Рішення
від 06.05.2020 по справі 380/2120/20
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/2120/20

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 травня 2020 року зал судових засідань №11

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Гулика А.Г.,

за участю:

секретаря судового засідання Кушика Й.-Д. М.,

представника позивача Луки Г. В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом заступника керівника Самбірської місцевої прокуратури до Риківської сільської ради Турківського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в:

13.03.2020 до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява заступника керівника Самбірської місцевої прокуратури код ЄДРПОУ 02910031, місцезнаходження: 82500, Львівська обл., м. Турка, вул. Молодіжна, 19а (далі - позивач) до Риківської сільської ради Турківського району Львівської області код ЄДРПОУ 04373382, місцезнаходження: 82549, Львівська обл., Турківський р-н, вул. Зарічна, 26а (далі - відповідач), в якій позивач просить:

- визнати протиправною бездіяльність Риківської сільської ради Турківського району Львівської області щодо невиконання вимог частини п`ятої статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» про офіційне оприлюднення регуляторного акта - рішення Риківської сільської ради Турківського району Львівської області від 20.12.2018 № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» ;

- зобов`язати Риківську сільську раду Турківського району Львівської області офіційно оприлюднити рішення Риківської сільської ради Турківського району Львівської області від 20.12.2018 № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» у встановленому в частині п`ятій статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» порядку.

Ухвалою від 17.03.2020 суддя прийняв позовну заяву до розгляду й відкрив провадження у справі.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач порушив вимоги Податкового кодексу України, Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» , оскільки не оприлюднив рішення від 20.12.2018 № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» в друкованих засобах масової інформації.

26.03.2020 від представника відповідача до суду надійшла заява про визнання позову.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала у повному обсязі. Просила позов задовольнити повністю.

В судове засідання відповідач явку представника не забезпечив, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи. Представник відповідача подав до суду заяву про розгляд справи без його участі.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши та об`єктивно оцінивши наявні в матеріалах справи докази, які мають юридичне значення для вирішення спору, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, суд встановив наступне.

20.12.2018 Риківська сільська рада Турківського району Львівської області прийняла рішення № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» .

29.01.2020 начальник Турківського відділу Самбірської місцевої прокуратури звернувся до Риківського сільського голови із запитом №14.37/05-22-250ВИХ-20, в якому просив надати інформацію про оприлюднення рішення від 20.12.2018 № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» .

Риківський сільський голова листом від 31.01.2020 № 231-20 повідомив, що 20.12.2018 Риківська сільська рада Турківського району Львівської області прийняла рішення № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» .

Вважаючи бездіяльність відповідача щодо невиконання вимог частини п`ятої статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» про офіційне оприлюднення регуляторного акта протиправною, позивач звернувся з відповідним позовом до суду.

При вирішенні спору по суті суд виходив з наступного.

Правові засади проведення оцінки земель, професійної оціночної діяльності у сфері оцінки земель в Україні та спрямований на регулювання відносин, пов`язаних з процесом оцінки земель, забезпечення проведення оцінки земель, з метою захисту законних інтересів держави та інших суб`єктів правовідносин у питаннях оцінки земель, інформаційного забезпечення оподаткування та ринку земель визначає Закон України Про оцінку земель від 11.12.2003 № 1378-IV (далі - Закон України Про оцінку земель ).

Відповідно до понятійного апарату вказаного Закону нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.

У частині першій статті 13 Закону України Про оцінку земель встановлено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі:

- визначення розміру земельного податку;

- визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності;

- визначення розміру державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом;

- визначення втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва;

- розробки показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель;

- відчуження земельних ділянок площею понад 50 гектарів, що належать до державної або комунальної власності, для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд.

- проведення інвентаризації масиву земель сільськогосподарського призначення (у разі якщо попередня нормативна грошова оцінка земельних ділянок у цьому масиві не проводилася протягом 5 років до дня прийняття уповноваженим органом рішення про проведення такої інвентаризації).

Згідно з частинами першою, другою статті 15 Закону України Про оцінку земель підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.

Відповідно до частин першої, другої статті 18 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться: розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років; розташованих за межами населених пунктів земельних ділянок сільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 5-7 років, а несільськогосподарського призначення - не рідше ніж один раз на 7-10 років.

У частині першій статті 23 Закону України Про оцінку земель передбачено, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок затверджується відповідною сільською, селищною, міською радою. Протягом місяця з дня надходження технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки відповідна сільська, селищна, міська рада розглядає та приймає рішення про затвердження або відмову в затвердженні такої технічної документації.

На виконання вказаних положень відповідач прийняв рішення від 20.12.2018 № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» .

Згідно з частиною четвертою статті 23 Закону України Про оцінку земель рішення рад, зазначених у вказаній статті, щодо технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок набирають чинності у строки, встановлені відповідно до пункту 271.2 статті 271 Податкового кодексу України.

У пункті 271.2 статті 271 Податкового кодексу України вказано, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.

У частині дванадцятій статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні встановлено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування, які відповідно до закону є регуляторними актами, розробляються, розглядаються, приймаються та оприлюднюються у порядку, встановленому Законом України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".

Визначення регуляторного акта наведено у Законі України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності". Так, відповідно до статті 1 вказаного Закону регуляторний акт - це: прийнятий уповноваженим регуляторним органом нормативно-правовий акт, який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання; прийнятий уповноваженим регуляторним органом інший офіційний письмовий документ, який встановлює, змінює чи скасовує норми права, застосовується неодноразово та щодо невизначеного кола осіб і який або окремі положення якого спрямовані на правове регулювання господарських відносин, а також адміністративних відносин між регуляторними органами або іншими органами державної влади та суб`єктами господарювання, незалежно від того, чи вважається цей документ відповідно до закону, що регулює відносини у певній сфері, нормативно-правовим актом.

Згідно з частиною п`ятою статті 5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні (крім випадків спадкування спадкоємцями першої та другої черги за законом (як випадків спадкування ними за законом, так і випадків спадкування ними за заповітом) і за правом представлення, а також випадків спадкування власності, вартість якої оподатковується за нульовою ставкою) та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель.

Виходячи з наведеного, суд погоджується з аргументами позивача про те, що рішення від 20.12.2018 № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» є регуляторним актом.

У частині п`ятій статті 12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності" встановлено, що регуляторні акти, прийняті органами та посадовими особами місцевого самоврядування, офіційно оприлюднюються в друкованих засобах масової інформації відповідних рад, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених такими органами та посадовими особами, не пізніш як у десятиденний строк після їх прийняття та підписання.

Таким чином, відповідач на виконання вказаного положення повинен офіційно оприлюднити рішення від 20.12.2018 № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» в друкованих засобах масової інформації Риківської сільської ради Турківського району Львівської області, а у разі їх відсутності - у місцевих друкованих засобах масової інформації, визначених Риківською сільською радою Турківського району Львівської області, не пізніш як у десятиденний строк після його прийняття та підписання.

Однак, відповідач не виконав вимоги частини п`ятої статті 12 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності", чим допустив протиправну бездіяльність.

Як встановив суд, 26.03.2020 від представника відповідача до суду надійшла заява про визнання позову.

Згідно зі статею 189 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) позивач може відмовитися від позову, а відповідач - визнати позов на будь-якій стадії провадження у справі, зазначивши про це в заяві по суті справи або в окремій письмовій заяві. До ухвалення судового рішення у зв`язку з відмовою позивача від позову або визнанням позову відповідачем суд роз`яснює сторонам наслідки відповідних процесуальних дій, перевіряє, чи не обмежений представник відповідної сторони у повноваженнях на їх вчинення.

Виходячи з наведеного, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення позову заступника керівника Самбірської місцевої прокуратури до Риківської сільської ради Турківського району Львівської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити дії.

Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України та частини другої статті 2 КАС України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно із вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідно до статті 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Таким чином, виходячи з заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю.

Відповідно до статті 139 КАС України судові витрати між сторонами не розподіляються.

Керуючись статтями 6, 9, 73-76, 139, 242, 243, 244, 245, 255 КАС України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Риківської сільської ради Турківського району Львівської області щодо виконання вимог частини п`ятої статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» про офіційне оприлюднення регуляторного акта - рішення Риківської сільської ради Турківського району Львівської області від 20.12.2018 № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» .

Зобов`язати Риківську сільську раду Турківського району Львівської області офіційно оприлюднити рішення Риківської сільської ради Турківського району Львівської області від 20.12.2018 № 220 «Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель населеного пункту с. Риків» у встановленому в частині п`ятій статті 12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» порядку.

Судові витрати між сторонами не розподіляються.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення суду.

Повне рішення суду складене 07 травня 2020 року.

Суддя А.Г. Гулик

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.05.2020
Оприлюднено08.05.2020
Номер документу89110143
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —380/2120/20

Рішення від 06.05.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

Ухвала від 17.03.2020

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Гулик Андрій Григорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні