суті справи є: позовна заява; відзив на позовну заяву (відзив); відповідь на відзив; заперечення; пояснення третьої особи щодо позову або відзиву. Подання заяв по суті справи є правом учасників справи.
У відповідності до ч.8 ст.279 ЦПК України при розгляді справи у порядку спрощеного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, а у випадку розгляду справи з повідомленням (викликом) учасників
справи - також заслуховує їх усні пояснення та показання свідків. Судові дебати не проводяться.
Відповідно до ч.3 ст.211 ЦПК України, судовий розгляд справи здійснюється на підставі наявних у суду матеріалів.
19 вересня 2019 року від представника третьої особи Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат - Степанець Н.Ю. надійшли письмові пояснення по суті справи, в яких представник просить задовольнити позовні вимоги в повному обсязі. В поясненнях зазначено, що ОСОБА_1 перебувала на обліку в Управлінні праці та соціального захисту населення Дніпровської районної м. Києві державної адміністрації та отримувала щомісячну адресну допомогу, як внутрішнього переміщена особа, яка передбачена положеннями Порядку №505 від 01 жовтня 2014 року. З метою перевірки наданої інформації Управлінням було встановлено, що син відповідачки ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , навчається в СЗШ №182 з 14 січня 2013 року. Наказом антитерористичного центру при Службі безпеки України від 07 грудня 2014 року №33/6/а визначено райони проведення антитерористичної операції та терміну її проведення - Донецька та Луганська область - з 07 квітня 2014 року. Таким чином, сину відповідача, у зв`язку з наданням відповідачем неправдивої інформації Управління надано довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи
ОСОБА_2 та в подальшому його включено в розрахунок на отримання щомісячної адресної допомоги. Внаслідок неповідомлення в Управління обставин, які впливають на призначення грошової допомоги були надміру виплачені кошти у розмірі 65 171,42 грн, які мають бути повернутими уповноваженим представником сім`ї. Проте відповідачем кошти в добровільному порядку не повернуті (а.с. 56-58).
05 листопада 2019 року від відповідача ОСОБА_1 надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просила відмовити в задоволенні позову, обґрунтовуючи тим, що відповідач разом з дітьми була зареєстрована та постійно проживала за адресою: АДРЕСА_2 Проживаючи в м .Донецьк , працювала продавцем ТОВ Водомір до кінця липня 2014 року. Прибувши наприкінці весни 2014 року до м.Київ, відповідач з дітьми проживала у знайомих, але побутові умови не дозволяли залишитись там на тривалий час, у зв`язку з чим ОСОБА_1 звернулась до відповідних органів для постановки її та дітей на облік внутрішньо переміщених осіб та призначення щомісячної адресної допомоги. Зазначила, що при подані документів на для отримання вищезазначених довідок, надала повну та достовірну інформацію з приводу вимушеного переміщення. Завідомо неправдивих або підроблених документів не подавала. Підтвердила, що її син ОСОБА_2 був переведений для навчання з м.Донецьк до м.Київ, де тимчасово перебував деякий час у знайомих, проте був зареєстрований в м.Донецьк. Після зимових канікул 2014 року малолітній син відповідача поїхав до м.Києва та не зміг повернутись у м.Донецьк, до постійного місця проживання. Реєстрація відповідача та її дітей на постійному місці проживання в м.Києві стала можлива тільки з березня 2019 року (а.с. 65-69).
Позивач не скористався своїм правом на надання відповіді на відзив, до суду додаткових заяв, пояснень також подано не було.
Відповідно до ч. 2 ст.247 ЦПК України, у разі неявки в судове засідання всіх учасників справи чи в разі якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється судом за відсутності учасників справи, фіксування судового процесу за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Таким чином, розглянувши подані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини, оцінивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд прийшов до висновку, що надані докази та повідомлені учасниками справи обставини, на яких вони ґрунтуються у відповідності з нормами матеріального права, що підлягають застосуванню до даних правовідносин, є достатніми для прийняття рішення у справі в порядку спрощеного позовного провадження, як це передбачено ст. 279 ЦПК України.
Суд у порядку спрощеного позовного провадження без виклику у судове засідання сторін, дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, всебічно перевіривши обставини, на яких вони ґрунтуються у відповідності з нормами матеріального права, встановив наступні обставини та дійшов до наступних висновків.
Порядок надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 р. № 505, визначає механізм надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (далі - грошова допомога).
Згідно п. 2 цього Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м.Севастополі, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, їх дітям, які народилися після дати початку проведення антитерористичної операції, тимчасової окупації або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.
Відповідно до п. 2 Порядку оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, для отримання довідки повнолітня або неповнолітня внутрішньо переміщена особа звертається особисто, а малолітня дитина, недієздатна особа або особа, дієздатність якої обмежена, - через законного представника із заявою про взяття на облік, форму якої затверджує Мінсоцполітики, до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органів міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи).
Судом встановлено, що ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , разом з ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , та ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , з 10 серпня 2014 року перебувала на обліку в Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації, як тимчасово переміщена особа, що підтверджується Довідкою від 31 жовтня 2014 року №3099002754 про взяття на облік особи, переміщеної з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної організації (а.с.22).
Відповідно до п. 3 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг (який діяв на час виникнення спірних правовідносин),грошова допомога особам, які переміщуються, призначається на сім`ю та виплачується одному з її членів за умови надання письмової згоди довільної форми про виплату грошової допомоги цій особі від інших членів сім`ї (далі - уповноважений представник сім`ї) у таких розмірах: для непрацездатних осіб (пенсіонери, інваліди, діти) - 884 гривні на одну особу (члена сім`ї); для працездатних осіб - 442 гривні на одну особу (члена сім`ї). Загальна сума допомоги на сім`ю розраховується як сума розмірів допомоги на кожного члена сім`ї та не може перевищувати 2400 гривень. Якщо у складі сім`ї, якій призначено грошову допомогу, відбулися зміни, розмір грошової допомоги перераховується з місяця, наступного за місяцем виникнення таких змін, за заявою уповноваженого представника сім`ї або інформацією компетентного органу.
31 жовтня 2014 року ОСОБА_1 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації із заявою №2570 для призначення щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 (а.с.24).
03 листопада 2014 року Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації прийняло рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання ОСОБА_1 ,
ОСОБА_3 та ОСОБА_2 з 31 жовтня 2014 року по 29 квітня 2015 року в розмірі 2210,00 грн (а.с.30).
17 червня 2015 року Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації прийняло рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання ОСОБА_1 ,
ОСОБА_3 та ОСОБА_2 з 31 жовтня 2014 року по 30 грудня 2014 року в розмірі 2210,00 грн; з 31 грудня 2014 року по 27 лютого 2015 в розмірі 1989,00 грн; з 28 лютого 2015 року по 29 квітня 2015 року у розмірі 1768,00 грн (а.с. 31).
01 вересня 2015 року Управління праці та соціального захисту населення Солом`янської районної в місті Києві державної адміністрації прийняло рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання щодо продовження виплати ОСОБА_3 та ОСОБА_2 з 30 квітня 2015 року по 29 жовтня 2015 року в розмірі 1768,00 грн (а.с.32).
18 листопада 2015 року ОСОБА_1 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації із заявою про переведення особової справи тимчасової адресної допомоги (а.с. 26).
Того ж дня, ОСОБА_1 звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації із заявою для призначення щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, - ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 (а.с.25).
Крім того, 18 листопада 2015 року відповідач звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації із заявою про подовження щомісячної адресної допомоги (а.с.27).
02 березня 2016 року Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації прийняло рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання ОСОБА_3 та ОСОБА_2 з 18 листопада 2015 року по 12 травня 2016 року в розмірі 1768,00 грн (а.с.33).
26 травня 2016 року відповідач повторно звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації із заявою про продовження щомісячної адресної допомоги (а.с.28).
13 липня 2016 року Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації прийняло рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання щодо продовження виплати ОСОБА_3 та ОСОБА_2 з 26 травня 2016 року по 25 листопада 2016 року в розмірі 1768,00 грн(а.с.34).
07 грудня 2015 року Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації прийняло рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання щодо продовження виплати ОСОБА_3 та ОСОБА_2 з 28 листопада 2016 року по 27 травня 2017 року в розмірі 1768,00 грн (а.с.35).
15 серпня 2017 року відповідач звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації із заявою про продовження щомісячної адресної допомоги, зазначивши про зміну місця проживання (а.с.29).
29 серпня 2017 року Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації прийняло рішення про призначення допомоги переміщеним особам на проживання щодо продовження виплати ОСОБА_3 та ОСОБА_2 з 15 серпня 2017 року по 14 лютого 2018 року в розмірі 1768,00 грн (а.с.36).
15 лютого 2018 року відповідач звернулась до Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації із заявою про продовження щомісячної адресної допомоги (а.с.39).
Відповідно до п. 11 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, уповноважений представник сім`ї, якому призначено грошову допомогу, зобов`язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги, протягом трьох днів з дня виникнення таких обставин.
Згідно п. 8.1. Порядку оформлення та видачі довідки про взяття на облік особи, яка переміщується з тимчасово окупованої території України та району проведення антитерористичної операції, заявнику може бути відмовлено у видачі довідки у разі, коли: відсутні обставини, що спричинили внутрішнє переміщення, зазначені у статті 1 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб .
Як убачається зі змісту ст.1 Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Відповідно до п. 12 Порядку надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, виплата грошової допомоги припиняється з наступного місяця у разі: виявлення уповноваженим органом факту подання недостовірної інформації або неповідомлення про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги.
Як убачається з інформації наданої Середньою загальноосвітньою школою І-ІІІ ступенів №182 м.Києва від 22 лютого 2018 року, ОСОБА_2 , учень 7-А класу навчається в СЗШ №182 з 14 січня 2013 року, ОСОБА_3 , учениця 2-А класу навчається в СЗШ №182 з 01 вересня 2016 року (а.с.40).
Рішенням Управління правці та соціального захисту населення Дніпровської районної в м. Києві державної адміністрації від 21 березня 2018 року ОСОБА_1 закрито виплату допомоги (а.с.37).
23 березня 2018 року Управлінням праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації на адресу ОСОБА_1 направлено лист №37/10-4332, в якому повідомлено, що надана нею в заяві інформація та додані до ней документи ставлять під сумнів правомірність її заповнення, а саме до матеріалів сплави залучена інформація управління освіти з місця навчання дітей
СЗШ №182 про навчання дітей в м.Києві з 2013 року, що підтверджує факт проживання в м.Київ до 07 квітня 2014 року . В інформації при взяті на облік як внутрішньо переміщену особу, нею вказано дату переміщення 10 серпня 2014 року, що підтверджує факт свідомого подання завідомо неправдивих відомостей, які впливають на призначення щомісячної адресної допомоги. Оскільки відсутні обставини, що спричинили вимушене переміщення з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, призначити щомісячну адресну допомогу не має законних підстав (а.с.41).
05 квітня 2018 року та 31 жовтня 2018 року Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат звернувся до начальника Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації з вимогою щодо вирішення питання про утримання переплати щомісячної допомоги особам, переміщеним із зони АТО, для проживання в сумі 65 171,42 грн за період з 31 жовтня 2014 року по 14 лютого 2018 року, з ОСОБА_1 (а.с.44, 45).
07 червня 2018 року Управлінням праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації на адресу ОСОБА_1 направлено вимогу про повернення переплати допомоги в розмірі 65 171,42 грн, яка виникла за період з 31 жовтня 2014 року по 14 лютого 2018року, у зв`язку з тим, що ОСОБА_1 з сім`єю тривалий час проживає у м.Києві з 2013 року та відповідно не мала прав на отримання статусу внутрішньо переміщеної особи і щомісячної адресної допомоги (а.с. 42-43).
Разом з тим, як убачається з довідок від 16 листопада 2016 року №13089 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, ОСОБА_1 , ОСОБА_2 та ОСОБА_3 зареєстровані за адресою: АДРЕСА_2 (а.с. 77 -79).
З копії трудової книжки ОСОБА_1 вбачається, що з 10 грудня 2013 року по
01 грудня 2014 року остання працювала на посаді продавця продовольчих товарів
ТОВ Водомір , ЄДРПОУ 35013757 (а.с.73-76).
Згідно Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, місцезнаходження ТОВ Водомір - 93600, Луганська обл., Станично-Луганський район, селище міського типу Станиця Луганська, вул.Барбашова, будинок 38.
Відповідач не заперечує того факту, що ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , навчався та проживав у м.Києві з 2013 року.
Разом з тим, під час судового розгляду, викладені в позовній заяві твердження щодо проживання відповідача ОСОБА_1 та ОСОБА_3 в місті Києві з 2013 року не знайшли свого підтвердження, та спростовуються відомостями що містяться в матеріалах справи.
Згідно ст. 1212 ЦК України, особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала.
Не підлягає поверненню безпідставно набуті: 1) заробітна плата і платежі, що прирівнюються до неї, пенсії, допомоги, стипендії, відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров`я або смертю, аліменти та інші грошові суми, надані фізичній особі як засіб до існування, якщо їх виплата проведена фізичною або юридичною особою добровільно, за відсутності рахункової помилки з її боку і недобросовісності з боку набувача. (ст. 1215 ЦК України)
Згідно ч. 1 ст. 81 ЦПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Статтею 89 ЦПК України передбачено, що суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
Як убачається з матеріалів справи, відповідачу разом з ОСОБА_2 та ОСОБА_3 виплачено матеріальну допомогу переміщеним особам на проживання в загальному розмірі 65 171,42 грн, з яких щомісячна допомога ОСОБА_1 складала по 442,00 грн - з 31 жовтня 2014 року по 30 грудня 2014 року та по 221,00 грн - з 31 грудня 2014 року по 27 лютого 2015 року.
Враховуючи, що ОСОБА_2 навчається в СЗШ №182, в м.Києві з 14 січня 2013 року, він не є внутрішньо переміщеною особою в розумінні Закону України Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб та не мав права на отримання щомісячної адресної допомоги.
З огляду на вищевикладене, беручи до уваги всі встановлені судом факти і відповідні їм правовідносин, належність, допустимість і достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок у їх сукупності, враховуючи недобросовісності відповідача при надані інформації щодо свого сина ОСОБА_2 та наявність безпідставно отриманої на його користь допомоги, та недоведеність позивачем неправомірність отримання щомісячної адресної допомоги ОСОБА_1 , та
ОСОБА_3 , суд приходить до висновку про стягнення суми коштів грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями в розмірі 31 922, 71 грн ((65 171,42 -442,00*2-221,00*2)/2).
Таким чином, позов підлягає частковому задоволенню.
В порядку ст. 141 ЦПК України, з відповідача на користь позивача підлягає до стягнення судовий збір у розмірі 1921,00 грн, який був сплачений позивачем при зверненні до суду з даним позовом.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 15, 16, 1212, 1215 Цивільного кодексу України, Порядком надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 р.
№505, Порядком оформлення і видачі довідки про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01 жовтня 2014 р. № 50, ст.ст.2, 4, 10, 12, 13, 76-81, 89, 141, 247, 258, 259, 263-265, 274, 279, 354 Цивільного процесуального кодексу України, суд -
у х в а л и в :
Позов Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної м. Києві державної адміністрації (місцезнаходження: 02125, м.Київ, вул. Курнатовського, буд. 7-А, корп. 1, ЄДРПОУ 37397200) до ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_5 ), третя особа - Київський міський центр по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат (місцезнаходження: 03165, м.Київ, просп. Комарова, 7, ЄДРПОУ 22886300) про стягнення суми коштів грошової допомоги, виплачені надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями - задовольнити частково.
Стягнути із ОСОБА_1 на користь Київського міського центру по нарахуванню та здійсненню соціальних виплат, суму коштів грошової допомоги, виплачену надміру внаслідок подання документів з недостовірними відомостями в розмірі 31 922, 71 грн.
В іншій частині позовних вимог - відмовити.
Стягнути із ОСОБА_1 на користь Управління праці та соціального захисту населення Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації судові витрати по сплаті судового збору в сумі 1921,00 грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення до Київського апеляційного суду.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складання, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з поважних причин, крім випадків, зазначених у частині другій статті 358 ЦПК України.
У відповідності до п.п. 15.5) п.п.15 п. 1 Розділу ХІІІ Перехідних Положень ЦПК України, до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а саме Дніпр овський районний суд м. Києва.
Суддя:
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 29.04.2020 |
Оприлюднено | 01.05.2020 |
Номер документу | 89031863 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Дніпровський районний суд міста Києва
Гаврилова О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні