Справа № 560/13/20
РІШЕННЯ
іменем України
05 травня 2020 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Ковальчук О.К. розглянувши адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Автоцентр Логістик" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області , Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Автоцентр Логістик" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України, в якому просить визнати протиправним та скасувати рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №1309791/42107026 від 18.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 20.05.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від № 1 від 20.05.2019 року, визнати протиправним та скасувати Рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних за №1309795/42107026 від 18.10.2019 р. про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 01.07.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 20.05.2019 року та № 1 від 01.07.2019.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначив, що ДПС України безпідставно відмовила в реєстрації податкових накладних №1 від 20.05.2019 та №1 від 01.07.2019 року, оскільки позивач надав усі необхідні документи, які підтверджують реальність здійснення господарських операцій, визначених договорами поставки № 22-04/2019 від 22.04.2019 та № 25-04/2019 від 25.04.2019. Вказує, що всупереч вимогам підпункту 4 пункту 13 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, контролюючий орган не зазначив, копії яких саме документів необхідно надати для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Разом з тим, згідно з повідомленням щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація яких зупинена від 16.10.2019 №1 позивач надав пояснення та копії документів, які підтверджують факт здійснення господарських операції по договорах поставки № 22-04/2019 від 22.04.2019 та № 25-04/2019 від 25.04.2019, а саме: договір № 22-04/2019 від 22.04.2019, договір № 25-04/2019 від 25.04.2019, специфікацію № 1 від 25.04.2019 на суму 120 000,0 грн на відсів вапняковий 4 000 т, додаткову угоду до договору № 25-04/2019 від 25.04.2019, договір зберігання № 23/04-19 від 23.04.19, додаткову угоду №1 до договору № 22-04/2019, додаток №1 до договору № 22-04/2019 від 22.04.2019, специфікацію № 1 від 22.04.2019, угоду №1 про зарахування зустрічних однорідних грошових вимог від 30.06.2019 укладену між ТОВ "Автоцентр логістик" та ДП "Нігинський кар`єр", угоду №1 про зарахування зустрічних однорідних грошових вимог від 30.07.2019 між ТОВ "Автоцентр логістик" та ДП "Нігинський кар`єр", картки рахунку 631 за квітень 2019- липень 2019 по контрагенту ДП "Нігинський кар`єр", картки рахунку 361 за 20.05.2019 - 01.07.2019 з ТОВ "Версанд", картки рахунку 361 за 30.06.2019 по контрагенту ДП "Нігинський кар`єр", картки рахунку 361 за 30.07.2019 по контрагенту ДП "Нігинський кар`єр", банківську виписку по рахунку за 20.05.2019, платіжне доручення № 6 від 20.05.2019, акт взаємозаліку № 1 від 30.06.2019, № 2 від 30.06.2019, акт приймання-передачі по договору зберігання №23/04-19 від 23.04.2019, акт приймання-передачі по договору зберігання №23/04-19 від 31.05.2019, акт №38 здачі-прийняття робіт, де виконавець - ДП "Нігинський кар`єр", акт приймання-передачі (повернення) ТМЦ за договором відповідального зберігання від 01.07.2019, видаткову накладну №9 від 01.07.2019, де постачальник - ТОВ Автоцентр Логістик, покупець - ТОВ "Версанд", видаткову накладну № 177 від 31.05.2019, де постачальник - ДП "Нігинський кар`єр", покупець - ТОВ Автоцентр Логістик, видаткову накладну №107 від 30.04.2019, де постачальник - ДП "Нігинський кар`єр", покупець - ТОВ Автоцентр Логістик, податкову накладну від 01.07.2019 №1, від 20.05.2019 № 1, РК від 01.07.2019 до податкової накладної №1 від 26.04.2019, паспорт якості № 3/3004 від 30.04.2019, № 1/3105 від 31.05.2019, довіреність № 3 на отримання ТМЦ, лист ТОВ "Автоцентр логістик" до ДП "Нігинський кар`єр", лист ТОВ "Версанд" до ТОВ "Автоцентр Логістик" та пояснення. Вважає, що надані документи підтверджують реальність здійснення операцій по договорам поставки № 22-04/2019 від 22.04.2019 та № 25-04/2019 від 25.04.2019. Тому, просить суд позов задовольнити в повному обсязі.
Хмельницький окружний адміністративний суд відкрив провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.
Ухвалою від 20 січня 2020 року Хмельницький окружний адміністративний суд відмовив у задоволенні клопотання Головного управління ДПС у Хмельницькій області про розгляд справи за правилами загального позовного провадження.
В поданому до суду відзиві відповідача проти задоволення позовних вимог заперечив. Зазначив, що надані позивачем документи до податкових накладних №1 від 20.05.2019 та №1 від 01.07.2019 року є недостатніми для прийняття комісією рішення про їх реєстрацію. Платник до Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено рішенням №1 від 16.10.2019, надав копії документів, складених з порушенням вимог законодавства. Вказує, що позивачем не наданий передбачений пунктом 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Вважає, що рішення ГУ ДПС у Хмельницькій області від 18.10.2019 №1309791/42107026 та №1309795/42107026 прийняті правомірно, на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а тому в задоволені позовних вимог просить відмовити.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Автоцентр Логістик" зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 03.05.2018 року.
25.04.2019 року ТОВ "Автоцентр Логістик" (продавець) та ТОВ "Версанд" (покупець) уклали договір № 25-04/19.
Згідно з пунктами 1.1, 1.2 договору продавець зобов`язується в порядку та на умовах, визначених у цьому договорі продати (передати) у власність) покупцеві товар, визначений пунктом 1.2 договору, а покупець-прийняти і оплатити товар. Товаром за даним договором є: камінь вапняковий різно фракційний (фракційний склад визначається в специфікаціях до цього Договору); відсів вапняковий фракція 0-20 мм. За умовами пункту 2.2. договору із змінами, внесеними додатковою угодою №1 від 01.07.2019 до договору поставки №25-04/2019 від 25.04.2019 р., поставка товару здійснюється на умовах EXW "Інкотермс-2010" шляхом передачі товару у розпорядження покупцеві на складі ДП "Нігинський кар`єр" (Хмельницька область, Кам`янець-Подільський район, с.Сахкамінь). Відповідно до пунктів 2.6, 2.7 договору датою поставки і датою приймання товару вважається дата передачі, зазначена у відповідній накладній. Вартість Товару, узгоджується сторонами під час підписання специфікації (пункт 3.1 договору). Пунктом 4.1 договору сторони узгодили можливість здійснення попередньої оплати за товар. Датою оплати вважається дата зарахування відповідних грошових коштів в повному обсязі на рахунок покупця (пункт 4.2 договору).
На виконання умов договору №25-04/19 від 25.04.2019 ТОВ Версанд здійснив попередню оплату товару в сумі 115 000,00 грн, в томі числі 19 166,67 грн ПДВ.
По факту отримання попередньої оплати по договору №25-04/19 від 25.04.2019, позивач склав податкову накладну № 1 від 20.05.2019 та надіслав її для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ДФС України надіслала позивачу квитанцію від 14.06.2019 року про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, вказавши, що ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", та запропонувала надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
01.07.2019 року ТОВ "Автоцентр Логістик" відвантажило покупцю відсів вапняковий фр.0-20 мм в кількості 5700,0 т. на загальну суму 171 000,00 грн.
По факту передачі товару на суму 1000,00 грн позивач склав податкову накладну №1 від 01.07.2019 року, яку надіслав для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
ДФС України надіслала позивачу квитанцію від 29.07.2019 року про зупинення реєстрації вказаної податкової накладної, вказавши, що ПН/РК відповідає вимогам підпункту 1.6 пункту 1 "Критеріїв ризиковості платника податку", запропонувала надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
16.10.2019 року позивач надіслав відповідачу повідомлення щодо подачі документів на підтвердження реальності здійснення операцій, по оформлених ПН №1 від 20.05.2019 року, №1 від 01.07.2019 року та скановані копії договору №22-04/2019 від 22.04.2019, договору №25-04/2019 від 25.04.2019, специфікації №1 від 25.04.2019 на суму 120 000,0 грн на відсів вапняковий 4000т, додаткової угоди до договору №25-04/2019 від 25.04.2019, договору зберігання №23/04-19 від 23.04.19, додаткової угоди №1 до договору № 22-04/2019, додатку №1 до договору №22-04/2019 від 22.04.2019, специфікації №1 від 22.04.2019, угоди №1 про зарахування зустрічних однорідних грошових вимог від 30.06.2019, угоди №1 про зарахування зустрічних однорідних грошових вимог від 30.07.2019, картки рахунку 631 за квітень 2019- липень 2019 по контрагенту ДП "Нігинський кар`єр", картки рахунку 361 за 20.05.2019 - 01.07.2019 з ТОВ "Версанд", картки рахунку 361 за 30.06.2019 по контрагенту ДП "Нігинський кар`єр", картки рахунку 361 за 30.07.2019 по контрагенту ДП "Нігинський кар`єр", банківську виписку по рахунку за 20.05.2019, платіжного доручення №6 від 20.05.2019, акта взаємозаліку №1 від 30.06.2019, №2 від 30.06.2019, акта приймання-передачі по договору зберігання №23/04-19 від 23.04.2019, акт приймання-передачі по договору зберігання №23/04-19 від 31.05.2019, акта №38 здачі-прийняття робіт, акта приймання-передачі (повернення) ТМЦ за договором відповідального зберігання від 01.07.2019, видаткової накладної №9 від 01.07.2019, видаткової накладної №177 від 31.05.2019, накладної №107 від 30.04.2019, податкової накладної від 01.07.2019 №1, від 20.05.2019 №1, РК від 01.07.2019 до податкової накладної №1 від 26.04.2019, паспорта якості № 3/3004 від 30.04.2019, № 1/3105 від 31.05.2019, довіреності №3 на отримання ТМЦ, та листів ТОВ "Автоцентр логістик" , ТОВ "Версанд".
Рішеннями від 18.10.2019 року №1309791/42107026 та №1309795/42107026 відповідач відмовив позивачу у реєстрації податкових накладних №1 від 20.05.2019 року та №1 від 01.07.2019, відповідно. Підставою для відмови слугувало надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства.
28.10.2019 позивач подав до ДПС України скаргу на спірні рішення від 18.10.2019.
Рішеннями ДПС України від 01.11.2019 №40749/42107026/2 та №40748/42107026/2 скарги залишені без задоволення, а рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної без змін.
Вважаючи рішення відповідача щодо відмови у реєстрації податкових накладних протиправними, позивач звернувся до суду з цим позовом.
Досліджуючи правомірність рішення №1309791/42107026 від 18.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 20.05.2019 року, суд враховує таке.
Відповідно до пункту 201.1. статті 201 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.10. статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 р. №1246 (далі Порядок №1246).
Згідно з пунктами 12, 13 та 14 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:
відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту);
чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування;
дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200 1.3 і 200 1.9 статті 200 1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
факту реєстрації / зупинення реєстрації / відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами;
наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування;
дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція). Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних визначає Порядок зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. №117 (чинний на дату прийняття оскаржуваного рішення) (далі Порядок №117).
Згідно з пунктами 5, 6 Порядку №117 податкова накладна / розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку. У разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну / розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування зупиняється.
Відповідно до пункту 13 Порядку №117 у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування зазначаються:
1) номер та дата складання податкової накладної / розрахунку коригування;
2) порядковий номер, номенклатура товарів/послуг продавця, код товару згідно з УКТЗЕД / послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, зазначені у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрація яких зупинена;
3) критерій(ї) ризиковості платника податку та/або критерій(ї) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого(их) зупинено реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;
4) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
У квитанції від 14.06.2019 про зупинення реєстрації податкової накладної №1 від 20.05.2019 року відповідач запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накиданих.
На виконання вимог контролюючого органу, позивач надіслав пояснення та копії документів щодо виконання умов договору № 25-04/19/В від 25.04.2019.
Відповідно до пункту 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено;
ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку;
надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Підставою для прийняття рішення від 18.10.2019 року №1309791/42107026 про відмову позивачу у реєстрації податкової накладної №1 від 20.05.2019 року слугувало надання копій документів, складених з порушенням законодавства. В розділі рішення "Додаткова інформація" відповідач зазначив, що з порушенням законодавства складені видаткова накладна №107 від 30.04.2019 на придбання від ДП "Нігинський кар`єр" 2100 тон відсіву вапнякового, видаткова накладна №177 від 31.05.2019 на придбання від ДП "Нігинський кар`єр" 3600 тон відсіву вапнякового, оскільки згідно з додатковою угодою від 01.07.2019 №1 до договору №22-04/2019 від 22.04.2019 поставка товару здійснюється на умовах EXW "Інкотермс-2010" шляхом передачі товару у розпорядження покупцеві на складі ДП "Нігинський кар`єр", відповідно до специфікації №1 від 22.04.2019 до договору від 22.04.2019 №22-04/2019 кількість товару - 4000 тон та термін поставки квітень - червень 2019, що не відповідає кількості товару, зазначеній у податковій та видатковій накладній, актах прийому-передачі - 5700 тон, та терміну поставки - липень 2019. Крім того, в специфікації №1 від 25.04.2019 до договору від 25.04.2019 № 25-04/2019 зазначено кількість товару - 4000 тон та термін поставки квітень-червень 2019, що не відповідає кількості товару, зазначеній у податковій та видатковій накладній, актах прийому-передачі - 5700 тон, та терміну поставки-липень 2019.
Разом з тим, у повідомленні №1 від 16.10.2019 позивач пояснив, що ТОВ "Версанд" на виконання договору №25-04/19/В від 25.04.2019 року 20.05.2019 здійснило попередню оплату на поточний рахунок ТОВ "Автоцентр Логістик" за товар в сумі 115000,00 грн., в т.ч. ПДВ 19 166,67 грн (платіжне доручення від 20.05.2019р. № 46). Операція з отримання попередньої оплати відображена у регістрах бухгалтерського обліку позивача по рахунку 361 "Розрахунки з вітчизняними покупцями" по контрагенту ТОВ "Версанд" за період з 20.05.2019 по 01.07.2019. Податкова накладна №1 від 20.05.2019 року видана позивачем по факту отримання від ТОВ "Версанд" коштів в сумі 115000,00 грн, як попередньої оплати за товар по договору №25-04/2019 від 25.04.2019.
Факт попередньої оплати в сумі 115000,00 грн по договору №25-04/2019 від 25.04.2019 підтверджується дослідженими судом доказами, зокрема платіжним дорученням №46 від 20.05.2019 року, випискою з поточного рахунку позивача за 20.05.2019 року, карткою рахунку 361 за 20.05.2019 року по контрагенту ТОВ "Версанд".
Таким чином, подані позивачем документи, суд вважає достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної №1 від 20.05.2019 року. Тому, рішення №1309791/42107026 від 18.10.2019 про відмову щодо реєстрації податкової накладної №1 від 20.05.2019 року є неправомірним.
Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Згідно з пунктами 19, 20 Порядку №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.
Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДФС України.
Відповідно до наказу Держаної податкової служби України від 28.08.2019 №36 повноваження щодо реалізації податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, державної політики у сфері боротьби з правопорушенням під час застосування податкового законодавства з питань сплати єдиного внеску та законодавства з інших питань покладені на Держану податкову службу України.
Тому, з метою відновлення прав та інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду, необхідно зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 20.05.2019.
Досліджуючи правомірність рішення №1309795/42107026 від 18.10.2019 року про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 01.07.2019 року, суд враховує таке.
Згідно з пунктом 14 Порядку №117 перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, включає в себе: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до пункту 21 Порядку №117 підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Підставою для прийняття рішення від 18.10.2019 року №1309795/42107026 про відмову позивачу у реєстрації податкової накладної №1 від 01.07.2019 року слугувало надання копій документів, які складені з порушенням законодавства, зокрема, відповідно до специфікації №1 від 22.04.2019 до договору від 22.04.2019 №22-04/2019 кількість товару - 4000 тон та термін поставки квітень - червень 2019, що не відповідає кількості товару, зазначеній у податковій та видатковій накладній, актах прийому-передачі - 5700 тон, та терміну поставки - липень 2019.
До повідомлення №1 від 16.10.2019 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено по податковій накладній №1 від 01.07.2019 року позивач додав копії договору №22-04/2019 від 22.04.2019, договору №25-04/2019 від 25.04.2019, специфікації №1 від 25.04.2019 на суму 120 000,0 грн на відсів вапняковий 4000т, додаткової угоди до договору №25-04/2019 від 25.04.2019, договору зберігання №23/04-19 від 23.04.19, додаткової угоди №1 до договору № 22-04/2019, додатку №1 до договору №22-04/2019 від 22.04.2019, специфікації №1 від 22.04.2019, угоди №1 про зарахування зустрічних однорідних грошових вимог від 30.06.2019, угоди №1 про зарахування зустрічних однорідних грошових вимог від 30.07.2019, картки рахунку 631 за квітень 2019- липень 2019 по контрагенту ДП "Нігинський кар`єр", картки рахунку 361 за 20.05.2019 - 01.07.2019 з ТОВ "Версанд", картки рахунку 361 за 30.06.2019 по контрагенту ДП "Нігинський кар`єр", картки рахунку 361 за 30.07.2019 по контрагенту ДП "Нігинський кар`єр", банківську виписку по рахунку за 20.05.2019, платіжного доручення №6 від 20.05.2019, акта взаємозаліку №1 від 30.06.2019, №2 від 30.06.2019, акта приймання-передачі по договору зберігання №23/04-19 від 23.04.2019, акт приймання-передачі по договору зберігання №23/04-19 від 31.05.2019, акта №38 здачі-прийняття робіт, акта приймання-передачі (повернення) ТМЦ за договором відповідального зберігання від 01.07.2019, видаткової накладної №9 від 01.07.2019, видаткової накладної №177 від 31.05.2019, накладної №107 від 30.04.2019, податкової накладної від 01.07.2019 №1, від 20.05.2019 №1, РК від 01.07.2019 до податкової накладної №1 від 26.04.2019, паспорта якості № 3/3004 від 30.04.2019, № 1/3105 від 31.05.2019, довіреності №3 на отримання ТМЦ, листів ТОВ "Автоцентр логістик" , ТОВ "Версанд" та пояснення.
У поясненнях позивач зазначив, що згідно з договором від 25.04.2019 №25-04/2019 ТОВ "Автоцентр Логістик" отримано на розрахунковий рахунок плату за відсів вапняний від ТОВ "Версанд" в розмірі 115000 грн, в тому числі ПДВ 19166,67 грн. та відвантажено відсів на суму 171000 грн, в тому числі ПДВ 28500 грн. На отриману оплату 115000,00 грн. та на частину реалізованого товару 1000 грн., як перші події, відповідно до вимог статті 187, 201 ПКУ складені податкові накладні.
Крім того, у письмових поясненнях №16/10 від 16.10.2019 року позивач додатково пояснив, що на виконання договору (специфікація №1), укладеного між ТОВ "Автоцентр Логістик" та ТОВ "Версанд", ТОВ "Версанд" 20.05.2019 здійснило попередню оплату на поточний рахунок ТОВ "Автоцентр Логістик" за товар в сумі 115000,00 грн (платіжне доручення від 20.05.2019р. №46). ТОВ "Автоцентр Логістик", в рахунок одержаної раніше від ТОВ "Версанд" попередньої оплата в розмірі 170000,00 грн., в тому числі 115 000,00 грн., 01.07.2019 здійснило реалізацію товару - відсіву вапнякового фр.0-20 мм в кількості 5 700,0 т на загальну суму 171 000,00 грн. Факт реалізації товару підтверджується: видатковою накладною від 01.07.2019 №9 на суму 171 000,00 грн, та довіреністю на отримання товару від ТОВ "Версанд" №3 від 01.07.2019. Згідно з вимог пункту 187.1 статті 187, 201 Податкового кодексу України ТОВ "Автоцентр Логістик" складені податкові накладні: №1 від 20.05.2019 на суму 115 000,00 грн., та №1 від 01.07.2019 на суму 1 000,00 грн.
Відповідно до пункту 187.1. статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно з пунктом 201.1. статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Пунктом 201.7. статті 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається в додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, та враховується при визначенні загальних податкових зобов`язань.
Відповідно до статті 44 ПК України для цілей оподаткування платники податків зобов`язані вести облік доходів, витрат та інших показників, пов`язаних з визначенням об`єктів оподаткування та/або податкових зобов`язань, на підставі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, фінансової звітності, інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків і зборів, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податків забороняється формування показників податкової звітності, митних декларацій на підставі даних, не підтверджених документами, що визначені абзацом першим цього пункту.
Отже, надані позивачем додаткові документи містять розбіжності щодо термінів, місяця і обсягів поставки відсіву вапняного, тому не можуть слугувати підставою для реєстрації податкової накладної №1 від 01.07.2019 року.
Враховуючи наведене, суд вважає, що рішення від 18.10.2019 року №1309795/42107026 про відмову позивачу у реєстрації податкової накладної №1 від 01.07.2019 року відповідач прийняв з дотриманням вимог Податкового кодексу України та Порядку №117, а тому підстав для його скасування немає.
Частиною першою та другою статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
В процесі судового розгляду відповідач довів правомірність прийняття рішення від 18.10.2019 року №1309795/42107026. Водночас суд встановив, що рішення №1309791/42107026 від 18.10.2019 прийняте з порушенням Податкового кодексу України.
Враховуючи викладене позов товариства з обмеженою відповідальністю "Автоцентр Логістик" про визнання протиправними та скасування рішень ГУ ДПС у Хмельницькій області про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №1309791/42107026, №1309795/42107026 від 18.10.2019 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 від 20.05.2019 року та №1 від 01.07.2019 року в Єдиному реєстрі податкових накладних, та зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 20.05.2019 року та №1 від 01.07.2019 необхідно задовольнити частково. необхідно задовольнити частково.
У зв`язку із частковим задоволенням позовних вимог, відповідно до статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України сплачений позивачем судовий збір у розмірі 1921,00 грн слід стягнути з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов товариства з обмеженою відповідальністю "Автоцентр Логістик" задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації Головного управління ДПС у Хмельницькій області №1309791/42107026 від 18.10.2019.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 20.05.2019.
В задоволені решти позовних вимог відмовити.
Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Автоцентр Логістик" 1921,00 грн судового збору за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "Автоцентр Логістик" (вул. Гагаріна, буд. 5, кімн. 329,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 42107026) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 43142957) Державна податкова служба України (Львівська площа, 8,Київ 1,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя О.К. Ковальчук
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2020 |
Оприлюднено | 07.05.2020 |
Номер документу | 89086367 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Ковальчук О.К.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні