Рішення
від 12.05.2020 по справі 640/20490/18
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Вн. №27/585

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 травня 2020 року м. Київ № 640/20490/18

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Холодильні інсталяції" до Головного управління ДФС у м. Києві провизнання протиправними та скасування податкового повідомлення-рішення №0492791206 від 03.08.2018, зобов`язання вчинити дії Суддя О.В.Головань

Обставини справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Холодильні інсталяції" звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Головного управління Державної фіскальної служби у м. Києві про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення № 0492791206 від 03.08.2018 року в частині нарахування штрафу в розмірі 2263,07 грн.

Ухвалою суду від 12.12.2018 р. відкрито провадження у справі та призначено її до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження за наявними у справі матеріалами без виклику сторін.

08.01.2019 р. до суду надано відзив на позов.

Ознайомившись з матеріалами справи, суд, -

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Холодильні інсталяції" (85114, Донецька обл., місто Костянтинівка, ВУЛИЦЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ, будинок 220, код 39906418), зареєстровано в якості юридичної особи 22.07.2015 р., перебуває на обліку в якості платника податків у Головному управлінні ДПС у м. Києві, ДПІ у Деснянському районі; Код КВЕД 28.25 Виробництво промислового холодильного та вентиляційного устаткування; з 02.08.2019 - в стані припинення. Підстава: за судовим рішенням про банкрутство. Судове рішення: Судове рішення про визнання юридичної особи банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури №905/1095/19 від 22.07.2019 р.

На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п. 75.1 ст. 75, п. 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкової накладної в ЄРПН податкових накладних ТОВ "Холодильні інсталяції" за жовтень 2015 р. - квітень 2018 р., про що складено акт перевірки від 12.07.2018 р. за №11668/26-15-12-06/39906418.

Згідно з актом перевірки встановлено, що товариством порушено граничні терміни реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування за жовтень 2015 р. - квітень 2018 р., що є порушенням п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України: №9 від 02.03.2016 р. (дата реєстрації 23.03.2016 р.) на суму ПДВ 16666, 67 грн., №28 від 03.06.2016 р. (дата реєстрації 24.06.2016 р.) на суму ПДВ 1565 грн., №5 від 19.04.2017 р. (дата реєстрації 22.05.2017 р.) на суму ПДВ 9787, 09 грн., №61 від 02.04.2018 р. (дата реєстрації 03.05.2018 р.) на суму ПДВ 22630, 65 грн.

Листом Головного управління ДФС у м. Києва від 02.08.2018 р. подані позивачем заперечення до акту перевірки не враховано.

За наслідками перевірки контролюючим органом винесено податкове повідомлення-рішення № 0492791206 від 03.08.2018 р., згідно з яким за порушення п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України позивачу нараховано штраф в розмірі 3398, 28 грн. (10%).

За результатами розгляду скарги ДФС України прийнято рішення від 16.10.2018 р., згідно з яким оскаржуване рішення залишене без змін.

Позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "Холодильні інсталяції" - вважає оскаржуване рішення протиправним та просить його скасувати в частині нарахування штрафу в розмірі 2263,07 грн. з таких підстав.

Позивач зазначає, що станом на 02.04.2018 р. ним не відвантажувався товар на адресу контрагента за податковою накладною від 02.04.2018 р. (дата реєстрації 03.05.2018р.) на суму ПДВ 22630, 65 грн., і на вказану дату не виникло податкове зобов`язання.

Відповідач - Головне управління ДФС у м. Києві - проти задоволення позовних вимог заперечив, підтримавши висновки акту перевірки.

Проаналізувати матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають до задоволення з таких підстав.

Згідно з пп. 75.1.1 п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України (в редакції станом на 12.07.2018 р.) контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального.

Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.

Згідно з п. 76.1, 76.2, 76.3 ст. 76 Податкового кодексу України камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника (його заступника або уповноваженої особи) такого органу або направлення на її проведення.

Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком.

Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов`язкова.

Порядок оформлення результатів камеральної перевірки здійснюється відповідно до вимог статті 86 цього Кодексу.

Камеральна перевірка податкової декларації або уточнюючого розрахунку може бути проведена лише протягом 30 календарних днів, що настають за останнім днем граничного строку їх подання, а якщо такі документи були надані пізніше, - за днем їх фактичного подання.

Камеральна перевірка з інших питань проводиться з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу (1095 днів).

В даному випадку камеральна перевірка своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкової накладної в ЄРПН податкових накладних ТОВ "Холодильні інсталяції" за жовтень 2015 р. - квітень 2018 р., про що складено акт перевірки від 12.07.2018 р. за №11668/26-15-12-06/39906418, проведена на підставі вказаних положень Податкового кодексу України, в передбачені ст. 86 Податкового кодексу України строки.

Згідно зі змістом позову позивачем не заперечується факт порушення термінів реєстрації податкових накладних №9 від 02.03.2016 р. (дата реєстрації 23.03.2016 р.) на суму ПДВ 16666, 67 грн., №28 від 03.06.2016 р. (дата реєстрації 24.06.2016 р.) на суму ПДВ 1565 грн., №5 від 19.04.2017 р. (дата реєстрації 22.05.2017 р.) на суму ПДВ 9787, 09 грн., і в частині застосування штрафних санкцій по вказаних податкових накладних позивач не оскаржує податкове повідомлення-рішення.

Натомість, позивачем заперечується лише наявність підстав для застосування штрафних санкцій щодо податкової накладної №61 від 02.04.2018 р. (дата реєстрації 03.05.2018 р.) на суму ПДВ 22630, 65 грн. (2 263,07 грн.).

З вказаного приводу суд зазначає наступне.

Згідно з п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних /розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені.

Згідно з п. 192.1 ст. 192 Податкового кодексу України якщо після постачання товарів/послуг здійснюється будь-яка зміна суми компенсації їх вартості, включаючи наступний за постачанням перегляд цін, перерахунок у випадках повернення товарів/послуг особі, яка їх надала, або при поверненні постачальником суми попередньої оплати товарів/послуг, суми податкових зобов`язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, складеному в порядку, встановленому для податкових накладних, та зареєстрованому в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача - платника податку, підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних: постачальником (продавцем) товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

отримувачем (покупцем) товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, для чого постачальник надсилає складений розрахунок коригування отримувачу.

Розрахунок коригування до податкової накладної складається також у випадку виправлення помилок, допущених при складанні податкової накладної, у тому числі не пов`язаних із зміною суми компенсації вартості товарів/послуг.

Тобто з аналізу наведених положень Податкового кодексу вбачається, що виправлення раніше допущеної помилки у податкових накладних здійснюється шляхом складання розрахунку коригування до цих податкових накладних в рамках строку, встановленого для реєстрації розрахунків коригування до цих накладних.

В даному випадку позивачем помилково виписано податкову накладну №61 від 02.04.2018 р. (дата реєстрації 03.05.2018 р.) на суму ПДВ 22630, 65 грн. за відсутності передбачених законодавством умов, і після виявлення помилки позивачем складено та зареєстровано у ЄРПН розрахунок коригування №61 від 16.04.2018 р., згідно з яким фактично анульовано інформацію щодо податкової накладної №61.

Також у податковій декларації з ПДВ за квітень 2018 р. позивачем не зазначено податкову накладну №61.

Вказані документи разом з доказами їх реєстрації містяться у матеріалах справи.

Тобто, відповідач станом на час проведення перевірки мав інформацію про відповідне коригування, проте, не врахував її при винесення оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

З огляду на те, що вперше податкова накладна №61 була подана позивачем вчасно, а подання розрахунку коригування обумовлено лише помилкою в даті її виписки, суд вважає, що платником дотримані норми щодо виправлення помилки в первинно поданій накладній, шляхом подання розрахунку коригування до неї (шляхом анулювання та переподачі податкової накладної пізніше, після виникнення для цього підстав), а тому підстав для застосування штрафу за порушення строків їх реєстрації не вбачається.

Згідно з ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З врахуванням викладеного оскаржуване рішення не відповідає вимогам щодо обґрунтованості, що є підставою для задоволення позовних вимог.

На підставі вищевикладеного, ст. 241-246, 257-262, 295 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позовні вимоги задовольнити.

2. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДФС у м. Києві № 0492791206 від 03.08.2018 року в частині нарахування штрафу в розмірі 2263,07 грн.

3. Присудити до стягнення за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код 39439980) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Холодильні інсталяції" (85114, Донецька обл., місто Костянтинівка, ВУЛИЦЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ, будинок 220, код 39906418) 1762 грн. судового збору.

4. Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

5. Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.В. Головань

Повний текст рішення

виготовлено і підписано 12.05.2020 р.

Дата ухвалення рішення12.05.2020
Оприлюднено14.05.2020

Судовий реєстр по справі —640/20490/18

Ухвала від 30.03.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гусак М.Б.

Постанова від 04.02.2021

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 16.12.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 18.11.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Костюк Любов Олександрівна

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Шурко Олег Іванович

Рішення від 12.05.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

Ухвала від 12.12.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Головань О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмТелеграмВайберВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні