02.03.2020 Справа № 756/13559/19
Справа № 756/13559/19
Провадження № 2-а/756/54/20
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
2 березня 2020 року суддя Оболонського районного суду міста Києва Жук М.В., розглянувши у порядку спрощеного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, третя особа державний інспектор у сфері державного контролю за використанням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області - провідний спеціаліст відділу контролю за використанням та охороною земель у Коростенському, Лугинському, Народицькому, Овруцькому, Олевському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області Киреєв Сергій Олександрович, про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення,-
в с т а н о в и в:
ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до ГУ Держгеокадастру у Житомирській області, третя особа державний інспектор у сфері державного контролю за використанням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області - провідний спеціаліст відділу контролю за використанням та охороною земель у Коростенському, Лугинському, Народицькому, Овруцькому, Олевському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель ГУ Держгеокадастру у Житомирській області Киреєв С.О., про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення, з адміністративним позовом, в якому просить скасувати постанову про притягнення його до відповідальності, посилаючись на те, що постанова не відповідає фактичним обставинам справи, винесена з грубим порушенням чинного законодавства, без з`ясування всіх обставин та містить дані, які не відповідають дійсності.
Позивач вважає, що притягнення його до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 53-3 КУпАП є недоведеним і необґрунтованим, а складання оскаржуваної постанови було вчинене з порушенням норм закону, у зв`язку із чим, просив скасувати постанову про накладення адміністративного стягнення від 25.09.2019 року № 497-ДК/0213ПО/08/01/-19.
Судом вирішено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні), відповідно до ст. 262 КАС України.
У поданому відзиві на позовну заяву представник позивача просив відмовити у задоволенні позовних вимог повністю, посилаючись на їх безпідставність та необґрунтованість.
Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку про відмову в позові, виходячи з наступного.
Судом установлено, що постановою державного інспектора у сфері державного контролю за використанням вимог законодавства України про охорону земель ГУ Держгеокадастру у Житомирській області - провідного спеціаліста відділу контролю за використанням та охороною земель у Коростенському, Лугинському, Народицькому, Овруцькому, Олевському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області Киреєва С.О. від 25.09.2019 року ОСОБА_1 визнано винним у вчиненні правопорушення, відповідальність за яке передбачена ст. 53-3 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 340 грн.
Як вбачається зі змісту оскаржуваної постанови на підставі звернення Білокоровицької сільської ради за № 415 від 22.07.2019 року щодо порушення земельного законодавства підприємством ТОВ УкрГеоРесурс на території Білокоровицької сільської ради Олевського району було здійснено обстеження земельної ділянки площею 1,8606 га з виїздом на місцевість. За інформацією Білокоровицької сільської ради за № 530 від 13.09.2019 року з підприємством ТОВ УкрГеоРесурс сільською радою жодних договорів оренди землі, дозволів та інших правовстановлюючих документів не укладалось та не надавалось, земельна ділянка сільськогосподарського призначення комунальної форми власності за кадастровим номером 1824480400:01:000:0665 площею 1,8606 га перебуває у комунальній власності Білокоровицької сільської ради відповідно до витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію прав власності від 06.08.2018 року, індексний номер витягу: 133304792. Так, рішенням Житомирської обласної ради 8-ої сесії 7-го скликання від 22.12.2016 току № 499 Про розгляд клопотань Державної служби геології та надр України відмовлено у погодженні надання спеціального дозволу на користування надрами з метою видобування корисних копалин ТОВ УкрГеоРесурс . На момент перевірки дана земельна ділянка використовується ТОВ УкрГеоРесурс під розробку родовища (видобування каменю пісковику) площею 1,8606 га без відповідної реєстрації права власності або користування та не за цільовим призначенням, що є порушенням ст.ст. 125, 126, п. 5 ст. 20 ЗК України та згідно ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель свідчить про факт самовільного зайняття та використання земельної ділянки не за цільовим призначенням. Також в ході перевірки виявлено, то на земельній ділянці порушено та знято поверхневий покрив без спеціального дозволу у вигляді ям, де здійснюється добування каменю пісковику приблизно глибиною 5 метрів і шириною 20-30 метрів, що є порушенням ст.ст. 168, 211 Земельного кодексу України та згідно ст. 1 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель свідчить про факт невиконання умов зняття, збереження і нанесення родючого шару грунту. Проміри земельної ділянки проведено сертифікованою металевою мірною стрічкою Р50УКЗ (гост-7502-98) згідно сертифікату UA01№627, дата калібрування 12.02.2019 рік.
ГУ Держгеокадастру в Житомирській області складено припис, яким зобов`язано ТОВ УкрГеоРесурс усунути порушення вимог земельного законодавства шляхом оформлення речових прав на земельну ділянку або припинення факту самовільного зайняття земельної, припинення використання земельної ділянки не за цільовим призначенням, припинити здійснювати розробку родовища без дозволу на зняття та перенесення ґрунтового покриву (родючого шару грунту). Про виконання припису зобов`язано повідомити до 15.10.2019 року.
Правові, економічні та соціальні основи організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель визначає Закон України від 19 червня 2003 року № 963-IV Про державний контроль за використанням та охороною земель , який спрямований на забезпечення раціонального використання і відтворення природних ресурсів та охорону довкілля.
Відповідно до ст. 4 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель об`єктом державного контролю за використанням та охороною земель є всі землі в межах території України.
Згідно зі ст. 5 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель державний контроль за дотриманням вимог законодавства України про охорону земель здійснює центральний орган виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів.
До повноважень центрального органу виконавчої влади, який забезпечує реалізацію державної політики у сфері нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, належать зокрема здійснення державного контролю за використанням та охороною земель у частині додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства України та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю та виконання вимог щодо використання земельних ділянок за цільовим призначенням (ст. 6 цього Закону).
У ст. 9 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель зазначено, що державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюються шляхом, зокрема, проведенням перевірок.
Статтею 10 Закону України Про державний контроль за використанням та охороною земель регламентовано, що державні інспектори мають право, зокрема, безперешкодно обстежувати в установленому законодавством порядку земельні ділянки, що перебувають у власності та користуванні юридичних і фізичних осіб, перевіряти документи щодо використання та охорони земель; давати обов`язкові для виконання вказівки (приписи) з питань використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства України про охорону земель відповідно до їх повноважень, а також про зобов`язання приведення земельної ділянки у попередній стан у випадках, установлених законом, за рахунок особи, яка вчинила відповідне правопорушення, з відшкодуванням завданих власнику земельної ділянки збитків; складати акти перевірок чи протоколи про адміністративні правопорушення у сфері використання та охорони земель і дотримання вимог законодавства про охорону земель та розглядати відповідно до законодавства справи про адміністративні правопорушення, а також подавати в установленому законодавством України порядку до відповідних органів матеріали перевірок щодо притягнення винних осіб до відповідальності; передавати до органів прокуратури, органів досудового розслідування акти перевірок та інші матеріали про діяння, в яких вбачаються ознаки кримінального правопорушення.
Приписами ст. 188 ЗК України визначено, що державний контроль за використанням та охороною земель здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері здійснення державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі, а за додержанням вимог законодавства про охорону земель - центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Порядок здійснення державного контролю за використанням та охороною земель встановлюється законом.
Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 22.07.2016 року № 482 Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України організація та здійснення державного нагляду (контролю) за дотриманням земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності є завданнями Держгеокадастру.
Відповідно до пп. 25-1 п. 4 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 року № 15, Держгекадастр відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використання та охороною земель усіх категорій і форм власності.
З аналізу наведених правових норм слідує, що державний контроль за охороною та використанням земель може здійснюватися державним інспектором ГУ Держгеокадастру, у тому числі, шляхом проведення перевірок.
Для реалізації завдань у сфері здійснення контролю за використанням та охороною земель державний інспектор має право, зокрема, видавати приписи, складати акти перевірки або протоколи про адміністративні правопорушення з метою притягнення винних осіб до відповідальності.
Відповідно до п. б ч. 1 ст. 211 ЗК України громадяни та юридичні особи несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність відповідно до законодавства за самовільне зайняття земельних ділянок.
Згідно статті 53-1 КУпАП самовільне зайняття земельної ділянки тягне за собою накладення штрафу на громадян від десяти до п`ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб - від двадцяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Статтею 126 ЗК визначено право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень .
Проте, позивачем не надано будь яких доказів на підтвердження правомірного викокистання спірної земельної ділянки з метою видобування корисних копалин.
Згідно з ч. 2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Згідно з ст. 252 КУпАП посадова особа оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Враховуючи, що на підставі наданих сторонами доказів установлено факт вчинення позивачем адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 53-3 КУпАП, яке в даному випадку дійсно мало місце, а також зважаючи на дійсні обставини, вина позивача у його вчиненні є повністю доведена, дії відповідача відповідають вимогам чинного законодавства, суд дійшов висновку про те, що оскаржена постанова № 497-ДК/0213ПО/08/01/-19 від 25.09.2019 року винесена відповідачем з додержанням вимог закону та в межах його повноважень.
За таких обставин адміністративний позов ОСОБА_1 задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст. 9, 11, 77, 241, 246, 286, 295 КАС України, суд -
в и р і ш и в:
У адміністративному позові ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області, третя особа державний інспектор у сфері державного контролю за використанням вимог законодавства України про охорону земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області - провідний спеціаліст відділу контролю за використанням та охороною земель у Коростенському, Лугинському, Народицькому, Овруцькому, Олевському районах Управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Житомирській області Киреєв Сергій Олександрович, про визнання протиправною та скасування постанови про накладення адміністративного стягнення - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів від дня його складання через Оболонський районний суд міста Києва.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду
Суддя
Суд | Оболонський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 02.03.2020 |
Оприлюднено | 06.05.2020 |
Номер документу | 89071663 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Оболонський районний суд міста Києва
Жук М. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні