Рішення
від 04.05.2020 по справі 160/1931/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

04 травня 2020 року Справа № 160/1931/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Ніколайчук С.В. розглянувши у спрощеному (письмовому) провадженні позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю ПАЛЛАДІУМ ОІЛ (пр. Слобожанський, б.40А, м.Дніпро, 49051, код ЄДРПОУ 40722849) до головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ :

18.02.2020 року товариство з обмеженою відповідальністю "ПАЛЛАДІУМ ОІЛ" звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до головного управління ДФС у Дніпропетровській області, у якій позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.01.2019р. № 0000645041.

Позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що податковим органом було проведено камеральну перевірку позивача з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних з податку на додану вартість, складених за квітнень - червень 2018 року, в результаті якого винесено оскаржуване податкове повідомлення-рішення, з яким позивач не погоджується та звернувся з даним позовом до суду, позовні вимоги просив задоволити в повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2020 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/7006/19 та призначено до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання, за наявними у справі матеріалами.

У відповідності до п.3 ч.6 ст.12 КАС України дана справа є справою незначної складності та згідно з ст. ст. 257, 263 КАС України розглядається за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Згідно з ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2020 року від відповідача було витребувано належним чином завірену копію пенсійної справи та запропоновано у разі невизнання позову протягом 15 днів з моменту отримання ухвали суду надати відзив на позовну заяву.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 31 березня 2020 року продовжено відповідачу процесуальний строк для надання відзиву на позовну заяву у справі № 160/1931/20 на 10 днів з моменту отримання копії цієї ухвали.

26.03.2020 року на виконання умов ухвали Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 лютого 2020 року на електронну адресу суду надійшов відзив на позовну заяву.

В наданому до суду відзиві відповідачем зазначено, що проведеним аналізом інформаційних баз даних ДПІ, ЄРПН встановлено порушення п. 201.10. ст. 201 розділу V Податкового кодексу України суб`єкту господарювання в частині своєчасності реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме: 30 днів при граничному терміні реєстрації - 15.07.2018 року, у зв`язку з чим відсутні підстави для звільнення позивача від відповідальності за порушення податкового законодавства, тому податкове повідомлення-рішення винесене в рамках діючого законодавства.

У задоволенні позову просив відмовити в повному обсязі.

Суд вважає за необхідне продовжити строк розгляду даної адміністративної справи по суті через оголошення загальнодержавного карантину згідно з постановою Кабінету Міністрів України №211 від 11.03.2020 р. Про запобігання поширенню на території України коронавірусу CODIV-19 та впровадження низки заходів на виконання рішення уряду відносно даного питання.

Суд, дослідивши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов та відзив, оцінивши докази, які мають значення для розгляду і вирішення позову по суті, проаналізувавши застосування норм матеріального та процесуального права, встановив наступне.

Податковим органом проведено камеральну перевірку ТОВ "ПАЛЛАДІУМ ОІЛ" (код ЄДРПОУ 40722849) з питань своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, складених за червень 2018 року, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних 24.07.2018 року, за результатами якої складено акт від 28.11.2018 року № 68941/04-36-50-05/40722829.

Перевіркою встановлено порушення граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "ПАЛЛАДІУМ ОІЛ", у зв`язку з чим відповідальність платника передбачена п. 120.1 ст. 120 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України. Загальна сума штрафу становить 72 462,99 грн.

Позивачем 18.06.2018 р. було складено податкову накладну № 18061 на загальну суму з ПДВ 237 286,25 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ Дорожньо-будівельне управління № 57 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 18061 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (39 547,71) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 18.06.2018 р. було складено податкову накладну № 18062 на загальну суму з ПДВ 49 245,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ Гранд-Авто 2016 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 18062 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (8207,50) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 18.06.2018 р. було складено податкову накладну № 18063 на загальну суму з ПДВ 237 289,25 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ Дорожньо-будівельне управління № 57 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 18063 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (39547,71) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 18.06.2018 р. було складено податкову накладну № 18064 на загальну суму з ПДВ 642 747,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_1 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 18064 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (107124.50) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 18.06.2018 р. було складено податкову накладну № 18065 на загальну суму з ПДВ 60 720,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ПП Регіон Ойл .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 18065 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (10120,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 19.06.2018 року було складено податкову накладну № 19061 на загальну суму з ПДВ 118 331,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ОСОБА_2 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 19061 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (19721,83) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 19.06.2018 р. було складено податкову накладну № 19062 на загальну суму з ПДВ 117 487,50 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ОСОБА_3 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 19062 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (19581,25) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 19.06.2018 р. було складено податкову накладну № 19063 на загальну суму з ПДВ 125 889,50 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ Аграрна компанія Дістен .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 19063 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (20981,58) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 19.06.2018 р. було складено податкову накладну № 19064 на загальну суму з ПДВ 66 066,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ Оріяна- агро .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 19064 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (11011,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 19.06.2018 р. було складено податкову накладну № 19065 на загальну суму з ПДВ 237 775,50 грн. за результатами господарських взаємовідносин з Селянське (фермерське) господарство Лариса .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 19065 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (39629,25) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 19.06.2018 р. було складено податкову накладну № 19066 на загальну суму з ПДВ 59 658,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ПАТ Високогірне .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну №19066 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (9943,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 21.06.2018 р. було складено податкову накладну № 21061 на загальну суму з ПДВ 125 631,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ПП Агромашторг .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну №21061 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (20938,50) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 21.06.2018 р. було складено податкову накладну № 21062 на загальну суму з ПДВ 94 547,25 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_4 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну №21062 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (15757,87) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 21.06.2018 р. було складено податкову накладну № 21063 на загальну суму з ПДВ 70 397,25 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ОСОБА_5 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 21063 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (11732,87) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 21.06.2018 р. було складено податкову накладну № 21064 на загальну суму з ПДВ 71 363,25 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ОСОБА_6 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 21064 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (11893,87) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 25.06.2018 року було складено податкову накладну № 25061 на загальну суму з ПДВ 254 400,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ Дорожньо-будівельне управління № 57 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 25061 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (42400,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 25.06.2018 р. було складено податкову накладну № 25062 на загальну суму з ПДВ 185 088,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ Аграрна компанія Дістен .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 25062 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (30848,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 26.06.2018 р. було складено податкову накладну № 26061 на загальну суму з ПДВ 114 708,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ПП Агромашторг .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 26061 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (19118,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 26.06.2018 року було складено податкову накладну № 26062 на загальну суму з ПДВ 64 080,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_4 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 26062 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (10680,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 26.06.2018 року було складено податкову накладну № 26063 на загальну суму з ПДВ 52 756,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ Гранд-Авто 2016 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну №26063 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (8792,67) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 26.06.2018 р. було складено податкову накладну № 26064 на загальну суму з ПДВ 47 800,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ Імекс транс .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 26064 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 р. вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (7966,67) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 26.06.2018 р. було складено податкову накладну № 26065 на загальну суму з ПДВ 47 800,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_8 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 26065 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (7966,67) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 26.06.2018 р. було складено податкову накладну № 26066 на загальну суму з ПДВ 40 032,50 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ОСОБА_9 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 26066 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (6672,08) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 27.06.2018 року було складено податкову накладну № 27061 на загальну суму з ПДВ 113 760,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ОСОБА_5 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 27061 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (18960,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 26.06.2018 р. було складено податкову накладну № 26062 на загальну суму з ПДВ 64 080,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_4 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 26062 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (10680,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 27.06.2018 року було складено податкову накладну № 27062 на загальну суму з ПДВ 241 440,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ОСОБА_6 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 27062 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (40240,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 27.06.2018 р. було складено податкову накладну № 27063 на загальну суму з ПДВ 167 040,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ФОП ОСОБА_4 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 27063 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (27840,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 27.06.2018 року було складено податкову накладну № 27064 на загальну суму з ПДВ 492 979,50 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ПП АГРОІНІЦІАТИВА .

12.07.2018р. року позивач направив податкову накладну № 27064 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (82163,25) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 27.06.2018 року було складено податкову накладну № 27065 на загальну суму з ПДВ 143 100,00 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ТОВ АГРОФІРМА СОЛЕКС .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 27065 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (23850,00) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем 27.06.2018 року було складено податкову накладну № 27066 на загальну суму з ПДВ 64 747,50 грн. за результатами господарських взаємовідносин з ОСОБА_2 .

12.07.2018 року позивач направив податкову накладну № 27066 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних в межах строку, встановленого законодавством.

З квитанції від 12.07.2018 року вбачається, що вказана накладна була доставлена до центрального рівня Державної податкової служби України, але статус документу зазначено: ДОКУМЕНТ НЕ ПРИЙНЯТО , підставою неприйняття даної податкової накладної зазначено наступне: Документ не може бути прийнятий - сума ПДВ в документі (10791,25) не може перевищувати суму ПДВ, на яку продавець має право зареєструвати податкові накладні/розрахунки коригування (1203845,78) з урахуванням суми ПДВ, на яку накладено арешт за рішенням суду (999999999,00) .

Позивачем в ході виявлення причин зменшення суми ПДВ було встановлено, що ухвалою Шевченківського районного суду м. Києва по справі № 761/23494/18 від 25.06.2018 р. накладено арешт на суми ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ (ліміту ПДВ), зокрема, й відносно ТОВ ПАЛЛАДІУМ ОІЛ , тобто арешт накладено взагалі на всі суми ПДВ, які обліковуються на рахунку платника.

ТОВ ПАЛЛАДІУМ ОІЛ з метою скасування арешту звернулося з клопотанням про скасуванню арешту до слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва, за результатами розгляду якого клопотання було задоволено частково, скасовано арешт, накладений ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 25 червня 2018 року в рамках кримінального провадження № 32017000000000160 від 31.08.2017 року, на суми ПДВ в системі електронного адміністрування ПДВ (ліміту ПДВ), у тому числі й відносно ТОВ ПАЛЛАДІУМ ОЙЛ (код ЄДРПОУ 39890832), на який вказаний платник має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, скасувати заборону службовим особам цього підприємства, працівникам та їхнім представникам за дорученням, використовувати або будь-яким чином відчужувати вищезазначене майно.

Отже, позивачем зазначено, що усі податкові накладні направлялись на реєстрацію з дотриманням граничних строків реєстрації податкових накладних, тому відсутні підстави для застосування до позивача штрафних санкцій у розмірі 10% у сумі 72 462,99 грн, у зв`язку з чим позивач звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи спір по суті заявлених позовних вимог суд виходить з наступного.

Згідно з ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Відповідно до пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Згідно з п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

З метою отримання податкової накладної/розрахунку коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, покупець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та податкову накладну/розрахунок коригування в електронному вигляді. Такі податкова накладна/розрахунок коригування вважаються зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими покупцем.

Покупцю товарів/послуг податкова накладна/розрахунок коригування можуть бути надані продавцем таких товарів/послуг в електронній формі з дотриманням вимог законів України Про електронні документи та електронний документообіг та Про електронні довірчі послуги .

З метою отримання продавцем зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних розрахунку коригування, що підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних покупцем, такий продавець надсилає в електронному вигляді запит до Єдиного реєстру податкових накладних, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розрахунок коригування в електронному вигляді. Такий розрахунок коригування вважається зареєстрованим в Єдиному реєстрі податкових накладних та отриманими продавцем.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені;

для розрахунків коригування, складених постачальником товарів/послуг до податкової накладної, що складена на отримувача - платника податку, в яких передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, - протягом 15 календарних днів з дня отримання такого розрахунку коригування до податкової накладної отримувачем (покупцем).

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Платник податку має право зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну та/або розрахунок коригування, складені починаючи з 1 липня 2015 року, в яких загальна сума податку не перевищує суму, обчислену відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу.

Якщо сума, визначена відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 цього Кодексу, є меншою, ніж сума податку в податковій накладній та/або розрахунок коригування, які платник повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних, то платник зобов`язаний перерахувати потрібну суму коштів із свого поточного рахунку на свій рахунок в системі електронного адміністрування податку на додану вартість.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України. Покупець має право звіряти дані отриманої податкової накладної на відповідність із даними Єдиного реєстру податкових накладних.

Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період.

Виявлення розбіжностей даних податкової декларації та даних Єдиного реєстру податкових накладних є підставою для проведення контролюючими органами документальної позапланової виїзної перевірки продавця та у відповідних випадках покупця товарів/послуг.

У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена згідно з пунктом 201.16 цієї статті) податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.

Протягом 90 календарних днів з дня надходження такої заяви із скаргою з урахуванням вимог, встановлених підпунктом 78.1.9 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу, контролюючий орган зобов`язаний провести документальну перевірку зазначеного продавця для з`ясування достовірності та повноти нарахування ним зобов`язань з податку за такою операцією.

Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту.

Порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.

Відповідно до п. 120-1.1 ст. 120 Податкового кодексу України порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних згідно з пунктом 201.16 статті 201 цього Кодексу штрафні санкції, передбачені цим пунктом, не застосовуються на період зупинення такої реєстрації до прийняття рішення щодо відновлення реєстрації таких податкових накладних/розрахунків коригування згідно з підпунктом 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 цього Кодексу.

У разі реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до податкової накладної до початку проведення перевірки, предметом якої є дотримання вимог цього Кодексу щодо своєчасності реєстрації таких документів в Єдиному реєстрі податкових накладних, штрафні санкції, передбачені пунктом 120-1.2 цієї статті, не застосовуються.

Загальні принципи організації інформаційного обміну під час подання платниками податків податкової звітності до органів державної податкової служби України в електронній формі із використанням електронного цифрового підпису визначені Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 06 червня 2017 року № 557, зареєстрований в Міністерстві юстиції 03.08.2017 року за № 959/30827 (далі Порядок №557).

Так, пунктом 3-6 розділу II Порядку № 557 передбачено, що Автор створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов`язкових реквізитів та з використанням надійного засобу ЕЦП, керуючись цим Порядком, а також Договором (крім фізичних осіб, які не є самозайнятими особами).

Обов`язкові реквізити електронних документів визначаються законодавством. Контроль за введенням даних, їх повнотою та достовірністю при створенні електронного документа покладається на його автора.

Після накладання ЕЦП автор здійснює шифрування електронного документа з дотриманням вимог до форматів криптографічних повідомлень, затверджених в установленому законодавством порядку, та надсилає його у форматі (стандарті) засобами телекомунікаційного зв`язку до адресата протягом операційного дня.

Автор здійснює надсилання електронних документів з урахуванням встановлених законодавством граничних строків для подання таких документів.

Електронні документи, відправлені автором після закінчення строку, встановленого законодавством для подання аналогічних документів в паперовому вигляді, вважаються поданими з порушенням строків їх подання.

Проте, відповідно до ст. 109 Податкового кодексу України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених ПК України та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи. Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно зі ст. 110 Податкового кодексу України платники податків, податкові агенти та/або їх посадові особи несуть відповідальність у разі вчинення порушень, визначених законами з питань оподаткування та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до ст. 111 Податкового кодексу України за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, застосовуються такі види юридичної відповідальності: фінансова; адміністративна; кримінальна.

Фінансова відповідальність за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства встановлюється та застосовується згідно з цим Кодексом та іншими законами. Фінансова відповідальність застосовується у вигляді штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) та/або пені.

При цьому, ч. 2 ст. 6 Конвенції про захистправ людини і осоновоположних свобод визначено, що кожен, кого обвинувачено у вчиненні кримінального правопорушення, вважається невинуватим доти, доки його вину не буде доведено згідно із законом.

Європейським судом з прав людини у рішенні від 23 липня 2002 року Справа Компанія Вестберґатаксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції зазначено, що загальний характер правових норм, які регулюють питання податкових штрафів, та мета стягнення, яке має водночас і запобіжний, і каральний характер, з достатньою очевидністю вказують на те, що - для цілей статті 6 Конвенції заявники обвинувачувалися в кримінальному правопорушенні.

Отже, у справі Компанія Вестберґатаксі Актіеболаґ та Вуліч проти Швеції було застосовано третій критерій тесту Енгеля для визначення випадків, коли йдеться про кримінальне обвинувачення, у розумінні Конвенції, а саме критерій правових наслідків для адресата.

Таким чином, Європейський суд з прав людини розцінює податкові правопорушення, як різновид кримінального обвинувачення для цілей застосування Конвенції.

Передбачені ст. 120-1 Податкового кодексу України штрафи, за своєю тяжкістю та каральним характером, цілком відповідають санкціям притаманним для застосування за кримінальні правопорушення, відтак наявні всі підстави для застосування ч. 2 ст. 6 Конвенції, яка, у свою чергу, унеможливлює притягнення до відповідальності особи за відсутності вини.

З наведеного, з урахуванням практики Європейського суду з прав людини, можна зробити висновок про те, що застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбаченої статтею 120 Податкового кодексу України, можливе лише за наявності його вини.

Аналогічна позиція викладена Вищим адміністративним судом в ухвалі від 03 квітня 2017 року у справі № К/800/7609/17.

Наведені обставини у період з 25.06.2018 року по 24.07.2018 року позбавили позивача можливості своєчасно зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних з причин, що не залежали від його волі, а відтак, відсутня вина платника при несвоєчасній реєстрації накладних, що виключає застосування податковим органом вказаних штрафних санкцій.

Крім того, як вже зазначалось, усі податкові накладні направлялися позивачем на реєстрацію з дотриманням граничних строків реєстрації податкових накладних.

Загальні положення про відповідальність платника податків закріплені ст. 109 ПК України, якою визначено, що податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Вчинення платниками податків, їх посадовими особами та посадовими особами контролюючих органів порушень законів з питань оподаткування та порушень вимог, встановлених іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, тягне за собою відповідальність, передбачену цим Кодексом та іншими законами України.

Аналіз зазначених норм дає підстави вважати, що законодавець передбачив можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120-1 ПК України лише за наявності його вини.

Так, правопорушенням, за яке на платника податків може бути накладено штрафні санкції, є винне діяння такого платника податків. Підставою для застосування податкового штрафу (як і кримінального, адміністративного чи будь-якого іншого покарання) є вина. Відсутність вини свідчить про відсутність підстав для застосування покарання (санкції).

Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду у постановах від 03.05.2018 року у справі № 818/1070/17, від 26.06.2018 року у справі №808/2127/17, від 27.04.2018 року у справі №820/4064/17, від 11.09.2018 року у справі №826/9114/16, аналізуючи податкове законодавство, зокрема, ст.109 ПК України зазначив, що відсутність вини платника податків, як необхідної складової податкового правопорушення, обумовила протиправність застосування штрафних (фінансових) санкцій за оскарженим податковим повідомленням-рішенням.

Таким чином, суд вважає, що позивач не мав можливості в період з 25.06.2018 року по 24.07.2018 року реєструвати в ЄРПН податкові накладні з причин незалежних від дій ТОВ ПАЛЛАДІУМ ОІЛ .

Аналізуючи вищезазначене, судом встановлено, що позивачем вчинялись всі передбачені законом дії, направлені на належне виконання вимог діючого законодавства, проте, лише після винесення слідчим суддею Шевченківського районного суду м. Києва ухвали по справі № 761/26503/18 від 18.07.2018 року щодо скасування арешту лімітів ПДВ та фактичного виконання співробітниками ДФС України, позивач отримав можливість фактично здійснити подання податкової звітності в електронній формі.

Таким чином, неналежне виконання ТОВ ПАЛЛАДІУМ ОІЛ вимог податкового законодавства стосовно своєчасної реєстрації податкових накладних відбулось не з його вини, що виключає елемент протиправності в його діянні, та як наслідок, притягнення його до відповідальності.

Виходячи з викладеного, суд зробив висновок, що оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 04.01.2019р. № 0000645041 є протиправним та підлягає скасуванню.

Згідно зі ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суб`єкт владних повноважень повинен подати суду всі наявні у нього документи та матеріали, які можуть бути використані як докази у справі.

Враховуючи викладене, оскільки у ході розгляду справи відповідачем не доведено правомірності свого рішення, натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 04.01.2019р. № 0000645041, тому позовну заяву необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

При задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу адміністративного судочинства України, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа (ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України).

Позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позову до суду в розмірі 2102,00 грн., що документально підтверджується платіжним дорученням від 17.02.2020 року № ПАЛ282.

Таким чином, за рахунок бюджетних асигнувань відповідача на користь позивача підлягають стягненню судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2102,00 грн., відповідно до платіжного доручення від 17.02.2020 року № ПАЛ282.

Керуючись ст.ст. 241-246, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву товариства з обмеженою відповідальністю ПАЛЛАДІУМ ОІЛ (пр. Слобожанський, б.40А, м.Дніпро, 49051, код ЄДРПОУ 40722849) до головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39394856) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення - задоволити.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 04.01.2019р. № 0000645041.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю ПАЛЛАДІУМ ОІЛ (пр. Слобожанський, б.40А, м.Дніпро, 49051, код ЄДРПОУ 40722849) за рахунок бюджетних асигнувань головного управління ДФС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, буд. 17-а, м. Дніпро, 49000, код ЄДРПОУ 39394856) сплачені позивачем судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 2102,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя С.В. Ніколайчук

Дата ухвалення рішення04.05.2020
Оприлюднено04.05.2020
Номер документу89039014
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення

Судовий реєстр по справі —160/1931/20

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Рішення від 04.05.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 31.03.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

Ухвала від 21.02.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ніколайчук Світлана Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні