Рішення
від 20.03.2020 по справі 160/12431/19
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 березня 2020 року Справа № 160/12431/19 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Врони О.В., розглянувши у спрощеному позовному провадженні без виклику учасників справи (у письмовому провадженні) у м. Дніпрі адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ПРОМ-АНТІКОР до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю ПРОМ-АНТІКОР до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, Державної податкової служби України про:

- визнання протиправним та скасування рішення № 1320918/41750265 від 04.11.2019 року Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в особі Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 19.09.2019р. товариства з обмеженою відповідальністю Пром-Антікор ;

- зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну № 6 від 19.09.2019р. товариства з обмеженою відповідальністю Пром-Антікор датою її фактичного отримання, а саме: 09.10.2019 року.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що оскаржуване рішення про відмову у реєстрації податкової накладної було прийняте відповідачем протиправно з порушенням норм чинного законодавства. Позивачем на вимогу податкового органу після зупинення реєстрації податкової накладної, були надані усі належні документи та пояснення. Проте, відповідачем протиправно не були взято до уваги надані пояснення та документи, в результаті чого відмовлено у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податків первинних документів. Зазначені дії контролюючого органу є протиправними, а прийняте рішення підлягає скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13.12.2019 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу строк, протягом п`яти днів з дня вручення цієї ухвали для усунення недоліків.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 20.01.2020 року відкрито провадження у справі та призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи (у письмовому провадженні).

Представником Головного управління ДПС у Дніпропетровській області 10.03.2020 року та 12.03.2020 року подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що реєстрація податкової накладної була зупинена у зв`язку з невідповідністю вимогам Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою КМУ №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , який діяв на час направлення на реєстрацію податкової накладної. Оскаржуване рішення прийнято з підстави ненадання позивачем копій документів. Відповідач вважає визначені підстави в Рішенні комісії для відмови в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування правомірними та такими, що прийняті відповідно до норм діючого законодавства та в установленому порядку, а вимоги позивача безпідставними, необґрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.

Представником ДПС України 10.03.2020 року подано відзив на позовну заяву, в якому просив в задоволенні позову відмовити, зазначивши, що вимоги про зобов`язання ДФС України зареєструвати податкові накладні є неправомірними, оскільки повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією відповідного органу. Без надання правової оцінки рішенню комісії регіонального рівня, зобов`язання ДФС України зареєструвати податкову накладну є передчасними.

11.03.2020 року представником позивача надано суду відповідь на відзив, в якій зазначено на неправомірності застосування критеріїв ризиковості, викладених у листі Держаної фіскальної служби України № 1962/99-99-29-01-01 від 07.08.2019. Позивач вказує на те, що не відноситься до платників з критеріями ризиковості. Документи, через відсутність яких відмовив відповідач у реєстрації податкової накладної, не передбачені жодним нормативно-правовим актом.

Згідно з ч.ч. 3, 4 ст.262 КАС України підготовче засідання при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження не проводиться.

Розглянувши подані документи і матеріали, з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що ТОВ ПРОМ-АНТІКОР (код ЄДРПОУ 41750265) зареєстровано в якості юридичної особи 21.11.2017 року; основним видом діяльності є - 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи, н. в. і. у.

З метою здійснення своєї господарської діяльності та у відповідності до видів своєї діяльності позивач уклав договір №12082019 від 12.08.2019 з ПРАТ З ІІ ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОЛІЙНОЕКСТРАКЦІЙНИЙ ЗАВОД , за яким позивач зобов`язався виконати роботи з обстеження внутрішніх поверхонь силосів елеватора насіння в обсягах, визначених Договірною ціною до Договору. Роботи можуть виконуватися окремими частинами (п. 1.3. Договору). Відповідно до п. 2.2. Договору оплата здійснюється на підставі рахунку протягом 14 банківських днів з моменту підписання сторонами акта виконаних робіт.

Документи, що були оформлені сторонами в ході виконання договору:

- Додаток № 1 до Договору - Таблиця 3 Правила, за порушення яких застосовується понижуючий коефіцієнт;

- Додаток № 2 до Договору - Правила безпеки Бунге;

- Додаток № 3 до договору - Договірна ціна на 89 760,00 грн.;

- Довіренність №317 від 17.09.2018р. на бухгалтера ПРАТ З II ДОЕЗ ОСОБА_1 ;

- Довіренність №218 від 21.06.2018р. від ПРАТ З II ДОЕЗ на ОСОБА_2 ;

- Рахунок на оплату № 54 від 16.09.2019 року на суму 40800.00 грн.;

- Акт приймання виконаних підрядних робіт № 2019-09.3 від 19.09.2019 року;

- Технічний звіт № 092019/1 із додатками;

- Платіжне доручення № 20009489 від 19.09.2019 року на суму 40 800.00 грн.;

Для виконання робіт по Договору позивачем було залучено третіх осіб шляхом укладення цивільно-правових договорів:

- договір № 7 про виконання робіт від 02 вересня 2019 року (предмет договору - обстеження стану внутрішніх поверхонь силосів елеватора насіння ПрАТ з II ДОЕЗ , адреса об`єкта: м. Дніпро, вул. Князя Ярослава Мудрого, 46);

- технічне завдання від 02.09.2019р. на виконання робіт до договору №7 від 02.09.-2019р. від 02.09.2019р.;

- акт № 2 приймання-передачі наданих виконаних робіт згідно Договору №2 від 02.09.2019р.;

- договір № 2 про виконання робіт від 02 вересня 2019 року (предмет договору - обстеження стану внутрішніх поверхонь силосів елеватора насіння ПрАТ з II ДОЕЗ , адреса об`єкта: м. Дніпро, вул. Князя Ярослава Мудрого, 46);

- технічне завдання від 02.09.2019р. на виконання робіт до договору №2 від 02.09.2019р.;

- акт № 1 приймання-передачі наданих виконаних робіт згідно договору №2 від 02.09.2019р.

За правилом першої події відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України в редакції, чинній на час правовідносин, позивачем було складено та направлено до контролюючого органу податкову накладну № 6 від 19.09.2019 р. для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої позивачем щодо податкової накладної квитанції №1 від 09 жовтня 2019 року про зупинення реєстрації податкової накладної податкову накладну прийнято, але її реєстрацію зупинено.

У даній квитанції № 1 про зупинення реєстрації зазначено: Відповідно до п.201.16 стп.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 19.09.2019 №б в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. .

З метою виконання вказаних в квитанції № 1 про зупинення реєстрації пропозиції щодо надання пояснень та/або копій документів, а також на виконання п.п. 15, 16 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого ПКМУ від 21 лютого 2018 р. № 117 в редакції чинній на час правовідносин, позивачем на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, правобережне управління, Новокодацька ДПІ (Новокодацький р-н м.Дніпра) (код контролюючого органу 467) було направлено повідомлення № 4 від 30.10.2019 року про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.

Зазначене повідомлення із копіями доданих документів було доставлено до ДПС України 30 жовтня 2019 13:00:22, отримано головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, Правобережне управління, Новокодацька ДПІ (Новокодацький р-н м.Дніпра) і прийнято до розгляду, про що свідчать квитанція № 1 від 30 жовтня 2019 року до повідомлення та квитанція № 2 від 30 жовтня 2019 року до повідомлення.

До повідомлення позивачем було додано наступні документи:

- Пояснення письмові щодо підтвердження реальності здійснення операції № 6 від 19.09.2019р.

- Податкова накладна №6 від 19.09.2019р., Квитанція №1 на ПРАТ З II ДОЕЗ ;

- Договір №12082019 від 12.08.2019р. з ПРАТ З II ДОЕЗ ;

- Додаток №1 до договору №12082019 від 12.08.2019 з ПРАТ З II ДОЕЗ - Таблиця 3 Правила, за порушення яких застосовується понижуючий коефіцієнт;

- Додаток № 2 до Договору - Правила безпеки Бунге, Додаток № 3 до договору №12082019 від 12.08.2019 з ПРАТ З II ДОЕЗ - Договірна ціна на 89 760,00 грн.;

- Довіреність №317 від 17.09.2018р. на бухгалтера ПРАТ З II ДОЕЗ

ОСОБА_1 ;

- Довіреність №218 від 21.Об.2018р. від ПРАТ З II ДОЕЗ на ОСОБА_2 ;

- Рахунок на оплату № 54 від 16.09.2019р. на ПРАТ З II ДОЕЗ ;

- Платіжне доручення №20009489 від 19.09.2019р.;

- Акт виконаних робіт №2019-09.03 від 19.09.2019р. на суму 40 800,0грн.;

- Технічний звіт № 092019.1 до договору № 12082019 від 12.08.2019р.;

- Оборотно-сальдова відомість по рахунку 361 з ПАТ з II ДОЕЗ ;

- Таблиця 5.Відомості про трудові відносини застрахованих осіб, Квитанція №1 за вересень 2019р.;

- Наказ про призначення директора №01-к від 08.05.2018р.;

- Штатний розпис від 01.08.2019р. ТОВ ПРОМ-АНТІКОР ;

- Договір оренди нежилого приміщення №08/18 від 20.05.2018р. ТОВ ПРОМ-АНТІКОР ;

- Витяг ПДВ №1904674500029 ТОВ ПРОМ-АНТІКОР ;

- Виписка з ЄДР від 04.10.2019р. ТОВ ПРОМ-АНТІКОР ;

- Довідка про відкриття рахунку НОМЕР_1 01.10.2019р. ТОВ ПРОМ-АНТІКОР ;

- Квитанція №2 до податкової декларації з податку на прибуток від 27.02.2019р. ТОВ ПРОМ-АНТІКОР ;

- Квитанція №2 до Фінансової звітності від 27.02.2019р. ТОВ ПРОМ-АНТІКОР ;

- Квитанція №2 до Декларації з податку на додану вартість за липень 2019р. від 14.08.2019р. ТОВ ПРОМ-АНТІКОР ;

- Квитанція №2 до Декларації з податку на додану вартість за серпень 2019р. від 18.09.2019р. ТОВ ПРОМ-АНТІКОР .

За результатами розгляду поданих позивачем пояснень, комісією Державної податкової служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації прийнято рішення за № 1320918/41750265 від 04.11.2019 року про відмову в реєстрації податкової накладної, якими було відмовлено з підстав ненадання платником податків копій первинних документів, а саме: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/ придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження

За приписами п. 201.16.3 ст. 201 Податкового кодексу України рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

ТОВ ПРОМ-АНТІКОР подано скаргу від 12.11.2019 на рішення про відмову у реєстрації податкової накладної № 6 від 19.09.2019р.

За результатом розгляду скарг ТОВ ПРОМ-АНТІКОР комісією ДФС з питань розгляду скарг прийнято рішення № 41823/41750265/2 від 15.11.2019, яким скаргу ТОВ ПРОМ-АНТІКОР залишено без задоволення та залишено без змін рішення комісії контролюючого органу № 1320918/41750265 від 04.11.2019 року.

Не погоджуючись з прийнятими рішеннями, позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог, суд виходить з наступного.

Пунктом 187.1 статті187 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року №2755-VI(далі - Податковий кодекс України) передбачено, що датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до абзацу першого пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з положеннями пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі - Порядок №1246), податкова накладна електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Згідно пункту 12 Порядку №1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до пункту 13 Порядку №1246, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі квитанція).

Згідно з положеннями підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яких реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінету Міністрів України.

Пунктом 1 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 року №117 (який був чинний на момент винесення оскаржуваного рішення, далі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації) передбачено, що цей Порядок визначає організаційні та процедурні засади діяльності комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - комісії контролюючих органів), а також права та обов`язки її членів.

За приписами пункту 2 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (головних управлінь ДФС в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС).

Як зазначено у пункті 3 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, комісія контролюючого органу діє в межах повноважень, визначених у Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

У пункті 2 Порядку №117 надано визначення таких термінів:

- моніторинг - сукупність заходів та методів роботи контролюючих органів, що виявляє за результатами проведення аналізу наявної інформації в інформаційних ресурсах ДФС та/або за результатами проведення обробки та аналізу податкової інформації об`єктивні ознаки наявності ризиків порушення норм податкового законодавства;

- критерій оцінки ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, визначений показник моніторингу, що характеризує ризик;

- ризик порушення норм податкового законодавства ймовірність складання та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту а / б пункту 185.1 статті 185, підпункту а / б пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 Податкового кодексу України (далі-Кодекс) за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено у такій податковій накладній/розрахунку коригування та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі платник податку) виконання свого податкового обов`язку.

Відповідно до пункту 3 Порядку №117 податкові накладні/розрахунки коригування, що подаються на реєстрацію в Реєстрі до проведення моніторингу, за результатами якого можливе зупинення їх реєстрації, перевіряються відповідно до таких ознак:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, що є звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень та керівник посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно значення показників D та P, розрахованих у наведеному у цьому підпункті, мають такі розміри: D > 0,05, Р

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.03.2020
Оприлюднено04.05.2020
Номер документу89038933
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/12431/19

Ухвала від 09.08.2021

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Верба Ірина Олександрівна

Ухвала від 20.10.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Шлай А.В.

Рішення від 20.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 20.01.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

Ухвала від 13.12.2019

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Врона Олена Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні