ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа №380/1606/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28 квітня 2020 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючої-судді Сподарик Н.І.,
за участю секретаря судового засідання Карпи А.В.,
розглянувши у судовому засіданні за правилами загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до приватного підприємства Єврокомфорт+ про стягнення до бюджету коштів з рахунків у банках,-
ВСТАНОВИВ :
На розгляд до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДФС у Львівській області (79003, м. Львів, вул. Стрийська,35; код ЄДРПОУ 43143039) до приватного підприємства Єврокомфорт+ (80400, Львівська область, Кам'янка-Бузький район, м. Кам'янка-Бузька, вул. Перемоги,26 кв.36, код ЄДРПОУ 35603011) з вимогою: стягнути до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 149045,53 грн. Ухвалою суду від 28.02.2020 відкрито загальне позовне провадження в адміністративній справі та призначено підготовче засідання.
31.03.2020 суд ухвалив закрити підготовче провадження та призначити судовий розгляд.
24.04.2020 за № 21200 від представника позивача надійшло клопотання про розгляд справи без участі уповноважного представника за наявними матеріалами справи, позовні вимоги підтримує.
Відповідач у встановлений строк відзиву на позовну заяву не надав, повідомлений належним чином, кореспонденція суду надсилалась відповідачу на адресу, яка зазначена у позовній заяві та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних та фізичних осіб підприємців: 80400, Львівська область, Кам'янка-Бузький район, м. Кам'янка-Бузька, вул. Перемоги,26 кв.36. Докази повідомлення про час і місце судового засідання наявні в матеріалах справи.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що приватне підприємство Єврокомфорт+ має податковий борг перед бюджетом, який складається із сум податкових зобов'язань по податку на додану вартість у розмірі 14282,80 грн. та податку на прибуток приватних підприємств у розмірі 6220,73 грн. Зазначено, що в разі наявності у платника податків несплаченої у встановлені законодавством строки узгодженої суми грошового зобов'язання, контролюючий орган надсилає йому податкову вимогу. Така була скерована позивачем на податкову адресу відповідача - 80400, Львівська область, Кам'янка-Бузький район, м. Кам'янка-Бузька, вул. Перемоги,26 кв.36, докази долучено до матеріалів справи. І, оскільки, добровільно підприємством заборгованість не сплачено, то така підлягає стягненню до бюджету.
Суд з'ясував зміст позовних вимог, дослідив долучені до матеріалів справи письмові докази, оцінив їх в сукупності та встановив такі фактичні обставини справи та відповідні правовідносини:
Приватне підприємство Єврокомфорт+ зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань з присвоєнням ідентифікаційного коду в ЄДРПОУ 43143039. Місцезнаходження юридичної особи: 80400, Львівська область, Кам'янка-Бузький район, м. Кам'янка-Бузька, вул. Перемоги,26 кв.36.
Згідно карток особових рахунків та довідки про податкову заборгованість приватного підприємства Єврокомфорт+ , станом на 29.01.2020 має податковий борг в розмірі 149 045,53 грн.: у тому числі податок на прибуток приватних підприємств - 6220,73 грн.; податок на додану вартість -142824,8 грн.
Зазначена основна сума податкового боргу виникла на підставі: податку на прибуток у розмірі - 6220,73 грн. згідно :
податкової декларації № 9299111024 від 25.02.2018 в сумі 5200,73 грн.;
податкового повідомлення - рішення № 0025425312 від 19.03.2019 в сумі 1020,00 грн.
та податку на додану вартість у розмірі 14282,80 згідно:
податкової декларації з податку на додану вартість № 9296931211 від 22.01.2018 на суму 10585 грн..
податкової декларації з податку на додану вартість № 9141870534 від 20.07.2018 на суму 13408 грн.;
податкової декларації з податку на додану вартість № 9277512924 від 20.12.2018 на суму 11969 грн;
податкової декларації з податку на додану вартість № 9192119895 від 20.09.2018 на суму 3703 грн;
податкового повідомлення-рішення: № 0000171271 від 19.09.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0145761271 від 07.11.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0083841271 від 30.08.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0010451271 від 16.01.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0087801271 від 12.04.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0204141271 від 10.08.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0181221271 від 25.07.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0075101271 від 23.03.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 3870,98 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0165311271 від 01.12.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 10777,80 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0041341271 від 01.02.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0002905312 від 10.10.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0007385312 від 05.11.2018, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 1020 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
податкового повідомлення-рішення: № 0049865312 від 30.05.2019, яким збільшено суму грошового зобов'язання з податку на додану вартість в сумі 7140 грн. за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами);
уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ № 9011092024 від 02.02.2018 в сумі 72585 грн;
уточнюючого розрахунку податкових зобов'язань з ПДВ № 9013641400 від 06.02.2018 в сумі 900 грн.
Рішення контролюючого органу скеровувалось на податкову адресу платника податків, у визначеному ПК України порядку не оскаржувалось, отримані відповідачем, про що свідчать повідомлення про вручення поштових відправлень, що знаходяться в матеріалах справи.
Позивач надсилав приватному підприємству Єврокомфорт+ податкову вимогу форми" Ю "№ 10-23 від 08.02.2016 (а.с.12).
При прийнятті рішення суд керується такими нормами права:
Згідно з частиною 1 статті 67 Конституції України, кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначення вичерпного переліку податків та зборів, що справляються в Україні, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, регулюються Податковим кодексом України (далі - ПК України).
Відповідно до статті 16 ПК України, платники податків зобов'язані сплачувати належні суми податків у встановлені законом терміни.
Підпунктом 20.1.34 пункту 20.1 статтею 20 ПК України передбачене право контролюючого органу звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п.14.1.137 п.14.1 ст.14 ПК України, орган стягнення уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно п.41.2 ст.41 ПК України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, які уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах їх повноважень, а також державні виконавці в межах своїх повноважень.
Згідно з пунктом 36.1, пунктом 36.2 статті 36 Податкового кодексу України, податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи. Податковий обов'язок виникає у платника за кожним податком та збором.
Згідно пункту 54.1 статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.
Відповідно до пункту 57.1 статті 57 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
В силу пункту 203.2 статті 203 Податкового кодексу України, сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
У разі коли відповідно до цього Кодексу або інших законів України контролюючий орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних з порушенням податкового законодавства, та надсилає (вручає) податкове/податкові повідомлення-рішення про сплату суми/сум платнику податку, такий платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму податкового зобов'язання у строки, визначені в цьому Кодексі та в статті 297 Митного кодексу України, а якщо такі строки не визначено, - протягом 30 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення про таке нарахування( п.57.1 статті 57 податкового кодексу України).
Згідно п.57.3 ст.53 Податкового Кодексу у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.102.4. ст.102 Податкового кодексу України, у разі якщо грошове зобов'язання нараховане контролюючим органом до закінчення строку давності, визначеного у пункті 102.1 цієї статті, податковий борг, що виник у зв'язку з відмовою у самостійному погашенні такого грошового зобов'язання, може бути стягнутий протягом наступних 1095 календарних днів з дня виникнення податкового боргу. Якщо платіж стягується за рішенням суду, строки стягнення встановлюються до повного погашення такого платежу або визначення боргу безнадійним.
Таким чином, оскільки відповідачем не було своєчасно погашено узгоджену суму грошового зобов'язання, тому в силу п.п.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України ця сума набула статусу податкового боргу.
Згідно з підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
У разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби у відповідності до вимог пункту 59.1 статті 59 ПК України надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
На виконання ст.59 ПК України ДПІ у Кам"янка-Бузькому районі ГУ ДФС у Львівській області виставлено податкову вимогу форми" Ю "№ 10-23 від 08.02.2016 (а.с.12).
В матеріалах справи наявні докази скерування та належного повідомлення відповідачу про зазначену вище податкову вимогу та відсутні докази її оскарження.
Статтею 20 ПК України, визначено права контролюючих органів.
Згідно п.п.20.1.34 п.20.1 ст.20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.1 ст. 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (пункти 95.2, 95.3 статті 95 ПК України).
Згідно з п. 95.4 ст. 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Законом України "Про внесення змін до ПК України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" від 21.12.2016 року №1797-VІІІ внесені зміни до ПК України та ст.19-1 Кодексу викладено в новій редакції, відповідно до якої функції з погашення податкового боргу закріплено за ГУ ДФС у Львівській області.
Відповідно до ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд, згідно ст. 90 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Згідно з ч.2 ст.73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Станом на день розгляду справи у суді, відповідач відзиву по суті позовних вимог чи доказів сплати податкового боргу в розмірі 149045 (сто сорок дев'ять тисяч сорок п'ять) 53 коп. до суду не надав.
Отже, на підставі викладеного суд дійшов висновку, що заявлені позивачем вимоги є доведеними, обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення у повному обсязі.
Відповідно до приписів статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Оскільки, позивач не надав доказів понесення таких судових витрат, суд не має підстав вирішувати питання про їх розподіл.
Керуючись ст.ст. 14, 72-77, 139, 241-247, 250-251, 255, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, п.3 розділу VI "Прикінцевих положень" Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ :
Адміністративний позов Головного управління ДПС у Львівській області до приватного підприємства Єврокомфорт+ про стягнення до бюджету коштів з рахунків у банках - задоволити повністю.
Стягнути до бюджету кошти з рахунків у банках, обслуговуючих приватного підприємства Єврокомфорт+ (80400, Львівська область, Кам'янка-Бузький район, м. Кам'янка-Бузька, вул. Перемоги, 26 кв.36, код ЄДРПОУ 35603011) та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів в розмірі 149045 (сто сорок дев'ять тисяч сорок п'ять) 53 коп.
Судовий збір розподілу не підлягає.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку апеляційного оскарження, а у разі його апеляційного оскарження - з моменту проголошення судового рішення суду апеляційної інстанції. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення суду може бути оскаржено до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення за правилами, встановленими ст.ст.293, 295 - 297 КАС України.
Згідно з пунктом 3 Розділу VI Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 47, 79, 80, 114, 122, 162, 163, 164, 165, 169, 177, 193, 261, 295, 304, 309, 329, 338, 342, 363 цього Кодексу, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позову, збільшення або зменшення розміру позовних вимог, подання доказів, витребування доказів, забезпечення доказів, а також строки звернення до адміністративного суду, подання відзиву та відповіді на відзив, заперечення, пояснень третьої особи щодо позову або відзиву, залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви, пред'явлення зустрічного позову, розгляду адміністративної справи, апеляційного оскарження, розгляду апеляційної скарги, касаційного оскарження, розгляду касаційної скарги, подання заяви про перегляд судового рішення за нововиявленими або виключними обставинами продовжуються на строк дії такого карантину.
Строк, який встановлює суд у своєму рішенні, не може бути меншим, ніж строк карантину, пов'язаного із запобіганням поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19).
Суддя Сподарик Н.І.
Повний текст рішення складено та підписано 05 травня 2020 року
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2020 |
Оприлюднено | 05.05.2020 |
Номер документу | 89061937 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Сподарик Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні