Рішення
від 30.04.2020 по справі 160/1344/20
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 квітня 2020 року Справа № 160/1344/20 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М. розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство "Рубікс-Сервіс" до відповідача-1: Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області, відповідача-2: Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Головне архітектурно-планувальне управління Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради про визнання протиправним та скасування рішення, наказу і зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ :

03 лютого 2020 року товариство з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство "Рубікс-Сервіс" звернулося до суду із позовною заявою, з урахуванням уточнень, до відповідача-1: Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області, відповідача-2: Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору: Головне архітектурно-планувальне управління Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради, в якій позивач просить:

визнати протиправним та скасувати рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області від 05.12.2019 року про скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 від 09.08.2019 р. №15/29-119, затверджені наказом Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради від 09.08.2019 р. №348;

визнати протиправним та скасувати наказ Управління державного архітектурно - будівельного контролю Дніпровської міської ради №03/СК від 10.01.2020 р. Про скасування повідомлення про початок виконання підготовчих робіт ;

зобов`язати Управління державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради вчинити дії щодо відновлення в єдиному реєстрі документів, що дають право на виконання підготовчих та будівельних робіт і засвідчують прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, відомостей про повернення на доопрацювання, відмов у видачі, скасування та анулювання зазначених документів: - повідомлення про початок виконання будівельних робіт №ДП 010193051109 від 01.11.2019 р. по об`єкту Нове будівництво житлового будинку про пров. Ф Макаревського в районі буд. №1, м АДРЕСА_1 .

В обґрунтування позову позивач зазначив, що на підставі договору оренди землі від 13.08.2007 р., додаткового договору до договору оренди землі від 29.10.2010 р., додаткової угоди до договору оренди землі від 25.11.2014 р., додаткової угоди до договору оренди землі від 19.06.2018 р. земельна ділянка по АДРЕСА_2 . Феодосія АДРЕСА_1 в районі АДРЕСА_1 , загальною площею 0,1288 га, кадастровий номер 1210100000:03:294:0013, надана ТОВ ВКП "Рубікс-Сервіс" в оренду для проектування та будівництва житлового будинку.

Цільове призначення земельної ділянки: 02.03 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Вид використання земельної ділянки: для проектування та будівництва житлового будинку.

Однак, 05.12.2019 р. Державною архітектурно-будівельною інспекцією України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області було прийнято рішення про скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 від 09.08.2019 р. №15/119, затверджених наказом Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради від 09.08.2019 р. №348.

На підставі вищевказаного рішення Управлінням державного архітектурно-будівельного контролю Дніпровської міської ради було прийнято наказ № 03/СК від 10.01.2020 р. Про скасування повідомлення про початок виконання підготовчих робіт , яким скасовано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № ДП 010193051109 від 01.11.2019 р. по об`єкту Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 .

Позивач вважає, що вищевказане рішення та наказ є протиправними та такими, що підлягають скасуванню оскільки на момент проведення перевірки та скасування містобудівних умов та обмежень надання містобудівних умов та обмежень здійснювалось в порядку та на умовах, визначених ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та прийнятих на виконання вказаної норми відповідних нормативно-правових актів, а саме: Порядок ведення реєстру містобудівних умов та обмежень, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31.05.2017 № 135, Перелік об`єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, затверджений наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 06.11.2017 №289.

Замовником були подані всі передбачені чинним законодавством України документи для отримання містобудівних умов та обмежень, будь-яких недостовірних відомостей в поданих документах не встановлено, МУО оформлені за встановленою формою у визначені законодавством терміни, розміщення об`єкту відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Таким чином, у органа містобудування були відсутні правові підстави для відмови в наданні МУО, відповідно у відповідача відсутні правові підстави для їх скасування.

В місті Дніпро затверджені та діють генеральний план розвитку міста та план зонування території міста. Ці документи є містобудівною документацією на місцевому рівні. Жоден з цих документів не встановлює обмежень щодо гранично допустимої висоти об`єктів, які будуються на території міста. Обмеження щодо висоти визначені виключно для тих територій, які знаходяться в охоронних зонах пам`яток. Земельна ділянка, яка перебуває в оренді у позивача, не знаходиться в охоронних зонах пам`яток.

Ухвалою суду від 24 лютого 2020 року відкрито спрощене провадження у справі без виклику учасників справи.

На адресу суду від представника відповідача-1 24 березня 2020 року надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній просить відмовити позивачу у задоволенні позову, зазначивши наступне.

27.11.2019 року посадовою особою Департаменту проведено документальну перевірку Головного архітектурно-планувального управління Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради. В ході проведення даної перевірки у наданих МУО № 15/29-119 та наданих матеріалах виявлено відомості про ознаки вчинення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. За результатами перевірки складено довідку про результати документальної перевірки від 27.1.2019 р., в якій надано пропозиції щодо подальшого здійснення заходів державного архітектурно-будівельного нагляду, а саме: призначити позапланову перевірку Головного архітектурно-планувального управління Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час надання позивачу МУО № 15/29-119.

05.12.2019, під час проведення позапланової перевірки на об`єкті нагляду посадовою особою Департаменту встановлено, що містобудівні умови та обмеження № 15/29-119 прийнято з наступними порушеннями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме:

зазначено гранично допустима висота за наданим містобудівним розрахунком - 71,7 м , що є порушенням Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності , яким з 01.01.2019 р. виключено містобудівний розрахунок з переліку документів для надання містобудівних умов та обмежень, а також суперечить п. 2 рішення Дніпровської міської ради від 19.09.2017 № 711 Про деякі питання містобудівної діяльності на території міста ;

зазначений об`єкт розташований в межах історичного ареалу № 1 ( Історичний центр міста , 1787-1955-і роки), в безпосередній близькості від пам`ятки архітектури місцевого значення (Землемірне училище по АДРЕСА_3 , охор. № 94), частково - в зоні охорони парку-пам`ятки садово-паркового мистецтва національного значення - парку ім. Т.Г. Шевченка;

позивачу надано в оренду земельну ділянку площею - 0,1288 га, тобто більш ніж в два рази меншою, ніж встановлено вимогами державних будівельних норм для мінімальної розрахункової площі ділянки для такого житлового будинку.

У зв`язку з вищезазначеним представник відповідача-1 наголосив, що рішення про скасування містобудівних умов та обмежень № 15/29-119 Департаментом прийнято на законних підставах, а тому підстави для визнання протиправним та скасування рішення Департаменту відсутні.

20 березня 2020 року на адресу суду від представника відповідача-2 надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній просить відмовити позивачу у задоволенні позову та зазначив, що відповідно до ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Таким чином, будь-які містобудівні умови та обмеження повинні відповідати також і державним будівельним нормам, затвердженим в установленому порядку, зокрема ДБН 360-92** Містобудування. Планування та забудова міських та сільських поселень .

Під час проведення перевірки в рамках державного архітектурно-будівельного нагляду було встановлено, що містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва: Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 від 09.08.2019 № 15/29-119, які затверджені наказом Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради від 09.08.2019 № 348 начальником відділу забудови Головного архітектурно-планувального управління Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради Ніконом В. В., прийнято з порушенням вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства від 31.05.2017 № 135 Про затвердження порядку ведення реєстру містобудівних умов та обмежень , ДБН 360-92** Містобудування. Планування та забудова міських та сільських поселень .

Як вбачається з матеріалів позовної заяви, позивачем не було надано заяви про внесення змін до містобудівних умов та обмежень. В такому разі можливо лише скасування містобудівних умов та обмежень, що й було зроблено.

В такому випадку містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва: Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 підлягають скасуванню.

19 березня 2020 року на адресу суду від представника третьої особи надійшли пояснення, в яких останній підтримує позовні вимоги позивача та просить їх задовольнити, враховуючи наступне.

Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами у сфері містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації, на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);

3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;

4) витяг із Державного земельного кадастру.

Товариством з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційним підприємством Рубікс-Сервіс були подані всі передбачені чинним законодавством України документи необхідні для отримання містобудівних умов та обмежень, будь-яких недостовірних відомостей в поданих документах не виявлено, розміщення об`єкту відповідає вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.

Таким чином, відсутність підстав для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень свідчить про відсутність підстав для скасування наданих містобудівних умов та обмежень.

Форма містобудівних умов та обмежень затверджена наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 31.05.2017 року № 135. Надані містобудівні умови та обмеження за своєю формою та змістом повністю відповідають вимогам нормативно-правового акту, який регулює їх надання. На момент підготовки містобудівних умов та обмежень не існувало жодних відомих управлінню інших нормативно-правових актів, методичних рекомендацій або роз`яснень органів, які здійснюють державний архітектурно-будівельний нагляд, щодо особливостей заповнення встановленої форми містобудівних умов та обмежень.

В даному випадку всі зауваження державного інспектора Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області про скасування містобудівних умов та обмежень від 05.12.2019 року стосуються лише формальної сторони оформлення містобудівних умов та обмежень і жодним чином не обґрунтовують неможливості надання самих містобудівних умов та обмежень.

Дослідивши матеріали справи, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.

На підставі договору оренди землі від 13.08.2007 р., додаткового договору до договору оренди землі від 29.10.2010 р., додаткової угоди до договору оренди землі від 25.11.2014 р., додаткової угоди до договору оренди землі від 19.06.2018 р. земельна ділянка по АДРЕСА_2 . Феодосія АДРЕСА_1 в районі АДРЕСА_1 , загальною площею 0,1288га, кадастровий номер 1210100000:03:294:0013, надана ТОВ ВКП "Рубікс-Сервіс" в оренду для проектування та будівництва житлового будинку.

Цільове призначення земельної ділянки: 02.03 Для будівництва і обслуговування багатоквартирного житлового будинку.

Вид використання земельної ділянки: для проектування та будівництва житлового будинку.

Видом підприємницької діяльності ТОВ ВКП "Рубікс-Сервіс" є організація та виконання повного комплексу робіт з будівництва об`єктів нерухомого майна.

09.08.2019 р. Головним архітектурно-планувальним управлінням Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради були видані позивачу містобудівні умови та обмеження № 15/29-119 Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_2 . Феодосія Макаревського в АДРЕСА_4 1, м АДРЕСА_1 , затверджені наказом Департаменту по роботі з активами від 09.08.2019 р. № 348 (далі - МУО № 15/29-119).

27.11.2019 р. посадовою особою Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області проведено документальну перевірку Головного архітектурно-планувального управління Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради. В ході проведення даної перевірки у наданих МУО № 15/29-119 та наданих матеріалах виявлено відомості про ознаки вчинення порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності. За результатами перевірки складено довідку про результати документальної перевірки від 27.11.2019 року, в якій надано пропозиції щодо подальшого здійснення заходів державного архітектурно-будівельного нагляду, а саме: призначити позапланову перевірку Головного архітектурно-планувального управління Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради щодо дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час надання позивачу МУО № 15/29-119.

Згідно направлення на проведення позапланової перевірки від 02.12.2019 № 31/у, виданого на підставі наказу Держархбудінспекції від 29.11.2019 № 1337 та пп.5 п. 15 постанови КМУ Про затвердження Порядку здійснення державного архітектурно- будівельного нагляду від 19.08.2015 №698, призначено позапланову перевірку з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності під час провадження Головним архітектурно-планувальним управлінням Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради містобудівної діяльності, а саме надання МУО № 15/29-119.

05 грудня 2019 року під час проведення позапланової перевірки на об`єкті нагляду посадовою особою Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області встановлено, що містобудівні умови та обмеження № 15/29-119 прийнято з наступними порушеннями вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, а саме.

В пункті 1 розділу Містобудівні умови та обмеження зазначено гранично допустима висота за наданим містобудівним розрахунком - 71,7 м , що є порушенням Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності , яким з 01.01.2019 р. виключено містобудівний розрахунок з переліку документів для надання містобудівних умов та обмежень, а також суперечить п. 2 рішення Дніпровської міської ради від 19.09.2017 № 711 Про деякі питання містобудівної діяльності на території міста , посилання на яке зазначене у п. 3 розділу Загальні дані МУО № 15/29-119.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності № 3038-VI (в редакції від 22.05.2019 р.) (далі - Закон 3038-VI ) містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Відповідно до ч. 3 ст. 29 Закону 3038-VI містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на підставі містобудівної документації на місцевому рівні на безоплатній основі за заявою замовника, до якої додаються:

1) копія документа, що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою, або копія договору суперфіцію;

2) копія документа, що посвідчує право власності на об`єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці, або згода його власника, засвідчена в установленому законодавством порядку (у разі здійснення реконструкції або реставрації);

3) викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000;

4) витяг із Державного земельного кадастру.

Цей перелік документів для надання містобудівних умов та обмежень є вичерпним.

Згідно абзацу 2 п. 1 Розділу II Прикінцевих та перехідних положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення містобудівної діяльності містобудівний розрахунок з 01.01.2019 року виключено з переліку документів для надання містобудівних умов та обмежень.

Крім того, пунктом 5 розділу Містобудівні умови та обмеження встановлено, що даний об`єкт розташований в межах історичного ареалу № 1 ( Історичний центр міста , 1787-1955-і роки), в безпосередній близькості від пам`ятки архітектури місцевого значення (Землемірне училище по АДРЕСА_3 , 23, охор. № 94), частково - в зоні охорони парку-пам`ятки садово-паркового мистецтва національного значення - парку ім. Т.Г. Шевченка (рішення Дніпропетровської міської ради від 27.12.2010 № 34/6, рішення Дніпропетровської обласної ради від 21.12.2012 № 391-17/УІ).

Пунктом 3 розділу Загальні дані зазначено, що під час проектування необхідно забезпечити виконання рішення Дніпровської міської ради від 19.09.2017 року № 711 Про деякі питання містобудівної діяльності на території міста , яким встановлено, що у разі розміщення об`єктів будівництва в межах історичних ареалів необхідно визначати гранично допустиму висоту для багатоквартирних житлових будинків на рівні 12 поверхів, але не більше 40 метрів. Натомість, у п. 1 розділу Містобудівні умови та обмеження гранично допустиму висоту визначено - 71,7 м, що суперечить п. 2 рішення Дніпровської міської ради від 19.09.2017 №711.

В пункті 2 розділу Містобудівні умови та обмеження не зазначено максимально допустимого відсотка забудови земельної ділянки. Замість зазначення максимально допустимого відсотка забудови земельної ділянки зазначено посилання на ДБН 360-92** Містобудування. Планування та забудова міських та сільських поселень (далі - ДБН 360- 92**).

Згідно п. 8 ч. 1 ст. 1 Закону 3038-VI, містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки (далі - містобудівні умови та обмеження) - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об`єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.

Тобто, в МУО № 15/29-119 у відповідності до Закону та форми містобудівних умов та обмежень, затвердженої наказом Мінрегіону від 31.05.2017 № 135, мають бути зазначені конкретні цифрові показники щодо максимально допустимого відсотку забудови земельної ділянки, а не посилання на державні будівельні норми.

У пункті 3 розділу Містобудівні умови та обмеження не зазначено максимально допустимої щільності населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону). Замість зазначення максимально допустимої щільності населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці (кварталу, мікрорайону) зазначено посилання на ДБН 360-92**.

Тобто, в МУО № 15/29-119 у відповідності до Закону 3038-VI та форми містобудівних умов та обмежень, затвердженої наказом Мінрегіону від 31.05.2017 № 135, мають бути зазначені конкретні цифрові показники щодо максимально допустимої щільності населення в межах житлової забудови відповідної житлової одиниці, а не посилання на державні будівельні норми.

У пункті 5 розділу Містобудівні умови та обмеження зазначено Остаточно техніко- економічні показники об`єкта реконструкції повинні бути визначені відповідно до вимог чинного законодавства України в сфері охорони культурної спадщини , а самі МУО № 15/29-119 видані на нове будівництво об`єкту.

При розгляді копії проектних матеріалів Проектування та будівництво житлового будинку по АДРЕСА_5 Ф АДРЕСА_1 (містобудівний розрахунок), які було розглянуто архітектурно-містобудівною радою 26.10.2018 р., виявлено порушення п. 3.8* ДБН 360-92** стосовно мінімальної розрахункової площі ділянки для окремого житлового будинку.

Відповідно до п. 3.8* ДБН 360-92** мінімальну розрахункову площу ділянки для окремого житлового будинку (без розміщення на ній дитячих дошкільних установ і підприємств обслуговування, гаражів, що належать громадянам, фізкультурних і спортивних споруд) необхідно приймати відповідно до кількості його мешканців - не менше як: 30,1-23,3 кв.м/люд. (при забудові до 3 поверхів), 20,2-17,0 кв.м/люд. (4-5 поверхів), 15,3-13,9 кв.м/люд. (6-8 поверхів), 12,2-12,0 кв.м/люд. (9-12 поверхів).

Згідно містобудівного розрахунку, розглянутого містобудівною радою 26.10.2018 № 157, визначено поверховість даного багатоквартирного житлового будинку - 19 поверхів та розраховано кількість мешканців - 296 людей. Виходячи з цього, мінімальною розрахунковою площею ділянки для даного житлового будинку є 0,3552 га (296 люд.* 12,0 кв.м/люд).

Проте, під час проведення перевірки інспектором встановлено, що згідно договору оренди землі від 13.08.2007 р. та додаткових угод до нього, а також витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, позивачу надано в оренду земельну ділянку площею - 0,1288 га, тобто більш ніж в два рази меншою, ніж встановлено вимогами державних будівельних норм для мінімальної розрахункової площі ділянки для такого житлового будинку.

Таким чином, під час надання містобудівних умов та обмежень допущено суттєве порушенням вимог ДБН 360-92**, а саме п. 3.8*.

Згідно ч. 8 ст. 29 Закону 3038-VI, скасування містобудівних умов та обмежень здійснюється головними інспекторами будівельного нагляду в порядку здійснення державного архітектурно-будівельного нагляду у разі невідповідності містобудівних умов та обмежень містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам.

У зв`язку з виявленими порушеннями та невідповідності містобудівних умов та обмежень № 15/29-119 містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам, 05.12.2019 року відповідачем-1 прийнято рішення про скасування МУО № 15/29-119.

09 грудня 2019 року на адресу відповідача-2 надійшов лист Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області від 06.12.2019 року вих. № 1004-1,14/1763, яким повідомлено, що за результатами перевірки Департаментом прийнято рішення від 05 грудня 2019 року про скасування містобудівних умов та обмежень від 09.08.2019 р. № 15/29-119 на об`єкт будівництва: "Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 .

На підставі зазначеного та у відповідності до ч. 2 ст. 39-1 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" відповідачем-2 10 січня 2020 року видано Наказ № 03/СК, яким скасовано повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № ДП 010193051109 від 01.11.2019 року по об`єкту будівництва: "Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 ".

Відповідно до ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони:

1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України;

2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано;

3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії);

4) безсторонньо (неупереджено);

5) добросовісно;

6) розсудливо;

7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації;

8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія);

9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення;

10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Враховуючи вищевказане, суд погоджується з доводами відповідачів, що містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 , АДРЕСА_1 від 09.08.2019 р. №15/29-119, затверджені наказом Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради від 09.08.2019 р. №348, не відповідають містобудівному законодавству, містобудівній документації на місцевому рівні, будівельним нормам, стандартам і правилам.

Таким чином, суд приходить до висновку про правомірність рішення Державної архітектурно-будівельної інспекції України в особі Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у Дніпропетровській області від 05.12.2019 року про скасування містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва Нове будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 від 09.08.2019 р. №15/29-119, затверджених наказом Департаменту по роботі з активами Дніпровської міської ради від 09.08.2019 р. №348 та правомірність наказу Управління державного архітектурно - будівельного контролю Дніпровської міської ради №03/СК від 10.01.2020 р. Про скасування повідомлення про початок виконання підготовчих робіт , які прийняті відповідачами з урахуванням вимог ч. 2 ст. 2 КАС України.

У зв`язку з цим суд не вбачає законних підстав для задоволення адміністративного позову.

Керуючись ст.ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Третього апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.04.2020
Оприлюднено09.05.2020
Номер документу89133346
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/1344/20

Постанова від 03.03.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 25.02.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 22.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 11.01.2021

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 24.11.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 12.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 02.10.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Ільков Василь Васильович

Постанова від 21.09.2020

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Головко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні