Рішення
від 27.04.2020 по справі 826/13473/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2020 року м. Київ № 826/13473/16

Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Клименчук Н.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Антарес Продакт до Головного управління ДПС у м. Києві та Державної податкової служби України про зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Антарес Продакт (далі - позивач) звернулось до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі - відповідач-1) та Державної фіскальної служби України (далі - відповідач-2) із позовом, у якому просить зобов`язати відповідача-1 визнати податкову накладну №1 від 25.07.2016 такою, що подана вчасно, тобто 25.07.2016 в день її фактичного направлення до органів державної податкової служби.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 01.09.2016 (суддя Іщук І.О.) відкрито провадження у справі.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 13.11.2017 справу прийнято до провадження суддею Клименчук Н.М.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено про те, що ТОВ Антарес Продакт у встановленому законодавством порядку складено та направлено до контролюючого органу податкову накладну, у прийнятті якої відмовлено. У квитанції зазначено про те, що можливо розірвано договір про визнання електронної звітності. Позивачем направлено засобами електронного зв`язку новий договір про визнання електронної звітності, однак у його прийнятті відмовлено з тих підстав, що наявний діючий договір про визнання електронної звітності. На думку позивача, у відповідачів відсутні підстави для неприйняття податкової накладної та просить задовольнити позовні вимоги.

Відповідачем-1 надано до суду заперечення на позов, у якому зазначено, що станом на дату виникнення спірних правовідносин не підтверджено місцезнаходження ТОВ Антарес Продакт , що стало підставою розірвання договору про визнання електронної звітності.

Відповідачем-2 подано заперечення на позов, у якому зазначено, що підставою для неприйняття надісланої позивачем податкової накладної стало розірвання договору про визнання електронної звітності.

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 20.01.2020 замінено відповідачів Державну податкову інспекцію в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві та Державну фіскальну службу України на їх правонаступників - Головне управління ДПС у м. Києві та Державну податкову службу України відповідно.

Розглянувши подані документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружним адміністративним судом міста Києва встановлено наступне.

Між ТОВ Антарес Продакт та Державною податковою інспекцією в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві 13.04.2016 укладено договір про визнання електронних документів №13044161.

Дійсність даного договору підтверджено квитанцією №2 (а.с. 17 т. І).

Позивачем, відповідно до приписів пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України складено податкову накладну від 25.07.2016 №1 та направлено її засобами телекомунікаційного зв`язку до контролюючого органу з метою реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) (а.с. 19 т. І).

Згідно отриманої квитанції податкову накладну не прийнято. В розділі виявлені помилки вказано про те, що можливо розірвано договір про визнання електронної звітності (а.с. 20 т. І).

ТОВ Антарес Продакт складено новий договір про визнання електронних документів від 25.07.2016 №25077161 та направлено його для реєстрації засобами телекомунікаційного зв`язку. Позивачем отримано квитанцію №1, у якій вказано, що документ не прийнято з підстав наявності діючого договору про визнання електронних документів від 13.04.206 №13044161 (а.с. 26 т. І).

Вважаючи протиправними дії відповідачів щодо неприйняття податкової накладної від 25.07.2016 №1, за наявності діючого договору про визнання електронних документів від 13.04.206 №13044161, позивачем подано позов до суду.

Оцінивши за правилами статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України надані сторонами докази та пояснення, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, Окружним адміністративним судом міста Києва зроблено висновок, що позов підлягає задоволенню частково з наступних підстав.

Відповідно до пункту 201.1 статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з нормами пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних має бути здійснена протягом 15 календарних днів, наступних за датою виникнення податкових зобов`язань, відображених у відповідних податкових накладних та/або розрахунках коригування. У разі порушення цього терміну застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Відповідно до підпункту 14.1.60 пункту 14.6 статті 14 Податкового кодексу України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну фіскальну службу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.05.2014 №236, Державна фіскальна служба України (ДФС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику у сфері державної митної справи, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового, митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску.

Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок), відповідно до пункту 2 якого внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі - реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДФС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру.

У пункті 8 Порядку визначено, що для підтвердження прийняття податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації платникові податку, який здійснює реєстрацію, видається квитанція в електронній формі, у якій наводяться реквізити зазначених документів, відповідність електронного документа формату (стандарту), затвердженому в установленому порядку, результати перевірки електронного цифрового підпису, інформація про постачальника (продавця) товарів (послуг), дата і час прийняття, реєстраційний номер, податковий період, за який подається податкова накладна та/або розрахунок коригування. Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається платникові податку, який здійснює реєстрацію, засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається у ДФС.

Згідно з пунктом 9 Порядку причиною відмови у прийнятті податкової накладної та/або розрахунку коригування до реєстрації є: 1) наявність помилок під час заповнення податкової накладної; 2) відсутність в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; 3) факт реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; 4) порушення вимог щодо наявності суми податку, обчисленої відповідно до пункту 200-1.3 статті 200-1 ПК України (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01 липня 2015 року); 5) порушення вимог, установлених пунктом 201.1 статті 201 та/або пунктом 192.1 статті 192 Податкового кодексу України.

Квитанція, на яку накладається електронний цифровий підпис ДФС, підлягає шифруванню та надсилається протягом операційного дня платникові податку засобами телекомунікаційного зв`язку. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

Під час реєстрації податкових накладних на контролюючий орган покладено такі обов`язкові дії, як розшифрування податкових накладних, перевірка електронного цифрового підпису та визначення відповідності електронного документа встановленому формату електронного документу звітності суб`єктів господарювання.

Матеріали справи свідчать про те, що відповідачем-2 не прийнято податкову накладну від 25.07.2016 №1, направлену ТОВ Антарес Продакт засобами телекомунікаційного зв`язку, з підстав наявності у контролюючому органі інформації про непідтвердження місцезнаходження товариства. У зв`язку із цим дію договору про визнання електронних документів від 13.04.2016 №13044161 припинено.

Разом з тим, відповідачами не надано суду доказів внесення у встановленому законодавством порядку до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань інформації про відсутність ТОВ Антарес Продакт за місцезнаходженням.

Відповідно до наданих позивачем витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 13.04.2016 та 25.07.2016 місцезнаходженням ТОВ Антарес Продакт вказано наступне адресу: 04073 ,м. Київ, вул. Куренівська, 21 (а.с. 21, 22 т. І).

Крім того, як було зазначено вище, позивачем здійснено спробу реєстрації нового договору про визнання електронних документів, однак у його реєстрації відмовлено з підстав чинності попереднього договору про визнання електронних документів.

Отже, доводи відповідачів про розірвання договору про визнання електронних документів від 13.04.2016 №13044161 спростовуються матеріалами справи.

Враховуючи встановлені судом обставини, зокрема відсутність законодавчо визначених підстав для неприйняття податкової накладної від 25.07.2016 №1, суд дійшов висновку про протиправність неприйняття вказаної податкової накладної.

Водночас, позивач у позовних вимогах просив зобов`язати Державну податкову інспекцію в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві визнати податкову накладну від 25.07.2016 №1 такою, що подана 25.07.2016, в день її фактичного надходження шляхом реєстрації даної накладної і Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд зазначає, що відповідно до вищенаведених норм законодавства, прийняття та реєстрація податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється центральним органом державної податкової служби, тобто Державною податковою службою України, а не районними податковими інспекціями, а тому, з метою захисту прав позивача, наявні підстави для зобов`язання відповідача-2 зареєструвати податкову накладну від 25.07.2016 №1 датою її подання - 25.07.2016.

Щодо вимоги про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду шляхом зобов`язання відповідача-1 подати у встановлений судом термін, з моменту набрання рішенням законної сили, звіту про виконання рішення суду, суд зазначає наступне.

Відповідно до частини 1 статті 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі, може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Таким чином, встановлення судового контролю за виконанням рішення суду є правом суду, а не обов`язком. В даному випадку суд не вбачає підстав для встановлення судового контролю, а тому відмовляє в цій частині позовних вимог.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, а також усні та письмові доводи представників сторін стосовно заявлених позовних вимог, суд дійшов до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог частково.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись положеннями статей 139, 241-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва,

ВИРІШИВ:

1. Позов товариства з обмеженою відповідальністю Антарес Продакт задовольнити частково.

2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 25.07.2016 №1, подану товариством з обмеженою відповідальністю Антарес Продакт , датою її отримання - 25.07.2016.

3. В іншій частині позовних вимог відмовити.

4. Присудити на користь товариства з обмеженою відповідальністю Антарес Продакт сплачений судовий збір у розмірі 1378,00 грн. (одна тисяча триста сімдесят вісім гривень 00 копійок) за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України.

Рішення суду, відповідно до частини 1 статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції протягом тридцяти днів з дня його проголошення за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Позивач: товариство з обмеженою відповідальністю Антарес Продакт (код ЄДРПОУ 40056750, адреса: 04073, м. Київ, вулиця Куренівська, 21).

Відповідач-1: Головне управління ДПС у м. Києва (код ЄДРПОУ 43141267, адреса: 04655, м. Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).

Відповідач-2: Державна податкова служба України (код ЄДРПОУ 43005393, адреса: 04053, м. Київ, Львівська Площа, 8).

Суддя Н.М. Клименчук

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2020
Оприлюднено05.05.2020
Номер документу89044583
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/13473/16

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 11.02.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 22.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Постанова від 23.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 04.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 01.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Ухвала від 11.08.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Володимир Володимирович

Рішення від 27.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Клименчук Н.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні