Рішення
від 27.04.2020 по справі 640/18569/19
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 квітня 2020 року м. Київ № 640/18569/19

Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Смолій І.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи адміністративну справу за позовом Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення до ТОВ КС ПЛЮС про анулювання ліцензій,

О Б С Т А В И Н И С П Р А В И:

Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (надалі також - позивач) звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва (далі - суд) з позовом до ТОВ КС ПЛЮС (далі-відповідач) про анулювання ліцензій провайдера програмної послуги серії НР №00111-п від 20.11.2012 та серії НР №00112-п від 08.05.2013.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив про невиконання відповідачем вимог Закону України "Про телебачення та радіомовлення".

Ухвалою Окружного адміністративного суду м. Києва від 16.10.2019 року відкрито провадження у справі у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), встановлено відповідачу строк для надання відзиву.

Станом на момент прийняття рішення у справі відповідач відзиву на позовну заяву до суду не подав.

Згідно ч.6 ст. 162 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Розглянувши подані учасниками справи документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва, -

В С Т А Н О В И В:

Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення було видано відповідачеві ліцензії провайдера програмної послуги серії НР №00111-п від 20.11.2012 та серії НР №00112-п від 08.05.2013.

Розпорядженням Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 03.08.2018 року № 17/1129, враховуючи рішення позивача від 12.07.2018 року № 995 про порушення відповідачем ч.4 ст. 12, ч.9.ст.40 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" та накладення на нього штрафу, було зобов`язано останнього у період з 01.01.2019 року по 31.03.2019 року подати звіт про свою структуру власності за 2018 рік.

Позивачем було проведено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю КС ПЛЮС з питання своєчасності подання телерадіоорганізаціями та провайдерами програмної послуги інформації про структуру власності, результати якої викладено в акті від 16.07.2019 року № 1.

Висновки перевірки свідчать про невиконання, зокрема, відповідачем розпорядження Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення від 03.08.2018 року № 17/1129 та неподання ним звіту про структуру власності.

У зв`язку з зазначеним, позивачем прийнято рішення від 15.08.2019 року № 1243 "Про звернення до суду щодо анулювання ліцензії провайдера програмної послуги серії НР №00111-п від 20.11.2012 та серії НР №00112-п від 08.05.2013", яким вирішено:

1. Визнати порушення ТОВ КС ПЛЮС : частини четвертої статті 12 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", частини дев`ятої статті 40 Закону України "Про телебачення і радіомовлення".

2. Звернутись до суду про анулювання ліцензії провайдера програмної послуги серії НР №00111-п від 20.11.2012 та серії НР №00112-п від 08.05.2013 ТОВ КС ПЛЮС , у зв`язку із невиконанням ліцензіатом розпорядження Національної ради про усунення порушення.

В ході розгляду справи встановлено, що рішення позивача від 12.07.2018 року № 995 та від 15.08.2019 року № 12453 відповідачем не оскаржувались.

По суті позову суд зазначає наступне.

За приписами ст.1 Закону України "Про телебачення і радіомовлення", ліцензія провайдера програмної послуги - документ державного зразка, який видається Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення та засвідчує право ліцензіата надавати програмні послуги з використанням ресурсу багатоканальних телемереж; ліцензіат (власник ліцензії) - юридична або фізична особа, якій Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення видала відповідну ліцензію.

Згідно ч.3 та 4 ст. 7 Закону України "Про телебачення та радіомовлення", забезпечення формування та реалізація державної політики у сфері телебачення і радіомовлення покладаються на центральний орган виконавчої влади. Єдиним органом державного регулювання діяльності у сфері телебачення і радіомовлення незалежно від способу розповсюдження телерадіопрограм і передач є Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення (далі - Національна рада).

До повноважень Національної ради, в силу Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" належать наглядові (ст. 13 Закону), регуляторні (ст. 14 Закону) та щодо організації та перспектив розвитку телерадіомовлення (ст. 15 Закону).

Частиною 1 статті 18 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" передбачено, що ліцензування телерадіомовлення здійснює Національна рада.

Відповідно до ч. 2 ст. 18 Закону України "Про Національну раду України з питань телебачення і радіомовлення" ліцензія Національної ради на телерадіомовлення є єдиним і достатнім документом довільного характеру, що дає право ліцензіату вести телерадіомовлення.

Статтею 27 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" передбачено, що ліцензіат зобов`язаний виконувати умови ліцензії.

Згідно ч.4 ст.12 Закону України "Про телебачення та радіомовлення", суб`єкт інформаційної діяльності у сфері телебачення і радіомовлення щороку подає Національній раді інформацію про свою структуру власності в порядку та за формою, що встановлюються Національною радою. Неподання, несвоєчасне подання такої інформації або подання інформації, що не відповідає дійсності, є підставою для застосування Національною радою санкцій відповідно до цього Закону.

Відповідно до ч.9 ст.40 Закону України "Про телебачення та радіомовлення" провайдер програмної послуги зобов`язаний: а) щороку, до 31 березня, оприлюднювати на своєму офіційному веб-сайті та подавати до Національної ради звіт за попередній (звітний) рік діяльності, в якому зазначаються: відомості про будь-які зміни у структурі власності за звітний рік; відомості про всіх кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) та пов`язаних осіб (для кожної з осіб - прізвище, ім`я, по батькові, дата народження, громадянство, адреса); відомості про осіб, які впродовж звітного року надавали провайдеру програмної послуги фінансування (кредити, позики, фінансову допомогу тощо), якщо загальна сума такого фінансування від однієї особи впродовж звітного року становила 125 і більше мінімальних заробітних плат; б) розміщувати на своєму офіційному веб-сайті інформацію про структуру власності.

Відповідно до ч.6 ст.72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" Національна рада може застосовувати до телерадіоорганізацій та провайдерів програмної послуги такі санкції: оголошення попередження; стягнення штрафу; анулювання ліцензії на підставі рішення суду за позовом Національної ради.

Згідно ч.13 ст.72 Закону України "Про телебачення і радіомовлення" якщо порушення не були усунені після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, Національна рада звертається до суду з позовом про анулювання ліцензії на мовлення телерадіоорганізації або анулювання ліцензії провайдера програмної послуги.

В ході розгляду справи встановлено та матеріалами справи підтверджено факт неусунення відповідачем порушень після застосування санкції у вигляді стягнення штрафу, у свою чергу, відповідач не надав суду доказів на спростування зазначеного.

Згідно ч.1 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Отже, розглянувши подані сторонами документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до висновку про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Частиною першою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, встановлено, що завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ч.1 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Згідно ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч.1 ст.77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст.78 цього Кодексу.

Відповідно до ч.1 ст.90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Розподіл судових витрат в порядку ст.139 КАС України не здійснюється.

Керуючись вимогами ст.ст. 2, 5- 11, 19, 72- 77, 90, 139, 241- 246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд м.Києва, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення (вул. Прорізна, буд. 2,м. Київ,01601, код ЄДРПОУ 00063928) до Товариства з обмеженою відповідальністю "КС ПЛЮС" (04074, м. Київ, вул. Вишгородська, буд.4, оф.1, код ЄДРПОУ 34839941) про анулювання ліцензій - задовольнити.

Анулювати ліцензії провайдера програмної послуги серії НР №00111-п від 20.11.2012 та серії НР №00112-п від 08.05.2013 ТОВ КС ПЛЮС .

Рішення суду набирає законної сили в строк і порядку, передбачені статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішенням суду може бути оскаржено за правилами встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суддя І.В. Смолій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2020
Оприлюднено07.05.2020
Номер документу89086730
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —640/18569/19

Рішення від 27.04.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 16.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

Ухвала від 02.10.2019

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Смолій І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні