ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під`їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-14, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" травня 2020 р.м. ХарківСправа № 922/711/20
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Рильової В.В.
розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" (61174, місто Харків, вулиця Залютинська, будинок 6; код ЄДРПОУ 31633765) до Державного підприємства "Харківський механічний завод" (ДП "ХМЗ"; 61174, місто Харків, вулиця Залютинська, будинок 6; код ЄДРПОУ 08248877) про стягнення 52 199,65 грн. без виклику учасників справи
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" (позивач) звернулося до господарського суду Харківської області з позовною заявою про стягнення з Державного підприємства "Харківський механічний завод" (відповідача) збитків - грошових коштів в загальному розмірі 52 199,65 грн. у вигляді податкового кредиту з ПДВ. Також позивач просить суд покласти на відповідача витрати зі сплати судового збору в розмірі 2 102,00 грн.
Обґрунтовуючи позовні вимоги Товариство з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" посилається на те, що між сторонами укладено ряд Договорів оренди нежитлових приміщень, що розташовані за адресою: місто Харків, вулиця Залютинська, будинок 6. Державним підприємством "Харківський механічний завод", разом з тим, не виконано встановленого пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України обов`язку щодо складання та реєстрації податкових накладних, внаслідок чого Товариство втратило право включити суми ПДВ (податку на додану вартість) до складу податкового кредиту та, відповідно, скористатись правом на зменшення податкового зобов`язання на суму 52 199,65 грн.
Ухвалою Господарського суду Харківської області від 16 березня 2020 року позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" прийнято до розгляду та відкрито спрощене позовне провадження у справі № 922/711/20. Розгляд справи призначено без повідомлення учасників справи за наявними у справі матеріалами, в порядку частини п`ятої статті 252 Господарського процесуального кодексу України. Відповідачу, згідно з частиною першою статті 251 Господарського процесуального кодексу України, встановлено п`ятнадцятиденний строк з дня вручення даної ухвали для подання до суду відзиву на позовну заяву.
З матеріалів справи вбачається, що поштове відправлення з ухвалою господарського суду про відкриття провадження у справі № 922/711/20 вручено Державному підприємству "Харківський механічний завод" 20 березня 2020 року, що підтверджується рекомендованим повідомленням Укрпошти, які повернулося на адресу суду та долучено до матеріалів справи (том ІІ, арк.с. 102).
Отже, сторони визнаються такими, що були належним чином повідомлені про розгляд даної справи.
Разом з тим, Державне підприємство "Харківський механічний завод" наданими відповідачу процесуальними правами не скористалося; у встановлений статтею 251 Господарського процесуального кодексу України строк відзив на позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" до суду не подало.
Згідно статті 248 Господарського процесуального кодексу України, суд розглядає справи у порядку спрощеного позовного провадження протягом розумного строку, але не більше шістдесяти днів з дня відкриття провадження у справі.
Відповідно до частини другої статті 252 Господарського процесуального кодексу України, розгляд справи по суті в порядку спрощеного провадження починається з відкриття першого судового засідання або через тридцять днів з дня відкриття провадження у справі, якщо судове засідання не проводиться.
Частиною четвертою статті 240 Господарського процесуального кодексу України визначено, що у разі розгляду справи без повідомлення (виклику) учасників справи суд підписує рішення без його проголошення.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши надані суду докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.
Між Державним підприємством "Харківський механічний завод" (як Орендодавцем) та Товариством з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" (як Орендарем) для здійснення господарської діяльності укладено ряд господарських Договорів оренди нежитлового приміщення розташованого за адресою, місто Харків, вулиця Залютинська, будинок 6, а саме:
1. Договір оренди нежитлового приміщення № 30/28-09 від 28.09.2016;
2. Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 31/28-09 від 28.09.2016;
3. Договір оренди нежитлового приміщення № 32/28-09 від 28.09.2016;
4. Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 33/28-09 від 28.09.2016;
5. Договір оренди нежитлового приміщення № 19/04-19 від 01.04.2019;
6. Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 20/04-19 від 01.04.2019;
7. Договір оренди нежитлового приміщення № 71/12-19 від 01.12.2019;
8. Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 72/12-19 від 01.12.2019;
9. Договір оренди нежитлового приміщення № 73/12-19 від 01.12.2019;
10. Договір про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 74/12-19 від 01.12.2019.
Звертаючись до суду із позовом Товариство з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" вказує на те, що ДП "Харківський механічний завод" не виконало встановленого пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України обов`язку щодо складання та реєстрації податкових накладних за вищезазначеними Договорами, чим позбавило позивача права включити суми ПДВ (податок на додану вартість) до складу податкового кредиту та, відповідно, скористатись правом на зменшення податкового зобов`язання на суму 52 199,65 грн.
Зокрема, як вбачається з матеріалів справи, на виконання Договору оренди нежитлового приміщення № 30/28-09 від 28.09.2016 (том І, арк.с. 56-67) сторонами підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт № МЗ 0000242 від 30.04.2019 на суму 1 763,23 грн.; Акт № МЗ 0000302 від 31.05.2019 на суму 1 775,58 грн.; Акт № МЗ 0000378 від 30.06.2019 на суму 1 766,70 грн.; Акт № МЗ 0000453 від 31.07.2019 на суму 1 756,10 грн.; Акт № М3 0000520 від 31.08.2019 на суму 1 750,84 грн.; Акт № МЗ 0000580 від 30.09.2019 на суму 1 763,09 грн.; Акт № МЗ 0000665 від 30.10.2019 на суму 1 775,42 грн.; Акт № МЗ 0000736 від 30.11.2019 на суму 1 777,20 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 66 від 16.04.2019 на суму 1 700,00 грн.; № 94 від 24.05.2019 на суму 1 800,00 грн.; № 115 від 24.06.2019 на суму 1 800,00 грн.; № 157 від 15.08.2019 на суму 3 512,20 грн.; № 194 від 30.10.2019 на суму 1 800,00 грн.; № 212 від 15.11.2019 на суму 3 500,00 грн.
Загальна сума оплати складає: 14 112,20 грн. з ПДВ; загальна сума актів складає: 14 128,16 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 30/28-09 від 28.09.2016 складає: 2 352,03 грн.
Також на виконання даного Договору сторонами узгоджено наступні рахунки-фактури на відшкодування 30% ПДВ орендної плати: Рахунок-фактура № МЗ 0000287 від 31.03.2019 на суму 124,70 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000403 від 30.04.2019 на суму 125,95 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000513 від 31.05.2019 на суму 126,83 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000638 від 30.06.2019 на суму 126,19 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000761 від 31.07.2019 на суму 125,44 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000889 від 31.08.2019 на суму 125,06 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000996 від 30.09.2019 на суму 125,93 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0001118 від 30.10.2019 на суму 126,82 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0001224 від 30.11.2019 на суму 126,94 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 67 від 16.04.2019 на суму 124,70 грн.; № 95 від 24.05.2019 на суму 125,95 грн.; № 116 від 24.06.2019 на суму 126,83 грн.; № 158 від 15.08.2019 на суму 377,64 грн.; № 198 від 30.10.2019 на суму 124,98 грн.; № 206 від 15.11.2019 на суму 126,82 грн.; № 4 від 03.01.2020 на суму 126,94 грн.
Загальна сума оплати складає: 1 133,86 грн. з ПДВ; загальна сума рахунків-фактури складає: 1 133,86 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору №30/28-09 від 28.09.2016 (на відшкодування 30% ПДВ орендної плати) складає: 1 133,86 грн.
На виконання Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 31/28-09 від 28.09.2016 (том І, арк.с. 123-133) сторонами складено та підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт № МЗ 0000121 від 30.04.2019 на суму 2 986,74 грн.; Акт № МЗ 0000280 від 31.05.2019 р. на суму 1 711,10 грн.; Акт № МЗ 0000348 від 30.06.2019р. на суму 2 689,18 грн.; Акт № МЗ 0000422 від 31.07.2019 на суму 2 254,21 грн.; Акт № МЗ 0000489 від 31.08.2019 на суму 2 369,30 грн.; Акт № МЗ 0000555від 30.09.2019 на суму 1 875,05 грн.; Акт № МЗ 0000633 від 30.10.2019 на суму 1 772,40 грн.; Акт № МЗ 0000729 від 30.11.2019 на суму 4 314,59 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 64 від 16.04.2019 на суму 2 800,00 грн.; № 161 від 15.08.2019 на суму 543,20 грн.; № 195 від 30.10.2019 на суму 4 000,00 грн.
Загальна сума оплати складає: 7 343,20 грн. з ПДВ; загальна сума актів складає: 19 972,57 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 31/28-09 від 28.09.2016 складає: 1 902,43 грн.
На виконання Договору оренди нежитлового приміщення № 32/28-09 від 28.09.2016 (том І, арк.с. 23 -33) сторонами підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт №МЗ 0000243 від 30.04.2019, на суму 12 574,20 грн.; Акт № МЗ 0000303 від 31.05.2019 на суму 12 662,22 грн.; Акт № МЗ 0000379 від 30.06.2019 на суму 12 598,91 грн.; Акт № МЗ 0000454 від 31.07.2019 на суму 12 523,32 грн.; Акт № МЗ 0000521 від 31.08.2019 на суму 12 485,75 грн.; Акт № МЗ 0000581 від 30.09.2019 на суму 12 573,14 грн.; Акт № МЗ 0000666 від 30.10.2019 на суму 12 661,16 грн.; Акт № МЗ 0000737 від 30.11.2019 на суму 12 673,82 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 68 від 16.04.2019 на суму 12 600,00 грн.; № 96 від 24.05.2019 на суму 13 000,00 грн.; № 117 від 24.06.2019 на суму 12 500,00 грн.; №160 від 15.08.2019 на суму 24 546,64 грн.; № 196 від 30.10.2019 на суму 13 000,00 грн.; № 207 від 15.11.2019 на суму 25 000,00 грн.
Загальна сума оплати складає: 100 646,64 грн. з ПДВ; загальна сума актів складає: 100 752,52 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 32/28-09 від 28.09.2016 складає: 16 774,45 грн.
Також на виконання даного Договору сторонами узгоджено наступні рахунки-фактури на відшкодування 30% ПДВ орендної плати: Рахунок-фактура № МЗ 0000289 від 31.03.2019 на суму 889,26 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000405 від 30.04.2019 на суму 898,16 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000515 від 31.05.2019 на суму 904,44 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000640 від 30.06.2019 на суму 899,92 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000763 від 31.07.2019 на суму 894,52 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000891 від 31.08.2019 на суму 891,84 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000998 від 30.09.2019 на суму 898,08 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0001120 від 30.10.2019 на суму 904,37 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0001226 від 30.11.2019 на суму 905,27 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 69 від 16.04.2019 на суму 889,26 грн.; № 97 від 24.05.2019 на суму 898,16 грн.; № 118 від 24.06.2019 на суму 904,44 грн.; № 159 від 15.08.2019 на суму 2 694,44 грн.; № 197 від 30.10.2019 на суму 889,92 грн.; № 208 від 15.11.2019 на суму 904,37 грн.; № 13 від 03.01.2020 на суму 905,27 грн.
Загальна сума оплати складає: 8 085,86 грн. з ПДВ; загальна сума рахунків-фактури складає: 8 085,86 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 32/28-09 від 28.09.2016 (на відшкодування 30% ПДВ орендної плати) складає 8 085,86 грн.
На виконання Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 33/28-09 від 28.09.2016 (том І, арк.с. 90-100) сторонами складено та підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт № МЗ 0000213 від 30.04.2019 на суму 8 512,20 грн.; Акт № МЗ 0000281 від 31.05.2019 на суму 8 512,20 грн.; Акт № МЗ 0000349 від 30.06.2019 на суму 8 512,20 грн.; Акт № МЗ 0000423 від 31.07.2019 на суму 8 512,20 грн.; Акт № МЗ 0000490 від 31.08.2019 на суму 8 512,20 грн.; Акт № МЗ 0000556 від 30.09.2019 на суму 8 512,20 грн.; Акт № МЗ 0000634 від 30.10.2019 на суму 8 512,20 грн.; Акт № МЗ 0000707 від 30.11.2019 на суму 8 512,20 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 65 від 16.04.2019 на суму 5 886,04 грн.; № 90 від 24.05.2019 на суму 2 122,63 грн.; № 111 від 24.06.2019 на суму 2 592,33 грн.; № 153 від 15.08.2019 на суму 26 243,53 грн.; № 193 від 30.10.2019 на суму 16 500,00 грн.; № 211 від 15.11.2019 на суму 17 500,00 грн.
Загальна сума оплати складає: 70 844,33 грн. з ПДВ; загальна сума актів складає: 68 097,60 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 33/28-09 від 28.09.2016 складає: 11 807,43 грн.
На виконання Договору оренди нежитлового приміщення № 19/04-19 від 01.04.2019 (том І, арк.с. 183-190) сторонами підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт № МЗ 0000256 від 30.04.2019 на суму 1 596,28 грн.; Акт № МЗ 0000317 від 31.05.2019 на суму 1 607,45 грн.; Акт № МЗ 0000391 від 30.06.2019 на суму 1 599,41 грн.; Акт № МЗ 0000469 від 31.07.2019 на суму 1 589,82 грн.; Акт № МЗ 0000535 від 31.08.2019 на суму 1 585,04 грн.; Акт № МЗ 0000589 від 30.09.2019 на суму 1 596,14 грн.; Акт № МЗ 0000678 від 30.10.2019 на суму 1 607,32 грн.; Акт № МЗ 0000747 від 30.11.2019 на суму 1 608,92 грн.; Акт № МЗ 0000786 від 31.12.2019 на суму 1 605,71 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 92 від 24.05.2019 на суму 1 596,28 грн.; № 113 від 24.06.2019 на суму 1 618,62 грн.; № 155 від 15.08.2019 на суму 3 189,82 грн.; № 178 від 03.10.2019 на суму 4 600,00 грн.; № 213 від 15.11.2019 на суму 1 800,00 грн.; № 5 від 03.01.2020 на суму 1 610,00 грн.
Загальна сума оплати складає: 14 414,72 грн. з ПДВ; загальна сума актів складає: 14 396,09 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 19/04-19 від 01.04.2019 складає: 2 665,11 грн.
Також на виконання даного Договору сторонами узгоджено наступні рахунки-фактури на відшкодування 30% ПДВ орендної плати: Рахунок-фактура № МЗ 0000433 від 30.04.2019 на суму 114,02 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000543 від 31.05.2019 на суму 114,82 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000668 від 30.06.2019 на суму 114,24 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000793 від 31.07.2019 на суму 113,56 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0000919 від 31.08.2019 на суму 113,22 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0001020 від 30.09.2019 на суму 114,01 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0001144 від 30.10.2019 на суму 114,81 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0001245 від 30.11.2019 на суму 114,92 грн.; Рахунок-фактура № МЗ 0001317 від 31 12.2019 на суму 114,69 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 93 від 24.05.2019 на суму 114,02 грн.; № 114 від 24.06.2019 на суму 114,82 грн.; № 156 від 15.08.2019 на суму 342,80 грн.; № 180 від 03.10.2019 на суму 300,00 грн.; № 214 від 15.11.2019 на суму 41,85 грн.; № 3 від 03.01.2020. на суму 0,11 грн.
Загальна сума оплати складає: 913,60 грн. з ПДВ; загальна сума рахунків-фактури складає: 1 028,29 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 19/04-19 від 01.04.2019 (на відшкодування 30% ПДВ орендної плати) складає: 1 028,29 грн.
На виконання Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 20/04-19 від 01.04.2019 (том І, арк.с. 154-158) сторонами складено та підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт № МЗ 0000226 від 30.04.2019 на суму 342,96 грн.; Акт № МЗ 0000326 від 31.05.2019 на суму 342,96 грн.; Акт № МЗ 0000364 від 30.06.2019 на суму 342,96 грн.; Акт № МЗ 0000437 від 31.07.2019 на суму 342,96 грн.; Акт № МЗ 0000504 від 31.08.2019 на суму 342,96 грн.; Акт № МЗ 0000611 від 30.09.2019 на суму 342,96 грн.; Акт № МЗ 0000652 від 30.10.2019 на суму 342,96 грн.; Акт № МЗ 0000711 від 30.11.2019 на суму 342,96 грн.; Акт № МЗ 0000002 від 31.12.2019 на суму 5992,97 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 91 від 24.05.2019 на суму 342,96 грн.; № 112 від 24.06.2019 на суму 342,96 грн.; № 154 від 15.08.2019 на суму 1 030,92 грн.; № 178 від 03.10.2019 на суму 500,00 грн.; № 192 від 30.10.2019 на суму 700,00 грн.; № 210 від 15.11.2019 на суму 200,00 грн.
Загальна сума оплати складає: 3 116,84 грн. з ПДВ; загальна сума актів складає: 8 736,65 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 20/04-19 від 01.04.2019 складає 1 456,11 грн.
На виконання Договору оренди нежитлового приміщення № 71/12-19 від 01.12.2019 (том ІІ, арк.с. 1-10) сторонами підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт № МЗ 0000788 від 31.12.2019 на суму 12 987,85 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 6 від 03.01.2020 на суму 15 500,00 грн.
Загальна сума оплати складає: 15 500,00 грн. з ПДВ; загальна сума актів складає 12 987,85 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 71/12-19 від 01.12.2019 складає 2 164,64 грн.
Також на виконання даного Договору сторонами узгоджено наступні рахунки-фактури на відшкодування 30% ПДВ орендної плати: Рахунок-фактура № МЗ 0001322 від 31.12.2019 на суму 927,71 грн.
Загальна сума рахунків-фактури складає: 927,71 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 71/12-19 від 01.12.2019 (на відшкодування 30% ПДВ орендної плати) складає 927,71 грн.
На виконання Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 72/12-19 від 01.12.2019 (том ІІ, арк.с. 26-31) сторонами складено та підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт №МЗ 0000001 від 31.12.2019 на суму 8 512,20 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 30 від 06.02.2020 на суму 8 500,00 грн.
Загальна сума оплати складає: 8 500,00 грн. з ПДВ; загальна сума актів складає: 8 512,20 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 72/12-19 від 01.12.2019 складає 1 418,70 грн.
На виконання Договору оренди нежитлового приміщення № 73/12-19 від 01.12.2019 (том ІІ, арк.с. 14-22) сторонами підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт № МЗ 0000787 від 31.12.2019 на суму 1 818,53 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 7 від 03.01.2020 на суму 3 700,00 грн.
Загальна сума оплати складає: 3 700,00 грн. з ПДВ Загальна сума актів складає: 1 818,53 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 73/12-19 від 01.12.2019 складає: 303,09 грн.
Також на виконання даного Договору сторонами узгоджено наступні рахунки-фактури на відшкодування 30% ПДВ орендної плати: Рахунок-фактура № МЗ 0001320 від 31.12.2019 на суму 129,90 грн.
Загальна сума рахунків-фактури складає: 129,90 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 73/12-19 від 01.12.2019 (на відшкодування 30% ПДВ орендної плати) складає: 129,90 грн.
На виконання Договору про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю № 74/12-19 від 01.12.2019 (том ІІ, арк.с. 35-38) сторонами складено та підписано наступні Акти виконаних робіт: Акт № МЗ 0000819 від 31.12.2019 на суму 300,24 грн.
Факт оплати підтверджується наступними платіжними дорученнями: № 24 від 30.01.2020 на суму 300,24 грн.
Загальна сума оплати складає: 300,24 грн. з ПДВ; загальна сума актів складає: 300,24 грн. з ПДВ.
Сума не зареєстрованого ПДВ по Договору № 74/12-19 від 01.12.2019 складає 50,04 грн.
З метою досудового урегулювання та вирішення спору Товариством з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" пред`явлено відповідачу Вимогу про здійснення реєстрації податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних та відшкодування завданих збитків на суму 52 199,65 грн. (вих. № 14 від 04.02.2020), яку було отримано Державним підприємством "Харківський механічний завод" 05.02.2020 (згідно штемпеля вх. № 59) - том І, арк.с. 11-16. Однак, зазначену Вимогу залишено відповідачем без відповіді.
Беручи до уваги правову природу укладених Договорів, кореспондуючі права та обов`язки сторін та сутність спірних правовідносин, оцінка правомірності заявлених вимог має здійснюватися судом з урахуванням положень податкового законодавства з питань реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Отже, надаючи правову кваліфікацію викладеним обставинам, з урахуванням фактичних та правових підстав позовних вимог, суд виходить з наступного.
Відповідно до пункту 14.1.181 статті 14 Податкового кодексу України у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - ПК України), податковий кредит - сума, на яку платник податку на додану вартість має право зменшити податкове зобов`язання звітного (податкового) періоду, визначена згідно з розділом V цього Кодексу.
Згідно з пунктом 198.1 статті 198 ПК України до податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій, зокрема, з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
За приписами пункту 198.6 статті 198 ПК України не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими п. 201.11 ст. 201 цього Кодексу. У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цього Кодексу. Податкові накладні, отримані з Єдиного реєстру податкових накладних, є для отримувача товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. У разі якщо платник податку не включив у відповідному звітному періоді до податкового кредиту суму податку на додану вартість на підставі отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних, таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів з дати складення податкової накладної. Суми податку, сплачені (нараховані) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, зазначені в податкових накладних / розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних з порушенням терміну реєстрації, відносяться до податкового кредиту за звітний податковий період, в якому зареєстровано податкові накладні / розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, але не пізніше: ніж через 365 календарних днів з дати складення податкових накладних / розрахунків коригування до таких податкових накладних.
Відповідно до пункту 201.1 статті 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
При цьому, як визначено пунктом 201.4 статі 201 ПК України, платники податку в разі здійснення постачання товарів/послуг протягом періоду, за який складається така податкова накладна, постачання яких має безперервний або ритмічний характер: покупцям - платникам податку - можуть складати не пізніше останнього дня місяця, в якому здійснено такі постачання, зведені податкові накладні на кожного платника податку, з яким постачання мають такий характер протягом періоду, за який складається така податкова накладна, з урахуванням усього обсягу постачання товарів/послуг відповідному платнику протягом такого місяця.
Пунктом 201.7 статті 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).
Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відсутність факту реєстрації платником податку - продавцем товарів/послуг податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних не дає права покупцю на включення сум податку на додану вартість до податкового кредиту та не звільняє продавця від обов`язку включення суми податку на додану вартість, вказаної в податковій накладній, до суми податкових зобов`язань за відповідний звітний період. У разі допущення продавцем товарів/послуг помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної, передбачених пунктом 201.1 статті 201 цього Кодексу, та/або порушення продавцем/покупцем граничних термінів реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних податкової накладної та/або розрахунку коригування покупець/продавець таких товарів/послуг має право додати до податкової декларації за звітний податковий період заяву із скаргою на такого продавця/покупця. Таке право зберігається за ним протягом 365 календарних днів, що настають за граничним терміном подання податкової декларації за звітний (податковий) період, у якому не надано податкову накладну або допущено помилки при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної та/або порушено граничні терміни реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних. До заяви додаються копії товарних чеків або інших розрахункових документів, що засвідчують факт сплати податку у зв`язку з придбанням таких товарів/послуг, або копії первинних документів, складених відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", що підтверджують факт отримання таких товарів/послуг.
Таким чином, вищезазначеними нормами ПК України на продавця товарів/послуг покладено обов`язок в установлені терміни скласти податкову накладну та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних, чим зумовлено обґрунтоване сподівання контрагента на те, що це зобов`язання буде виконано, оскільки тільки підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними суми податку можуть бути віднесені покупцем товарів/послуг до складу податкового кредиту.
Державне підприємство "Харківський механічний завод", разом з тим, доводи позивача щодо підстав виникнення спору не спростувало, жодних доказів на підтвердження факту реєстрації податкових накладних за Договорами оренди: № 30/28-09 від 28.09.2016, № 32/28-09 від 28.09.2016, № 19/04-19 від 01.04.2019, № 71/12-19 від 01.12.2019, № 73/12-19 від 01.12.2019 та Договорами про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна, надання комунальних послуг та компенсацію плати податку на землю: № 31/28-09 від 28.09.2016, № 33/28-09 від 28.09.2016; № 20/04-19 від 01.04.2019; № 72/12-19 від 01.12.2019; № 74/12-19 від 01.12.2019, не надало.
Згідно зі статтею 20 Господарського кодексу України (далі - ГК України) кожний суб`єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб`єктів захищаються шляхом, зокрема, відшкодування збитків.
За змістом статті 216 ГК України учасники господарських відносин несуть господарсько-правову відповідальність за правопорушення у сфері господарювання шляхом застосування до правопорушників господарських санкцій на підставах і в порядку, передбачених цим Кодексом, іншими законами та договором.
Застосування господарських санкцій повинно гарантувати захист прав і законних інтересів громадян, організацій та держави, в тому числі відшкодування збитків учасникам господарських відносин, завданих внаслідок правопорушення, та забезпечувати порядок у сфері господарювання.
Частиною першою статті 22 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) визначено, що особа, якій завдано збитків у результаті порушення її цивільного права має право на їх відшкодування. У відповідності до частини 2 цієї ж статті збитками є втрати, яких особа зробила або мусить зробити для відновлення свого порушеного права (реальні збитки; доходи, які особа могла б реально одержати за звичайних обставин, якби її право не було порушене (упущена вигода).
Господарський кодекс України збитками визначає витрати, зроблені управненою стороною, втрата або пошкодження її майна, а також неодержані нею доходи, які управнена сторона одержала б у разі належного виконання зобов`язання або додержання правил здійснення господарської діяльності другою стороною (стаття 224 ГК України).
До складу збитків, згідно статті 225 ГК України, що підлягають відшкодуванню особою, яка допустила господарське правопорушення включаються, зокрема, вартість втраченого, пошкодженого або знищеного майна, визначена відповідно до вимог законодавства, додаткові витрати, понесені стороною, яка зазнала збитків внаслідок порушення зобов`язань другою стороною.
У вигляді упущеної вигоди відшкодовуються ті доходи, які могли б бути реально отримані при належному виконанні боржником зобов`язання за договором.
При цьому господарський суд зазначає, що для застосування такого виду господарської санкції, як стягнення збитків, необхідна наявність усіх елементів складу цивільного (господарського) правопорушення: протиправної поведінки, збитків, причинного зв`язку між протиправною поведінкою і збитками, вини. За відсутності хоча б одного з цих елементів господарсько-правова відповідальність не настає.
Протиправна поведінка особи може виявлятися у прийнятті нею неправомірного рішення або у неправомірній поведінці (діях або бездіяльності). Протиправною у цивільному праві вважається поведінка, яка порушує імперативні норми права або санкціоновані законом умови договору, внаслідок чого порушуються права іншої особи.
Під шкодою розуміється матеріальна шкода, що виражається у зменшенні майна потерпілого в результаті порушення належного йому майнового права, та (або) применшенні немайнового блага (життя, здоров`я тощо).
Причинний зв`язок між протиправною поведінкою особи та завданою шкодою є обов`язковою умовою відповідальності, яка передбачає, що шкода стала об`єктивним наслідком поведінки завдавача шкоди.
При цьому, саме на позивача покладено обов`язок доведення факту протиправної поведінки, розміру завданої шкоди та прямого причинного зв`язку між порушенням зобов`язання та шкодою.
Враховуючи викладені обставини справи, суд приходить до висновку, що відповідач в порушення вимог пункту 201.10 статті 201 ПК України належним чином не зареєстрував податкові накладні, у зв`язку з чим позивач був позбавлений права включити суми ПДВ до складу податкового кредиту та, відповідно, скористатись правом на зменшення податкового зобов`язання на суму 52 199,65 грн., а відтак, розмір збитків доведено позивачем належними та допустимими доказами. У даному випадку наявний також прямий причинно-наслідковий зв`язок між бездіяльністю відповідача щодо виконання визначеного законом обов`язку належним чином скласти та зареєструвати податкову накладну та неможливістю позивача включити суму ПДВ до податкового кредиту (відповідні висновки викладені Верховним Судом у постанові від 03.08.2018 у справі № 917/877/17, прийнятою Об`єднаною палатою Касаційного господарського суду).
З огляду на те, що позивачем доведено суду належними та допустимими доказами наявність усіх елементів складу господарського правопорушення, а саме: протиправних дій відповідача, понесення збитків, а також наявності прямого причинного зв`язку між допущеним порушенням та наявністю збитків в загальному розмірі 52 199,65 грн., суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" до Державного підприємства "Харківський механічний завод".
Вирішуючи питання розподілу судового збору, суд керується частиною першою статті 129 Господарського процесуального кодексу України, відповідно до якої судовий збір у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав, покладається на сторони пропорційно розміру задоволених вимог. Таким чином, з Державного підприємства "Харківський механічний завод" також підлягає стягненню судовий збір в розмірі 2 102,00 грн.
Керуючись статтями 1, 13, 18, 73-80, 86, 123, 129, 233, 236-238, 240, 241, 252 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" задовольнити.
Стягнути з Державного підприємства "Харківський механічний завод" (місцезнаходження: 61174, місто Харків, вулиця Залютинська, будинок 6; код ЄДРПОУ 08248877) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Плюс-М-Сервіс" (місцезнаходження: 61174, місто Харків, вулиця Залютинська, будинок 6; код ЄДРПОУ 31633765) збитки у вигляді податкового кредиту з ПДВ - грошові кошти в розмірі 52 199,65 грн.
Видати наказ після набрання рішенням законної сили.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня складення повного судового рішення в порядку, передбаченому статтею 256 ГПК України, з урахуванням пункту 17.5 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України, а також пункту 4 розділу X Господарського процесуального кодексу України, яким визначено, що під час дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню короновірусної хвороби (COVID-19), строки, визначені статтями 46, 157, 195, 229, 256, 260, 288, 295, 306, 341, 346, 349, а також інші процесуальні строки щодо зміни предмета або підстави позовних вимог, апеляційного оскарження, залишення апеляційної скарги без руху, повернення апеляційної скарги, подання заяви про скасування судового наказу, розгляду справи по суті, строки, на які зупиняється провадження, подання заяви про перегляд судових рішень за нововиявленими або виключними обставинами, звернення зі скаргою, оскарження рішення третейського суду, судового розгляду справи, касаційного оскарження, подання відзиву продовжуються на строк дії такого карантину.
Повне рішення складено "13" травня 2020 р.
Суддя В.В. Рильова
справа № 922/711/20
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 13.05.2020 |
Оприлюднено | 14.05.2020 |
Номер документу | 89183201 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Східний апеляційний господарський суд
Россолов Вячеслав Володимирович
Господарське
Господарський суд Харківської області
Рильова В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні