Рішення
від 05.05.2020 по справі 200/2735/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05 травня 2020 р. Справа№200/2735/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С. розглянув в приміщенні Донецького окружного адміністративного суду у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Дмитрівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "РОМАШКА" Дмитрівської сільської ради Слов`янського району Донецької області про застосування заходів реагування, -

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області звернулось до Донецького окружного адміністративного суду з позовом до Дмитрівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "РОМАШКА" Дмитрівської сільської ради Слов`янського району Донецької області про застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, а саме: Дмитрівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "РОМАШКА" Дмитрівської сільської ради Слов`янського району Донецької області, розташованого за адресою: Донецька обл., Слов`янський район, село Дмитрівка, вулиця Пушкіна, будинок 35 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації об`єкту.

В обґрунтування вимог позивач зазначив, що за наслідком проведення перевірки відповідача встановлено низку порушень нормативно-правових актів України у сфері пожежної та техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров`ю людей. Посилаючись на приписи статті 67 Кодексу цивільного захисту України позивач зазначив, що наявність цих порушень є підставою застосування заходів реагування у вигляді зупинення експлуатації (роботи) наведеного об`єкту.

Відповідач проти задоволення позову заперечував, надав до суду відзив. За змістом відзиву відповідач вказує, що його засновником є Слов`янська районна державна адміністрація, садок створений для забезпечення розвитку та виховання дітей від 3 до 6 років, є базовим компонентом дошкільної освіти. Заклад несе відповідальність перед суспільством та державою, повне зупинення його діяльності призведе до порушення освітнього процесу. Відповідач також вказав, що виявлені порушення частково усунуті, а з метою усунення тих, що лишилися, укладено договори про виконання відповідних робіт.

Позивач надав суду відповідь на відзив, наполягав на наявності виявлених під час перевірки порушень, що є підставою для задоволення позову.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 16.03.2020 провадження у справі відкрито, справу призначено до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).

Згідно з ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 цього Кодексу датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ

Відповідач - Дмитрівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "РОМАШКА" Дмитрівської сільської ради Слов`янського району Донецької області є юридичною особою, зареєстрований та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за ідентифікаційним кодом 42262377, місцезнаходження: 84190, Донецька обл., Слов`янський район, село Дмитрівка, вулиця Пушкіна, будинок 35.

У період з 27.12.2019 по 28.12.2019 на підставі наказу ДПРЗ-6 ГУ ДСНС у Донецькій області від 11.12.2019 № 315 та посвідчення на перевірку від 27.12.2019 № 214 посадовими особами позивача проведено позаплановий захід державного нагляду (контролю) у вигляді перевірки щодо дотримання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, за наслідком чого складено акт від 28.12.2019 № 193. В ході перевірки виявлено низку порушень вимог законодавства, зміст яких викладено в акті.

За змістом акту в ході проведеної перевірки виявлені наступні порушення вимог:

1) Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених Наказом МВС України № від 30.12.2014 № 1417 (далі за текстом ППБУ), що можуть мати наслідком надзвичайну ситуацію у вигляді пожежі:

- будівлю ДНЗ не обладнано системою протипожежного захисту відповідно до вимог ДБН В.2.5-56:2014 Інженерне обладнання будинків і споруд. Системи протипожежного захисту (п. 1.2 глави 1 розділу V ППБУ);

- сходові клітини, коридори, проходи та інші шляхи евакуації не забезпечено евакуаційним освітленням (п. 2.31 глави 2 розділу III ППБУ);

- не виконано обробку дерев`яних конструкцій горищного приміщення засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності (п. 2.5 глава 2 розділу IІІ);

- приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки. Знаки безпеки, їх кількість, а також місця їх встановлення повинні відповідати ДСТУ ISO 6309:2007 Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности (п. 8 розділу ІІ ППБУ);

- з`єднання, відгалуження та окінцювання жил проводів і кабелів не здійснено за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів (п. 1.6 глави 1 розділу ІV ППБУ);

- посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки (п. 16 розділу ІІ ППБУ);

- плани (схеми) евакуації людей на випадок пожежі не виконано згідно вимог ДСТУ 7317:2013 Системи евакуаційні фотолюмінісцентні. Загальні вимоги та методи контролювання (п. 5 розділу ІІ ППБУ);

- не проведено перевірку спрацювання приладів захисту електричних мереж та електроустановок від короткого замикання (п. 1.20 глави 1 розділу ІV ППБУ).

У сфері цивільного захисту виявлені наступні порушення, що можуть мати наслідком надзвичайну ситуацію, зокрема, аварію:

- не забезпечено працівників засобами індивідуального захисту органів дихання від бойових отруйних речовин, з розрахунку 1 протигаз і 1 респіратор на особу і додатково 2 % від загальної кількості працюючого населення (пп. 2 п. 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України, п. 2, п. 9, (пункт 2 додатку до Порядку) Порядку забезпечення населення і працівників формувань та спеціалізованих служб цивільного захисту засобами індивідуального захисту, приладами радіаційної та хімічної розвідки, дозиметричного і хімічного контролю, затвердженого постановою КМУ № 1200 від 19 серпня 2002 року);

- керівником не пройдено навчання у сфері цивільного захисту (п. 8 частини 1 статті 20 Кодексу цивільного захисту України).

На підтвердження усунення частини порушень, викладених у акті від 28.12.2019 № 193 відповідач надав суду:

договір від 31.03.2020 № 17, умовами якого передбачено надання послуг з влаштування системи протипожежного захисту у строк до 31.12.2020;

договір від 31.03.2020 № 18, умовами якого передбачено надання послуг з розробки проекту робіт по підвищенню вогнестійкості дерев`яних конструкцій горищного приміщення у строк до 31.12.2020;

договір від 30.03.2020 № 483/СПБ, умовами якого передбачено надання послуг з проведення навчання з питань пожежної безпеки посадових осіб у строк до 01.12.2020;

договір від 31.03.2020 № 19, умовами якого передбачено постачання товару Протипожежне, рятувальне та захисне обладнання .

На підтвердження усунення інших порушень відповідачем надані фото їх усунення.

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ ТА ВИСНОВКИ СУДУ

Відповідно до абзацу 2 статті 1 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності від 05 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон України від 05 квітня 2007 року № 877-V), державний нагляд (контроль) є діяльністю уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.

Частиною 1 статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V передбачено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб`єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом.

Положеннями статті 64 Кодексу цивільного захисту України від 02 жовтня 2012 року № 7403-VI встановлено, що центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб.

Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення (частина 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

До складу центрального органу виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, і його територіальних органів входять: органи державного нагляду у сфері пожежного нагляду; органи державного нагляду у сфері цивільного захисту і техногенної безпеки; підрозділи забезпечення та інші структурні підрозділи (частина 3 статті 64 Кодексу цивільного захисту України).

Згідно з пунктом 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16 грудня 2015 року №1052 (далі - Положення №1052), Державна служба України з надзвичайних ситуацій (ДСНС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра внутрішніх справ і який реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, а також гідрометеорологічної діяльності.

У пункті 3 вказаного Положення визначено, що основними завданнями ДСНС України є, зокрема, здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту, за діяльністю аварійно-рятувальних служб.

В силу пункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України, до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.

Відповідно до частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров`ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожеже небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є, зокрема, недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб`єктів господарювання.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об`єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.

Наявними в матеріалах справи документами підтверджено допущення відповідачем порушень, пов`язаних із недотриманням вимог пожежної безпеки та правил цивільного захисту, визначених нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами. Зазначені порушення у своїй сукупності створюють загрозу життю та здоров`ю людей, що перебувають в цих приміщеннях.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача про часткове усунення виявлених порушень через не підтвердження таких доводів наявними в матеріалах справи документами. На підтвердження факту усунення відповідачем порушень надані договори, втім укладення договору не свідчить про його виконання сторонами. Будь-які документи, які б свідчили про фактичне виконання умов укладених договорів, придбання товарно-матеріальних цінностей, обладнання будівлі закладу системою протипожежного захисту, оброблення дерев`яних конструкцій горищного приміщення засобами вогнезахисту, які забезпечують І групу вогнезахисної ефективності в матеріалах справи відсутні. Тривання зазанчених порушень у сфері пожежної безпеки створює загрозу життю та здоров`ю людей і свідчить про наявність підстав для застосування заходів реагування, передбачених Кодексом цивільного захисту України.

Щодо наданих відповідачем доказів на усунення порушень у вигляді фото їх усунення суд зазначає, що з них неможливо достеменно встановити наявність/чи відсутність порушення, де саме були фото зроблені тощо.

З огляду на викладене вище, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених позивачем вимог та наявність підстав для задоволення позову.

Відповідно до частини другої статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.

З огляду на викладене вище, на підставі положень Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності та керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 139, 194, 205, 241-243, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області до Дмитрівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "РОМАШКА" Дмитрівської сільської ради Слов`янського району Донецької області про застосування заходів реагування, - задовольнити повністю.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді повного зупинення експлуатації (роботи) об`єкту, а саме: Дмитрівського закладу дошкільної освіти (ясла-садок) "РОМАШКА" Дмитрівської сільської ради Слов`янського району Донецької області, розташованого за адресою: Донецька обл., Слов`янський район, село Дмитрівка, вулиця Пушкіна, будинок 35 до повного усунення порушень, шляхом заборони експлуатації вищезазначеного об`єкту.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду або якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до п. 3 Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України строк на апеляційне оскарження продовжується на строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню короновірусної хвороби (COVID-19).

Згідно з пп. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Відомості про сторін:

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Донецькій області (позивач) - ідентифікаційний код 38652962, місцезнаходження: 87547, Донецька обл., місто Маріуполь, вулиця Митрополитська, будинок 175;

Дмитрівський заклад дошкільної освіти (ясла-садок) "РОМАШКА" Дмитрівської сільської ради Слов`янського району Донецької області (відповідач) - ідентифікаційний код 42262377, місцезнаходження: 84190, Донецька обл., Слов`янський район, село Дмитрівка, вулиця Пушкіна, будинок 35.

Суддя А.С. Михайлик

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.05.2020
Оприлюднено06.05.2020
Номер документу89061170
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/2735/20-а

Рішення від 05.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 16.03.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні