Ухвала
від 27.04.2020 по справі 761/11938/20
ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 761/11938/20

Провадження № 1-кс/761/7479/2020

У Х В А Л А

Іменем України

27 квітня 2020 року

слідчий суддя Шевченківського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю прокурора ОСОБА_3 , розглянувши в судовому засіданні клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях прокуратури Київської області ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016110000000600 від 15.12.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 356, ч. 1 ст. 364-1, ч. 2 ст. 356 КК України,-

ВСТАНОВИВ:

В провадження слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва 24.04.2020 року надійшло вищевказане клопотання.

Клопотання обґрунтовано тим, що Відділом розслідування особливо тяжких злочинів слідчого управління Головного управління Національної поліції в Київській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42016110000000600 від 15.12.2016 року за фактом порушення вимог містобудівного законодавства та приписів Департаменту державної архітектурно будівельної інспекції у Київській області під час самовільного та самочинного будівництва ОСОБА_4 та ОСОБА_5 багатоквартирних будинків на території АДРЕСА_1 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 -А, АДРЕСА_7 та по АДРЕСА_8 ,63-Б, АДРЕСА_9 , внаслідок чого заподіяно значну шкоду інтересам держави у сфері містобудівної діяльності, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України, за фактом неправомірних дій посадових осіб Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради, якими в порушення містобудівного, земельного законодавства та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», на 2-му пленарному засіданні 9-ої сесії VII скликання Петропавлівсько - Борщагівської сільської ради04.05.2017 рокуприйнято рішення про надання ОСОБА_4 та ОСОБА_5 дозволу на розробку детального плану забудови земельної ділянки під будівництво житлової та громадської забудови в с. Петропавлівська Борщагівка, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст.364 КК України, за фактом складання, виготовлення, реєстрації, посвідчення та видачі посадовими особами відділу містобудування та архітектури Києво - Святошинської районної державної адміністрації та посадовими особами Петропавлівсько Борщагівської сільської ради завідомо неправдивих офіційних документів будівельних паспортів №№442-459 від 27.04.2016 року на забудову земельних ділянок по АДРЕСА_10 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_2 - АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 - АДРЕСА_2 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 - АДРЕСА_2 , АДРЕСА_7 та по АДРЕСА_8 , АДРЕСА_12 , АДРЕСА_13 , АДРЕСА_14 , що належать ОСОБА_4 та ОСОБА_5 , що спричинило тяжкі наслідки, за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.2 ст.366 КК України, за фактом неправомірних дій ОСОБА_5 та інших осіб, які протиправно та самочинно здійснюють забудову земельних ділянок по АДРЕСА_15 та АДРЕСА_16 , за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ст.356 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, щоДепартаментом Державної архітектурно будівельної інспекцій у Київській області (надалі - Департамент) в період 2016 2020 років було здійснено низку позапланових перевірок дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил під час забудови ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на зазначених земельних ділянках. За результатами перевірки Департаментом складено Акти перевіроквід 21.10.2016 року та винесені приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів та правил № С-2110/2 та №С-2110/4 від 21.10.2016 року, приписи про зупинення підготовчих та будівельних робіт на зазначених земельних ділянках № С-2110/3 та № С-2110/5 від 21.10.2016 року, які ОСОБА_4 та ОСОБА_5 не виконали, винесено приписи № С-0512/6 та № С-0512/7 від 05.12.2017 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, якими даних осіб зобов`язано в термін до 05.01.2017 року усунути виявлені порушення містобудівного законодавства шляхом знесення самочинно збудованих багатоквартирних будинків, які ОСОБА_4 та ОСОБА_5 не виконали, тому 10.01.2017 року Департаментом було проведено перевірку виконання зазначеними особами таких приписів № С-0512/6 та № С-0512/7 від 05.12.2016 року на предмет добровільного знесення самочинно та незаконно побудованих багатоквартирних житлових будинків на земельних ділянках по АДРЕСА_10 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 -А, АДРЕСА_5 , АДРЕСА_6 -А, АДРЕСА_7 (кадастрові номери: 3222485901:01:004:5052, 3222485901:01:004:5053, 3222485901:01:004:5054, 3222485901:01:004:5055, 3222485901:01:004:5056, 3222485901:01:004:5057, 3222485901:01:004:5067, 3222485901:01:004:5068, 3222485901:01:004:5069, 3222485901:01:004:5070, 3222485901:01:004:5071, 3222485901:01:004:5072), які зазначені особи також не виконали, про що Департаментом було складено Акти перевірок від 10.01.2017 року, від 27.03.2017, від 18.05.2017 року, припис № С 2703 від 27.03.2017 року, чим встановлено факт самочинного будівництва 2-х трьохповерхових багатоквартирних будинків, в порушення цільового і функціонального призначення таких земельних ділянок, з порушенням законодавства у сфері містобудування, нормативно правових актів у галузі будівництва, державних будівельних норм і правил.

08 лютого 2017 року під час огляду вказаних земельних ділянок, що здійснювався на підставі ухвали слідчого судді Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_6 від 01.02.2017 року слідчим прокуратури Київської області за участю представників ГУ Держпраці у Київській області, Державної екологічної інспекції у Київській області, ТОВ Центр сприяння земельним реформам, УЗНС ГУ ДСНС України у Київській області та Департаменту було встановлено, що на зазначених земельних ділянках самочинно та незаконно будується два багатоквартирних житлових будинків на 36 квартир, кожний, які не належать до індивідуальних (садибних) житлових будинків, будівництво яких ведеться з порушенням містобудівною документацією на місцевому рівні, цільового та функціонального призначення таких земельних ділянок, законодавства у сфері містобудування, державних будівельних норм, правил та стандартів.

Досудовим розслідуванням встановлено, що Департамент своїм Наказами № 336 від 31.10.2016 року, № 378 від 18.11.2016 року, № 88 від 27.02.2017 року скасував реєстрації Повідомлень про початок виконання будівельних робіт №№ КС 062161691543, КС 062161691541, КС 062161691537, КС 062161691534, КС 062161691530, КС 062161691525, КС 062161691583, КС 062161691580, КС 062161691575, КС 062161691571, КС 062161691569, КС 062161691566, КС 062161691500, КС 062161691481, КС 062161691498, КС 062161691496 КС, 062161691491, КС 062161691505 від 17.06.2016 року на Земельних ділянках по АДРЕСА_10 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_18 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_20 та по АДРЕСА_8 ,63-Б, АДРЕСА_9 (надалі Повідомлень), що належать ОСОБА_4 та ОСОБА_5 .

Крім того, Департаментом було проведено позапланові перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів правил під час видачі відділом містобудування та архітектури Києво Святошинської районної державної адміністрації (надалі - Відділ) на підмет правомірності видачі Будівельних паспортів №№442-459 від 27.04.2016 року на забудову зазначених земельних ділянок, внаслідок чого Департаментом було складено Акти перевірки від 27.12.2016 року та 14.02.2017 року та приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 03.01.2017 року від 14.02.2017 року, а також прийняті рішення №№1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 від 03.01.2017 року та №№1,2,3,4,5,6 від 14.02.2017 року про скасування зазначених Будівельних паспортів, чим встановлено неправомірність видачі та реєстрації Відділом таких Будівельних паспортів.

Досудовим слідством встановлено, що Департаментом було проведено позапланові перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час забудови ОСОБА_4 земельних ділянках по АДРЕСА_8 , АДРЕСА_12 , АДРЕСА_13 , АДРЕСА_14 та складено Акти перевірок №Т-1208/2 від 12.08.2019 року та №Т-2701/1 від 27.01.2020 року, приписи про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності №С-1208/2 від 12.08.2019 року та №С-2701/1 від 27.01.2020 року та припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт №С-1208/3 від 12.08.2019 року, якими встановлено факт самочинного проведення підготовчих будівельних робіт на таких Земельних ділянках, за відсутністю будь якої проектної та дозвільної документації, в порушення законодавства у сфері містобудування, державних будівельних норм, стандартів та правил.

Крім того, Департаментом було проведено позапланові перевірки дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час забудови ОСОБА_5 земельних ділянок по АДРЕСА_16 , та АДРЕСА_15 , за результатами яких складено Акти перевірки № Т-0509/1 від 22.08.2017 року, № Т-1710/2 від 17.10.2017 року, № Т-1303/1 від 27.02.2018 року, № Т-0608/1 від 24.07.2018 року, а також приписи № С-0509/1 від 05.09.2017 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та № С-0509/2 від 05.09.2017 року про зупинення підготовчих та будівельних робіт, Приписи № С-1303/1 та № С-1303/2 від 13.03.2018 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та про зупинення підготовчих та будівельних робіт, якими встановлено факт самочинного проведення підготовчих будівельних робіт на таких земельних ділянках, за відсутністю будь якої проектної та дозвільної документації, в порушення законодавства у сфері містобудування, державних будівельних норм, стандартів та правил.

Досудовим слідством встановлено, що Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 31.10.2018 року, залишеного без змін Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 02.04.2019 року, постановлених у адміністративній справі №826/17811/16 за адміністративним позовом ОСОБА_4 до Державної архітектурно будівельної інспекції України (надалі - ДАБІ), треті особи - Петропавлівсько Борщагівська сільська рада Києво Святошинського району Київської області, ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , прокуратура Київської області. вказаним рішенням ОСОБА_4 відмовлено у задоволенні позову у повному обсязі та встановлено правомірність дій Департаменту під час проведення позапланової перевірки, оформленої Актом перевірки від 21.10.2016 року, та правомірність прийнятих Департаментом Рішення № 316 та Наказу № 336 від 31.10. 2016 року про скасування реєстрації Повідомлень №№ КС 062161691537, КС 062161691543, КС 062161691534, КС 062161691530, КС 062161691525, КС 062161691541 від 17.06.2016 року, Приписів №С-2110/3 та № С-2110/2 від 21.10.2016 року, Припису № С-0512/6 від 05.12.2016 року, встановлено факт самочинного будівництва багатоквартирного будинку на Земельних ділянках по АДРЕСА_10 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_14 , що належать ОСОБА_4 , що здійснюється без проектної та дозвільної документації, в порушення цільового та функціонального призначення таких Земельних ділянок, містобудівної документації на місцевому рівні, законодавства у сфері містобудування, діючих будівельних норм і правил, та в порушення прав та законних інтересів третіх осіб. Зазначені рішення суду першої та апеляційної інстанцій в касаційному порядку не оскаржувались.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 24.04.2019 року, прийнятого у адміністративній справі №826/14970/16 за адміністративним позовом ОСОБА_5 до ДАБІ та Департаменту, треті особи: Петропавлівсько Борщагівська сільська рада Києво Святошинського району Київської області, ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_4 , прокуратура Київської області. Вказаним рішенням ОСОБА_5 відмовлено у задоволенні позову у повному обсязі та встановлено правомірність дій Департаменту під час проведення позапланової перевірки, оформленої Актом перевірки від 21.10.2016 року, та правомірність прийнятих Департаментом Наказу Департаменту № 378 від 18.11.2016 року про скасування реєстрації Повідомлень №№ КС 062161691583, КС 062161691580, КС 062161691575, КС 062161691571, КС 062161691569, КС 062161691566 від 17.06.2016 року, Приписів №С-2110/4 та № С-2110/5 від 21.10.2016 року, Припису № С-0512/7 від 05.12.2016 року, встановлено факт самочинного будівництва багатоквартирного будинку на земельних ділянках по АДРЕСА_21 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_14 , що належать ОСОБА_5 , що здійснюється без проектної та дозвільної документації, в порушення цільового та функціонального призначення вказаних земельних ділянок, містобудівної документації на місцевому рівні, законодавства у сфері містобудування, діючих будівельних норм і правил, та в порушення прав та законних інтересів третіх осіб. Зазначене рішення суду першої інстанцій в апеляційному порядку ніким не оскаржувалось.

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 04.04.2019 року та ухвалою від 16.04.2019 року, постановлених у адміністративній справі №810/4751/18 за адміністративним позовом заступника керівника Києво-Святошинської місцевої прокуратури дії ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , визнано протиправним та скасовано рішення 2-го пленарного засідання 9-ої сесії VII скликання Петропавлівсько - Борщагівської сільської ради Києво - Святошинського району Київської області Про надання дозволу на розробку детального плану забудови території для проектування та будівництва житлової забудови з об`єктами нежитлового призначення в АДРЕСА_16 № 59 від 04.05.2017 року, та встановлено що ОСОБА_4 та ОСОБА_5 на земельних ділянках з липня 2016 року здійснюється самочинне та незаконне будівництво багатоквартирних житлових будинків, в порушення цільового призначення та режиму забудови земельних ділянок, діючого Генерального плану, Державного земельного кадастру, без отримання містобудівних умов та обмежень, без розробленої та затвердженої проектної документації та без декларації про початок будівельних робіт, в порушення законодавства у сфері містобудування, будівельних норм, стандартів та правил, в порушення прав та законних інтересів третіх осіб. Зазначені рішення суду першої інстанції в апеляційному порядку не оскаржувались.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 11.03.2019 року, залишеного без змін Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 11.06.2019 року, постановлених у адміністративній справі №826/17398/18 за адміністративним позовом ДАБІ до ОСОБА_5 , треті встановлено факт проведення самочинних підготовчих робіт на земельних ділянках по АДРЕСА_16 та АДРЕСА_15 , що здійснюється без проектної та дозвільної документації, в порушення законодавства у сфері містобудування, діючих будівельних норм і правил, прав та законних інтересів третіх осіб, та зобов`язано ОСОБА_5 за власний рахунок знести будівельну огорожу, виконану на зазначених земельних ділянках.Зазначені рішення суду першої та апеляційної інстанцій в касаційному порядку не оскаржувались.

Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 05.08.2019 року, залишеного без змін Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 17.12.2019 року, постановлених у адміністративній справі №640/20522/18 за адміністративним позовом ДАБІ до ОСОБА_4 встановлено факт самочинного будівництва багатоквартирного житлового будинку на Земельних ділянках АДРЕСА_10 , АДРЕСА_11 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , що здійснюється без проектної та дозвільної документації, в порушення цільового та функціонального призначення таких земельних ділянок, містобудівної документації на місцевому рівні, законодавства у сфері містобудування, діючих будівельних норм і правил, в порушення прав та законних інтересів третіх осіб, та зобов`язано ОСОБА_4 за власний рахунок знести самочинне будівництво.

За повідомленням Департаменту №1010-76/04 від 08.01.2020 року,Держгеокадастру у Київській області №ПІ-1182/0-1159/0/63-19 від 27.12.2019 року, Петропавлівсько-Борщагівської сільської ради Києво-Святошинського району Київської області №124 від 02.01.2020 року, вищевказані земельні ділянки мають цільове призначення будівництво та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд (присадибна ділянка)) і функціональне призначення садибна забудова, та на даний час відсутня дозвільна та проектна документація на їх забудову.

Але, не зважаючи на всі вжиті заходиконтролюючими та правоохоронними органами з метою зупинення незаконної та самочинної забудови зазначених земельних ділянок, ОСОБА_4 та ОСОБА_9 за допомогою третіх осіб продовжують протиправні дії самочинної та незаконної забудови земельних ділянок, а також вживаються заходи по введенню самочинних та незаконно побудованих будинків в експлуатацію, що здійснюється без проектної та дозвільної документації, в порушення цільового та функціонального призначення земельних ділянок, законодавства у сфері містобудування, діючих будівельних норм і правил, в порушення прав та законних інтересів держави та третіх осіб.

Відповідно до п.п.2,3 ч.1 ст.1, ч.2 ст.5 ,ст.8 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», генеральний план населеного пункту - містобудівна документація, що визначає принципові вирішення розвитку, планування, забудови та іншого використання території населеного пункту; детальний план території - містобудівна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території, вимоги містобудівної документації є обов`язковими для виконання всіма суб`єктами містобудування, планування територій здійснюється на державному, регіональному та місцевому рівнях відповідними органами виконавчої влади, Верховною Радою Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування. Планування та забудова земельних ділянок здійснюється їх власниками чи користувачами в установленому законодавством порядку. Рішення з питань планування та забудови територій приймаються сільськими, селищними, міськими радами та їх виконавчими органами, районними, обласними радами, Київською та Севастопольською міськими державними адміністраціями в межах визначених законом повноважень з урахуванням вимог містобудівної документації.

Згідно зч.1ст.16,ч.2та ч.4ст.24,ч.ч.1,2ст.25тач.2та ч.4ст.26вказаного Закону,планування територійна місцевомурівні здійснюєтьсяшляхом розробленнята затвердженнягенеральних планівнаселених пунктів,планів зонуваннятериторій ідетальних планівтериторії,їх оновленнята внесеннязмін доних. Містобудівна документація на місцевому рівні розробляється з урахуванням даних державного земельного кадастру на актуалізованій картографічній основі в цифровій формі як просторово орієнтована інформація в державній системі координат на паперових і електронних носіях, забудова земельної ділянки здійснюється в межах її цільового призначення, встановленого відповідно до законодавства. Зміна цільового призначення земельної ділянки, яка не відповідає плану зонування території та/або детальному плану території забороняється, режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, встановлюється у генеральних планах населених пунктів, планах зонування та детальних планах територій. Режим забудови територій, визначених для містобудівних потреб, обов`язковий для врахування під час розроблення землевпорядної документації та суб`єкти містобудування зобов`язані додержуватися містобудівних умов та обмежень під час проектування і будівництва об`єктів. Право на забудову земельної ділянки реалізується її власником або користувачем за умови використання земельної ділянки відповідно до вимог містобудівної документації.

Відповідно до п.4.3 ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту», генеральний план визначає основні принципи і напрямки планувальної організації та функціональне призначення території, тощо.

Відповідно до п.4.5 даного ДБНу, відповідно до затвердженого генерального плану розробляють детальні плани території, документацію із землеустрою, проектну документацію на будівництво, тощо.

Згідно п.6.1 даного ДБНу, зміни до генерального плану населеного пункту вносяться шляхом розробки проекту змін до нього, та можуть стосуватися окремих частин населеного пункту, пов`язаних зі зміною функціонального призначення конкретної території, тощо.

Відповідно до ч.1 ст.3 Земельного кодексу України, земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до положень ч.3 ст.20, 39 Земельного кодексу України, зміна цільового призначення земельних ділянок приватної власності здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок та провадиться щодо земельних ділянок, розташованих у межах населеного пункту, сільською, селищною, міською радою, використання земель житлової та громадської забудови здійснюється відповідно до генерального плану населеного пункту, іншої містобудівної документації, плану земельно-господарського устрою з дотриманням будівельних норм, державних стандартів і норм.

Згідно п.3.27 ДБН В.2.2-12-2019 Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень, розміщення житлових багатоквартирних будинків на території мікрорайону (кварталу) визначається проектним рішенням на підставі містобудівних умов і обмежень земельної ділянки з врахуванням вимог ДБН Б.2.2-12, ДБН В.1.1-7, ДБН В.2.3-4, ДБН В.2.3-5, ДБН В.2.3-7.

Відповідно до п.4.2. ДБН Б.1.1-15:2012 «Склад та зміст генерального плану населеного пункту», при розробленні генерального плану враховують інформацію містобудівного, земельного та інших кадастрів.

Відповідно до п.6.1.31. ДБН В.2.2-12:2019 «Планування та забудова територій», розміщення багатоквартирних (секційних) будинків в кварталах садибної забудови не допускається.

Відповідно до ст.1 Закону України Про архітектуру діяльність, проект - документація для будівництва об`єктів архітектури, що складається з креслень, графічних і текстових матеріалів, інженерних і кошторисних розрахунків, які визначають містобудівні, об`ємно-планувальні, архітектурні, конструктивні, технічні та технологічні рішення, вартісні показники конкретного об`єкта архітектури, та відповідає вимогам державних стандартів, будівельних норм і правил; завдання на проектування - документ, у якому містяться обґрунтовані в межах законодавства вимоги замовника до планувальних, архітектурних, інженерних і технологічних рішень та властивостей об`єкта архітектури, його основних параметрів, вартості та організації його будівництва і який складається відповідно до містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки, технічних умов;погодження проекту - процедура встановлення відповідності проектних рішень вихідним даним на проектування.

Згідно з ст.9 вказаного Закону будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, державних стандартів, норм і правил у порядку, визначеному Законом України"Про регулювання містобудівної діяльності".

Відповідно до ч.ч.1,3,5,8 ст.34 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, з амовник має право виконувати будівельні роботи після: - подання замовником повідомлення про початок виконання будівельних робіт відповідному органу державного архітектурно-будівельного контролю - щодо об`єктів будівництва, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1), та щодо об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта та які не потребують отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об`єктів будівництва, затвердженим Кабінетом Міністрів України. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт та порядок його подання визначаються Кабінетом Міністрів України; видачі замовнику органом державного архітектурно-будівельного контролю дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля згідно ізЗаконом України"Про оцінку впливу на довкілля". Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику з питань державного архітектурно-будівельного контролю та нагляду, у порядку, визначеному центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування, веде єдиний реєстр документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмову у видачі, скасування та анулювання зазначених документів (далі - реєстр). Внесення даних до реєстру з присвоєнням реєстраційного номера здійснюється на підставі інформації, наданої органами державного архітектурно-будівельного контролю, протягом одного робочого дня з дня її отримання. Доступ користувачівдо данихреєстру здійснюєтьсябезоплатно черезофіційний веб-сайтцентрального органувиконавчої влади,що реалізуєдержавну політикуз питаньдержавного архітектурно-будівельногоконтролю танагляду. Контроль за виконанням підготовчих та будівельних робіт здійснюється органами державного архітектурно-будівельного контролю. Виконання будівельних робіт без відповідного документа, передбаченого цією статтею, вважається самочинним будівництвом і тягне за собою відповідальність згідно із законом.

Відповідно до п.5 Постанови КМУ № 466 Деякі питання виконання підготовчих і будівельних робіт від 13.04.2011 року, будівельні роботи можуть виконуватися замовником після отримання документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або договору суперфіцію та: подання повідомлення про початок виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та об`єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта; видачі замовнику дозволу на виконання будівельних робіт - щодо об`єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками або підлягають оцінці впливу на довкілля відповідно доЗакону УкраїниПро оцінку впливу на довкілля.

Відповідно до ч.1 ст.376 ЦК України, об`єкт будівництва вважається самочинним за наявністю однієї з умов: якщо він збудований або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети; якщо він збудований або будуються без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи чи належно затвердженого проекту; якщо він збудований або будуються з істотними порушеннями будівельних норм і правил.

Згідно ч.1 ст.38 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності, у разі виявлення факту самочинного будівництва об`єкта, перебудова якого з метою усунення істотного відхилення від проекту або усунення порушень законних прав та інтересів інших осіб, істотного порушення будівельних норм є неможливою, посадова особа органу державного архітектурно-будівельного контролю видає особі, яка здійснила (здійснює) таке будівництво, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил з визначенням строку для добровільного виконання припису. У разі якщо особа в установлений строк добровільно не виконала вимоги, встановлені у приписі, орган державного архітектурно-будівельного контролю подає позов до суду про знесення самочинно збудованого об`єкта та компенсацію витрат, пов`язаних з таким знесенням.

Згідно п.4 Постанови пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ № 6 від 30.03.2012 року Про практику застосування судами ст.376 Цивільного кодексу України (про правовий режим самочинного будівництва) (надалі Постанова пленуму № 6), самочинним вважається будівництво житлового будинку, будівлі, споруди, іншого нерухомого майна, якщо вони збудовані (будуються) на земельній ділянці, що не була відведена особі, яка здійснює будівництво; або відведена не для цієї мети; або без відповідного документа, який дає право виконувати будівельні роботи, чи належно затвердженого проекту; або з істотним порушенням будівельних норм і правил. Самочинним також вважається будівництво хоча і на підставі проекту, але за наявності істотних порушень зазначених норм та правил як у самому проекті, так і при будівництві, за наявності рішень спеціально уповноважених органів про усунення порушень. Будівництвом об`єкта нерухомості на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, вважається спорудження таких об`єктів на земельній ділянці, цільове призначення або вид використання якої не змінено в установленому законом порядку.

Постановою старшого слідчого першого СВ СУ прокуратури Київської області ОСОБА_10 від 10.02.2017 року земельні ділянки по АДРЕСА_10 ,60-б, АДРЕСА_2 , АДРЕСА_18 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_19 ,66,66-а,66-б та по АДРЕСА_8 ,63-Б, АДРЕСА_9 визнано речовими доказами у данному кримінальному провадженні.

Постановою старшого слідчого першого слідчого відділу управління з розслідування кримінальних проваджень слідчими органів прокуратури та процесуального керівництва прокуратури Київської області ОСОБА_11 від 27.07.2018 року земельні ділянки по АДРЕСА_16 та по АДРЕСА_15 , а також об`єкти самочинного будівництва багатоквартирні житлові будинки, що знаходяться на Земельних ділянках по АДРЕСА_10 , АДРЕСА_17 , АДРЕСА_2 , АДРЕСА_18 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_19 , АДРЕСА_6 , АДРЕСА_14 , визнано речовими доказами у даному кримінальному провадженні.

Постановою старшого слідчого другого слідчого відділу слідчого управління прокуратури Київської області радником юстиції ОСОБА_12 від 17.10.2017 року у кримінальному провадженні №42016110000000600 від 15.12.2016 року призначена комплексна судова експертиза, що здійснюється експертами Київського науково-дослідного інституту судових експертиз МЮ України, де предметами дослідження є вищезазначені земельні ділянки та об`єкти самочинного будівництва багатоквартирні будинки, що на них розташовані, а тому накладання на них арешту та заборон може забезпечити проведення ефективної експертизи, збереження об`єктів дослідження для проведення такої експертизи, а також речових доказів в даному кримінальному провадженні, що несуть на собі ознаки кримінального правопорушення.

А тому, виходячи з вищенаведеного, в матеріалах кримінального провадження є достатньо підстав вважати, що земельні ділянки по АДРЕСА_10 ,60-б, АДРЕСА_22 (кадастрові номери: 3222485901:01:004:5052, 3222485901:01:004:5053, 3222485901:01:004:5054, 3222485901:01:004:5055, 3222485901:01:004:5056, 3222485901:01:004:5057), що належать ОСОБА_4 , по АДРЕСА_21 -а,64-б, АДРЕСА_23 (кадастрові номери: 3222485901:01:004:5067, 3222485901:01:004:5068, 3222485901:01:004:5069, 3222485901:01:004:5070, 3222485901:01:004:5071, 3222485901:01:004:5072), що належать ОСОБА_5 , по АДРЕСА_24 , АДРЕСА_9 (кадастрові номери 3222485901:01:004:5058, 3222485901:01:004:5059, 3222485901:01:004:5060, 3222485901:01:004:5061, 3222485901:01:004:5062, 3222485901:01:004:5063), що належать ОСОБА_4 , а також земельні ділянками по АДРЕСА_15 (кадастровий номер 3222485901:01:004:5004) та по АДРЕСА_16 (кадастровий номер 3222485901:01:004:5005), що належать ОСОБА_9 , а також розміщені на них об`єкти самочинного будівництва,є речовими доказами у даному кримінальному провадженні,є та продовжують бути знаряддям вчинення кримінального правопорушення, за ознаками злочину, передбаченого ст.356 КК України (самоправство, тобто самовільне, всупереч установленому законом порядку, будівництво багатоквартирних житлових будинків, правомірність чого оскаржується окремими громадянами, за заявами яких порушено таке кримінальне провадження, яким такими незаконними діями заподіяна значна шкода, а також шкода державним та громадським інтересам), які зберегли та зберігають на собі сліди такого кримінального правопорушення та містять відомості, які можуть бути використані як доказ фактів та обставин, які вже встановлені та продовжують встановлюватись під час Кримінального провадження, та містять сліди скоєння такого злочину, а також містять інші відомості, речі та предмети, що мають та матиме велике значення у ході проведення подальшого досудового розслідування в межах даного кримінального провадження.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, просив його задовольнити.

Вивчивши клопотання про арешт майна та додані до нього копії матеріалів кримінального провадження, вислухавши пояснення прокурора, вважаю, що воно підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно з ч. 1 ст. 170 КПК України арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом злочину, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку. Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, зникнення, втрати, знищення, використання, перетворення, пересування, передачі, відчуження.

Положеннями ч. 2, ч. 6 ст. 170 КПК України визначено, арешт майна допускається з метою забезпечення: збереження речових доказів; спеціальної конфіскації; конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи; відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому п. 4 ч. 2 ст. 170 КПК України, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, фізичної чи юридичної особи, яка в силу закону несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діями (бездіяльністю) підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, а також юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності обґрунтованого розміру цивільного позову у кримінальному провадженні, а так само обґрунтованого розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, щодо якої здійснюється провадження.

Відповідно до ч. 8 ст. 170 КПК вартість майна, яке належить арештувати з метою забезпечення цивільного позову або стягнення отриманої неправомірної вигоди, повинна бути співмірною розміру шкоди, завданої кримінальним правопорушенням або зазначеної у цивільному позові, розміру неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою.

Згідно з ч. 10 ст. 170 КПК арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна. Не може бути арештовано майно, якщо воно перебуває у власності добросовісного набувача, крім арешту майна з метою забезпечення збереження речових доказів.

Згідно з ч. 2 ст. 172 КПК України клопотання слідчого, прокурора, цивільного позивача про арешт майна, яке не було тимчасово вилучене, може розглядатися без повідомлення підозрюваного, обвинуваченого, іншого власника майна, їх захисника, представника чи законного представника, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо це є необхідним з метою забезпечення арешту майна.

Приймаючи до уваги вищевикладене та враховуючи правову кваліфікацію кримінального правопорушення, за фактом вчинення якого розслідується кримінальне провадження та в межах якого подано дане клопотання, з метою збереження речового доказу, слідчий суддя приходить до висновку, що наявні достатні підстави для арешту зазначеного в клопотанні прокурора майна.

Керуючись вимогами ст. ст. 131, 132, 170-173, 309, 395 КПК України, слідчий суддя,-

УХВАЛИВ:

Клопотання прокурора першого відділу процесуального керівництва управління процесуального керівництва у кримінальних провадженнях прокуратури Київської області ОСОБА_3 , про арешт майна у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42016110000000600 від 15.12.2016 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ст. 356, ч. 1 ст. 364-1, ч. 2 ст. 356 КК України - задовольнити.

Накласти арешт на нерухоме майно, а саме на земельні ділянки, шляхом заборони відчуження, розпорядження та користування ними, а також будівництва на них об`єктів нерухомості(багатоквартирних будинків), а саме:

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5052 площею 0,0334 га, розташована за адресою: АДРЕСА_16 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5053 площею 0,0232 га, розташована за адресою: АДРЕСА_16 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5054 площею 0,024 га, розташована за адресою: АДРЕСА_11 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5055 площею 0,0229 га, розташована за адресою: АДРЕСА_16 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5056 площею 0,0227 га, розташована за адресою: АДРЕСА_16 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5057 площею 0,0338 га, розташована за адресою: АДРЕСА_3 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5058 площею 0,0426 га, розташована за адресою: АДРЕСА_25 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5059 площею 0,0214 га, розташована за адресою: АДРЕСА_25 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5060 площею 0,0213 га, розташована за адресою: АДРЕСА_12 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5061 площею 0,0222 га, розташована за адресою: АДРЕСА_14 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5062 площею 0,0214 га, розташована за адресою: АДРЕСА_14 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5063 площею 0,0303 га, розташована за адресою: АДРЕСА_14 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5067 площею 0,044 га, розташована за адресою: АДРЕСА_16 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5068 площею 0,0216 га, розташована за адресою: АДРЕСА_16 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5069 площею 0,0222 га, розташована за адресою: АДРЕСА_5 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5070 площею 0,0211 га, розташована за адресою: АДРЕСА_16 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5071 площею 0,0208 га, розташована за адресою: АДРЕСА_16 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5072 площею 0,0296 га, розташована за адресою: АДРЕСА_7 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5005 площею 0,08 га, розташована за адресою: АДРЕСА_16 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

- Земельна ділянка з кадастровим номером 3222485901:01:004:5004 площею 0,08 га, розташована за адресою: АДРЕСА_15 , цільове призначення для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка).

Ухвала підлягає негайному виконанню.

На ухвалу слідчого судді безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення може бути подана апеляційна скарга. Якщо ухвалу суду постановлено без виклику особи, яка її оскаржує, то строк апеляційного оскарження для такої особи обчислюється з дня отримання нею копії судового рішення.

Крім того, відповідно до ст. 174 КПК України арешт може бути скасований повністю чи частково за заявленим клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисників, законних представників, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, які не були присутніми при розгляді питання про арешт майна. Таке клопотання під час досудового розслідування розглядається слідчим суддею, а під час судового провадження судом. Арешт майна також може бути скасовано повністю чи частково ухвалою слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження за клопотанням підозрюваного, обвинуваченого, їх захисника чи законного представника, іншого власника або володільця майна, представника юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, якщо вони доведуть, що в подальшому застосуванні цього заходу відпала потреба або арешт накладено необґрунтовано.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудШевченківський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2020
Оприлюднено08.02.2023
Номер документу89032910
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —761/11938/20

Ухвала від 27.04.2020

Кримінальне

Шевченківський районний суд міста Києва

Бугіль В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні