Рішення
від 07.05.2020 по справі 200/3439/20-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 травня 2020 р. Справа№200/3439/20-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов`янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Михайлик А.С. розглянув у спрощеному позовному (письмовому) провадженні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ ТА ЗАПЕРЕЧЕНЬ

ОСОБА_1 звернулася до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення № 198 від 14.02.2020 про відмову в призначенні пенсії за вислугу років, зобов`язання повторно розглянути заяву від 07.02.2020 про призначення пенсії за вислугу років.

Позивач зазначила, що відмова відповідача у призначенні їй пенсії вмотивована недостатністю спеціального стажу. За змістом позову відомостями трудової книжки позивача підтверджено її зайнятість на посадах, що дають право на призначення пенсії за п. е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення у періоди, що не враховано відповідачем, у тому числі на роботах, які відповідно до ст. 60 Закону України Про пенсійне забезпечення підлягають зарахуванню до спеціального стажу у подвійному розмірі. Так, період роботи позивача з 02.04.1990 по 16.05.2001 на посаді завідуючої фельдшерсько-акушерського пункту протиправно не зараховано до спеціального стажу, а період з 22.05.2001 в якості медичної сестри палати інтенсивної терапії відділення анестезіології і реанімації - не зараховано у подвійному розмірі.

Відповідач проти задоволення заявлених вимог заперечував, підстави незгоди навів в наданому суду відзиві на позов.

Період роботи позивача з 02.04.1990 по 16.05.2001 на посаді завідуючої фельдшерсько-акушерського пункту не зараховано до спеціального стажу, оскільки ця посада не входить до переліку, зайнятість на яких дає право на пенсію за вислугу років відповідно до п. е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення , затвердженому постановою КМУ від 4 листопада 1993 р. N 909. Ця посада є адміністративною, період роботи на такій посаді може бути врахований до спеціального трудового стажу за умови надання уточнюючої довідки про характер виконуваних робіт. Довідка № 37-ОК від 09.03.2015 видана більш ранньою датою та має бути перевірена.

Період робот позивача з 22.05.2001 по 31.05.2014 в якості медичної сестри палати інтенсивної терапії відділення анестезіології і реанімації (медичної сестри анастезістки відділення анестезіології) не зараховано до спеціального трудового стажу у подвійному розмірі, через неможливість перевірки довідки № 37-ОК від 09.03.2015. Цей період роботи зараховано до спеціального трудового стажу згідно відомостей Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у той же час його подвійне зарахування можливе лише за умови підтвердження пільгового характеру робіт.

Період роботи з 01.06.2014 по 09.03.2015 на посаді медичної сестри палати інтенсивної терапії відділення анестезіології і реанімації (медичної сестри анастезістки відділення анестезіології) не зараховано до страхового стажу через відсутність відомостей по спеціальному стажу за цей період у індивідуальних відомостях про застраховану особу та відсутність відомостей про сплату страхових внесків.

ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 06.04.2020 провадження у справі відкрито, справу призначено до розгляду у спрощеному позовному провадженні без виклику сторін.

Згідно з ч. 4 ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Відповідно до ч. 5 ст. 250 цього Кодексу датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ ОБСТАВИНИ

Позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 . Згідно диплому НОМЕР_2 від 01.03.1990 позивач здобула освіту фельдшера (кваліфікацію присвоєно 28.02.1990).

07.02.2020 позивач надала до Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області (відповідача) заяву про призначення пенсії а вислугу років. На підтвердження права на пенсію за вислугу років позивач надала довідку № 37-0к.

Рішенням відповідача від 14.02.2020 № 198 позивачу відмовлено в призначенні пенсії за вислугу років через недостатність спеціального стажу роботи.

Відповідно до наявного в матеріалах справи розрахунку до страхового стажу позивача зараховані наступні періоди роботи позивача: з 02.04.1990 по 16.05.2001, 10.02.2004, 13.03.2004, з 08.02.2005 по 09.02.2005, з 01.01.2008 по 31.12.200, 07.10.2011; до спеціального стажу роботи враховані наступні періоди роботи позивача: з 22.05.2001 по 31.12.2003, з 01.01.2004 по 09.02.2004, з 11.02.2004 по 12.03.2004, з 14.03.2004 по 07.02.2005, з 10.02.2005 по 31.12.2007, з 01.01.2009 по 06.10.2011, з 08.10.2011 по 31.05.2014.

У спірному рішенні вказано, що період роботи позивача з 02.04.1990 по 16.05.2001 на посаді завідуючої фельдшерсько-акушерського пункту не зараховано до спеціального трудового стажу, оскільки ця посада не визначена у переліку тих, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років відповідно до п. е ст. 55 Закону України Про пенсійне забезпечення , затвердженому постановою КМУ від 4 листопада 1993 р. N 909. Ця посада є адміністративною, період роботи на такій посаді може бути врахований до спеціального трудового стажу при наданні уточнюючої довідки про характер виконуваних робіт. Довідка № 37-ОК від 09.03.2015 видана більш ранньою датою та має бути перевірена, провести перевірку достовірності довідки неможливо через її видачу на непідконтрольній владі території - у м. Ясинувата. Період роботи позивача з 22.05.2001 по 31.05.2014 в якості медичної сестри палати інтенсивної терапії відділення анестезіології і реанімації (медичної сестри анастезістки відділення анестезіології) не зараховано до спеціального трудового стажу у подвійному розмірі. Цей період роботи зараховано до спеціального трудового стажу згідно відомостей Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, у той же час його подвійне зарахування можливе лише за умови підтвердження пільгового характеру робіт.

В рішенні від 14.02.2020 № 198 не визначено підстав незарахування до страхового стажу періоду роботи позивача з 01.06.2014 по 09.03.2015.

ДЖЕРЕЛА ПРАВА Й АКТИ, ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

Статтею 46 Конституції України передбачено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій визначені Законом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV (далі - Закону № 1058-IV).

Відповідно до статті 24 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Відповідно до п.п. 2-1, 16 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV особам, які на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" мають вислугу років та стаж, необхідний для призначення пенсії за вислугу років, передбачений статтями 52, 54 та 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення", пенсія за вислугу років призначається за їхнім зверненням з дотриманням умов, передбачених Законом України "Про пенсійне забезпечення".

До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону.

Положення Закону України "Про пенсійне забезпечення" застосовуються в частині визначення права на пенсію за вислугу років для осіб, які на день набрання чинності Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій" мають вислугу років та стаж, необхідні для призначення такої пенсії.

Відповідно до п. е ст. 55 Закону України "Про пенсійне забезпечення" право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров`я та соціального забезпечення після досягнення 55 років і за наявності спеціального стажу роботи за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, зокрема, в період з 01 квітня 2019 року по 31 березня 2020 року за наявності спеціального стажу не менше 27 років 6 місяців. До досягнення віку, встановленого абзацом першим цього пункту, право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти, охорони здоров`я та соціального забезпечення, які в період до 1 січня 2016 року мали вислугу років на відповідних посадах не менше тривалості, передбаченої абзацами першим та другим цього пункту.

Відповідно до ст. 60 Закону України "Про пенсійне забезпечення" робота в лепрозорних і протичумних закладах охорони здоров`я, у закладах (відділеннях) з лікування осіб, заражених вірусом імунодефіциту людини або хворих на СНІД, в інших інфекційних закладах (відділеннях) охорони здоров`я, у патолого-анатомічних і реанімаційних відділеннях закладів охорони здоров`я, а також у закладах з надання психіатричної допомоги зараховується до стажу роботи у подвійному розмірі.

Частинами 1, 3 статті 44 Закону № 1058 передбачено, що заява про призначення (перерахунок) пенсії та необхідні документи подаються до територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі в порядку, визначеному правлінням Пенсійного фонду за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, особисто або через представника, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально.

Органи Пенсійного фонду мають право вимагати відповідні документи від підприємств, організацій і окремих осіб, видані ними для оформлення пенсії, а також в необхідних випадках перевіряти обґрунтованість їх видачі та достовірність поданих відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню, умови їх праці та інших відомостей, передбачених законодавством для визначення права на пенсію. На такі перевірки не поширюється дія положень законодавства про здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності.

Порядок подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" затверджений Постановою правління Пенсійного фонду України 25 листопада 2005 року N 22-1, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 грудня 2005 року за N 1566/11846.

Перелік документів, що додаються до заяви про призначення, перерахунку та поновлення пенсії визначений Розділом 2 цього Порядку.

Підпунктом 2 пунктом 2.1 Порядку № 22-1 передбачено, що до заяви додаються документи про стаж, що визначені Порядком підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (далі - Порядок підтвердження наявного трудового стажу).

Згідно пункту 4.1 Порядку орган, що призначає пенсію, розглядає питання про призначення пенсії, перерахунок та поновлення виплати раніше призначеної пенсії, а також про переведення з одного виду пенсії на інший при зверненні особи з відповідною заявою.

Не пізніше 10 днів після надходження заяви та за наявності документів, необхідних для призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший та поновлення виплати пенсії (у тому числі документів, одержаних відповідно до абзацу другого підпункту 3 пункту 4.2 цього розділу), орган, що призначає пенсію, розглядає подані документи та приймає рішення щодо призначення, перерахунку, переведення з одного виду пенсії на інший, поновлення раніше призначеної пенсії без урахування періоду, за який відсутня інформація про сплату страхових внесків до Пенсійного фонду України (пункт 4.3 Порядку).

Пунктом 4.2 цього Порядку також передбачено право органу, що призначає пенсію, вимагати від підприємств, установ та організацій, фізичних осіб дооформлення у тримісячний строк з дня подання заяви прийнятих і подання додаткових документів, передбачених законодавством, а також перевіряти обґрунтованість їх видачі.

Пунктом 4.7 Порядку передбачено, що право особи на одержання пенсії установлюється на підставі всебічного, повного і об`єктивного розгляду всіх поданих документів органом, що призначає пенсію.

Статтею 62 Закону України «Про пенсійне забезпечення» передбачено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

В пункті 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 року № 637 (надалі за текстом Порядок № 637), також закріплено положення, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами.

За п. 20 цього Порядку у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсію на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (додаток N 5).

ОЦІНКА АРГУМЕНТІВ УЧАСНИКІВ СПРАВИ ТА ВИСНОВКИ

Спірним питанням даної справи є правомірності прийняття відповідачем рішення про відмову в призначенні позивачу пенсії за вислугу років через недостатність спеціального стажу роботи.

Трудова книжки позивача містить наступні записи про її роботу:

02.04.1990 прийнята завідуючою фельдшерсько-акушерського пункту м. Кам`янки;

16.05.2001 звільнена за власним бажанням;

22.05.2001 прийнята медичною сестрою палати інтенсивної терапії відділення анестезіології і реанімації Дорожньої лікарні № 2 м. Ясинувата;

01.05.2005 переведена медичною сестрою-анастезисткою відділення анестезіології;

09.03.2015 звільнена за згодою сторін.

Відповідно до довідки Державного закладу "ДОРОЖНЯ ЛІКАРНЯ СТАНЦІЇ ЯСИНУВАТА ДП "ДОНЕЦЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (у яку перейменовано Дорожню лікарню № 2 м. Ясинувата) № 37-0К від 09.03.2015 позивач в період з 02.04.1990 по 16.05.2001 працювала на посаді завідуючою фельдшерсько-акушерського пункту м. Кам`янки. В довідці вказано, що на цю посаду призначаються особи з медичною освітою фельдшера, що відповідає диплому позивача, та належить до середнього медичного персоналу. Працюючи на цій посаді позивач надавала медичну допомогу мешканцям сел. Кам`янка. Даний стаж є медичним та враховується при виплаті вислуги років.

Постановою Кабінету Міністрів України Про перелік закладів і установ освіти, охорони здоров`я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років від 04.11.1993 № 909 передбачено, зокрема, посади лікарів та середнього медичного персоналу (незалежно від найменування посад) в лікарняних закладах, лікувально-профілактичних закладах особливого типу, лікувально-трудових профілакторіях, амбулаторно-поліклінічних закладах, закладах швидкої та невідкладної медичної допомоги, закладах переливання крові, закладах охорони материнства і дитинства, санаторно-курортних закладах, санітарно-епідеміологічних закладах, діагностичних центрах.

Згідно з Номенклатурою спеціальностей середніх медичних працівників, затвердженою наказом Міністерства охорони здоров`я України від 23 жовтня 1991 р. до середніх медичних працівників належить фельдшери.

Враховуючи відомості трудової книжки позивача та відомості наданої позивачем уточнюючої довідки, суд дійшов висновку про їх достатність для висновку про зайнятість позивача в період 02.04.1990 по 16.05.2001 на посаді, робота на якій дає право на пенсію за вислугу років.

Суд не приймає посилання відповідача про неможливість прийняти цю довідку з підстав видачі її більш ранньою датою , через їх неконкретність та незрозумілість.

Стосовно тверджень відповідача про неможливість прийняти вказану довідку через необхідність її перевірки, що не вбачається за можливе, оскільки вона видана на непідконтрольній владі території - у м. Ясинувата суд зазначає наступне.

Державний заклад "ДОРОЖНЯ ЛІКАРНЯ СТАНЦІЇ ЯСИНУВАТА ДП "ДОНЕЦЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (код ЄДРПОУ 01112451) знаходиться за адресою: 86000, Донецька обл., місто Ясинувата, бульвар Леніна, будинок 3, його керівником визначено Семікоз О.О., за її підписом видано вищенаведену довідку.

При цьому, відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 7 листопада 2014 року № 1085-р м. Ясинувата відноситься до населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження. Указом Президента № 32/2019 від 07.02.2019, яким затверджені межі та перелік районів, міст, селищ і сіл, частин їх територій, тимчасово окупованих у Донецькій та Луганській областях, м. Ясинувата віднесено до тимчасово окупованих.

Європейський суд з прав людини (далі - ЄСПЛ) у справах Лоізіду проти Туречиини (Loizidou v. Turkey, 18.12.1996, §45), Кіпр проти Туреччини (Cyprus v. Turkey, 10.05.2001) та Мозер проти Республіки Молдови та Росії (Mozer v. the Republic of Moldova and Russia, 23.02.2016) визначив що "Зобов`язання ігнорувати, не брати до уваги дії існуючих de facto органів та інститутів [окупаційної влади] далеко від абсолютного. Для людей, що проживають на цій території, життя триває. І це життя потрібно зробити більш стерпним і захищеним фактичною владою, включаючи їх суди; і виключно в інтересах жителів цієї території дії згаданої влади, які мають відношення до сказаного вище, не можуть просто ігноруватися третіми країнами або міжнародними організаціями, особливо судами, в тому числі й цим (ЄСПЛ). Вирішити інакше означало б зовсім позбавляти людей, що проживають на цій території, всіх їх прав щоразу, коли вони обговорюються в міжнародному контексті, що означало б позбавлення їх навіть мінімального рівня прав, які їм належать .

Соціальний захист державою осіб, які мають право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом, охоплює комплекс заходів, які здійснює держава в межах її соціально-економічних можливостей.

Тобто, в розрізі даної справи за умови підтвердження необхідних для призначення (перерахунку) пенсії обставин, позивач наділений правом на відповідний соціальний захист з боку держави, яка в особі своїх органів не може відмовляти у його наданні з формальних підстав.

Суд зауважує, що відсутність у пенсійного органу можливості здійснити перевірку відомостей на підприємстві (установі, організації), яке знаходиться на непідконтрольній українській владі території не є безумовною підставою для відмови особі у реалізації наявного права на пенсійне забезпечення.

Аналогічні висновки викладено Верховним Судом, зокрема, у постановах від 28 серпня 2018 року (справа № 175/4336/16-а), від 23 липня 2019 року (справа № 537/53/17), які судом враховано, на виконання приписів ч. 5 ст. 242 КАС України.

Таким чином, відповідачем при обчисленні стажу за вислугу років позивача безпідставно не прийнято відомості довідки Державного закладу "ДОРОЖНЯ ЛІКАРНЯ СТАНЦІЇ ЯСИНУВАТА ДП "ДОНЕЦЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" від 09.03.2015 № 37-ОК та не враховано до спеціального стажу позивача період роботи з 02.04.1990 по 16.05.2001.

Стосовно неврахування до спеціального трудового стажу у подвійному розмірі періоду роботи позивача з 22.05.2001 по 09.03.2015 в якості медичної сестри палати інтенсивної терапії відділення анестезіології і реанімації (медичної сестри анастезістки відділення анестезіології) суд зазначає наступне.

Відповідно до довідки Державного закладу "ДОРОЖНЯ ЛІКАРНЯ СТАНЦІЇ ЯСИНУВАТА ДП "ДОНЕЦЬКА ЗАЛІЗНИЦЯ" (у яку перейменовано Дорожню лікарню № 2 м. Ясинувата) від 09.03.2015 № 37-ОК позивач у період з 22.05.2001 по 09.03.2015 працювала у шкідливих умовах та отримувала надбавку до заробітної плати, даний стаж зараховується у подвійному розмірі згідно зі ст. 60 Закону України "Про пенсійне забезпечення".

Суд вважає необґрунтованими посилання відповідача у відзиві про незарахування періоду роботи позивача з 01.06.2014 по 09.03.2015 через відсутність відомостей про спеціальний стаж в індивідуальних відомостях про застраховану особу та відсутність відомостей про сплату страхових внесків, оскільки відомості трудової книжки та інших документів про стаж і відомості реєстру застрахованих осіб є самостійними джерелами визначення стажу, пріоритету відомостей реєстру застрахованих осіб над відомостями трудової книжки та інших документів чинним законодавством не встановлено. Передумовою зарахування до спеціального стажу роботи, який дає право на пенсію за вислугу років певних періодів роботи працівників є наявність факту роботи у ці періоди на відповідних посадах та у відповідних закладах, виходячи з п. 16 Прикінцевих положень Закону № 1058-IV та приписів Закону України Про пенсійне забезпечення ця умова не залежить від обсягу сплачених страхових внесків.

Беручи до уваги висновки суду про безпідставність неприйняття до уваги відповідачем наданої позивачем уточнюючої довідки від 09.03.2015 № 37-ОК, обґрунтовані необхідністю додаткового підтвердження пільгового характеру робіт позивача у період з 22.05.2001 по 09.03.2015 враховуючи приписи ст. 60 Закону України "Про пенсійне забезпечення", суд дійшов висновку про те, що відповідач не зарахував до складу спеціального стажу позивача у подвійному розмірі період роботи позивача з 22.05.2001 по 09.03.2015 протиправно.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Під час розгляду даної справи суд дійшов висновку, що рішення відповідача про відмову позивачу в призначення пенсії за вислугу років не відповідає вимогам ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, оскільки відповідачем безпідставно не враховано до спеціального стажу позивача періоди її роботи з 02.04.1990 по 16.05.2001 та не враховано до спеціального стажу в подвійному розмірі період роботи позивача з 22.05.2001 по 09.03.2015, через що рішення від 14.02.2020 № 198 про відмову в призначенні позивачу пенсії є протиправним та підлягає скасуванню, а відповідні позовні вимоги - задоволенню.

Враховуючи наведене позовні вимоги про зобов`язання відповідача повторно розглянути заяву позивача від 07.02.2020 про призначення пенсії за вислугу років є також обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Отже, заявлений позов підлягає задоволенню повністю.

Згідно частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на таке, сплачений позивачем судовий збір у сумі 840,80 грн. підлягає стягненню на її користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Беручи до уваги викладене вище, на підставі положень Законів України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування , Про пенсійне забезпечення та керуючись ст.ст. 2, 3, 5, 9, 12, 15, 19, 22, 25, 32, 72, 76, 77, 79, 139, 194, 205, 241-243, 245, 246, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Торецького об`єднаного управління Пенсійного фонду України Донецької області від 14.02.2020 № 198 про відмову в призначенні пенсії за вислугу років ОСОБА_1 .

Зобов`язати Торецьке об`єднане управління Пенсійного фонду України Донецької області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 07.02.2020 про призначення пенсії за вислугу років із врахуванням висновків суду, викладених у цьому рішенні.

Стягнути з бюджетних асигнувань Торецького об`єднаного Управління Пенсійного фонду України Донецької області на користь ОСОБА_1 суму сплаченого судового збору в розмірі 840 (вісімсот сорок) гривень 80 копійок.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення суду або якщо справу було розглянуто в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

У відповідності до п. 3 Прикінцевих положень Кодексу адміністративного судочинства України строк на апеляційне оскарження продовжується на строк дії карантину, пов`язаного із запобіганням поширенню короновірусної хвороби (COVID-19).

Згідно з пп. 15.5 п. 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Відомості про сторін:

ОСОБА_1 (позивач) - ідентифікаційний номер НОМЕР_1 , зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 ;

Торецьке об`єднане Управління Пенсійного фонду України Донецької області (відповідач) - код ЄДРПОУ 42170475, місцезнаходження: 85200, Донецька обл., м. Торецьк, вул. Дружби, 22.

Суддя А.С. Михайлик

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.05.2020
Оприлюднено09.05.2020
Номер документу89133610
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —200/3439/20-а

Ухвала від 16.09.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 28.07.2020

Адміністративне

Перший апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Рішення від 07.05.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

Ухвала від 06.04.2020

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Михайлик А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні