9/282ад
ГОСПОДАРСЬКИЙ
СУД
Луганської області
91016, м.Луганськ
пл.Героїв ВВВ 3а
тел.55-17-32
ХОЗЯЙСТВЕННЫЙ
СУД
Луганской области
91016, г.Луганск
пл.Героев ВОВ 3а
тел.55-17-32
П О С Т А Н О В А
Іменем України
10.07.07 Справа № 9/282ад.
Суддя Ворожцов А.Г., розглянувши матеріали справи за позовом
Регіонального управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України у Луганській області
до Малого приватного підприємства «Дейвус», м. Луганськ
Третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача –Державна податкова інспекція у Жовтневому р-ні м. Луганська
про стягнення 2700 грн. 00 коп.
в присутності представників:
від позивача - Глазков Ю.В. - гол. спеціаліст, довіреність №1002/21-130 від 16.04.07.,
від відповідача –не прибув,
від третьої особи –Комарова Г.О. - гол. держ. подат. інсп., дов. № 9307/10, від 12.06.06.
Суть спору: позивачем заявлена вимога про стягнення з відповідача, МПП «Дейвус», в доход Державного бюджету фінансові санкції у вигляді штрафу у розмірі 2700 за рішенням РУ ДААК ДПА України в Луганській області від 05.12.2006р. № 1201141234-21.
Відповідач письмові заперечення на позовну заяву не надав, участь свого представника у судовому засіданні не забезпечив.
В обгрунтування позову позивач виклав таке.
На підставі акту перевірки від 15.11.06р. № 12320460/2340 позивачем було прийняте спірне рішення від 05.12.2006р. № 1201141234-21 про застосування фінансових санкцій до відповідача у розмірі 2700 грн. за:
· роздрібну торгівлю тютюновими виробами без наявності ліцензії –1700 грн.,
· роздрібну торгівлю тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробником або імпортером таких тютюнових виробів.
Згідно з Порядком застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України "Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", затв. постановою КМУ від 02.06.03р. № 790, рішення про застосування фінансових санкцій було складено в трьох примірниках, один з яких залишився в РУ ДААК, другий у 3-денний строк надісланий відповідачу, третій надісланий до ДПІ у Жовтневому р-ні м. Луганська - органу ДПС за місцем реєстрації відповідача як платника податків для контролю за його виконанням.
30.01.07р. позивачем було складено акт про невручення спірного рішення про застосування фінансових санкцій та його розміщення на дошці оголошень.
На момент звернення до суду штрафні санкції у розмірі 2700 грн. в доход державного бюджету відповідачем не сплачені.
Оцінивши доводи позивача і надані докази, суд дійшов висновку про обґрунтованість заявлених вимог з огляду на наступне.
Відповідно до ст. 1 Закону 481 роздрібна торгівля –це діяльність з продажу товарів безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання незалежно від форми розрахунків…
Згідно з Правилами роздрібної торгівлі тютюновими виробами, затв. наказом Мінекономіки та з питань європейської інтеграції України від 24.07.02р. № 218, зареєстр. в Мін'юсті України 20.08.02р. за № 679/6967, тютюнові вироби повинні бути виставлені в повному асортименті, наявному у суб'єкта господарювання. Вони розміщуються за видами, класами, сортами на столах, прилавках-вітринах, пристінних гірках. Суб'єктом господарювання повинно забезпечуватися інформування споживача про роздрібні ціни в грошовій одиниці України за допомогою ярликів цін (цінників) на зразках тютюнових виробів, що перебувають у продажу.
Згідно з п. 3 Інструкції про порядок позначення роздрібних цін на товари народного споживання в підприємствах роздрібної торгівлі та громадського харчування, затв. наказом Міністерством економічних зв'язків і торгівлі України від 04.01.97р. № 2, зареєстр. В Мін'юсті України 20.01.97р. за № 4/1808 роздрібні ціни на товари народного споживання –це ціни на товари невиробничого споживання, за якими їх продають незалежно від форми розрахунків безпосередньо громадянам та іншим кінцевим споживачам для їх особистого некомерційного використання.
Відповідно до ст. 17 Закону України «Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»від 19.12.95 р. № 481/95-ВР (далі –Закон 481) у разі:
- здійснення роздрібної торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без наявності ліцензії на право роздрібної торгівлі алкогольними та тютюновими виробами до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у розмірі 200 відсотків вартості отриманої партії товару, але не менше 1700 грн.
- роздрібної торгівлі тютюновими виробами за цінами вищими від максимальних роздрібних цін на тютюнові вироби, встановлених виробниками або імпортерами таких тютюнових виробів, до суб'єктів господарювання застосовуються штрафні (фінансові) санкції у розмірі 100 відсотків вартості наявних у суб'єкта господарювання тютюнових виробів, але не менше 1000 грн.
Як вбачається з матеріалів акту перевірки від 15.11.06р., що проводилася у присутності продавця Волкової І.Г., податківцями встановлено факт реалізації тютюнових виробів за відсутності відповідної ліцензії та за цінами вищими від максимальних роздрібних цін, встановлених виробником або імпортером таких тютюнових виробів. Ці порушення стосуються сигарет «Бонд стріт», що реалізовувалися за ціною 2 грн. 05 коп. при встановленій ціні 2 грн. 00 коп.
Факт порушення підтверджує продавець Волкова І.Г. у пояснювальній записці від 15.11.06р., яка додана до матеріалів справи.
Зазначені фінансові (штрафні) санкції підпадають під визначення адміністративно-господарських санкцій, закріплене у ст. 238 ГК України, а саме: є заходом майнового характеру, спрямованим на припинення порушення суб'єкта господарювання встановлених законодавчим актом правил здійснення господарської діяльності.
Відповідно до ст. 250 ГК України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом.
Судом встановлено, що порушення, встановлені компетентним (податковим) органом виявлено під час проведення перевірки 15.11.06р. та застосовані штрафні санкції спірним рішенням від 05.12.06р., тобто в межах строків, передбачених ст. 250 ГК України.
Факт порушень підтверджений матеріалами справи.
Таким чином, позивач, з урахуванням вимог чинного законодавства, правомірно прийняв спірне податкове повідомлення-рішення, тому позов підлягає задоволенню.
Згідно із ст. 17 Закону № 481 та п. 10 постанови КМ України від 02.06.2003 р. № 790 “Про затвердження Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України від 19.12.1995 р. № 481/95-ВР “Про державне регулювання виробництва та обігу спирту етилового, коньячного та плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів” у разі невиконання суб'єктом підприємницької діяльності рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання, сума санкцій стягується на підставі рішення суду.
Суд вважає, що матеріалами справи доведений факт порушень, зазначених у акті перевірки від 15.11.06р. це не спростовано відповідачем, тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Згідно ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України у судовому засіданні, в якому закінчився розгляд справи, оголошено вступну та резолютивну частини постанови та повідомлено представників сторін про те, що постанову у повному обсязі буде виготовлено протягом 5-денного строку.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 17, 87, 89, 94, 98, 158 - 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
п о с т а н о в и в:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з відповідача, Малого приватного підприємства «Дейвус», іден.код 21818779, 91015, м. Луганськ, кв. Ольховський, буд. 16, в доход Державного бюджету України суму штрафних санкцій у розмірі 2700 грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку заяву не було подано.
Постанову складено у повному обсязі та підписано 16.07.2007р.
Про апеляційне оскарження рішення суду першої інстанції спочатку подається заява. Обґрунтування мотивів оскарження і вимоги до суду апеляційної інстанції викладаються в апеляційній скарзі.
Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
Суддя А.Г. Ворожцов
Суд | Господарський суд Луганської області |
Дата ухвалення рішення | 10.07.2007 |
Оприлюднено | 03.09.2007 |
Номер документу | 891343 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Луганської області
Ворожцов А.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні