ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
07 травня 2020 року м. Дніпросправа № 280/2749/19 Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Бишевської Н.А. (доповідач),
суддів: Добродняк І.Ю., Семененка Я.В.,
розглянувши в порядку письмового провадження в м. Дніпро
апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області
на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2019 року
у справі №280/2749/19
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ТрансАгро ЛТД"
до Головного управління ДФС у Запорізькій області Державної фіскальної служби України
про скасування рішень від 02.08.2018р. №№ 868555/39291298, 868578/39291298 та зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
"06" червня 2019 р. Товариство з обмеженою відповідальністю "ТрансАгро ЛТД" звернулось до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Запорізькій області Державної фіскальної служби України в якому просило
- визнати протиправними та скасувати рішення відповідача 2 про відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.08.2018 №868555/39291298, від 02.08.2018 №868578/39291298;
- зобов`язати відповідача 1 зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні позивача від 04.07.2018 №3, від 07.07.2018 №5 датою їх фактичного подання.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що спірні рішення відповідача 2 про відмову в реєстрації податкових накладних та відповідача 1 про залишення скарг без задоволення є безпідставними та незаконними, оскільки позивач документально підтвердив реальність здійснення господарських операцій, які повністю відповідають меті господарської діяльності підприємства.
Рішенням Запорізького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2019 р. у справі № 280/2749/19 адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "ТрансАгро ЛТД" до Головного управління ДФС у Запорізькій області Державної фіскальної служби України про скасування рішень від 02.08.2018р. №№ 868555/39291298, 868578/39291298 та зобов`язання вчинити певні дії - задоволено.
Судом встановлено, що за результатами здійснених угод ТОВ ТрансАгро ЛТД складено податкові накладні та направлено їх до реєстрації в ЄРПН. Реєстрацію накладних зупинено та запропоновано позивачу надати додаткові документи достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН. На підтвердження реальності здійснення операцій позивачем подано до контролюючого органу додаткові первинні документи. Подані документи не прийнято відповідачем у зв`язку зі змінами в чинному податковому законодавстві та винесено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. На підставі дослідження встановлених по справі обставин, а також з врахуванням норм чинного законодавства, суд дійшов висновку, що зупинення та відмова в реєстрації податкових накладних здійснено безпідставно, без наявності достатніх для того підстав, а отже подібні дії є протиправним. За таких обставин суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення вимог адміністративного позову.
Не погодившись з рішенням суду, Головним управління ДФС у Запорізькій області подано апеляційну скаргу, згідно якої особа, яка подає апеляційну скаргу просить скасувати рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2019 р. у справі № 280/2749/19, як таке що винесено з порушенням норм матеріального та процесуального права. Вважає, що суд не врахував, що реєстрація податкової накладної виписаної позивача була зупинена з підстав передбачених законом та у зв`язку з тим, що податкові накладні відповідають критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним пунктом 1.6 п.1 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Зазначає, що Комісією прийнято рішення про відмову у реєстрації податкових накладних у зв`язку із ненадання платником податку копій первинних документiв щодо постачання/придбання товарiв/послуг, зберiгання i транспортування, навантаження, розвантаження продукцiі, складських документiв (iнвентаризацiйнi описи), у тому числi рахунки-фактури/iнвойси. За таких обставин, відповідач вважає, що ним правомірно прийнято оскаржуване рішення, а позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Сторони по справі про час і місце апеляційного розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується повідомленнями про вручення поштового відправлення.
До судового засідання не з`явились представники сторін, явка яких в судове засідання не визнавалась судом обов`язковою, тому з огляду на відсутність клопотань про відкладення справи, та неявку представників сторін, у відповідності до ст. 311 КАС України суд розглянув справу у порядку письмового провадження. Позивачем в справу направлено відзив на апеляційну скаргу, суть якого зводиться до правової позиції, що відповідач приймаючи рішення не зазначив підстав відмови у реєстрації податкової накладної.
Перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду в межах доводів апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів не вбачає підстав для задоволення апеляційної скарги, внаслідок наступного.
Як встановлено судом першої інстанції та підтверджено матеріалами справи, 21 березня 2018 року між ТОВ Трансагро ЛТД (постачальник) та ТОВ ТОРГОВИЙ БУДИНОК МУШКЕТЕР І К (покупець) укладено договір поставки молока №02-60.
В межах провадження господарської діяльності, на виконання Договору поставки №02-60 від 21.03.2018, позивачем протягом 2018 року здійснено постачання молока на адресу покупця. Всі поставки молока оформлені видатковими накладними, та виписані податкові накладні, які направлені на реєстрацію в ЄРПН, але реєстрація по ним органом ДФС зупинена, а в подальшому у реєстрації відмовлено.
Щодо податкової накладної №5 від 07.07.2018.
Позивачем поставлено товар (молоко 1 ґатунку 3,4%; код УКТ ЗЕД 0401) у кількості 18904 кг на загальну суму 149341,60 грн. у т.ч. ПДВ 24890,27 грн., оформлено видаткову накладну №136 від 07.07.2018, ТТН від 07.07.2018, спеціалізована товарна накладна на перевезення молочної сировини від 07.07.2018, рахунок №138 від 09.07.2018, виписано податкову накладну №5 від 07.07.2018, яку направлено на реєстрацію до ЄРПН та присвоєно реєстраційний номер 9152565237.
На момент реєстрації податкової накладної №5 від 07.07.2018 розрахунки за товар на суму 149341,60 грн. у т.ч. ПДВ 24890,27 грн. покупцем ТОВ ТОРГОВИЙ БУДИНОК МУШКЕТЕР І К сплачено 09 липня 2018 року, що підтверджується платіжним дорученням №3960 від 09.07.2018.
Податкову накладну №5 від 07.07.2018 (реєстраційний номер 9152565237) 24.07.2018 доставлено в електронному вигляді через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів до Державної фіскальної служби (ДФС) України для реєстрації.
25.07.2018 до позивача надійшла квитанція, що документ прийнято, але реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Зазначена підстава зупинення - ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
01.08.2018 позивачем надано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до повідомлення додано 16 додатків: пояснення в довільній формі, договір постачання №02-59 від 01.03.2018, видаткова накладна №263 від 07.07.2018, ТТН від 07.07.2018, спеціалізована товарна накладна на перевезення молочної сировини від 07.07.2018, платіжне доручення №199 від 10.07.2018 на суму 500000,00 грн. про сплату позивачем за придбане молоко своєму постачальнику, договір поставки №02-60 від 21.03.2018, видаткову накладну №136 від 07.07.2018, ТТН від 07.07.2018, спеціалізована товарна накладна на перевезення молочної сировини від 07.07.2018, платіжне доручення №3960 від 09.07.2018 на суму 149341,60 грн. про оплату покупцем молока, договір оренди нежитлового приміщення №46 від 05.07.2015, акт прийому-передачі до договору оренди нежитлового приміщення №46 від 05.07.2015, додаткова угода від 30.12.2017 до договору оренди нежитлового приміщення №46 від 05.07.2015, нотаріально засвідчений договір оренди транспортного засобу від 09.01.2015, витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 2811 за період 01.07.2018 - 15.07.2018.
02.08.2018 органом ДФС прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №868555/39291298, в якому прийнято рішення про: відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН на підставі ненадання платником податків копій документів - розрахункові документи, банківські виписки з розрахункових рахунків.
09.08.2018 позивачем направлено Скаргу на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Скарга подана в електронному вигляді з наданням додаткових пояснень в довільній формі і первинних документів.
20.08.2018 комісією з питань розгляду скарг ДФС України прийнято рішення №25349/39291298/2, яким залишено скаргу без задоволення.
Щодо податкової накладної №3 від 04.07.2018.
Позивачем поставлено товар (молоко 1 ґатунку 3,4%; код УКТ ЗЕД 0401) у кількості 21987 кг. на загальну суму 173697,30 грн. у т.ч. ПДВ 28949,55 грн., оформлено видаткову накладну №135 від 04.07.2018, ТТН від 04.07.2018, спеціалізована товарна накладна на перевезення молочної сировини від 04.07.2018, рахунок №137 від 05.07.2018, виписано податкову накладну №3 від 04.07.2018, яку направлено на реєстрацію до ЄРПН та присвоєно реєстраційний номер 9152543592.
На момент реєстрації податкової накладної №3 від 04.07.2018 розрахунки за товар на суму 173697,30 грн. у т.ч. ПДВ 28949,55 грн. покупцем ТОВ ТОРГОВИЙ БУДИНОК МУШКЕТЕР І К сплачено 09 липня 2018 року, що підтверджується платіжним доручення №3957 від 09.07.2018.
Податкову накладну №3 від 04.07.2018 (реєстраційний номер 9152543592) 24.07.2018 доставлено в електронному вигляді через Автоматизовану систему Єдине вікно подання електронних документів до Державної фіскальної служби (ДФС) України для реєстрації.
25.07.2018 надійшла квитанція, що документ прийнято, але реєстрація зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Зазначена підстава зупинення - ПН/РК відповідає вимогам пп. 1.6 п.1 Критеріїв ризиковості платника податку . Запропоновано надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (а.с. 26).
01.08.2018 позивачем надано Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних / розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, до повідомлення №2 додано 16 додатків: пояснення в довільній формі, договір постачання №02-59 від 01.03.2018, видаткова накладна №261 від 04.07.2018, ТТН від 04.07.2018, спеціалізована товарна накладна на перевезення молочної сировини від 04.07.2018, платіжне доручення №199 від 10.07.2018 на суму 500000,00 грн. про сплату позивачем за придбане молоко своєму постачальнику, договір поставки №02-60 від 21.03.2018, видаткову накладну №135 від 04.07.2018, ТТН від 04.07.2018, спеціалізована товарна накладна на перевезення молочної сировини від 04.07.2018, платіжне доручення №3957 від 09.07.2018 на суму 173697,30 грн. про оплату покупцем молока, договір оренди нежитлового приміщення №46 від 05.07.2015, акт прийому-передачі до договору оренди нежитлового приміщення №46 від 05.07.2015, додаткова угода від 30.12.2017 до договору оренди нежитлового приміщення №46 від 05.07.2015, нотаріально засвідчений договір оренди транспортного засобу від 09.01.2015, витяг з оборотно-сальдової відомості по рахунку 2811 за період 01.07.2018 - 15.07.2018.
02.08.2018 органом ДФС прийнято Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №868578/39291298, в якому прийнято рішення про: відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН на підставі ненадання платником податків копій документів - розрахункові документи, банківські виписки з розрахункових рахунків.
09.08.2018 позивачем направлено Скаргу на рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Скарга подана в електронному вигляді з наданням додаткових пояснень в довільній формі і первинних документів.
20.08.2018 комісією з питань розгляду скарг ДФС України прийнято рішення №25348/39291298/2, яким залишено скаргу без задоволення
Не погодившись з прийнятими рішеннями позивач звернувся до суду.
Дослідивши встановлені по справі обставини, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Так, Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
За приписами пункту 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в Єдиному реєстрі податкових накладних забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Критерії оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
У відповідності до пункту 2 постанови Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року № 1246 Про затвердження Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних (далі - Порядок № 1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку № 1246, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України Про електронний цифровий підпис , ;Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку № 1246).
Аналогічні норми містяться і у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно якого реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Як вбачається зі змісту квитанції №1 контролюючим органом сформовано висновки, що ПН/РК відповідають вимогам пп. 1.6 п. 1 Критеріїв ризиковості платника податку .
Водночас, в квитанції фіскальним органом запропоновано платнику податків надати пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.
Отже, фіскальним органом, в порушення підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, не вказано у зазначеній квитанції конкретного переліку документів, які, на думку контролюючого органу, необхідно надати.
У свою чергу, відповідно до підпункту 201.16.2. пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті в підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
Позивачем в порядку, визначеному підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, подано повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по ПН/РК, реєстрація якої/го зупинено, до якого на підтвердження реальності здійснення операцій додано необхідні документи.
Абзацом 1 постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (далі - Постанова № 190) передбачено, що комісія Державної фіскальної служби приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу України письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування.
Згідно з абзацом 2 Постанови №190, підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту в підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до підпункту 201.16.4 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: за) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету міністрів України від 21 лютого 2018 року № 117 (надалі - Порядок №117) затверджено порядки з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно пункту 5 Порядку №117 зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, податкова накладна/розрахунок коригування, які підлягають моніторингу, перевіряються на відповідність критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.
Відповідно до пункту 6 Порядку №117 зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у разі коли за результатами моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає критеріям ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
З урахуванням викладених обставин, суд приходить до висновку, що рішення Комісії Головного управління ДПС в Запорізькій області про зупинення та відмову у реєстрації податкових накладних ТОВ Трансагро ЛТД у зв`язку з її відповідністю підпункту 1.6 пункту 1 Критеріїв ризиковості платника податку є безпідставними.
Щодо незареєстрованих накладних, колегія суддів вважає за необхідне зазначити, що за приписами підпункту 201.16.4 пункту 201.16 ст.201 ПК України визначено, що ПН/РК, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної ПН/РК в ЄРПН.
Так, у першому випадку, податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН зупинено реєструється у день прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, яке ухвалюється саме Комісією ДФС.
У другому випадку, податкова накладна, реєстрацію якої в ЄРПН було зупинено, реєструється у день набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Таким чином, нормами ПК України чітко визначено настання такої події, як набрання законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної.
Також слід зазначити, що за приписами ст. 8 Кодексу адміністративного судочинства України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського Суду з прав людини.
Статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського Суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Суду як джерело права.
Так, Європейський Суд з прав людини у рішенні від 13.01.2011р. (остаточне) по справі "Чуйкіна проти України" констатував: "50. Суд нагадує, що процесуальні гарантії, викладені у статті 6 Конвенції, забезпечують кожному право звертатися до суду з позовом щодо своїх цивільних прав та обов`язків. Таким чином стаття 6 Конвенції втілює "право на суд", в якому право на доступ до суду, тобто право ініціювати в судах провадження з цивільних питань становить один з його аспектів ( див. рішення від 21 лютого 1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (Golder v. The United Kingdom), п.п. 28-36, Series A №18). Крім того, порушення судового провадження саме по собі не задовольняє всіх вимог пункту 1 статті 6 Конвенції. Ціль Конвенції - гарантувати права, які є практичними та ефективними, а не теоретичними або ілюзорними. Право на доступ до суду включає в себе не лише право ініціювати провадження, а й право отримати "вирішення" спору судом. Воно було б ілюзорним, якби національна правова система Договірної держави дозволяла особі подати до суду цивільний позов без гарантії того, що справу буде вирішено остаточним рішенням в судовому провадженні. Для пункту 1 статті 6 Конвенції було б неможливо детально описувати процесуальні гарантії, які надаються сторонам у судовому процесі - провадженні, яке є справедливим, публічним та швидким, не гарантувавши сторонам того, що їхні цивільні спори будуть остаточно вирішені.
З огляду на викладене, колегія суддів погоджується з висновками суду першої інстанції стосовно того, що в даній справі належним способом захисту порушених прав та/або інтересів платника податків позивача - у ситуації, що розглядається, є зобов`язання контролюючого органу зареєструвати податкові накладні датою їх подання.
З урахуванням викладеного, колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції правильно встановлені обставини справи, судове рішення ухвалено з дотриманням норм матеріального та процесуального права, доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, тому підстав для задоволення апеляційної скарги та скасування рішення не вбачається.
Керуючись статтями 241-245, 250, 315, 316, 321, 322, 327, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Головного управління ДФС у Запорізькій області на рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2019 р. у справі № 280/2749/19 - залишити без задоволення.
Рішення Запорізького окружного адміністративного суду від 10 вересня 2019 р. у справі № 280/2749/19 - залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку в порядку та строки передбачені ст.ст.328, 329 КАС України.
Головуючий - суддя Н.А. Бишевська
суддя І.Ю. Добродняк
суддя Я.В. Семененко
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.05.2020 |
Оприлюднено | 12.05.2020 |
Номер документу | 89136155 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Бишевська Н.А.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Кисіль Роман Валерійович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні