ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
05 травня 2020 року м. Дніпросправа № 160/8424/19 Суддя І інстанції - Прудник С.В.
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Чепурнова Д.В. (доповідач),
суддів: Мельника В.В., Сафронової С.В.,
за участю секретаря судового засідання Царьової Н.П.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України
на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Торгівельна промислова інвестиційна компанія до Державної фіскальної служби України, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія звернулося до суду з вищевказаним позовом, в якому просило:
Визнати протиправними та скасувати рішення ГУ ДФС у Дніпропетровській області в особі Комісії ГУ ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, а саме:
- рішення від 19.06.2019 року № 1197094/38754914, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 16.05.2019 року;
- рішення від 19.06.2019 року № 1197100/38754914, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 27.05.2019 року;
- рішення від 21.08.2019 року № 1258102/38754914, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 12.07.2019 року;
- рішення від 08.10.2019 року № 1302719/38754914, яким відмовлено у реєстрації податкової накладної №1 від 08.08.2019 року.
Зобов`язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: № 1 від 16.05.2019 року, № 3 від 27.05.2019 року, № 1 від 12.07.2019 року, №1 від 08.08.2019 року, що складені ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія , датою їх фактичного отримання.
Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДФС у Дніпропетровській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про внесення ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія до переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості № 317 від 25 вересня 2018 року.
Зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
В обґрунтування позовних вимог вказує, що в рішеннях про відмову в реєстрації податкової накладної не зазначено підкреслень тих документів, які на думку контролюючого органу не надані, що робить це рішення формальним, та такими, що не гуртуються на результатах аналізу пакету документів платника податків, які надавалися до перевірки і свідчать про реальний характер господарських операцій. Крім того вказує, що не визначено конкретно критерії ризиковості, що визначені пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку під які може підпадати підприємство.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року позов було задоволено.
Не погодившись з прийнятим рішенням ДФС України подала апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом норм матеріального та процесуального права, просило рішення суду скасувати та прийняти нове рішення яким відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі. Вказує, що підприємство правомірна було включено до переліку ризикових, крім того питання реєстрації податкових накладних є дискреційною функцією податкового органу.
Від ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія надійшло клопотання про закриття провадження у справі відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 238 КАС України, оскільки відповідачем було зареєстровано податкові накладні: № 1 від 16.05.2019 року, № 3 від 27.05.2019 року, № 1 від 12.07.2019 року, №1 від 08.08.2019 року.
Колегією суддів зазначається, що обставини яким обґрунтовує позивач закриття провадження у справі виникли вже після ухвалення рішення судом першої інстанції і вони не існували на час винесення рішення. Крім того відповідач не відмовився від апеляційної скарги і вважає рішення суду першої інстанції необґрунтованим, а відмову у реєстрації податкових накладних правомірною, а тому підстав для закриття провадження у справі з підстав зазначених позивачем у суді апеляційної інстанції відсутні.
Дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, перевіривши правильність застосування судом норм матеріального права, правову оцінку досліджених судом доказів по справі, суд апеляційної інстанції приходить до висновку що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджено, що основними видами економічної діяльності ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія є: Код КВЕД 25.30 Виробництво парових котлів, крім котлів центрального опалення; Код КВЕД 27.11 Виробництво електродвигунів, генераторів і трансформаторів; Код КВЕД 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткуванням (основний); Код КВЕД 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; Код КВЕД 33.12 Ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; Код КВЕД 33.20 Установлення та монтаж машин і устаткування.
Між ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія та АТ ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО було укладено договір № 2383-33-ДоТЗС від 05 лютого 2019 року. Предметом даного договору є ролики (п.1.1 Договору); строк поставки протягом 45 календарних днів з після відправлення письмової заявки Покупцем (п. 5.1 Договору); поставка товару буде здійснюватися на умовах БОР згідно з правилами ІНКОТЕРМС у місце призначення поставки товару: ДТЕК Добротвірська ТЕС, Львівська область, Камянсько-Бузький район, смт. Добротвір, вул. Промислова, 12.
Листом від 06.03.2019 року № 21-750 відокремленим підрозділом Добротвірської теплової електричної станції ПАТ ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО було направлено замовлення на поставку продукції за вищевказаним договором.
На виконання вищевказаної заявки 16 травня 2019 року ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія було реалізовано ролики, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000006 від 16 травня 2019 року, рахунком-фактурою № СФ - 0000006 від 16 травня 2019 року, товарно-транспортною накладною № 1 від 16 травня 2019 року, нарядом на отримання ТМЦ № 206 від 06 травня 2019 року. Транспортування здійснювала ФОП ОСОБА_1 на підставі рахунку-фактури № 103 від 21.05.2019 року, акту виконаних робіт № 103 від 21.05.2019 року. Розрахунки проведені платіжним дорученням № 229 від 21 травня 2019 року.
Реалізовану продукцію ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія придбало у ТОВ ГЕЛІУС АЛЬФА ТРЕЙД за договором від 03 травня 2019 року № 35/19 (рахунок-фактура № 103 від 03.05.2019, накладна №РН 0503/02 від 03.05.2019 року, рахунок від 06.05.2019 року № 112, накладна № РН 0506/06 від 06.05.2019 року, товарно-транспортна накладна № 16 від 16 травня 2019 року). Розрахунки частково проведені платіжним дорученням № 38 від 24 травня 2019 року.
Позивачем була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 1 від 16.05.2019 року. Проте, згідно з отриманою квитанцією реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Документ доставлено до ДФС України. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), відповідно до якого Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування, ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія подало пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 24.06.2019 № 3.
Проте, рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 19.06.2019 року № 1197094/38754914 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 16.05.2019 року.
Між ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія та АТ ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО було укладено договір № 2323-33-ДоТЗС від 21 січня 2019 року. Предметом даного договору є роликоопори желобчаті та роликоопори пряма нижня (п.1.1 Договору); строк поставки протягом 45 календарних днів з після відправлення письмової заявки Покупцем (п. 5.1 Договору); поставка товару буде здійснюватися на умовах ОБР згідно з правилами ІНКОТЕРМС у місце призначення поставки товару: ДТЕК Добротвірська ТЕС, Львівська область, Камянсько-Бузький район, смт. Добротвір, вул. Промислова, 12.
Листом від 06.03.2019 року № 21-751 відокремленим підрозділом Добротвірської теплової електричної станції ПАТ ДТЕК ЗАХІДЕНЕРГО було направлено замовлення на поставку продукції за вищевказаним договором.
На виконання вищевказаної заявки 29 травня 2019 року ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія було реалізовано роликоопори желобчаті та роликоопори, що підтверджується видатковою накладною № РН-0000007 від 27 травня 2019 року, рахунком-фактурою № СФ - 0000007 від 27 травня 2019 року, товарно-транспортною накладною № 2 від 27 травня 2019 року. Транспортування здійснювала ФОП ОСОБА_2 на підставі рахунку-фактури № 1811/05 від 28.05.2019 року, акту виконаних робіт № 1811/05 від 28.05.2019 року.
Реалізовану продукцію ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія придбало у ТОВ ЗАВОД ЗАПОРІЖМАШПРОМ`за договором від 21 січня 2015 року № 35/19 (рахунок-фактура № 13 від 01 березня 2019 року, накладна № 24 від 27.05.2019 року, товарно-транспортна накладна № 17 від 27 травня 2019 року, сертифікатом якості від 24 травня 2019 року,).
Позивачем була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 3 від 27.05.2019 року. Проте, згідно з отриманою квитанцією реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Документ доставлено до ДФС України. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), відповідно до якого Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування, ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія подало пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено від 15.06.2019 № 14.
Проте, рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 19.06.2019 року № 1197100/38754914 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 3 від 27.05.2019 року.
Між ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія та АТ ДТЕК МИРОНІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ було укладено договір № 251-МиТЗЦ-ДЦ від 19 липня 2019 року. Предметом даного договору є опора роликова (п.1.1 Договору); розрахунки по цьому Договору проводяться Покупцем шляхом перерахування грошових коштів на поточний рахунок Постачальника 40% вартості Товару (партії Товару), зазначеного у заявці Покупця на поставку Товару, що становить 259 200,00 грн. здійснюється у формі передоплати протягом 5 календарних днів (п. 4.1.1 Договору).
На виконання умов Договору АТ ДТЕК МИРОНІВСЬКА ТЕПЛОВА ЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ здійснило передоплату у розмірі 259 200,00 грн, що підтверджується платіжним дорученням № 128750 від 11 липня 2019 року.
Продукцію ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія придбало у ТОВ СНАБЖЕНИЕ И РЕМОНТ КРАНОВ за договором від 10 липня 2019 року № 10/07-2019 (рахунок-фактура П0000010 від 24 липня 2019 року, митна декларація та міжнародна товарно-транспортна накладна 012818).
Позивачем була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 1 від 12.07.2019 року. Проте, згідно з отриманою квитанцією реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Документ доставлено до ДФС України. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення .. про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.15 Порядку зупинення реєстрації Податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), відповідно до якого Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 14 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування, ТОВ "Торгівельна промислова інвестиційна компанія" подало пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків- коригування, реєстрацію яких зупинено від 13.08.2019 № 17.
Проте, рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 21.08.2019 року № 1258102/38754914 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 12.07.2019 року.
В межах договору № 251-МиТЗЦ-ДЦ від 10 липня 2019 року між ТОВ ДТЕК Миронівська теплова електроцентраль та ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія було проведено оплату в розмірі 388 800,00 грн.
09 серпня 2019 року товар (опора роликова кр. 2509 код УКТ ЗЕД 8482500000) було поставлено ТОВ ДТЕК Миронівська теплова електроцентраль , що підтверджується видатковою накладною № РН-0000011 від 09 серпня 2019 року. Транспортування здійснювалось ОСОБА_3 , що підтверджується товарно-транспортною накладною № 1 від 09 серпня 2019 року.
Реалізовану продукцію ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія" придбало у ТОВ СНАБЖЕНИЕ И РЕМОНТ КРАНОВ`за контрактом № 10/07-2019 від 10.07.2019 року (рахунок-фактура № П0000010 від 24.07.2019 року, митйе декларація № иА110110/2019/313306).
Транспортування здійснювалось ТОВ Терра-Верналис за договором про надання транспортно-експедиторських послуг на перевезення вантажів у міжнародному автомобільному сполученні № 19/07 від 19.07.2019 року (заявка № 1 від 19.07.2019 року, рахунок на оплату № 252 від 05.08.2019 року, акт надання послуг № 248 від 06.08.2019 року).
Митне оформлення частково (акредитація) було здійснено приватним підприємством ТЛС за договором-дорученням на митно-брокерській послуги № 442019 від 31.07.2015 року (рахунок-фактура № 262-000001 від 01.08.2019 року, рахунок-фактура № 262-000002 вц 06.08.2019 року, акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000762 від 01.08.2019 акт здачі-прийняття робіт (надання послуг) № ОУ-0000777 від 06.08.2019).
Позивачем була складена та направлена на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкова накладна № 1 від 08 серпня 2019 року.
Проте, згідно з отриманою квитанцією реєстрація вищевказаної податкової накладної була зупинена із зазначенням: Документ доставлено до ДФС України. ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА. Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинене ПН/РК відповідає вимогам пп.1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрації-податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
На виконання п.15 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджений Постановою Кабінет
Міністрів України №117 від 21.02.2018 року Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок), ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія подало пояснення та копії документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено № 18 від 04 жовтня 2019 року.
Проте, рішенням Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 08.10.2019 року № 13027119/38754914 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 1 від 08.08.2019 року.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з протиправності спірних у цій справі актів індивідуальної дії та безпідставності їх прийняття, а також невідповідності змісту вимогам, що висуваються до їх обґрунтування та форми.
Колегія суддів погоджується з такими висновками суду першої інстанції виходячи з наступного.
Згідно з п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до п.187.1 ст.187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. За операціями з виконання підрядних будівельних робіт суб`єкти підприємницької діяльності можуть застосовувати касовий метод податкового обліку відповідно до підпункту 14.1.266 пункту 14.1 статті 14 цього Кодексу.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
У Листі Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 Критерії ризиковості платника податку , зокрема, зазначено, що платник податків відповідає критеріям ризиковості, якщо: 1.6. комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДФС можуть розглядати питання щодо встановлення ризиковості платника податків, а саме: платник податку зареєстрований (перереєстрований) за адресою, що знаходиться на непідконтрольній території України (зона АТО, АР Крим); дата реєстрації платником податку на додану вартість не перевищує трьох місяців з дати такої реєстрації; платник податку - юридична особа, який не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах державної казначейської служби України (крім бюджетних установ); платник податку, посадова особа та/або засновник якого був посадовою особою та/або засновником суб`єкта господарювання, якого ліквідовано за процедурою банкрутства протягом останніх трьох років; платником податку не подано контролюючому органу податкову звітність з податку на додану вартість за два останні звітні періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; платником податку на прибуток не подано контролюючому органу фінансову звітність за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України ; наявна податкова інформація, що свідчить про наявність ознак здійснення ризикових операцій платником.
Головні управління ДФС в областях, м. Києві та Офіс великих платників податків ДФС постійно обраховують та проводять моніторинг показників, визначених у пунктах 1.1 - 1.6 цих Критеріїв. Якщо виявлено, що платник податків має ознаки ризиковості згідно з пунктом 1.6 цих Критеріїв, то такий платник податків виноситься на розгляд Комісії в той самий день і вноситься до переліку ризикових платників у день проведення засідання Комісії, на якому прийнято відповідне рішення.
Аналізуючи зазначені правові норми суд першої інстанції прийшов до вірного висновку, що контролюючий орган був зобов`язаний у Квитанціях чітко вказати не тільки на конкретний вид критерію, який встановлений пп.1.6 п.1 Критеріїв, а і на відповідне рішення, яким позивача віднесено до переліку ризикових платників. В той же час належної мотивації підстав та причин віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до пп.1.6 п.1 Листа Державної фіскальної служби України №959/99-99-07-18 від 21.03.2018 оскаржуване рішення не містить
Протоколу засідання Комісії, ані переліку платників податків, щодо яких виявлено ознаки ризиковості, ані матеріалів, на підставі яких платника податків віднесено до такого переліку відповідачем не надано ані до суду першої інстанції, ані під час апеляційного перегляду.
У п.п.18-21 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117, передбачено, що письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 15 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів. Комісії контролюючих органів складаються з комісій регіонального рівня (комісії головних управлінь ДФС в областях, м.Києві та Офісу великих платників ДФС) та комісії центрального рівня (ДФС). Зазначені комісії приймають рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі. Підставами для прийняття комісіями контролюючих органів рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту 4 пункту 13 цього Порядку; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства.
Згідно з п.2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 наказом Міністерства фінансів України №566, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 16.06.2017 за №752/30620 (надалі - Порядок роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ), комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .
Як зазначено у п.18 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , Комісія може перевірити подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отриманні з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, в тому числі електронні, одержані від інших платників податків, засобів масової інформації тощо).
Аналогічні вимоги містить і п.21 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженому 21.02.2018 постановою Кабінету Міністрів України №117 (надалі - Порядок роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації ) комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).
В той же час, відповідачем не надано доказів результатів проведених звірок/перевірок інформаційних джерел та наданих позивачем документів.
Згідно з п.19 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення.
У п.17 Порядку роботи комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , зокрема, зазначено, що під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Протокол підписується головою комісії контролюючого органу (у разі його відсутності - заступником), заступником голови комісії, секретарем комісії та членами комісії, які брали участь у засіданні. Забезпечення обліку матеріалів роботи комісії контролюючого органу покладається на секретаря такої комісії.
В той же час відповідачем не надано протоколу засідання Комісії під час прийняття оскаржуваного Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, матеріалів роботи комісії тощо.
Судом першої інстанції вірно надано оцінку документам первинної податкової та бухгалтерської звітності по господарським взаємовідносинах позивача з контрагентами по яких були виписані податкові накладні, наявність у позивача ділової мети і вчинення господарських операцій з метою отримання економічного ефекту .
Визнаючи протиправним та скасовуючи рішення відповідача про відмову реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних суд першої інстанції вірно виходив з тих обставин, що останні прийнято без додержання процедури розгляду матеріалів, не наведено мотивації віднесення ТОВ Торгівельна промислова інвестиційна компанія до ризикових платників податків.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Дійшовши обґрунтованого висновку про протиправність оскаржених рішень відповідача, суд першої інстанції вірно виходив із того, що належним способом захисту порушеного права є не лише скасування таких рішень відповідача, а й зобов`язання останнього зареєструвати податкові накладні в ЄРПН, оскільки саме такий спосіб захисту порушеного права є свідченням того, що спір між сторонами буде остаточно вирішений.
Колегія суддів апеляційного суду вважає, що в межах апеляційної скарги порушень судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права при вирішенні цієї справи не допущено. Правова оцінка обставин у справі дана вірно, а тому апеляційну скаргу слід відхилити, а оскаржуване судове рішення залишити без змін.
Керуючись п.1 ч.1 ст. 315, ст.ст. 316, 321, 322 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Державної фіскальної служби України - залишити без задоволення.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 01 листопада 2019 року - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня набрання законної сили.
Головуючий - суддя Д.В. Чепурнов
суддя В.В. Мельник
суддя С.В. Сафронова
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.05.2020 |
Оприлюднено | 09.05.2020 |
Номер документу | 89135909 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Коренев Андрій Олексійович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Прудник Сергій Володимирович
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Чепурнов Д.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні