Ухвала
від 27.04.2020 по справі 757/16893/20-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/16893/20-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 квітня 2020 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участю слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування № 12018170000000003,

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчий в ОВСГоловного слідчогоуправління Національноїполіції України ОСОБА_4 звернувся до суду із клопотанням в якому просить продовжити строк досудового розслідування в кримінальному провадженні №12018170000000003 від 03.01.2018, на дванадцять місяців, тобто до 03.05.2021.

Означене клопотання обґрунтовано наступним.

Головним слідчим управлінням Національної поліції України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №12018170000000003 від 03.01.2018, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 14 ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 191, ч. 2 ст. 364 КК України.

У клопотанні вказано, що з 2009 року на території України функціонує група товариств «Біофарма» (далі - Біофарма), яка складається з: ТОВ «Біофарма Інвест» (код ЄДРПОУ 35942229), ТОВ «Біофарма Плазма Інвест» (код ЄДРПОУ 39183285), ТОВ «Біофарма Плазма» (код ЄДРПОУ 39000694), ТОВ «Фармацевтичний завод «Біофарма» (код ЄДРПОУ 39071152) (вказані суб`єкти господарювання зареєстровані за адресою Київська обл., місто Біла Церква, вулиця Київська, будинок 37).

Крім цього, встановлено, що починаючи з 2015 року обсяги обов`язкового забезпечення потреб охорони здоров`я донорською кров`ю, її компонентами і препаратами, в тому числі з урахуванням необхідності створення їх відповідних резервів на випадок надзвичайних ситуацій зменшились (обсяги обов`язкового забезпечення населення України донорською кров`ю на 2018 рік по розчину «Альбуміну 10%» у порівнянні з 2017 роком зменшені у 2 рази, а загальні обсяги забезпечення потреб населення препаратами крові, затверджених КМУ, з 2016 по 2018 рр. зменшились на 25%).

Разом з тим, обсяги обов`язкового забезпечення потреб охорони здоров`я населення донорською кров`ю, її компонентами і препаратами, в тому числі з урахуванням необхідності створення їх відповідних резервів на випадок ситуацій, зазначених у ст. 19 Закону України «Про донорство крові», щорічно визначаються і затверджуються Кабінетом Міністрів України на підставі даних, що подаються центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров`я, Міністерством оборони України, іншими державними органами, до сфери управління яких належать заклади охорони здоров`я.

Крім цього, група товариств «Біофарма» є монополістом в сфері виготовлення препаратів з компонентів донорської крові та здійснює експорт препаратів з компонентів крові за кордон (Таджикистан, Швейцарія, Білорусія, Великобританія, Індія, Казахстан, Грузія, Монголія, Азербайджан, Вірменія, Камбоджа, Уганда), за результатами продажу яких, отримує валютну виручку та відшкодовує ПДВ з державного бюджету України.

Відповідно до ст. 22 Закону України «Про донорство крові» та п. 2 Постанови КМУ від 14.09.1998 № 1427, якою затверджено «Порядок реалізації за межі України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, а також вивезення з України донорської крові та її компонентів», обсяги обов`язкового задоволення потреб охорони здоров`я населення України донорською кров`ю, її компонентами і препаратами з них, у тому числі з урахуванням потреб у створенні їх відповідних резервів на випадок виникнення ситуацій, зазначених

Як передбачено п. 3 вказаної Постанови компоненти донорської крові і препарати, виготовлені з донорської крові та її компонентів, можуть реалізовуватися за межами України спеціалізованими установами і закладами переливання крові, відповідними підрозділами закладів охорони здоров`я, зазначеними у частині першій статті 15 Закону України «Про донорство крові та її компонентів», а препарати, виготовлені з донорської крові та її компонентів, також і суб`єктами підприємницької діяльності. Така реалізація здійснюється лише за наявності відповідної ліцензії, виданої МОЗ, за умови надання суб`єкту господарювання Кабінетом Міністрів України спеціального дозволу. Спеціальний дозвіл на реалізацію за межами України компонентів [донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів, надається безстроково суб`єкту господарювання Кабінетом Міністрів України за обґрунтованим поданням МОЗ, який визначає перелік такої реалізації.

При цьому, за період 2015-2018 років виключно ТОВ «Біофарма Плазма» отримувало дозвіл Кабінету Міністрів України на експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів. Проте, встановлено, що фактичний експорт групи компаній «Біофарма» перевищує обсяги, встановлені відповідними розпорядженнями Кабінету Міністрів України.

Водночас, з 2016 року крім ТОВ «Біофарма Плазма» експорт препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів здійснювали інші суб`єкти підприємницької діяльності, а саме: ПАТ «Лекхім» (код 20029017), ТОВ «Укрфармекспорт» (код 31776072), ТОВ «ФЗ Біофарма» (код 39071152), які в свою чергу не мали спеціального дозволу на реалізацію за межами України компонентів донорської крові і препаратів, виготовлених з донорської крові та її компонентів та у подальшому здійснювали протиправне відшкодування ПДВ з державного бюджету України.

Крім того встановлено в ході проведення негласних слідчих (розшукових) дій оперативними співробітниками, що cлужбові особи ТОВ «Біофарма-плазма-інвест», ПрАТ «Біофарма», діючи за попередньою домовленістю із службовими особами Управління майном та відділами апарату Полтавської обласної ради, Полтавської обласної державної адміністрації, Асоціації регіонального розвитку Полтавської області, Полтавської обласної станції переливання крові, зловживаючи своїм службовим становищем, шляхом припинення юридичних осіб «Полтавська обласна станція переливання крові», «Кременчуцька обласна станція переливання крові», «Лубенська обласна станція переливання крові» Полтавської обласної ради готуються провести незаконну приватизацію зазначених підприємств, чим здійснити заволодіння майном територіальної громади Полтавської області, тобто завдати збитків територіальній громаді.

Так, встановлено, що 06.03.2018 року між Агенцією регіонального розвитку Полтавської області та ТОВ «ФЗ Біофарма» уклали меморандум про взаємопорозуміння та співпрацю в якому зазначено, що в рамках реалізації проекту ДПП, ТОВ «ФЗ «БІОФАРМА» інвестує в Полтавській області орієнтовно 3 млн. євро в гривневому еквіваленті, сторони погодилися, що підприємство утворене в рамках спільного інвестиційного проекту реалізуватиме власну продукцію та послуги, у т.ч. компоненти крові, організаціям, підприємствам, установам, які фінансуються за рахунок бюджету Полтавської обласної Ради. Сторони погодилися, що Проектне підприємство буде створене на основі станцій переливання крові у м. Полтава та м. Кременчук.

Крім того встановлено, що службові особи Міністерства охорони здоров`я України з метою реалізації злочинної схеми в інтересах групи компаній «Біофарма» по монополізації ринку по виготовленню з донорської крові та її компонентів лікарських засобів та препаратів (тобто готової продукції з високою доданою вартістю), під приводом нібито імплементації вимог Європейського Союзу, ухвалили ряд регуляторних розпорядчих актів, чим фактично заблокували можливість продовження дії та отримання СПК нових сертифікатів (Примітка. У всіх Обласних СПК сертифікати закінчені всередині 2018 року) про державну реєстрацію медичного імунобіологічного препарату розчину Альбуміну, а також інших лікарських засобів та препаратів, які потребують сертифікації.

Одночасно, службовими особами Міністерства охорони здоров`я України будь яких заходів, направлених на розбудову виробничих потужностей СПК, створення спеціалізованих закладів комунальної або державної форми власності по виготовленню з донорської крові та її компонентів медичного імунобіологічного препарату розчину Альбуміну, а також інших лікарських засобів та препаратів, які потребують сертифікації, не вживається.

У зв`язку з цим СПК штучно позбавлені можливості самостійно виготовляти з донорської крові та її компонентів лікарські засоби та препарати (медичний імунобіологічний препарат розчину Альбуміну, а також інші лікарські засоби та препарати, які потребують сертифікації) (тобто готову продукцію з високою доданою вартістю), що створює передумовою для штучного створення надлишків плазми крові, яка в свою чергу, враховуючи обмежений термін її зберігання, реалізовується по собівартості або нижче собівартості в адресу СГД групи «Біофарма».

Встановлено, що 21.03.2018 керівництвом КЗ «ЧОСПК ЧОР» в інтересах ТОВ «Черкаси-Плазма» організовано та проведено загальні збори трудового колективу КЗ «ЧОСПК ЧОР» (65 співробітників), на яких були присутні голова Черкаської ОДА ОСОБА_5 , голова Черкаської обласної ради ОСОБА_6 , перший заступник голови Черкаської обласної ради ОСОБА_7 , начальник управління охорони здоров`я Черкаської ОДА ОСОБА_8 , начальник відділу обліку та використання майна управління майном Черкаської обласної ради ОСОБА_9 , голова постійної комісії з питань охорони здоров`я Черкаської обласної ради ОСОБА_10 , директори ТОВ «БІОФАРМА» ОСОБА_11 та керівник Департаменту проектів ТОВ «БІОФАРМА» ОСОБА_12 , а також головуючий зборів директор КЗ «ЧОСПК Черкаської обласної ради» ОСОБА_13 , секретар ОСОБА_14 .

Згідно протоколу загальних зборів трудового колективу КЗ «ЧОСПК ЧОР» № 1 від 21.03.2018 колективом прийнято наступні рішення: дати згоду на створення ТОВ за пропозицією «БІОФАРМА» за умови виконання зобов`язань, які були доведені до відому колективу представниками компанії; звернутися до Черкаської обласної ради щодо розгляду питання про надання згоди на передачу в довгострокову оренду частини нежитлового приміщення головного корпусу КЗ «ЧОСПК ЧОР» для розміщення центру заготівлі плазми та компонентів крові.

20.04.2018 рішенням Черкаської обласної ради № 22 -10/VII надано дозвіл КЗ «ЧОСПК ЧОР» на передачу, згідно з чинним законодавством України, в оренду частини нежитлового приміщення головного корпусу, загальною площею 1800 кв. м., за адресою: м. Черкаси, вул. Гоголя, 242. Тобто, рішенням Черкаської обласної ради надано згоду на передачу в оренду частини приміщень не конкретно групі компаній «БІОФАРМА», тобто безпосередньо ТОВ «Черкаси Плазма».

04.09.2018 року в.о. головного лікаря КЗ «ЧОСПК ЧОР » ОСОБА_15 та директором ТОВ «Черкаси Плазма» (ЄДРПОУ 41805628) ОСОБА_16 укладено договір оренди індивідуально визначеного нерухомого майна, що належить до спільної власності територіальних громад сіл, селищ, міст Черкаської області, а саме частини нежитлового приміщення загальною площею 1 800, кв. м., розміщеного за адресою: Черкаська область, м. Черкаси, вул. Гоголя, 242, з метою розміщення приватного закладу охорони здоров`я, орендна плата, яка розрахована відповідно до Методики розрахунку орендної плати за оренду майна обласної комунальної власності та пропорції її розподілу, затвердженої рішенням обласної ради від 06.04.2012 № 15-5/VІ (із змінами) і становить без ПДВ 131 569, 19 гривень, порядку поліпшення майна: орендар має право здійснювати невід`ємні поліпшення майна у порядку, визначеному п.4.4 договору, тобто з наданням згоди власником, в порядку визначеному рішенням власника, термін дії договору 10 років.

Окрім цього, зазначений договір оренди свідчить про відсутність будь-яких інвестиційних умов та фінансових зобов`язань у виді інвестицій в ОСПК, що будуть надходити від групи компаній «БІОФАРМА».

При цьому, після укладання договору оренди, КНП (раніше КЗ) «ЧОСПК ЧОР», який входить до структури управління охорони здоров`я Черкаської ОДА, наразі є діючим та не ліквідованим, фактично свою Статутну діяльність з заготівлі та переробки донорської крові, ведення реєстру донорів та забезпечення лікарень і медичних закладів донорською кров`ю, її компонентами та препаратами припинив.

Слідчим відділом Полтавського відділу поліції ГУНП в Полтавській області здійснювалося досудове розслідування у кримінальному провадженні №12018170000000003 від 03.01.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України.

Постановою прокурора Полтавської місцевої прокуратури від 07.05.2019 об`єднано матеріали досудового розслідування за №12018170000000003 від 03.01.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 190 КК України та №12018170000000282 від 03.05.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 14 ч. 3 ст. 191 КК України.

Постановою прокурора Полтавської місцевої прокуратури від 07.08.2019 виділено з матеріалів досудового розслідування за №12018170000000003 від 03.01.2018 матеріали досудового розслідування по факту шахрайських дій ОСОБА_17 , під час виконання робіт по «Закінчення капітального ремонту виробничого корпусу Полтавської обласної станції переливання крові по вул. Шевченка, 23 в м. Полтаві» та «Поточний ремонт І приміщень виробничого корпусу Полтавської обласної станції переливання.

04.11.2019 ухвалою слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтави строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні продовжено до шести місяців, тобто до 03.05.2020.

Територіальним управлінням Державного бюро розслідувань, розташованого у м. Києві здійснювалося досудове розслідування у кримінальному провадженні № 62018100000000044 від 22.12.2018 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.

Постановою прокурора відділу Генеральної прокуратури України ОСОБА_18 від 16.10.2019 здійснення подальшого досудового розслідування в кримінальному провадженні №62018100000000044 від 22.12.2018, доручено Головному слідчому управлінню Національної поліції України.

Постановою першого заступника Генерального прокурора ОСОБА_19 від 27.11.2019 здійснення подальшого досудового розслідування в кримінальному провадженні №12018170000000003 від 03.01.2018, доручено Головному слідчому управлінню Національної поліції України.

Слідчим відділом Управління поліції в метрополітені ГУНП у м. Києві здійснювалося досудове розслідування у кримінальному провадженні №42019101070000215 від 26.07.2019 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 191 КК України.

Постановою першого заступника Генерального прокурора ОСОБА_19 від 27.11.2019 здійснення подальшого досудового розслідування в кримінальному провадженні №42019101070000215 від 26.07.2019, доручено Головному слідчому управлінню Національної поліції України.

28.11.2019 процесуальним керівником у кримінальному провадженні винесено постанову про об`єднання матеріалів досудових розслідувань у кримінальних провадження №12018170000000003, №62018100000000044, №42019101070000215 в одне провадження - №12018170000000003.

29.11.2019 до ГСУ НП України надійшли матеріали кримінального провадження №12018170000000003 від 03.01.2018 в 4 томах, №42019101070000215 від 26.07.2019 в 1 томі.

05.02.2020 до ГСУ НП України надійшли матеріали кримінального провадження №62018100000000044 від 22.12.2018 у 25 томах, №12018170000000003 від 03.01.2018 в 1 томі.

Станом на 22.04.2020 до ГСУ НП України надійшли матеріали кримінальних проваджень не в повному обсязі (частково), без речових доказів, вилучених речей та документів.

04 листопада 2019 року ухвалою слідчого судді Октябрського районного суду м. Полтави строк досудового розслідування у вказаному кримінальному провадженні продовжено до шести місяців, тобто до 03 травня 2020 року. Однак, для прийняття законного рішення у кримінальному провадженні необхідно:

- отримати в уповноважених осіб Державного бюро розслідувань в повному обсязі майно та документи вилучені в ході проведення обшуків за адресами здійснення діяльності підприємств та адресами проживання службових осіб вказаних підприємств

- провести огляд майна та документів вилучених в ході проведення обшуків за адресами здійснення діяльності підприємств та адресами проживання службових осіб вказаних підприємств;

- отримати результати судово-економічної експертизи;

- за результатами проведення службовими особами Північного офісу Держаудитслужби попередніх розрахунків та складання актів ревізії, призначити судові експертизи

- допитати службових осіб управління охорони здоров`я та управління фінансів Черкаської ОДА, Черкаської обласної ради, КНП «ЧОСПК ЧОР», ТОВ «Біофарма», ТОВ «Черкаси-Плазма», головних лікарів закладів охорони здоров`я Черкаської області на предмет повноти забезпечення упродовж 2018-2019 років донорською кров`ю, її компонентами, виготовленими з неї препаратами та лікарськими засобами

- витребувати з закладів охорони здоров`я Черкаської області скерованих упродовж 2018-2019 років в адресу управління охорони здоров`я Черкаської ОДА заявок на забезпечення донорською кров`ю, її компонентів, виготовлених з них препаратів та лікарських засобів;

- встановити негативні наслідки, які виникли в результаті не повноти забезпечення упродовж 2018-2019 років закладів охорони здоров`я Черкаської області донорською кров`ю, її компонентами, виготовленими з них препаратами та лікарськими засобами; їх аналіз та акумулювання, надання правової оцінки в призмі кримінальної караності діянь;

- витребувати в порядку тимчасового доступу аналіз з`єднань номерів телефонів операторів мобільного зв`язку фігурантів кримінального провадження. Опрацювати отриману інформацію;

- за результатами проведених аудиторських перевірок та судових експертиз, провести допити осіб, та одночасні допити, у разі наявності протирічь у показах;

- отримати та опрацювати інформацію щодо ймовірних аналогічних протиправних дій з припинення Статної діяльності Обласних станцій (служб) переливання крові комунальної форми власності в інтересах групи компаній «Біофарма», що мають місце у Полтавській, Сумській, Дніпропетровській, Харківській областях.

- за наявності достатніх доказів, повідомити про підозру винним особам в порядку КПК України.

Зазначені дії не можуть бути здійснені та завершені у встановлений законом строк з об`єктивних причин. Для їх виконання необхідний додатковий строк не менш як 12 місяців.

У судовому засіданні слідчий ОСОБА_3 клопотання підтримав, просить задовольнити.

Слідчий суддя, вислухавши пояснення слідчого та дослідивши матеріали провадження приходжу до наступних висновків.

Відповідно до ч. 1 ст. 294 КПК України, якщо досудове розслідування злочину або кримінального проступку до моменту повідомлення особі про підозру неможливо закінчити у строк, зазначений в абзаці другому частини першої статті 219 цього Кодексу, вказаний строк може бути неодноразово продовжений слідчим суддею за клопотанням прокурора або слідчого, погодженого з прокурором, на строк, встановлений пунктами 1-3 частини другої статті 219 цього Кодексу.

Як визначено положеннями ч. 1 ст. 219 КПК України строк досудового розслідування обчислюється з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня звернення до суду з обвинувальним актом, клопотанням про застосування примусових заходів медичного або виховного характеру, клопотанням про звільнення особи від кримінальної відповідальності або до дня ухвалення рішення про закриття кримінального провадження. Строк досудового розслідування з моменту внесення відомостей про кримінальне правопорушення до Єдиного реєстру досудових розслідувань до дня повідомлення особі про підозру становить: шість місяців - у кримінальному провадженні щодо кримінального проступку; дванадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо злочину невеликої або середньої тяжкості; вісімнадцять місяців - у кримінальному провадженні щодо тяжкого або особливо тяжкого злочину.

Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 219 КПК України, строк досудового розслідування може бути продовжений у порядку, передбаченому параграфом 4 глави 24 вказаного Кодексу. При цьому загальний строк досудового розслідування не може перевищувати дванадцяти місяців із дня повідомлення особі про підозру у вчиненні тяжкого або особливо тяжкого злочину.

З урахуванням доводів викладених у клопотанні та враховуючи те що у кримінальному провадженні необхідно вчинити ряд слідчих дій, слідчий суддя приходить до переконання про обґрунтованими підставами для продовження строк досудового розслідування у кримінальному провадженні №12018170000000003 від 03.01.2018, на дванадцять місяців, тобто до 03.05.2021.

Керуючись ст.ст. 219, 294, 295-1 КПК України, слідчий суддя -

ПОСТАНОВИВ :

Клопотання старшого слідчого в ОВС Головного слідчого управління Національної поліції України ОСОБА_4 про продовження строку досудового розслідування № 12018170000000003 задовольнити.

Продовжити строк досудового розслідування в кримінальному провадженні №12018170000000003 від 03.01.2018, на дванадцять місяців, тобто до 03.05.2021.

Ухвала слідчого судді оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.04.2020
Оприлюднено07.02.2023
Номер документу89180305
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про продовження строку досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —757/16893/20-к

Ухвала від 27.04.2020

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Вовк С. В.

Ухвала від 27.04.2020

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Вовк С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні