Справа № 554/4490/18
ЗАОЧНЕ РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 квітня 2020 року Кременчуцький районний суд Полтавської області у складі:
головуючого судді - Колотієвського О.О.,
при секретарі - Коваль В.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Кременчуці справу за позовом ОСОБА_1 до ТОВ Земельні відносини , треті особи: Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки НП України, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області - про визнання дій протиправними,-
ВСТАНОВИВ:
В позовній заяві позивач вказував, що 21.05.2018 року під час розгляду в Кременчуцькому районному суді Полтавської області справи № 527/1753/17 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 172-5 КУпАІІ та подальшого ознайомлення 31.05.2018 року з матеріалами вказаної справи, ним встановлені обставини вчинення Товариством з обмеженою відповідальністю Земельні відносини протиправних дій з огляду на наступне.
Так, в складеному Управлінням захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України протоколі про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 172-5 КУпАП, на підтвердження наявності підстав для його складання, міститься посилання на відповідь від 04.07.2017 року за вих. № 983 ТОВ Земельні відносини про визначення нормативної грошової оцінки подарованих мені земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129.
Вказана відповідь була надана у відповідь на лист Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від
03.07.2017 року за вих. № 3647/39/115/03-2017, який в тім було адресовано іншому суб`єкту господарської діяльності - ФОП ОСОБА_2 .
Будь-яких відомостей щодо перенаправлення листа Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 03.07.2017 року за вих. № 3647/39/115/03-2017 за належністю і отримання його відповіачем вже від ФОП ОСОБА_2 спірний лист відповідача від 04.07.2017 року за вих. № 983 не містить.
Натомість, вказаний лист містить визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129, визначення якої відбулося з порушенням норм чинного законодавства України.
Відповідач не лише не розробляв технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129, а й не проводив її обов`язкової державної експертизи.
Крім того, з листа відповідача від 04.07.2017 року за вих. № 983 слідує, що грошова оцінка (не нормативна, що слідує з листа) земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129 проводилася згідно крупномаштабного обслідування ґрунтів колгоспу Ленінець Глобинського району Полтавської області та технічної документації по перерозподілу земель між землекористувачами та землевласниками на території Броварківської сільської ради Глобинського району .
Тобто, відповідач не лише не визначав нормативної грошової оцінки кожної з земельних ділянок як те визначає Закон, а й зробив це без дослідження документації земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129, але натомість з дослідженням ґрунтів колгоспу Ленінець .
Оскільки не було технічної документації - не було й її затвердження районною радою.
Крім того, юридично значимим документом, який засвідчує нормативну грошову оцінку земельної ділянки є витяг з технічної документації, який видається центральним органом виконавчої влади, яким є Держгеокадастр.
Таким чином, відповідач не мав правових підстав не лише визначати нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129 за запитом Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 03.07.2017 року за вих. № 3647/39/115/03-2017, а й надавати її визначення листом від 04.07.2017 року за вих. № 983, а відтак його дії є протиправними.
На підставі вищевикладеного, просив суд ухвалити рішення, яким:
- визнати протиправними дії Товариства з обмеженою відповідальністю Земельні відносини щодо визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132,5320680700:00:005:0129 за запитом Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 03.07.2017 року за вих. № 3647/39/115/03-2017 без розроблення технічної документації з обов`язковою державною експертизою.
- визнати протиправними дії Товариства з обмеженою відповідальністю Земельні відносини в частині визначення листом від 04.07.2017 року за вих. № 983 нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133,5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129.
Позивач в судове засідання не з`явився. На адресу суду надіслав заяву про розгляд справи без його участі, позов підтримав в повному обсязі, просив суд його задовольнити.
Відповідач в судове засідання не з`явився. Про час та місце розгляду справи повідомлявся належним чином за адресою його місця реєстрації та через оголошення на офіційному сайті судової влади. Заяв про розгляд справи за його присутності або про причини неявки від відповідача не надходило, що за відсутності заперечень позивача є підставою для ухвалення заочного рішення (ст. 280 ЦПК України).
Представники третіх осіб в судове засідання не з`явилися. Про час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином.
Суд, вивчивши матеріали справи, встановив наступне:
Позивач, ознайомившись 31.05.2018 року з матеріалами справи у Кременчуцькому районному суді Полтавської області встановив наявність протиправних дій з боку Товариством з обмеженою відповідальністю Земельні відносини .
Так, в складеному Управлінням захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України протоколі про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 172-5 КУпАП, на підтвердження наявності підстав для його складання, міститься посилання на відповідь від 04.07.2017 року за вих. № 983 ТОВ Земельні відносини про визначення нормативної грошової оцінки подарованих мені земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129.
Вказана відповідь була надана у відповідь на лист Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від
03.07.2017 року за вих. № 3647/39/115/03-2017, який в тім було адресовано іншому суб`єкту господарської діяльності - ФОП ОСОБА_2 .
Будь-яких відомостей щодо перенаправлення листа Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 03.07.2017 року за вих. № 3647/39/115/03-2017 за належністю і отримання його відповіачем вже від ФОП ОСОБА_2 спірний лист відповідача від 04.07.2017 року за вих. № 983 не містить.
Натомість, вказаний лист містить визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129, визначення якої відбулося з порушенням норм чинного законодавства України.
Так, правові засади проведення нормативної грошової оцінки земель визначає Закон України Про оцінку земель .
Згідно ч. 1 ст. 18 Закону України Про оцінку земель , нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 15 Закону України Про оцінку земель , підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування. Нормативна грошова оцінка земельних ділянок може проводитися також на підставі договору, який укладається заінтересованими особами в порядку, встановленому законом.
Натомість в даному випадку не має ні рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, ні договору з заінтересованою особою.
Згідно ст. 20 Закону України Про оцінку земель , за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Розробники технічної документації з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звітів про проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок зобов`язані безоплатно передавати копії матеріалів у Державний фонд документації із землеустрою.
Користування матеріалами Державного фонду документації із землеустрою
здійснюється в порядку, встановленому законодавством України.
В свою чергу ст. 21 Закону, визначає, що технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель, нормативної грошової оцінки земельних ділянок, а також звіти з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності у разі їх продажу підлягають державній експертизі відповідно до закону.
Відповідно до ст. 9 Закону України Про державну експертизу землевпорядної документації , обов`язковій державній експертизі підлягають технічна документація з нормативної грошової оцінки земельних ділянок.
Відповідач не лише не розробляв технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129, а й не проводив її обов`язкової державної експертизи.
Крім того, з листа відповідача від 04.07.2017 року за вих. № 983 слідує, що грошова оцінка (не нормативна, що слідує з листа) земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129 проводилася згідно крупномаштабного обслідування ґрунтів колгоспу Ленінець Глобинського району Полтавської області та технічної документації по перерозподілу земель між землекористувачами та землевласниками на території Броварківської сільської ради Глобинського району .
Тобто, відповідач не лише не визначав нормативної грошової оцінки кожної з земельних ділянок як те визначає Закон, а й зробив це без дослідження документації земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129, але натомість з дослідженням ґрунтів колгоспу Ленінець .
Згідно ч. 2, 3 ст. 23 Закону України Про оцінку земель , технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.
Витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Оскільки не було технічної документації - не було й її затвердження районною радою.
Крім того, юридично значимим документом, який засвідчує нормативну грошову оцінку земельної ділянки є витяг з технічної документації, який видається центральним органом виконавчої влади, яким є Держгеокадастр.
Таким чином, відповідач не мав правових підстав не лише визначати нормативну грошову оцінку земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129 за запитом Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 03.07.2017 року за вих. № 3647/39/115/03-2017, а й надавати її визначення листом від 04.07.2017 року за вих. № 983, а відтак суд вважає доведеним той факт, що дії відповідача є протиправними.
Враховуючи наведені обставини, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.
Керуючись ЗУ Про оцінку земель , ЗУ Про державну експертизу землевпорядної документації , ст.ст. 76, 258-259, 263-265, 273, 280, 352 ЦПК України,-
В И Р І Ш И В:
Позов ОСОБА_1 до ТОВ Земельні відносини , треті особи: Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки НП України, Головного управління Держгеокадастру у Полтавській області - про визнання дій протиправними - задовольнити.
Визнати протиправними дії Товариства з обмеженою відповідальністю Земельні відносини щодо визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129 за запитом Управління захисту економіки в Полтавській області Департаменту захисту економіки Національної поліції України від 03.07.2017 року за вих. № 3647/39/115/03-2017 без розроблення технічної документації з обов`язковою державною експертизою.
Визнати протиправними дії Товариства з обмеженою відповідальністю Земельні відносини в частині визначення листом від 04.07.2017 року за вих. № 983 нормативної грошової оцінки земельних ділянок з кадастровими номерами: 5320680700:00:005:0133, 5320680700:00:005:0132, 5320680700:00:005:0129.
Стягнути з ТОВ Земельні відносини на користь держави судовий збір в розмірі 704 гривні 80 копійок.
Заочне рішення може бути переглянуте судом, що його ухвалив, за письмовою заявою відповідача.
Заяву про перегляд заочного рішення може бути подано протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Учасник справи, якому повне заочне рішення суду не було вручене у день його проголошення, має право на поновлення пропущеного строку на подання заяви про його перегляд - якщо така заява подана протягом двадцяти днів з дня вручення йому повного заочного рішення суду.
У разі залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення заочне рішення може бути оскаржене до Полтавського апеляційного суду через Кременчуцький районний суд Полтавської області протягом тридцяти днів з дати постановлення ухвали про залишення заяви про перегляд заочного рішення без задоволення.
Заочне рішення набирає законної сили, якщо протягом строків, встановлених цим Кодексом, не подані заява про перегляд заочного рішення або апеляційна скарга, або якщо рішення залишено в силі за результатами апеляційного розгляду справи.
Суддя О. О. Колотієвський
Суд | Кременчуцький районний суд Полтавської області |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2020 |
Оприлюднено | 10.05.2020 |
Номер документу | 89144376 |
Судочинство | Цивільне |
Цивільне
Кременчуцький районний суд Полтавської області
Колотієвський О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні