ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 травня 2020 року м. Київ № 640/1961/19
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі головуючої судді Кузьменко А.І., розглянувши у порядку спрощеного провадження адміністративну справу
за позовом Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області
до Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації,
Виконавчого комітету Полтавської міської ради
третя особа Товариство з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс"
про скасування державної реєстрації змін до установчих документів та зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної фіскальної служби у Полтавській області звернулося до суду з позовом до Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, Виконавчого комітету Полтавської міської ради, в якому просить суд:
-скасувати реєстраційну дію Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації щодо державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс" від 22 листопада 2018 року №10681050013041584, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань;
-зобов`язання Виконавчий комітет Полтавської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис стосовно скасування змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс" від 22 листопада 2018 року №10681050013041584, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства .
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців внесено запис від 22 листопада 2018 року №10681050013041584, які стосуються зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс". В рамках забезпечення комплексу заходів щодо обліку платників податків, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням, та з метою підтвердження юридичної адреси платника податків, працівниками податкової інспекції здійснено перевірку місця реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс", за результатами якої складено акт від 19 грудня 2018 року №1642, яким зафіксовано відсутність названого товариства за місцем реєстрації.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 лютого 2019 року відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи.
Копія ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 11 лютого 2019 року направлена сторонам поштовим відправленням та отримана представником Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації 14 лютого 2019 року, про що свідчить наявне в матеріалах справи рекомендоване повідомлення про вручення поштового відправлення.
Проте, станом на час розгляду справи Шевченківською районною в місті Києві державною адміністрацією відзив на позов не подано.
Від представника Виконавчого комітету Полтавської міської ради на адресу суду надійшли пояснення, в яких останній зазначає про необхідність скасування, окрім запису від 22 листопада 2018 року №10681050013041584, ще й запису від 22 листопада 2018 року №10681070014041584, оскільки такі записи вчинені на підставі одного пакету документів, що подавався заявником, і без проведення реєстраційної дії №10681050013041584 державному реєстратору неможливо було провести в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань оскаржувані зміни стосовно юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс".
Товариством з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс" письмові пояснення по суті спору до суду не надано.
Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне.
Відповідно до даних витягу з Єдиного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань внесено запис від 22 листопада 2018 року №10681050013041584 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (зміна місцезнаходження) Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс", відповідно до якого місцем знаходження зазначеного товариства є наступна адреса: 36014, місто Полтава, Київський район, вулиця Зигіна, 29.
Керівником, бухгалтером, засновником та особою, що має право підпису є ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) з місцем реєстрації - АДРЕСА_1 .
З метою перевірки зазначеного місця реєстрації Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс" працівниками Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області здійснено вихід за адресою: 36014, місто Полтава, Київський район, вулиця Зигіна, 29, за результатом якого складений акт від 19 грудня 2018 року №1642.
Так, в ході перевірки встановлено, що за зазначеною адресою знаходиться будівля, яка належить Товариству з обмеженою відповідальністю "Полтаваоргагрошляхбуд" (код ЄДРПОУ 32256765), що підтверджується відомостями з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна. Щодо об`єкта нерухомого майна вивіска з назвою та режимом роботи Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс" відсутня, посадових осіб під час перевірки не виявлено.
Відповідно до пояснень представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Полтаваоргагрошляхбуд" договір оренди з Товариством з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс" за адресою: 36014, місто Полтава, Київський район, вулиця Зигіна, 29 не укладався.
Вказане стало підставою для звернення позивача з даним позовом до суду, при вирішенні якого суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 1.4 Порядку обліку платників податків і зборів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09 грудня 2011 року №1588 (далі- Порядок №1588), з метою проведення податкового контролю платники податків підлягають реєстрації або взяттю на облік у контролюючих органах за місцезнаходженням юридичних осіб, відокремлених підрозділів юридичних осіб, місцем проживання осіб (основне місце обліку), а також за місцем розташування (реєстрації) їх підрозділів, рухомого та нерухомого майна, об`єктів оподаткування або об`єктів, які пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (неосновне місце обліку).
Платник податків зобов`язаний стати на облік у відповідних контролюючих органах за основним та неосновним місцями обліку, повідомляти про всі об`єкти оподаткування і об`єкти, пов`язані з оподаткуванням, контролюючі органи за основним місцем обліку.
Абзацом 5 пункту 3.1 Порядку №1588 передбачено, що взяття на облік платників податків контролюючими органами здійснюється за принципом організаційної єдності реєстраційних процедур, що проводяться державними реєстраторами, та процедур узяття на облік платників податків, що забезпечуються контролюючими органами. Обмін відомостями (запитами) про здійснення дій з державної реєстрації та взяття на облік (зняття з обліку) юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців здійснюється у порядку інформаційної взаємодії між Єдиним державним реєстром та інформаційними системами Центрального контролюючого органу.
Згідно з пунктом 10.1 Порядку №1588, у разі проведення державної реєстрації зміни місцезнаходження або місця проживання платника податків, внаслідок якої змінюється адміністративно-територіальна одиниця та контролюючий орган, в якому на обліку перебуває платник податків (далі - адміністративний район), а також у разі зміни податкової адреси платника податків, контролюючими органами за попереднім та новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків проводяться процедури відповідно зняття з обліку/взяття на облік такого платника податків.
Відповідно до пунктів 10.5, 10.7 Порядку №1588 у разі отримання з Єдиного державного реєстру даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків, пов`язану зі зміною адміністративного району, контролюючий орган, в якому платник податків перебуває за основним місцем обліку, вносить зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або Реєстру самозайнятих осіб та передає до Єдиного державного реєстру відомості про внесення відповідних відомостей до реєстрів Центрального контролюючого органу із зазначенням: дати внесення таких даних до відомчого реєстру, дати та номера запису про взяття на облік, найменування та ідентифікаційного коду контролюючого органу, у якому платник податків перебуває на обліку, та терміну, до якого платник податків перебуває на обліку у контролюючому органі за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання), що відповідає даті спливу одного місяця після отримання зазначеним контролюючим органом даних про зміну місцезнаходження (місця проживання) платника податків.
Протягом двадцяти днів після отримання відомостей або заяви про зміну місцезнаходження платника податків контролюючий орган за попереднім місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків засобами інформаційної системи в електронному вигляді формує та надсилає до контролюючого органу за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків повідомлення.
Пунктом 10.8 Порядку №1588 передбачено, що протягом двох робочих днів після надходження повідомлення контролюючий орган за новим місцезнаходженням (місцем проживання) платника податків здійснює взяття його на облік (основне місце обліку), про що вносить відповідні зміни до Єдиного банку даних юридичних осіб або до Реєстру самозайнятих осіб.
Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" від 15 травня 2003 року №755-IV (далі по тексту - Закон України №755-IV).
Так, відповідно до частини 2 статті 9 Закону України №755-IV в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, зокрема, про місцезнаходження юридичної особи.
Згідно зі статтею 93 Цивільного кодексу України, місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.
Частиною 4 статті 17 Закону України №755-IV визначено перелік документів, які подаються для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи.
Статтею 25 Закону України №755-IV врегульовано порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій.
Так, державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: документів, що подаються заявником для державної реєстрації. Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає:1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації.
Частиною 2 статті 6 Закону України №755-IV передбачено, що державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
При цьому, у відповідності до частин 3, 4 статті 35 Закону України №755-IV засновники (учасники) юридичної особи несуть відповідальність за відповідність установчих документів законодавству, а також за відповідність перекладу тексту документів у випадках, визначених пунктом 1 частини першої статті 15 цього Закону.
Особи, винні у внесенні до установчих документів або інших документів, що подаються для державної реєстрації, завідомо неправдивих відомостей, що підлягають внесенню до Єдиного державного реєстру, несуть відповідальність, встановлену законом.
Судом встановлено, що державним реєстратором Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації 22 листопада 2018 року внесено до Єдиного державного реєстру запис №10681050013041584 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи (зміна місцезнаходження) Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс", відповідно до якого місцем знаходження зазначеного товариства є наступна адреса: 36014, місто Полтава, Київський район, вулиця Зигіна, 29.
З урахуванням наведеного вище, запис від 22 листопада 2018 року №10681050013041584 фактично не відповідає дійсності, а тому в силу положень Закону України №755-IV відомості, що містяться в державному реєстрі, є недостовірними.
Аналогічна правова позиція міститься й у постанові Верховного суду України від 13 квітня 2016 року у справі №К/800/38990/15.
Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено право контролюючих органів в установленому порядку на звернення до суду про винесення судового рішення щодо скасування державної реєстрації змін до установчих документів.
З урахуванням зазначеного та встановлених вище обставин, суд приходить до висновку про наявність підстав для скасування державної реєстрації змін до установчих документів Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс" від 22 листопада 2018 року (запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №10681050013041584), які стосуються зміни його місцезнаходження.
Відповідно до статті 17 Закону України №755-IV технічно в Єдиному державному реєстрі проводяться дві реєстраційні дії - Державна реєстрація змін до установчих документів юридичної особи та Внесення змін до відомостей про юридичну особу, що не пов`язані зі змінами до установчих документів, тому до Єдиного державного реєстру окрім запису від 22 листопада 2018 року №10681050013041584 внесено запис від 22 листопада 2018 року №10681070014041584, а відтак суд вбачає наявними підстави для виходу за межі позовних вимог та скасування, серед іншого, запису від 22 листопада 2018 року №10681070014041584.
З огляду на викладене вище, суд вбачає наявними підстави для зобов`язання Виконавчого комітету Полтавської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис стосовно скасування запису від 22 листопада 2018 року №10681050013041584 та запису від 22 листопада 2018 року №10681070014041584, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства.
Відповідно до статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Частиною 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
Вимогами статті 76 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
На думку Окружного адміністративного суду міста Києва, позивачем доведено наявність підстав для скасування реєстраційних записів від 22 листопада 2018 року, вчинених стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс", а тому з урахуванням вимог частини 2 статті 19 Конституції України та частини 2 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, виходячи з меж заявлених позовних вимог та системного аналізу положень законодавства України, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позову.
Відповідно до частини 2 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 72-77, 139, 143, 241-246, 255, 257-263 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
1.Адміністративний позов Головного управління Державної фіскальної служби у Полтавській області задовольнити.
2.Скасувати реєстраційні дії Шевченківської районної в місті Києві державної адміністрації, вчинені стосовно Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс" від 22 листопада 2018 року №10681050013041584, №10681070014041584, які стосуються зміни місцезнаходження підприємства з моменту внесення змін до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
3.Зобов`язати Виконавчий комітет Полтавської міської ради внести до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань запис стосовно скасування запису від 22 листопада 2018 року №10681050013041584 та запису від 22 листопада 2018 року №10681070014041584, які стосуються зміни місцезнаходження Товариства з обмеженою відповідальністю "Універсал Спіріт Плюс".
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293, 295-297, пункту 3 розділу VI "Прикінцеві положення" Кодексу адміністративного судочинства України.
Відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 розділу VII "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Суддя А.І. Кузьменко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2020 |
Оприлюднено | 06.05.2020 |
Номер документу | 89086802 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Кузьменко А.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні