Рішення
від 06.05.2020 по справі 274/8186/19
БЕРДИЧІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 274/8186/19

Провадження № 2-а/0274/27/20

РІШЕННЯ

Іменем України

06.05.2020 м. Бердичів

Бердичівський міськрайонний суд Житомирської області

в складі: головуючого судді Хуторної І.Ю.,

за участі секретаря Поступайло Х.О.,

розглянувши в спрощеному позовному провадженні справу за позовом ОСОБА_1 до виконавчого комітету Бердичівської міської ради Житомирської області про скасування постанови у справі про адміністративне правопорушення, -

в с т а н о в и в:

27.12.2019 ОСОБА_1 звернувся з вказаним позовом, у якому просить скасувати постанову № 924 від 18.12.2019, видану адміністративною комісією при виконавчому комітеті Бердичівської міської ради Житомирської області про накладення на нього штрафу у розмірі 1700 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 18 грудня 2019 року адміністративною комісією при виконавчому комітеті Бердичівської міської ради було прийнято вищевказану постанову, згідно якої до позивача визнано винним у вчиненні правопорушення передбаченого ст. 152 КУпАП та застосовано стягнення - штраф у розмірі 1700 грн. Вказану постанову він отримав 26 грудня 2019 року. Вважає дану постанову незаконною оскільки адміністративною комісією не перевірено, а посадовою особою, яка склала протокол про адміністративне правопорушення та на підставі якого винесено вищевказану постанову не дотримано вимог його складання. ОСОБА_1 зазначає, що тариф на послуги з поводження з побутовими відходами включає в себе лише перевезення і захоронення сміття, а контейнерний майданчик зобов`язані утримувати в належному стані конкретні громадяни, підприємство, балансоутримувач багатоквартирного житлового будинку у власності яких він перебуває та нести відповідальність за цей стан.

Крім того, позивач вважає, що наявність протоколу про адміністративне правопорушення не свідчить про факт ненадання послуг ТОВ Полісся Екосфера або надання їх не в повному обсязі, оскільки тільки зафіксований виклик і акт-претензія є юридичними фактами, які можуть підтверджувати ненадання послуг виконавцем комунальної послуги. Доданий до протоколу знімок контейнерного майданчика не є належним доказом.

Позивач вважає, що у його діях склад адміністративного правопорушення відсутній, оскільки протокол був складений 06 грудня 2019 року, а знімки додані до протоколу зроблені 05 грудня 2019 року. Тоді як ТОВ Полісся Екосфера 05 грудня 2019 року за графіком з 10-39 год. по 11-35 год. здійснило вивезення побутових відходів за адресою: м. Бердичів, вул.Європейська, 12.

У відзиві на позовну заяву представник відповідача виконавчого комітету Бердичівської міської ради Окунь О.М. вказала, що виконавчий комітет Бердичівської міської ради заперечує проти задоволення позовних вимог з тих підстав, що між Бердичівською міською радою та ТОВ Полісся Екосфера 03 жовтня 2014 року укладено договір на надання послуг з вивезення побутових відходів в м. Бердичеві. Згідно якого позивач, як виконавець зобов`язується відповідно до графіка надавати послуги з вивезення побутових відходів на всій території м. Бердичева, а Бердичівська міська рада, як замовник зобов`язується виконувати обов`язки передбачені цим договором.

Оскільки ТОВ Полісся Екосфера є єдиним підприємством, що здійснює вивезення побутових відходів на всій території м. Бердичева, воно відповідає за своєчасність вивезення побутових відходів з контейнерів та недопущення засмічення контейнерних майданчиків на всій території м. Бердичева.

06 грудня 2019 року інспектором з благоустрою МКП Бердичівкомунсервіс Півовар О.А. виявлено, що ОСОБА_1 не забезпечено своєчасне очищення та вивезення сміття зі сміттєвих контейнерів, на підставі цього було складено протокол №61 про адміністративне правопорушення передбачене п. 2.8 Правил благоустрою території та ст. 152 КУпАП і на ОСОБА_1 накладено стягнення в межах санкції даної статті.

Щодо тверджень позивача про те, що адміністративною комісією не перевірено, а посадовою особою, яка склала протокол не дотримано вимог щодо складення протоколу представник відповідача зазначає, що позивач вводить суд в оману додавши до позову лише першу його сторінку. ОСОБА_1 був присутній на засіданні комісії та не був позбавлений права на захист.

Крім того, посилання позивача на статтю 27 ЗУ Про житлово-комунальні послуги регулює відносини між надавачем послуг ТОВ Полісся Екосфера та індивідуальними споживачами, з якими укладаються договори про надання комунальних послуг. А спірні правовідносини регулюються вимогами законодавства про відходи, санітарними нормами і правилами, Правилами надання послуг з вивезення побутових відходів, правилами благоустрою та договором від 03 жовтня 2014 року.

Тому, виконавчий комітет Бердичівської міської ради заперечує щодо задоволення позовних вимог в повному обсязі у зв`язку з їх безпідставністю та необґрунтованістю (а.с. 27-32).

У відповіді на відзив на позовну заяву позивач ОСОБА_1 не погоджується з наведеними у відзиві обставинами та правовими підставами. Зазначає, що відповідач посилається у відзиві на Правила благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві № 529 від 31 березня 2005 року, які за рішенням Бердичівської міської ради № 1049 від 24 грудня 2019 року втратили чинність.

Між тим 23 вересня 2019 року між Бердичівською міською радою та ТОВ Полісся Екосфера укладений новий договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами у м. Бердичеві (вивезення та захоронення), який носить цивільно-правовий характер. За умовами вказаного договору замовник має право у разі недотримання виконавцем графіку вивезення побутових відходів більше п`ятиденного терміну призначити в установленому порядку іншого виконавця послуг з поводження з побутовими відходами (вивезення та захоронення) на території, визначеній цим договором. Іншої відповідальності вказаний договір не містить.

Посилаючись на п.1 ст. 15 Закону України Про благоустрій населених пунктів та на Правила благоустрою міста Бердичева ОСОБА_1 зазначає, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування можуть утворювати підприємства для утримання об`єктів благоустрою державної та комунальної власності. У разі відсутності таких підприємств органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах своїх повноважень визначають на конкурсних засадах відповідно до закону балансоутримувачів таких об`єктів. Вказує, що відповідно до Правил суб`єктами господарювання, на яких покладається утримання прилеглої території, а саме: утримання контейнерних майданчиків є балансоутримувачі територій, на яких вони розміщені. Тобто конкретні підприємства, громадяни, балансоутримувач багатоквартирного житлового будинку у власності або користуванні яких перебуває контейнерний майданчик, зобов`язані утримувати майданчик в належному стані і нести відповідальність за його стан.

Вважає, що нові правила конкретно визначили відповідальну особу за утримання контейнерних майданчиків та скасували відповідальність, яка існувала в попередніх Правилах благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві.

У запереченні на відповідь на відзив представник відповідача - представник виконавчого комітету Бердичівської міської ради Окунь О.М. вказала, що твердження позивача про те, що Правила благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві, які затверджені рішенням Бердичівської міської ради № 529 від 31 березня 2005 року втратили чинність є хибним оскільки після складення інспектором з благоустрою МКП "Бердичівкомунсервіс" 06 грудня 2019 року протоколу № 61 про вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення передбаченого ст. 152 КУпАП, п. 2.8 Правил благоустрою території, засідання адміністративної комісії відбулося 18 грудня 2019 року, на якому ОСОБА_1 був присутній та надав письмові пояснення. Рішенням Бердичівської міської ради № 1049 від 24 грудня 2019 року затверджено Правила благоустрою м. Бердичева та визнано таким, що втратило чинність рішення Бердичівської міської ради № 529 від 31 березня 2005 року Про затвердження Правил благоустрою території та утримання індивідуальних будівель м. Бердичева. На момент вчинення ОСОБА_1 06 грудня 2019 року вищевказаного правопорушення діяли правила затверджені рішенням Бердичівської міської ради № 529 від 31 березня 2005 року.

На даний час діє договір укладений 23 вересня 2019 року між Бердичівською міською радою та ТОВ "Полісся Екосфера" на перевезення побутових відходів, надання послуг з поводження з побутовими відходами на території м.Бердичева. Відповідно до якого замовник має право вимагати від виконавця забезпечення безперервного надання послуг з поводження з побутовими відходами (вивезення та захоронення) відповідно до графіка вивезення побутових відходів, а також вимог законодавства про відходи. Відповідно до умов вказаного договору виконавець зобов`язаний укласти договори з поводження з побутовими відходами із споживачам на території, визначеній цим договором відповідно до типового договору про надання послуг з поводження з побутовими відходами; надавати послуги з поводження з побутовими відходами відповідно до вимог законодавства про відходи, санітарних норм та правил згідно погодженого із замовником графіка про надання послуг; надавати послуги з поводження з побутовими відходами згідно графіка, прибирати територію контейнерного майданчика по периметру при навантаженні сміттєвоза та перевозити побутові відходи на міське сміттєзвалище розташоване по вул. Чуднівській, 156-А в м. Бердичеві . Тому вважає, що вимоги до санітарного очищення території, вказані в п. 2.8 Правил благоустрою території стосуються ТОВ "Полісся Екосфера", оскільки він надає послуги з вивезення побутових відходів на території м.Бердичева.

Також, представник відповідача у запереченні вказує, що згідно договорів від 03 жовтня 2014 року та від 23 вересня 2019 щодо надання послуг з поводження з побутовими відходами в м.Бердичеві ТОВ "Полісся Екосфера" є єдиним підприємством, що здійснює вивезення побутових відходів на всій території м. Бердичева, а тому відповідає за своєчасність вивезення побутового сміття з контейнерів та недопущення засмічення контейнерних майданчиків на всій території м. Бердичева. З цих підстав вважає, що оскаржувана постанова адміністративної комісії №924 від 18 грудня 2019 року є законною, обґрунтованою та скасуванню не підлягає (а.с. 84-87).

Ухвалою від 02.01.2020 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження справу призначено до розгляду за правилами спрощеного провадження без виклик сторін.

Ухвалою від 06.02.2020 справу призначено до розгляду у судовому засіданні із викликом учасників справи.

Позивач ОСОБА_1 у судовому засіданні підтримав позов та пояснив, що ТОВ Полісся Екосфера да договором здійснює лише перевезення сміття та прибирає територію контейнерного майданчика по периметру завантаження сміття, а не увесь контейнерний майданчик. Прибирання контейнерного майданчика покладено на споживачів, а не ТОВ Полісся Екосфера . Сміття за адресою: м. Бердичів, вул. Вінницька, 25 05.12.2019 було вивезене, що вбачається з фото, на якому зображені пусті контейнери та відсутність сміття по периметру завантаження сміття. Сміття з контейнерів за адресою: м . Бердичів, вул. Європейська, 12 було вивезене в четвер 05.12.2019, відповідно до внутрішнього графіка, що вбачається з роздруківки програми ISMO4 , де можна прослідкувати, що в період часу з 10-39 до 11-35 год 05.12.2019 автомобіль підприємства вивіз побутові відходи за вказаною адресою. ТОВ Полісся Екосфера розроблено внутрішній графік вивезення сміття, відповідно до якого сміття вивозиться у понеділок, четвер та суботу. Цей графік ще не затверджений міською радою.

Представник відповідача виконавчого комітету Бердичівської міської ради Житомирської області Окунь О.М. у судовому засіданні підтримала відзив на позовну заяву та заперечення на відзив. Підтвердила, що графік вивезення сміття за договором від 23.09.2019 не затверджено.

У судове засідання 06.05.2020 сторони не з`явились, спрямували заяви про розгляд справи за їх відсутності.

З`ясувавши обставини справи, дослідивши докази, суд доходить висновку про задоволення позову з таких підстав.

Судом встановлено, що 06 грудня 2019 року інспектором з благоустрою МКП "Бердичівкомунсервіс" відносно ОСОБА_1 Олександровича складено протокол № 61 про адміністративне правопорушення передбачене ст. 152 КУпАП за порушення п.2.8 Правил благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві.

Відповідно до протоколу 05.12.2019 о 10-00 год було виявлено, що на сміттєвих майданчиках, що знаходяться за адресами: вул. Вінницька, 25 та вул. Європейська, 12 в м. Бердичеві не забезпечено своєчасне очищення на вивезення сміття зі сміттєвих майданчиків. У протоколі вказано, що ОСОБА_1 від підписання протоколу, отримання його копії та надання пояснень відмовився (а.с. 7, 35).

Постановою адміністративної комісії при виконавчому комітеті Бердичівської міської ради № 924 від 18 грудня 2019 року ОСОБА_1 визнано винним за порушення п.2.8 Правил благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві та притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП, та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 1700 грн. Відповідно до постанови № 924 від 18 грудня 2019 року 05.12.2019 о 10-00 год виявлено, що на сміттєвих майданчиках, що знаходяться за адресами: вул . Вінницька, 25 та вул. Європейська, 12 в м. Бердичеві не забезпечено своєчасне очищення на вивезення сміття зі сміттєвих майданчиків (а.с. 6, 46).

Статтею 152 КУпАП передбачено відповідальність за порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів, що тягне за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб`єктів підприємницької діяльності - від п`ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Рішенням Бердичівської міської ради № 529 від 31 березня 2005 року затверджено Правила благоустрою території та утримання індивідуальних будівель у м. Бердичеві забезпечення в ньому чистоти і порядку, які були чинні до 24.12.2019.

Відповідно до п. 2.8 Правил благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві відповідальні посадові особи підприємств, організацій, установ, незалежно форм власності та громадяни зобов`язані здійснювати розміщення контейнерів і урн для збору твердих побутових відходів та сміття проводити у спеціально зазначених і обладнаних місцях, утримувати їх у належному санітарно-технічному стані та своєчасно забезпечувати їх очищення і вивезення на міське сміттєзвалище (а.с. 48, 49-53).

Рішенням Бердичівської міської ради № 75 від 12 березня 2019 року про визначення осіб, уповноважених виконавчим комітетом на складання протоколів про адміністративне правопорушення надано повноваження посадовим особам підрозділив виконавчого комітету, комунальних підприємств, міських ринків головам правління ОСББ тощо на складання протоколів про адміністративні правопорушення, серед іншого передбачені ст. 154 КУпАП. Згідно витягу до додатку вказаного рішення затверджено список таких осіб, зокрема старшого інспектора з благоустрою Півовар Оксану Анастасіївну (а.с. 53а-53а зворот).

23 вересня 2019 року між Бердичівською міською радою, в особі заступника міського голови Онофрійчука Сергія Петровича та виконавцем ТОВ "Полісся екосфера", в особі директора ОСОБА_1, що діє на підставі Статуту вказаного товариства, відповідно до протоколів засідання конкурсної комісії від 27 травня 2019 року № 1, 29 травня 2019 року № 2 та рішення міської ради від 18 вересня 2019 року № 957 "Про затвердження протоколу засідання конкурсної комісії з визначення виконавця послуг з поводження з побутовими відходами в м. Бердичеві (вивезення та захоронення). Договору на зазначені послуги" укладено Договір про надання послуг з поводження з побутовими відходами у м. Бердичеві (вивезення та захоронення) строком дії до 23 вересня 2020 року ( далі Договір).

Відповідно до розділу 7 Договору виконавець, серед іншого, зобов`язується:

-надавати послуги з поводження з побутовими відходами ( вивезення та захоронення) відповідно до вимог законодавства про відходи, санітарних норм та правил, Правил надання послуг з поводження з побутовими відходами ( вивезення та захоронення) відповідно до умов договору, актів Замовника, рішень конкурсної комісії та погодженого Замовником графіком надання послуг;

-розробити графік вивезення побутових відходів та погодити його із Замовником та оприлюднити на сайті міської ради;

-зобов`язаний надавати послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення та захоронення) згідно з графіком перевезення побутових відходів;

-вивозити великогабаритні побутові відходи з контейнерних майданчиків по мірі накопичення сумісно з балансоутримувачами, попередньо погодивши спільні дії;

-прибирати територію контейнерного майданчика по периметру при навантаженні сміттєвоза та після, перевозити побутові відходи на міське сміттєзвалище (а.с. 78-81).

Із фотознімків контейнерного майданчика за адресою: м. Бердичів, вул. Вінницька, доданих до матеріалів справи сторонами вбачається, що станом на 10-00 год. 05 грудня 2019 року контейнери для сміття пусті, наявне сміття за межами контейнерів, розташоване по праву та ліву сторону від контейнерів (а.с. 8, 38).

Із фотознімків контейнерного майданчика за адресою: м. Бердичів, вул. Європейська, 12 доданих до матеріалів справи вбачається, що станом на 10-00 год. 05 грудня 2019 року контейнери для сміття переповнені, сміття наявне за межами контейнерних баків (а.с. 9).

Відповідно до довідки за вих. № 95 від 28 серпня 2019 року виданої ТОВ "Полісся Екосфера" на балансі у ТОВ "Полісся Екосфера" відсутні багатоквартирні житлові будинки, контейнерні майданчики для побутових відходів (складання, зберігання тощо) (а.с. 11, 40).

З довідки за вих. 143 від 16 грудня 2019 року, виданої ТОВ "Полісся Екосфера" вбачається, що з 01 липня 2019 року до 27 грудня 2019 року на адресу ТОВ "Полісся Екосфера" не надходило викликів для перевірки якості надання послуг чи складання актів -претензій за адресами: вул. Вінницька, 25, вул. Європейська, 10, 11, 12 у м. Бердичеві (а.с. 12).

З картографічних даних 2019 року на мапі м. Бердичева видно рух сміттєвоза д.н.з. НОМЕР_1 по вул. Європейська, 12 заїзд на майданчик 10-39 год. о 05 грудня 2019 та виїзд з майданчика о 11-35 год. 05.12.2019, що також підтверджується звітом про рух вищевказаного сміттєвоза з 00-00-год. по 23-59 год. 05 грудня 2019 року (а.с. 13, 14, 41, 42, 15-18, 43-45).

У судовому засіданні позивач, шляхом персонального доступу до програми ISMO4 , за допомогою якої відслідковується рух автомобілів ТОВ Полісся Екосфера , що здійснюють вивезення побутових відходів, продемонстрував суду відомості зазначені у вищевказаних документах.

За правилами частини третьої статті 3 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Частиною другою статті 19 Конституції України обумовлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Вина особи, яка притягається до відповідальності, має бути доведена належними доказами, а не ґрунтуватись на припущеннях, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь (ст. 62 Конституції України).

Відповідно до статті 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Відповідно до частини 2 статті 77 КАС України у адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Порядок діяльності органів державної влади, їх посадових осіб, уповноважених складати протоколи про адміністративні правопорушення, розглядати справи про такі правопорушення та притягати винних осіб до адміністративної відповідальності за їх вчинення, регулюється КУпАП, статтею 7 якого визначено, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом, а провадження у справах про адміністративні правопорушення, у тому числі й віднесених до компетенції органів внутрішніх справ, здійснюється на основі додержання принципу законності.

Згідно зі статтею 245 КУпАП завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є, зокрема, своєчасне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом.

Статтею 246 КУпАП передбачено, що порядок провадження в справах про адміністративні правопорушення в органах (посадовими особами), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, визначається цим Кодексом та іншими законами України.

Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно зі статтею 252 КУпАП посадова особа оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно зі ст. 251 КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення, є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі. Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання. При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.

Положеннями статті 268 КУпАП передбачено, що особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову по справі. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Згідно ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, чи є підстави для передачі матеріалів про адміністративне правопорушення на розгляд громадської організації, трудового колективу, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У ст. 245 КУпАП закріплено, що завданням провадження в справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Оцінюючи надані сторонами доводи та докази суд зазначає таке.

За положеннями Договору про надання послуг з поводження з побутовими відходами у м. Бердичеві (вивезення та захоронення) від 23.09.2019, укладеного між ТОВ Полісся Екосфера та Бердичівською міською радою, ТОВ Полісся Екосфера зобов`язане, серед іншого, надавати послуги з поводження з побутовими відходами (вивезення та захоронення) згідно з графіком перевезення побутових відходів та прибирати територію майданчика по периметру при навантаженні сміттєвоза та після, перевозити побутові відходи на міське сміттєзвалище .

Тобто, обов`язку ТОВ Полісся Екосфера здійснювати прибирання всієї території навколо контейнерів для сміття ( сміттєвих майданчиків), окрім як по периметру навантаження сміття на сміттєзвалище Договором не передбачено.

Обов`язком ТОВ Полісся Екосфера є своєчасне вивезення та захоронення сміття, тобто звільнення контейнерів для сміття та прибирання території по периметру навантаження сміття у строки, визначені відповідним графіком, який за умовами Договору, має бути погоджений із Бердичівською міською радою.

Як зазначено вище, пунктом 2.8. Правил благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві передбачено, що відповідальні посадові особи підприємств зобов`язані, серед іншого, здійснювати розміщення контейнерів і урн для збору твердих побутових відходів та сміття у спеціально зазначених і обладнаних місцях, утримувати їх у належному санітарно-технічному стані та своєчасно забезпечувати їх очищення і вивезення на міське сміттєзвалище.

Тобто, за несвоєчасне очищення контейнерів від сміття посадова особа ТОВ Полісся Екосфера несе відповідальність за ст. 152 КУпАП, як така, що не дотрималася положень п.2.8. Правил благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві.

Як вбачається із оскаржуваної постанови, директора ТОВ Полісся Екосфера ОСОБА_1 до відповідальності притягнуто за незабезпечення своєчасного очищення та вивезення сміття зі сміттєвих майданчиків 05.12.2019 о 10-00 год за адресами: вул. Вінницька, 25 та вул. Європейська, 12 в м. Бердичеві .

Дослідженими доказами, а саме фото і зображенням сміттєвого майданчика за адресою: с. Бердичів, вул. Вінницька, 25 доведено, що контейнери для сміття о 10-00 год. 05.12.2019 пусті та територія по периметру завантаження сміття на сміттєвоз прибрана. Тобто відсутні підстави вважати, що ОСОБА_1, як директором ТОВ "Полісся Екосфера" порушено вимоги п.2.8. Правил благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві.

Щодо несвоєчасного очищення сміттєвих майданчиків, в частині вивезення сміття із контейнерів для сміття та по периметру завантаження на сміттєвоза, 05.12.2019 о 10-00 год за адресою Бердичеві вул. Європейська, 12 в м. Бердичеві, суд зазначає наступне.

На фото, із зображенням контейнерного майданчика, за адресою: вул. Європейська, 12 в м. Бердичеві від 05.12.2019 о 10-00 год видно повністю заповнені усі контейнери зі сміттям та наявність значної кількості сміття навколо контейнерів, з тих причин, що контейнери заповнені.

Проте, дослідженими доказами встановлено, що 05.12.2019 в період з 10-39 год до 11-34 год. сміттєвоз ТОВ Полісся Екосфера здійснював вивіз сміття за цією адресою. Позивач твердить, що сміття вивезено своєчасно, згідно внутрішнього графіка.

Між тим, суду не надано Графіку вивезення побутових відходів, який мав бути затверджений Бердичівською міською радою на виконання умов Договору про надання послуг з поводження з побутовими відходами у м. Бердичеві (вивезення та захоронення) від 23.09.2019, укладеного між ТОВ Полісся Екосфера та Бердичівською міською радою.

Сторони у судовому засіданні пояснили, що такий Графік на даний час не затверджений Бердичівською міською радою.

Таким чином, доказів на підтвердження того, що сміття було вивезено несвоєчасно , тобто не у відповідності із погодженим графіком, суду не надано. Більше того, такі докази не долучалися до протоколу та не були предметом дослідження Адміністративної комісії при виконавчому комітеті Бердичівської міської ради.

Тобто, стороною відповідача не доведено, що ТОВ Полісся Екосфера о 10-00 год 05.12.2019 несвоєчасно очистило сміттєві контейнери, що знаходяться на сміттєвих майданчиках за адресою: м. Бердичів, вул. Європейська, 12 та в діях директора ТОВ Полісся Екосфера наявний склад адміністаритвного правопорушення, передбаченого ст. 152 КУпАП.

Підсумовуючи наведене, судом встановлено, що Адміністративною комісією при виконавчому комітеті Бердичівської міської ради було допущено неповноту та неправильність при розгляді адміністративного протоколу та прийнятті протиправної постанови № 924 від 18 грудня 2019 року про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП та накладення максимального стягнення.

За положеннями частини 3 статті 286 КАС України за наслідками розгляду справи з приводу рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності місцевий загальний суд як адміністративний має право:1) залишити рішення суб`єкта владних повноважень без змін, а позовну заяву без задоволення; 2) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і надіслати справу на новий розгляд до компетентного органу (посадової особи); 3) скасувати рішення суб`єкта владних повноважень і закрити справу про адміністративне правопорушення; 4) змінити захід стягнення в межах, передбачених нормативним актом про відповідальність за адміністративне правопорушення, з тим, однак, щоб стягнення не було посилено.

Оскільки у судовому засіданні позивач довів, що ним, як директором ТОВ Полісся Екосфера не було порушено п.2.8. Правил благоустрою території та утримання індивідуальних будівель в м. Бердичеві, чинних станом на 05.12.2019, а відповідач не надав доказів на підтвердження правомірності оскаржуваного рішення, суд скасовує постанову № 924 від 18 грудня 2019 року адміністративної комісії при виконавчому комітет Бердичівської міської ради про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП та закриває провадження у справі про адміністративне правопорушення.

Суд не аналізує інші доводи сторін, як такі, що не впливають на висновки суду.

Суд також не оцінює, як неналежні ( не стосуються предмета спору) інші докази, долучені до позову та відзиву.

Керуючись статтями 241, 242, 246, 286 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

Позовні вимоги задовольнити.

Скасувати постанову № 924 від 18 грудня 2019 року адміністративної комісії при виконавчому комітет Бердичівської міської ради про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП, провадження у справі про адміністративне правопорушення закрити.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржено шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Сьомого апеляційного адміністративного суду або через Бердичівський міськрайонний суд Житомирської області протягом десяти днів з дня складення його у повному обсязі.

Під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), строк подання апеляційної скарги на рішення продовжується на строк дії такого карантину.

Позивач: ОСОБА_1 , проживає за адресою: АДРЕСА_5 , РНОКПП НОМЕР_2 .

Відповідач: Виконавчий комітет Бердичівської міської ради Житомирської області, місце знаходження за адресою: Житомирська область, м. Бердичів, пл. Центральна, 1, код ЄДРПОУ 04053602.

Суддя: І.Ю. Хуторна

СудБердичівський міськрайонний суд Житомирської області
Дата ухвалення рішення06.05.2020
Оприлюднено10.05.2020
Номер документу89140975
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —274/8186/19

Ухвала від 20.07.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Ухвала від 22.06.2020

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Курко О. П.

Рішення від 06.05.2020

Адміністративне

Бердичівський міськрайонний суд Житомирської області

Хуторна І. Ю.

Ухвала від 06.02.2020

Адміністративне

Бердичівський міськрайонний суд Житомирської області

Хуторна І. Ю.

Ухвала від 02.01.2020

Адміністративне

Бердичівський міськрайонний суд Житомирської області

Хуторна І. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні